avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 299 soluții astăzi
Forum Activitate pfamircea

Activitate pfamircea

1 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Ca si solutie amiabila, avand in vedere ca e vorba de o suma "mare" si presupun ca fiica nu are venituri extraordinare sa o poata plati dintr-o data, incercati sa o convingeti sa:
- accepte plata esalonata (in rate)
- semneze un contract in acest sens
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Cam prea in extrema cealalta aceasta sugestie. Exista aparate cu ultrasunete chipurile special pt dresajul cainilor cand latra, dar trebui om sa se ocupe o vreme de acel caine. Sunt si modele care le pozitionezi aproape de caine si nu t eocupi de ele, dar nu stiu daca sunt la fel de eficiente (mai sunt si aparate cu ultrasunete mai "dure" chipurile contra cainlor agresivi, dar deja iarasi mergem intr-o extrema dar mai bine extrema asta decat neortodoxul)
Daca reusiti amiabil cu vecinul, cea mai buna si ieftina solutie este o zgarda anti-latrat.
5 din 5 utilizatori consideră
acest răspuns util
"bine" e discutabil. Este corect, dar practic exact cand trebuie nu te ajuta.
Am avut si eu chiriasi, cu contract la anaf, totul in scris, intocmit corect, samd. N-au platit mai nimic si au furat chestii din casa, Am apelat si eu la avocat, executor, si in final plangere penala. S-a pus in miscare organul si aflu ca astia au facut aceeasi miscare cu mai multi, eram parca 6 pagubiti, eu fiind singurul cu hartiile "in ordine" Dupa vreo 5-6 ani, si cu multe amanari, s-a implinit termenul de prescriptie.
Asta fac unii avocati. Ce fel de om de joasa speta trebuie sa fii ca tu sa vezi clar din dovezi scrise ca al tau client intr-adevar a gresit si a incalcat legea, ce sa mai zic de paguba material samd, iar tu sa faci pe dr*c in patru si sa il scapi de urmari prin diverse tertipuri.
De aia suntem ca si oameni de tot rah*tu, fiecare face ce vrea ca doar sansele sa fie prins sunt mici, iar daca te prind totusi, ai sanse mari cu un avocat "bun" sa scapi de probleme.

Vorba aia, mori cu dreptatea in mana. Eu am fost corect, si ca om, si ca locator si ca cetatea si ca ce vreti. Si am ramas in paguba, pe toate nivelele: moral, financiar, psihic, timp pierdut, etc. Nu merita.

Si ca o paranteza, doar pt ca acest site este din curtea avocatilor si unii se vor "incalzi": in acest caz al meu, avocatul lor mi-a trimis la un moment dat un mesaj complet neadecvat incercand sa ma convinga sa ma impac cu aia, Am facut plangere la barou care a rezultat in ... i-au luat partea. Asta pt cei care vor spune ca "nu stun toti avocatii la fel". Stiu ca nu-s, dar din experienta mea nu asa pare.

Asa ca pararea mea, in loc sa bagi bani, nervi, timp la avocati si procese, mai bine investesti acelasi lucru in a face contractul solid, executabil, sa ai garantii, plata in avans, samd. Ceri informatii despre jobul curent, si iti filtrezi potentialii chiriasi dupa ce i-ai verificat ca intr-adevar lucreaza unde spun si de cat timp spun. Ca la banca. Il poti verifica lunar daca are CASS-ul platit (prin urmare f probail are venit), samd. Cui nu-i convine sa isi caute in alta parte. Mai bine scazi din pret si ai chiriasi buni, decat sa tii pretul sus si sa te alegi cu tepari.
2 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
(nu sunt avocat, dar ca Stan patitul de multe ori si sub multe forme imi permit un sfat)
Incercati sa priviti lucrurile mai simplu.
In mod normal, dvs ar trebui sa aveti un contract scris cu acel constructor, in care se specifica ce cum si cand. Care ar trebui sa fie persoana juridica (e mai simplu), e un pic mai complicat daca e persoana fizica. E mult mai complicat deca contractul este verbal.
La fel, de la topograf trebuia sa primiti cate un proces verbal, cu punctele de coordonate. Puteti cere ulterior, dar aveti grija sa le dateze corespunzator. Puteti cere in plus, daca nu aveti, si mai incolo daca va fi cazul, un proces verbal cu punctele gardului proaspat facut care demonstreaza ca n-a fost executat unde trebuia.
In fine, in mod normal trebuia sa aveti un acord scris de la vecin pentru constructia acelui gard, unde, cum, cu ce, daca contribuie sau nu la costuri, samd. Cu acordul verbal e mult mai complicat.

