avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 789 soluții astăzi
Forum Activitate MalinIonescu

Activitate MalinIonescu

Răspuns la discuția Valabilitatea unei procuri
Eu m-am confruntat cu un caz asemanator recent. Tatal meu, detinator al unui certificat de handicap grav grad 1(orb, imobilizat loco motor), a facut mamei o procura fara termen de valabilitate precizat, pentru a o reprezenta in toate cazurile de vanzare- cumparare, ridicare de dividente, etc. Cu stupoare am aflat recent de la un notar ca procura avea valabilitate doar 3 ani (acum este expirata). Repet, procura nu avea tremen de valabilitate mentionat in scris. Este normal sa nu mai fie valabila? Expira o procura in 3 ani de la data redactarii ei?
Tatal meu, pensionar detinator al unui certificat de handicap defintiv grad 1 (orb si handicap grav motor) are un apartament in proprietate, pe care doreste sa il vanda. As dori sa stiu daca legislatia in vigoare prevede scutire de impozit pe suma rezultata din vanzarea proprietatii pentru persoanele cu handicap grav grad 1 . Din cate am studiat in lege, este scutit doar de impozitul pe venituri, dar legea este neclara in ceea ce priveste scutirea de impozit in cazul veniturilor rezultate din vanzarea unei proprietati. Notiunea de venituri include si suma rezultata din vanzarea unui bun imobil? Multumesc pentru raspuns
Buna ziua

Multumesc inca o data tuturor interventiilor pentru sfaturile oferite. Intre timp au aparut elemente noi, interesante in cazul meu:

1 . superiorul ierarhic a acceptat sa scoata din evalurea mea termenul de "insuficienta profesionala"

2. mi-a forwardat "din neglijenta" sau ca proba, un email in care se specifica de catre directia RH din tara de origine a institutiei ca, in urma solicitarii sale, se va proceda la concedierea mea "tinand cont bine inteles de legislatia tarii" . Deci, exista o dovada scrisa ca aceasta concediere are la baza o solicitare personala, si va trebui facut de asa natura pentru a cauta o portita legislativa in Codul Muncii din Romania pentru a o justifica. In acelasi email se specifica numele persoanei care va inlocui postul meu precum si existenta unui alt post care va fi disponibil in cadrul departartamentului, acesta nefiind nominalizat pe persoana. Angajatul face astfel dovada existentei a doua posturi disponibile in cadrul structurii (al meu- deja atribuit - si al unui coleg care va parasi Romania) fara sa imi propuna, conform codului muncii, nici unul din aceste posturi.
Banuiesc ca se va insista pe primirea unor pachete compensatorii (care nu ma intereseaza) si se va cere demisia mea.

In aceasta situatie, ce ma sfatuiti? Multumesc inca o data.
Buna ziua

Cu scuzele de rigoare pt intarziere, va multumesc pentru raspuns, in special pentru raspunsul documentat si la obiect al al dnei avocat Zinaida.
Situatia este urmatoarea;
-institutia respectiva nu are alte posturi disponibile, deci nici in cazul in care as accepta o retrogradare profesionala si evident salariala, nu as putea fi pastrat din lipsa de posturi.
- integrarea mea pe piata muncii are sanse reala apropiate de zero, sunt constienta, intrucat am lucrat peste 20 ani in aceeasi institutie pe o munca extrem de nisata, imediat dupa absolvirea facultatii, avand evident putin peste 40 ani, varsta la care integrarea in piata muncii din Romania, o piata imatura, este extrem de dificila sau imposibila.
Din motive anume, am numit munca mea de consultant pentru a pastra confidenta instiututiei, pentru ca presupune printre altele redactarea unor lucrari de prezentare a diverselor sectoare de activitate,legislatie, tendinte, dar incadrarea nu este exact aceasta si fisa postului vizeaza si alte atributii profesionale.

Ca si argument, in cei 22 ani de activiate am avut peste 8 sefi expati, avand de fiecare data evaluari profesionale favorabile. Nu vreau sa intru in detalii care nu tin de legislatie muncii, dar actualul sef vizeaza eliberarea mea pentru a aduce pe acel post o \"persoana anume\", el avizandu-ma verbal asupra acestui aspect.
Repet, am studiat legislatia si cunosc care sunt drepturile si posibilitatile angajatorului de a-mi propune un alt loc de munca, dar nu e cazul, cum nu sunt interesata nici de pachete compansatorii.

Ma intereseaza mai mult aspectele legate de posibilitatea castigarii unui proces, sansele reale, care mi-ar da dreptul la o posibila reincadrare.


Multumesc mult Freelis, dar postarea ta reda pasii procedurali care trebuiesc urmati de catre angajator in concedierea mea, iar din punctul acesta de vedere nu mai ajuta cu nimic (asa cum am precizat, sunt consultant intr-o institutie straina si am reflexul documentarii, am parcurs deja Codul Muncii).

