O companie care are ca obiect principal de activitate inchirierea de spatii comerciale, a montat panouri fotovoltaice pentru productie de energie electrica. Energia produsa se doreste a fi vanduta catre chirias si surplusul catre furnizor (Eon), in calitate de prosumator.
Intrebari:
- pentra a vinde catre chirias, compania are obligativitatea de a avea un cod CAEN specific productiei sau vanzarii de energie electrica? Exista un minim de energie vanduta pentru a fi incadrat la categoria de producator de energie?
- pretul de vanzare catre chirias poate fi acelasi obtinut de la furnizor? Poate fi mai mare cu 1% de exemplu?
Multumesc!
Buna ziua.
Intampin urmatoarea situatie pentru care va solicit opinia:
Detin un apartament achizitionat prin contract de vanzare cumparare. In acest contract, mama mea are un drept de abitatie viagera. Numele mamei este trecut gresit. Concret, mama se numea Butnariu de acasa, s-a casatorit, a divortat, iar prin hotarare de divort a revenit la numele de Butnaru - fara litera "i" in final (eroare materiala) si nu Butnariu cum era corect. Mama si-a facut buletinul in baza hotararii de divort cu numele gresit, a sesizat acest lucru mai tarziu, dar i s-a comunicat la acel moment ca nu vor fi probleme. Am facut achizitia apartamentului si mama are acel drept de abitatie viagera, insa numele ei este scris gresit. A venit vremea sa isi schimbe buletinul si cei de la evidenta populatiei s-au sesizat si i-au facut noul buletin (cel actual) cu numele Butnariu, asa cum este inscris si in certificatul de nastere.
Acum vreau sa vand apartamentul prin credit ipotecar unei persoane. Mama este de acord si va semna alaturi de mine contractul de vanzare cumparare.
E posibil sa am probleme la banca din cauza acestei incurcaturi?
Ca solutii ma gandeam la:
- rectificarea numelui prin act notarial inscris ulterior la OCPI, operatiune de durata si costisitoare
- renuntarea la dreptul de abitatie din contract si inscriere la OCPI.
Va multumesc.
Buna ziua,
Am rugamintea sa imi spuneti daca exista precizari legislative care reglementeaza obligativitatea unui anumit tip de scaune pentru activitati de tip call-center.
Va multumesc,
Buna ziua.
Compania la care lucrez doreste infiintarea unui serviciu intern de prevenire si protectie a muncii. Compania are putin peste 500 de angajati. Pana in acest moment activitatea legata de SSM a fost gestionata de o companie externa.
Compania mi-a propus mie sa ma ocup de acest serviciu (in calitate de sef serviciu) si doreste sa urmez cursuri de specialitate.
Eu am absolvit un liceu cu profil economic - Contabilitate si statistica si ulterior am absolvit Facultatea de Economie si Administrarea Afacerilor - Sectia de Contabilitate si Informatica de Gestiune.
Am citit despre conditiile minime din Hotararea 1425 / 2006 si am vazut ca ar fi necesare studii tehnice si un curs postuniversitar de minim 180 ore. Tocmai acum incepe un curs de acest tip si as avea posibilitatea sa il fac.
Ulterior acestui curs ar trebui sa intocmim documentatia si sa anuntam ITM.
Intrebarea mea: avand in vedere studiile descrise mai sus si dupa ce urmez cursul postuniversitar (care este organizat de politehnica) pot ocupa postul de sef serviciu intern de prevenire si protectia muncii?
Multumesc!
Vin catre dumneavoastra cu rugamintea de a ma ajuta cu cateva informatii legate de piata de capital, sunt sigur ca aveti mai multe informatii decat mine.
- este nevoie de o anume certificare / acreditare pentru ca o societate comerciala romana sa poata face achizitii de titluri (in principal obligatiuni corporative, dar si actiuni, etc.) necotate / fara rating?
- daca da, cine emite aceasta acreditare si eventual puteti sa imi recomandati care e legislatia romaneasca care reglementeaza acest tip de achizitii?
Multumesc pentru raspunsul dumneavoastra.
In antecontract sunt precizate clar sumele pe care le pierd partile in caz de reziliere unilaterala - suma este de 1000 EURO.
Din punctul meu de vedere suma de 1000 EURO nu este mare pentru acesta, mai ales avand in vedere ca aceasta a constituit suma disponibila pentru alte investitii timp de 2 luni de zile.
Ideea este ca, chiar daca la inceput am fost tentat sa renunt, acum nu mai sunt intrucat, preturile imobilelor au crescut foarte mult, ceea ce ar insemna un efort financiar mare pentru mine si pe care nu mi-l permit.