Si cu toate acestea + cerere in scris la constructor, sa refaca gardul pe cheltuiala sa. Cu mentiunea dvs ca daca nu primiti un raspuns in x zile de la data primirii (un x corect, de ex 10 zile) va veti adresa institutiilor abilitate si veti cere si sa suporte cheltuielilor curente si viitoare. Cereti si un termen corect pt refacere, parerea mea ca acelasi termen pe care vi l-au dat la inceput pt facerea gardului (mentionati express acest aspect: "acelasi termen ...")
Daca nu sunteti foarte convins ca sunteti in stare sa formulati acea notificare sa fie corecta si solida din punct de vedere juridic, adesati-va unui avocat/jurist. E un cost in plus dar va intareste pozitia mai incolo.
Nu veti cere in acest moment plata nici unei cheltuieli, ci doar refacerea gardului pe cheltuiala proprie. E vorba de onorariul avocatului si cam 100-150 de lei la executorul judecatoresc (depinde de zona, samd), e un mizilic comparativ cu costul gardului, iar daca ei ar fi executat gardul corect, nu ati mai fi cerut restul cheltuielilor cu topograf samd de la nimeni.
Este bine sa mentineti o pozitie corecta si rezonabila, chiar daca iesiti un pic in pierdere.

Acuma un alt aspect, ce trebui sa il luati in seama este "paguba". Topograful va poate face un calcul: ce suprafata de teren at pierdut din aceasta cauza, inmultit cu valoarea pe mp la care ati cumparat acel teren.
Nu puteti cere de la nimeni mai mult decat aceasta paguba. Ma rog, puteti incerca, dar n-are sens.
Daca valoarea aceasta este mai mare decat valoarea gardului, puteti cere sa va refaca gardul, daca nu, cred ca aveti mai mutle sanse sa cereti aceasta valoare.

Bun, revenind, in general atat este suficient ca cineva sa raspunda in mod pozitiv.

Daca nu, este mult mai simplu la firme pt ca protectia consumatorului, de f multe ori hotaraste in favoarea consumatorului, presupunand ca ati facut lucrurile corect si le puteti proba cat de cat. In anumite cazuri nu este mare bai daca nu aveti anumite chestiuni in scris, dar aveti martori. De multe ori e suficient doar contractul.
Iar acuma, in cererea la protectia consumatorului puteti cere sa va plateasca daunele extra, cauzate de neglijenta din contract: a doua vizita la topograf, onorariile avocatului, executorului, samd.

Eu personal nu am avut probleme nici o data sa imi rezolve protectia consumatorului problemele, cat timp am avut un minim de probatoriu. Unul din acele probe este notificarea scrisa catre firma, motiv pt care este bine sa fie scrisa corect si transmisa corect, conform legii. Iar termenele cerute sa fie rezonabile.

Daca nu se rezolva cu protectia consumatorului, mergeti la un avocat. Eu n-am ajuns pina acolo, nu stiu de ce nu s-ar rezolva si ce ati putea face.

Daca sunteti in cazul ca nu aveti nimic scris, sau este cu persoana fizica si atunci protectia consumatorului n-are cum va ajuta, aveti nevoie de avocat ca sa va lamureasca daca aveti sau nu temei pt un caz penal si/sau civil.
Daca nu, si insistati, sunt banii dvs, dar pt 10 cm credeti-ma ca nu se merita. O sa va vedeti poate zilnic cu acel vecin. Va spun din experienta, mai bine iesiti sa il lasati in prostia lui si sa il ignorati. O sa se intoarca roata.

Daca totusi ajungeti la penal sau civil, abea atunci veti mentiona problemele cu vecinul, si toata sandramaua cu complotarea, samd. Pina in acel moment aveti strict o problema contractuala cu constructorul. E problema lui daca a facut altfel ca a zis vecinul, sau muncitorul, sau pasarea din cuib. Problema dvs este sa probati greseala nu motivatia.

Sugestia mea este sa nu daramati gardul pina nu aveti o solutie favorabila, pt ca daca este de demonstrat culpa, daca constructorul sau vecinul pune sub semnul intrebarii corectitudinea masuratorii, va trebui sa vina un topograf numit de instanta sa refaca masuratoarea, si daca nu are pe ce....

Acestea fiind spuse, eu, patit de multe ori, as face astfel: calculez suprafata de teren pierduta. E fie un triunghiu, fie un dreptunghi, in mod aproximativ e problema de geometrie de gimnaziu. Aflu valoarea pierduta, paguba. Incerc amiabil, pe telefon, sa ma inteleg cu constructorul sa imi plateasca acea paguba pt ca sunt convins ca o sa iasa o suma relativ mica comparativ cu suma ce ati dat-o pe teren si chiar pe gard. Si abea daca asta nu merge, as proceda mai departe.
2 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
pop_m gresteste. Dividende puteti scoate de 4 ori pe an, adica trimestrial.

Si george-neagu greseste, ma rog omite. Acel impozit pe venit de 3% e doar pt ce intra in firma. Din banii din firma, la acel nivel, inca nu vedeti nimic. De acolo fie trebuie sa fiti angajat in firma (costisitor, nu merita) sau sa scoateti dividende, pe care mai platiti inca 5% impozit (retinut la sursa, adica platiti din firma) si va trebui sa platitii si CASS (sanatate) prin declaratia unica.

In final si Lazaritiu Lucian gresteste/omite in acelasi sens, in care nu ia in considerare ca din firma dvs cumva trebuie sa scoateti bani ca sa traiti, si prin urmare pe acel venit (fie el de salar sau dividend) veti plati cel putin impozit si CASS (la nivelul minim pe tara din moment ce vreti sa minimizati costurile). CAS (pensia) este optionala fiecare decide daca o plateste, dar tineti cont ca nu veti avea vechime daca nu platiti.