As avea nevoie de un sfat de la un avocat care a mediat sau a aparat un client intr-un caz asemanator.
Am nevoie de contraargumente legale cu care sa combat aceasta evaluare. Am precizat deja ca am peste 20 ani vechime in aceeasi institutie si in toti acesti ani am evaluari positive, desi s-au schimbat mai bine de 6 superiori, toti straini. In aceste conditii, o evaluarea profesionala bazata pe insuficienta profesionala nu poate fi decat o chestie subiectiva, bazate pe exigente si interese personale ale superiorului actual.
Unul din argumentele puternice de care doresc sa ma folosesc este acela al lipsei oricarei formari profesionale in ultimii 4 ani, mai mult chiar, a refuzului unei formari care mi-a fost propusa de institutia superioara fata de care ne subordonam in anul 2009, pe motivul restrictiilor bugetare. In conditiile nerespectarii art. 192 din Codul Muncii, angajatorul poate dispune concedierea pe motiv de « insuficienta profesionala »?

Daca exista alte opinii ale avocatilor, care au avut cazuistica legata de speta acesta si au mediat conflicte de munca, va multumesc pentru prezentarea opiniei.
Lucrez de 21 ani in aceeasi institutie. In ultimii 4 ani nu mi s-a asigurat nici un curs de formare profesionala, angajatorul refuzandu-mi un curs solicitat in 2009 pe motiv de bugete reduse (cursul era in afara tarii).

Acum cateva luni, o data cu venirea unui sef nou, expat, acesta, la doar 3 luni de la instalare, mi-a facut o evaluare anuala scrisa cu calificativul "insuficienta profesionala" , comunicandu-mi in scris intentia de a pune capat contractului meu de munca incepand cu luna iulie 2014. Pe parcursul celor cateva luni in care am lucrat impreuna, nu mi s-a facut nici un raport de activitate in scris care sa denonte nemultumiri legate de rezultatele mele sau sa mi se ofere mijloace si instrumente de imbunatatire a acesteia.
Nu am semnat inca documentul de evaluare, dar dat fiind natura muncii mele (consultanta) motivele insuficientei invocate sunt atacabile gen: "in lucrarea X nu am anticipat o schimbare legislativa, informatiile sintetizate se reduc la cele aparute in presa etc).
Mentionez ca nu mi s-au pus la dispozitie cursuri de formare, instrumente suplimentare de lucru altele decat cele specifice muncii de birou (PC fix+ acces internet+ telefon fix), prin urmare motivele invocate sunt atacabile. Nu doresc sa ajung insa in instanta si as vrea sa negociez amiabil pastrarea postului (sansele unui alt post in institutie sunt aproape nule sau minime). Ce sfaturi imi puteti da in conditiile in care natura muncii mele, aceea de a redacta lucrari de consultanta este atat de usor interpretabila? In decusrul celor 21 de ni de cariera am cunoscut aproximativ 6 sefi expati si m-am adaptat de fiecare data cerintelor fiecaruia fara sa existe nici macar un incident de acest gen. Seful mi-a comunicat verbal ca doreste sa aduca pe postul meu o persoana pe care o cunoaste de multi ani.
LARATORY
In primul rand, multumesc pentru raspunsul prompt. In luna nov \"Plangerea\" am depus-o prin posta cu confirmare de primire, intr-un singur exemplar (efectiv, nu am stiut ca trebuie in dublu). Intr-adevat, in \"comunicarea adresa \" primita recent, la punctl B se specifica \" obligatia de a indica urmatoarele: Depuneti documentele solicitate si inscrisurile doveditoare intr-un singur exemplar pentru instanta si cate un exemplar pentru fiecare dintre parti, conform art. 150 NCPC. C. Obligatia de a achita taxa de timbru in cuantum de 20 Ron.

Avand in vedere ca intre timp a intervenit un element extrem de important la dosar (o declaratia a Politiei in scris, catre mine, referitor la faptul ca intr-o situatie similara nu s-a dispus intocmirea de PV intrucat in urma analizei fapta nu constitie contraventie, cum pot integra acest nou document extrem de important in dosar?
Ma sfatuiti sa refac \"plangerea\" dupa modelul nou impus, cu adresa completa a reclamatului si daca reusesc sa obtin celelalte elemente de identiere fiscala (au CUI institutiile statului sau doar societatile comerciale?) ale Politie etc si sa le redepun in 3 exemplare reformulate impreuna cu dovada taxei de timbru? Documentul obtinut intre timp este extrem de important si se constituie ca proba indubitabila a abuzului Politiei, fiind redactat de Politie (raspuns oficial urmare a unei audiente si reclamatii scrise depusa de mine)

Eventual pot veni la prima infatisare cu documentul nou ca si proba in plus, sa-l depun exact in ziua infatisarii? Cred ca asa ar fi mai indicat, depunand efectiv o copie identica a primului exemplar

