avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 812 soluții astăzi
Forum Activitate Alex265

Activitate Alex265

Eu si sotul suntem co-proprietarii unui apartament achizitionat in timpul casatoriei, pt care pana acum am contribuit in felul urmator:
- avans: el - 20%, eu - 80%
- taxe agent/notar: eu - 100%
- renovat/mobilat - el - 20%, eu - 80%
- rate lunare - eu - 100%
- intretinere/cheltuieli fixe - el 100%

Intentionez sa fac o rambursare anticipata mai mare pt a scadea valoarea mare a dobanzii platite in prima prte a creditului. In caz de eventual partaj, putand demonstra cine/cat a platit pentru a sustine acest apartament, exista vreo sansa pentru ca el sa primeasca 50% din contravaloarea lui?
Tatal meu este un alcoolic nediagnosticat oficial de catre un psihiatru si fara tratament in acest sens. Din cauza consumului de alcool a dobandit in timp numeroase patologii grave: atrofierea corticala bilaterala (atrofierea scoartei cerebrale care este cauzata de un inceput de dementa alcoolica - diagnostic neurochirug), diabet zaharat asociat cu boli cardiovasculare (8 stenturi in corp + risc mare de amputare a picioarelor, ACV-uri cu sechele, preinfarcturi) si alte boli asociate. Toti medicii cu care am discutat (impotriva insistentelor tatalui meu), mi-au spus ca e important sa renunte la alcool, ceea ce inca nu se intampla. Altfel, riscurile neurologice si cardiovasculare cresc. Medicul neurochirug ne-a repetat ca din cauza sechelelor la nivelul creierului are risc mare de a fi in incapacitatea de a lua decizii care pot afecta negativ firma pe care o conduce. Deja a inceput sa confunde amintirile scurte/lungi, sa aiba halucinatii minore, sa aiba pierderi de memorie, false amintiri, sa faca investitii financiare mari fara nicio noima legala (sponsorizari care au depasit de mult pragul maxim acceptat legal, citez "e firma mea, fac ce vreau cu banii mei"), foarte agresiv verbal, refuza sa ia medicamentatia, iar cand o ia bea alcool.

Refuza sa creada ca are o problema cu alcoolul in ciuda insistentelor noastre, a medicilor si diagnosticelor si ne acuza pe noi, familia, ca ii vrem raul si ca ii vrem moartea. Este nevoie sa ajunga la un psihiatru care sa ii dea diagnostic official in baza caruia sa intre la dezalcoolizare si sa putem face demersuri legale de a-l scoate din functia de administrator al firmei.

Din ce am citit e nevoie ca in caz de internare fortata, pacientul sa aiba un moment de agresivitate fizica, cel mai probabil, in care sa poata fi chemata politia+salvare ce trebuie sa il gaseasca in plin fapt.. slabe sanse.

Ce alt demers juridic poate fi infaptuit pentru a-l obliga sa ajunga la psihiatrie pt a incepe tratament, respectiv pentru a-l scoate din firma?
Buna,

Unul dintre parinti obtine venituri din dividende (impozitate cu 5%) si isi doreste sa ma ajute la acoperirea unei parti din creditul Prima Casa.

Va rog sa ma ajutati cu 3 intrebari:
1. Tinanad cont ca e vorba de o suma considerabila ~100.000RON (venit din dovidende), este legal corect sa se faca un simplu transfer (eg:online sau ordin de plata) in contul meu? Sau un act notarial ar fi necesar pt a stipula natura transferui?

2. Daca o parte din creditul Prima Casa (eu fiind titular) este acoperit din astfel de venituri, parintele in cauza ar avea vreun drept de uzufruct asupra imobilului? (Contractul vanzare-cumparare este pe numele meu)

3. Daca aleg sa nu fac rambursare anticiapata a creditului cu acesti bani si decid sa ii pastrez intr-un ct. crt, dat fiind valoarea si destinatia incasarii, s-ar pune problema unei posibile impozitari a acestui venit?

Va multumesc

M-am interesat de dinainte să merg cu mașina la service, este un service autorizat de către asigurator, este mai exact service-ul reprezentanței autoturismului

Întrebarea mea nu viza aceast caz, ci ce este de făcut în situația în care service-ul a făcut reparația fără acordul asiguratorului, iar la 2 luni după ce scot mașina din service, service-ul vine la mine și îmi solicită contravaloarea reparației, în acest fel nefiind respectată clauza detaliată anterior în contractul meu de asigurare CASCO.

Răspuns la discuția Încasare după desființare PFA
Mulțumesc frumos pentru răspuns, drept urmare, radierea PFA-ului inițial în sistem real și înființarea unui altui PFA în normă pe venit este necesară în cazul meu.

Cu toate acestea, am nevoie, vă rog mult, de un răspuns legat de încasarea după radierea PFA-ului în condițiile în care la efectuarea plății CUI-ul corespunzător practic nu va mai exista ca fiind valid, poate chiar nici conturile notate în contractul de prestări servicii.

Există riscul ca beneficiarul să nu mai vrea să efectueze plata?
În ce măsură în poate afecta pe acesta neplata facturilor până la radierea PFA-ului în condițiile în care eu am adăugat deja toate facturile emise și primite, chitanțe etc în registrele de contabilitate pt care am achitat taxe și impozite?