Trebuie sa tineti cont diferenta majora:
- PFA/PFI - banii sunt ai tai personali, dispui de ei imediat si oricand
- SRL, banii sunt ai firmei, nici macar 1 banut nu poti cheltuii pe altceva decat in interesul firmei (nu intram aici in discutii de zona gri). Dispui de ei cel mai repede o data la 3 luni, respectiv 4 luni pt oct-noi (pt ca abea in Februarie se pot face situatiile anuale) (+in general ai un cost functie de contabil pt intocmirea situatiilor financiare trimestriale)

Apoi probabil la fel de majora e diferenta de costuri:
- PFA/PFI - platesti scump pt ca la sumele care le vehiculezi trebuie sa fii in sistem real, deci platesti pensia la venitul real (ma rog, nu stiu daca nu cumva s-a schimbat asta de 2 ani incoace de cand am inchis PFA-u meu) iar impozitul e de 16%, fata de 3+5 la srl
- SRL micro + angajat - iesi mai scump decat cu PFA, pt ca si firma plateste impozit, si salariatul, plus salariatul plateste chestiuni care PFA-ul nu este obligat sa le plateasca, plus fata de PFA platesti contabil pt ca nu mai poti tine contabilitatea singur
- SRL micro + dividend - este momentan varianta cea mai "ieftina" daca ai venituri medii-mari

In final va trebui sa iti faci calculele in fiecare varianta si sa vezi care e mai avantajoasa pt cazul tau particular, tinand cont ce cheltuieli ai, samd. Sunt multe articole pe net care abordeaza problema asta, inclusiv cu calcule mai detaliate.

Mare atentie la PFA: mergi cu riscul ca un control ANAF sa reinterpreteze relatia ca fiind dependenta si atunci va pune pe ambii, firma si PFA, sa platiti cotizatiile samd pt intreaga perioada de lucru ca si cum ati fi fost salariat. Sunt niste conditii acolo; acuma in pandemie cu lucrul de acasa sa zicem ca sansele sunt mai mici, dar ele totusi exista. E un risc pe care ti-l asumi.
"Daca am un copil sub 3 ani , in dispozitiv de retinere , intr-un autovehicul cu 5 locuri , am voie sa-l pun pe scaunul din fata ?"

daca ai locuri in spate, nu vad logica pt care l-ai pune in fata. La urma urmei, statistic, locul din dreapta soferului e cel mai "mortal" dintre toate. Chiar vrei sa iti supui copilul unui risc mai mare in momentul in care ai optiunea sa il pui in spate?
Doar pt ca ai avea voie sa faci ceva, nu inseamna ca si trebuie.
A incercat nevasta-mea sa imi explice cum linisteste ea copilul (bebelus) mai usor daca e linga ea pe scaunul soferului. I-am explicat si eu ca atata timp cat e la volan, sa tina ochii pe trafic, nu pe copil.
Sansele sa fi distras de la condus de copilul de linga tine e mult mai mare decat daca acesta se afla in spatele tau, motiv pt care noi ne-am tot pus copii mici in scoica in spatele soferului. Daca are nevoie de atentie, tragi pe dreapta si te ocupi de el, altfel risti foarte mult un accident.

Esti parinte, fi responsabil. Mai bine iti urla/miorlaie copilul cateva minute pina poti parca decat sa urli tu dupa aia ca l-ai nenoricit. Sunt unele lucruri care nu merita riscate.
Răspuns la discuția PFA Declaratia 390 VIES
aviz, nu avizul. Poate m-am exprimat gresit; in sens de "aviz amatorilor", presupun ca expresia asta e mai auzita. Eu n-am lucart cu avize ca n-am avut nevoie, deci sensul acesta al cuvantului nici nu mi-a trecut prin cap.

"doamne fere" intr-adevar. In prima instanta am scris (parca) D105. Cand am citit dupa ce am postat, mi-a sarit in ochi ca nu e numaru bun. Scurt, mi-a casunat ca vorbim despre ROI, deci tre sa fie 095, si l-am editat repede. Nu gasesc amu alta logica pt ca sa fi scris 095 acolo :|

Amu ca am re-citit ce am scris, pot sa ma dau cu capu de pereti :) deci e vroba de D150, adica "cererea de utilizare a serviciului de depunere electronică", care se depunde cat unul pt fiecare CUI, CNP, CIF pt care se doreste a depune declaratii online.

mii de scuze pt eventualele confuzii create.
Răspuns la discuția PFA Declaratia 390 VIES
\"aveti un alt cui pentru a depune declaratia. In acest caz nu poate fi depusa online.\"

fals. vei inregistra acel CUI pt depuneri online. Practic, depui cate un D150 pt CNP, CUI si CIF (ala de ROI).

si eu, pfa, neplatitor de tva, cu certificat digital, si depun regulat D390 cand am facutir in EU (fie ca sunt facturi emise de mine, sau PT mine ca urmare a ceva achiziti (aviz!!))