Multumesc inca o data pentru un nou raspuns
O seara buna
Bun ziua,

Pentru contestarea unui PV de circulatie (nu a exista o contraventie reala, detin probe clare ca aplicarea legii s-a facut abuziv) am depus inca din luna noiembrie, in termenul legal de 15 zile la Judecatoria sector 1 o plangere insotita de toate probele necesare (copie PV, copii chitante plata amenda, etc fotografii care atesta aplicarea abuziva a legii, etc, dosarul fiind bine argumentat si documentat)
Am primit acum prin posta de la Judecatoria S1 o "comunicare Adresa" prin care mi se cer sa depun in termen de 10 zile, sub sanctiunea anularii cererii de judecata, urmatoarele documente:
A. Obligatia de a depune in 1 exemplar urmatoarele acte: cerere chemare in judecata, inscrisurile doveditoare.
....B
C. Taxa de timbru de 20 ron
M-am documentat pe net asupra noilor proceduri reglementat de art. 194 NCPC si remarc ca ceea ce aduce in plus este legat de datele de identificare mult mai elaborate ale celor doua parti.
Va rog daca ma puteti ajuta cu informatiile:
-Politia locala sector 1, ca si institutie, poseda date de identificare fiscala (CUI, numar de inregistrare la Reg Comertului, cont bancar) si daca da, cum as putea sa le aflu (sunt publice? Este in obligativitatea mea sa le precizez in cerere? Pe net nu am reusit sa le gasesc)
- preiau integral continutul plangerii in noua cerere (plangerea era formulat pe 8 pagini, cu trimitere la legile aferente, jurisprunedenta etc) si anexez ca si la plangere toate fotocopiile necesare? undeva pe net am remarcat ca cererea trebuie redactata "succint", ori 8 pagini nu prae se incadreaza la succint. Modelul de plangere il am de la o speta similara care a castigat in instanta un proces asemanator, deci as prefera sa pastrez continutul integral,

Multumesc tuturor pentru raspunsuri la obiect, daca aveti experienta unor procese recente in 2013 contra Politie S 1.
sursa documentare:
www.avocatnet.ro/content/art...
Imi cer scuze, am dat copy paste gresit. "Art.143 OUG 195/2002, pct. d.) unde spune in felul urmator : Se interzice stationarea voluntara a vehiculelor in dreptul cailor de acces care deservesc proprietatile alaturate drumurilor publice,
Acesta era paragraful din lege de care proprietarul magazinului se servea pt a-si cere dreptul pe domeniul public. Dupa cum vedeti, si acolo sunt zeci de comentarii care spun ca Administratia locala si legea nu fac nimic sa-l apere, ca traim intr-o tara fara legi etc etc. Este exact inversul, traim intr-o tara cu nsite legi, aplicate uneori stramb. Oamenii care au proprietati pe pamant considera ca au mai multe drepturi decat cei care stau in blocuri, pretinzand dreptul de proprietate pe domeniul public.
www.avocatnet.ro/content/uti...
MAYA, iata in cazul relatat mai sus o noua marturie. Un proprietare de magazin doreste sa faca apel la lege pt a interzice parcarea in fata buticului sau, invocand \"Se interzice stationarea voluntara a vehiculelor pe drumurile publice cu o latime mai mica de 6 m ( Art. 143 OUG 195/2002 pct-ul C ). Suna la Politie (ca sin cazul tau) si acesta ii confirma faptul ca nu poate aplica paragraful legii in favoarea sa, intrucat accesul (pietonal) in magazin ramane liber, putand fi facut prin trotuarul din fata magazinului. Deci, Politia cunoaste aplicarea legii, ceea ce ti s-a intamplat este perfect atacabil in justitie (echipajul venit la fata locului a comis un abuz, manat probabil de interese pecuniare/ asocierea cu firma de ridicari). Atata timp cat proprietatea nu poate beneficia decat de acces pietonal, folosirea paragrafului invocat in scopul justificarii lasarii libera locului de parcare in favoarea proprietarului parcare este un abuz. Carosabilul din fata proprietatii apartine domeniului public si nu poate fi folosit decat dupa plata taxei catre ADP. Evident, in conditiile unui garaj sau acces auto posibil in acea curte, atunci putem vorbi de o cale de acces, dar nu in conditiile existentei unui acces pietonal. "Calea de acces" spre o proprietate care are exclusiv acces pietonal este trotuarul, iar din ceea ce descrii, acesta era complet liber.Ca atare, aplicarea paragrafului legii in cazul tau este un abuz, iar invocarea problemelor cu aprovizionare, handicapati, Salvare, etc nu poate fi valabila, atata timp cat toti cetatenii care locuiesc la bloc benficieaza tot de o cale de acces de tip trotuar pentru a rezolva toate cele descrise mai sus. Oamenii nu inteleg ca domeniul public prin definitie este public si nu poate fi ocupat nici prin motivatia existentei unei case nici a unui magazin stradal. Sanse de castig in instanta 100%.