Mulțumesc,
În condițiile de asigurare nu se precizează această speță ci doar că:
- în cazul în care reparațiile se efectuează la un service agreeat, atunci reparația se face în urma acceptului de plată din partea asiguratorului pe baza devizului de plată
- în cazul în care reparațiile se efectuează la un service neagreeat, atunci asiguratul va efectua întreaga plată, urmând ca apoi să aducă toată documentația necesară asiguratorului pentru a putea efectua despăgubirea.

Eu înțeleg că aici a fost greșeala service-ului care și-a asumat pe propria răspundere riscul de respingere a dosarelor, iar ei în acest moment nu ar avea niciun temei legal prin care să îmi ceară acoperirea costurilor pt cele 2 dosare neplătite. Greșesc?
Bună ziua.

Sunt PFA și am colaborat cu o companie căreia i-am emis 2 facturi lunile trecute care încă nu au fost achitate. Din diverse motive, vreau să închid acest PFA în următoarea săptămână și să deschid un altul, pe alt domeniu de activitate și în altă contabilitate (din sistem real în normă pe venit). Ideea e că pe PFA-ul actual urmează să încasez, conform promisiunilor beneficiarului, la începutul lunii octombrie sumele pt cele 2 facturi, moment în care PFA-ul ar trebui să fie deja desființat.

Care sunt implicațiile în acest caz?
Mă gândeam să forțez cumva beneficiarul să facă plata până la desființarea PFA-ului astfel încât să nu existe probleme ulterior cu ANAF-ul. Însă îmi e teamă să găsească în felul acesta motiv și să nu mai vrea să efectueze plata niciodată. Ar fi susținut prin lege?


Off topic: Pot să fac schimbarea activității și în același timp să trec pe normă pe venit fără să fie necesară desființarea PFA-ului actual, respectiv înfiițarea unuia nou?

Mulțumesc,
Bună ziua.

Am rugămintea să mă ajutați cu următoarea situație.

Am avut o poliță CASCO la un anumit Asigurator cu valabilitate până la data de 21-jul-2014. Pe data de 05-jul-2014 am fost să deschid 3 dosare de daună la inspectorul de risc, iar pe data de 7-jul-2014 am fost la un service auto licențiat de marca automobilului meu. După câteva zile primesc informare de la service că a fost primită comanda pentru piesele de schimb și pot veni să las mașina în service pt reparații, drept pt care mașina a rămas în service în intervalul 11-18-jul-2014.

Pe data de 9-sept-2014, adică după 2 luni de la finalizarea reparațiilor, primesc informare telefonică din partea service-ului că Asiguratorul a refuzat plata pentru 2 din cele 3 dosare. În urma discuțiilor cu Asiguratorul, aflu că service-ul a trimis solicitare de accept de plată pe data de 24-jul-2014 (la o săptămână după finalizarea reparațiilor), iar Asiguratorul a răspuns celor de la service pe data de 27-jul-2014.

Drept urmare, service-ul a făcut reparațiile celor 3 dosare fără să aibă acceptul asiguratorului, iar acum îmi cere plata reparațiilor pt cele 2 dosare neacceptate la plată de către Asigurator, cu 2 luni întârziere după ce a primit respingerea de la plată a celor 2 dosare. Mai mult, service-ul a trimis solicitare de accept de plată DUPĂ ce polița CASCO a expirat !

Din câte știu, service-ul nu ar fi trebuit să se apuce de raparații până când nu primește acceptul asiguratorului...

Cum mă sfătuiți să procedez?
Este service-ul protejat prin lege în astfel de cazuri?

Mulțumesc,
@georgeenciu și @george-neagu , vă mulțumesc mult pentru răspunsuri.

Din păcate, pentru mine, buzunarul meu se umplea doar din prestarea de servicii ca PFA pentru această minunată companie X.

Aș mai avea o întrebare, dar posibil să țină de alt topic (sper să nu mă înjurați :"> ):

În contract am adăugată clauza conform căreia, în cazul în care Beneficiarul nu achită datoriile, îi pot aduce penalizări de 0.1% din suma datorată pe zi. Luând în considerare că factura a fost deja emisă pe valoarea contractată și trimisă deja Beneficiarului, cum trebuie să procedez în acest caz? Stornez factura inițială și refacturez la data achitării pe noua valoare actualizată cu penalizările corespunzătoare? Sau, emit o nouă factură doar cu penalizările aferente facturii respective?

Mulțumesc,
Bună ziua,

Vă rog frumos să mă ajutați cu următoarea situație:

Sunt PFA in partidă simplă și am emis o factură pe data de 15-aug corespunzătoare serviciilor prestate pe luna iulie, iar pe data de 15-sept urmează să emit o nouă factură pentru serviciile prestate pe luna august pentru o companie X. Din cauza unor probleme financiare, această companie X nu și-a achitat facturile către furnizori la termenul stabilit în contract, inclusiv către mine, și este foarte posibil să nu își onoreze obligațiile nici în perioada următoare, întrucât a intrat în această lună in insolvență.

Problema este că această companie X reprezintă singura sursă a veniturilor care le obțin ca PFA (sau cel puțin a celor care ar trebui să le primesc). Neclaritatea mea este următoarea: Știm că până pe data de 25 ale fiecărui trimestru PFA trebuie să își achite contribuțile la CAS și CASS, respectiv impozitul pe venit. Ținând cont că facturile sunt emise, însă încasarea nu a fost efectuată, în continuare sunt obligat să plătesc impozit și contribuții pe 25-sep? Practic, ar trebui să dau bani statului din buzunarul propriu în condițiile în care .... nu am încasări ?!

Mulțumesc anticipat pentru răspuns.