Care ar fi sugestia dvs sa intru in posesia cartii tehnice a imobilului? (aceasta solicitare catre un constructor de mici dimensiuni, care nu cred ca are echipa de proiectanti angajati ci doar doar colaboratori, ca si alte solicitari insa au starnit reactii adverse si risc de refuz). Motivul principal este ca vreau sa stiu ce material s-a folosit, care este schema instalatiilor, etc.
Referitor la ceea ce ati spus dvs: "Dacă doriți să extindeți obligațiile sale, puteți încerca acest lucru pe cale convențională" - aceasta inseamna ca pot fi clauze in contract de vanzare cumparare?
Multumesc.
M-am inteles un dezvoltator imobiliar sa cumpar un imobil - apartament dintr-un duplex, incheind in acest sens un antecontract de vanzare cumparare prin notariat public, in valoare de 15% din valoarea totala, intrucat doresc sa iau un credit ipotecar.
In antecontract am stabilit ca suprafata de teren va fi de 200 mp, lucru aflat de mine la notariat, dupa ce in prealabil la intalnirea de negociere (verbala) mi-a confirmat ca vor fi 250 mp de teren.
Ulterior comunicarea intre mine si acestia a decurs foarte greu.
Doresc sa va consult cu privire la 3 aspecte:
- doresc sa ii solicit cartea tehnica a imobilului. Cum sa fac aceasta (exista vreo parghie legale?), intrucat sigur va avea o reactie nepotrivita si e posibil sa doreasca rezilierea antecontractului, chiar daca va pierde 1000 EURO, dar in acest timp acesta s-a folist de suma mea data ca avans, luata prin credit de nevoi personale
- tin foarte mult sa imi dea macar 200 mp conform antecontract. Masurand am constatat ca sunt aprox 170 mp. Cum pot face acest lucru?
- vreau ca in contractul de vc sa fie mentionate aspecte referitoare la garantia lucrarilor, inclusiv pentru produsele sanitare, geamuri, centrala instalate. Cum pot face acest lucru fara a risca sa fie reziliat antecontractul?
Multumesc.
O societate care presteaza servicii in cadrul unui contract de mandat efectueaza deplasari la sediul clientilor mandantului. In contractul de mandat, s-a agreat decontarea cheltuielilor de transport pentru mandatar. Acesta din urma, factureaza periodic aceste cheltuieli.
Intrebari:
- aceste sume primite de mandatar, reprezinta venituri impozabile, in conditiile in care reprezinta decontari de sume pentru transport? Exista diferente intre un PFA si un SRL?
- care ar fi forma corecta de intocmire a facturii, astfel incat acestea sa nu fie incadrate in categoria veniturilor impozabile (din exploatare)? Adica sunt necesare documente justificative suplimentare facturii?
Multumesc.
Buna ziua,
Vreau sa ma ajutati intr-o problema pe care o am legat de o polita de asigurare:
Pe 16.12.2013 am prins o oferta la o societate de asigurari - Euroins ( a fost o oferta de grup de masini) si am facut o polita RCA cu valabilitate incepand din 13.09.2014. Am uitat dintr-o prostie de aceasta data si am incheiat o alta polita la Allianz Tiriac pentru acelasi autovehicul cu data de start a valabilitatii tot din 13.09.2014. Acum mi-am dat seama de acest lucru si am vrut sa anulez ultima polita RCA, cea la Allianz si sa imi recuperez banii. Practic acum am 2 polite RCA pentru acelasi autovehicul, nu am avut nicio dauna, dar vreau sa anulez ultima polita si sa imi recuperez banii. Ce solutii imi sugerati?
Buna ziua.
Detin site pe internet si voi dori sa colaborez cu persoane din toata tara pe baza unui contract de prezentare produse.
As dori ca cei interesati de colaborare, sa intre pe site, sa completeze un formular si sa generez electronic un contract de colaborare.
Intrebarea mea este:
Un contract de colaborare incheiat la distanta, "semnat" prin acceptarea si apasarea unui click ( presupune si acceptarea unor termeni si conditii) este legal si daca pot intampina dificultati din partea organelor fiscale ( daca acestia ma vor intreba in ce baza am facut plata pentru munca prestat de acestia)?
O varianta scanata si incarcata pe site / transmisa pe site poate folosi la un control al fiscului sau poate fi folosit in caz de litigiu in instanta ( ma refer la acceptarea conditiilor de catre tertele semnatare)?