avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1925 soluții astăzi
Forum Activitate karrigan

Activitate karrigan

inteleg, problema este ca eu incasez banii, pe contul meu bancar apar si la o verificare nu am cum sa justific, daca inregistrez contractul pe numele mamei
Buna ziua,

Doresc sa inchiriez un apartament la care nu sunt eu proprietar, ci mama mea. Fiind in alta localitate nu are timp sa se ocupe si ma voi ocupa eu. Momentan asteptam sa iasa procura de la notariat in care imi permite sa administrez locuinta, insa am 2 intrebari:

- pot semna eu contract de inchiriere cu chiriasul, chiar daca n-am inca procura? agentul mi-a gasit deja un chirias si n-as vrea sa ratez.
- pot incasa si declara veniturile la ANAF eu? daca da, cum pot declara ca administrez locatia in SPV de la ANAF? ca acolo in declaratie 168 nu am decat proprietar si cota parte.

apartamentul e 100% proprietatea mamei, nu e implicat vreun credit.

Multumesc!
Salutari! Vreau sa ma apuc serios de inchirieri in regim hotelier si am nevoie de niste sfaturi, fiind oarecum necunoscator dpdv juridic. Ma gandesc sa apelez la un consultant insa am zis sa-mi formez si eu o idee inainte.

Situatia e in felul urmator; detin un apartament de 2 camere pe nume propriu, si o garsoniera pe numele mamei dar pe care o administrez tot eu (e pe contul meu de hosting, eu incasez si banii din inchirieri etc.). As vrea sa stiu care e cea mai usoara si rentabila metoda prin care as putea intra in deplina legalitate cu cele 2 proprietati.

Stiu ca incepand de anul trecut e nevoie de certificat de la ministerul turismului pentru inchirieri in regim hotelier, insa cum as putea face asta la proprietatea mamei mele? printr-o procura notariala prin care sa-mi dea drepturi de administrare oare ar functiona? ea locuieste si in alt oras, deci imi e peste mana sa o aduc aici pentru treburi.

Al doilea punct este cel referitor la taxe. Mi-ar fi mai usor sa gestionez apartamentele sub o firma (SRL)? Ma intereseaza sa reduc pe cat posibil impozitele si eventual sa-mi deduc din cheltuielile administrative - pentru ca in momentul de fata platesc 10% impozit pe venit, dar din venitul acela eu mai cumpar consumabile, renovari, imbunatatiri etc. Ceva din categoria 55 CAEN banuiesc ca s-ar aplica aici.

Multumesc, zi usoara va doresc!

Buna seara,

Mama a fost racolata de un vanzator din usa in usa cu un aparat profesional de curatare (covoare, etc.). A semnat pentru acesta un contract de vanzare cumparare cu plata in rate (24 luni). Suma platita a fost foarte mare, in jur de 3000 euro, nu are rost sa intru in mai multe detalii ca deja va imaginati despre ce e vorba. Evident ca aparatul nu functioneaza cum trebuie, nu e o inventie miraculoasa ci doar o teapa obisnuita, iar mama ar vrea sa-l dea inapoi.

Aici intervine, evident, problema. In contract exista un paragraf care spune ca se poate returna produsul in termen de 14 zile doar daca este in stare buna (ca la primire), NEFOLOSIT, in caz contrar returul se va procesa doar cu diminuarea valorii initiale din momentul cumpararii iar valoarea de depreciere e intre 10-20% (nu scrie cum se stabileste procentul, doar ca asta e range-ul). "In conformitate cu OUG nr. 34 din 2014".

M-am uitat pe ordonanta si intradevar scrie ceva de genul asta insa imi este neclar in ce masura se aplica asa ceva in cazul de fata, fiind vorba de un produs de curatenie pe care nu ai cum sa-l testezi altfel decat folosindu-l. E practic un aspirator mai profesional. Cum ai putea sa-ti dai seama ca nu esti multumit de el daca nu-l pui in priza si vezi ce face?

Ce sanse avem sa recuperam suma totala data pe acest produs fara a plati acea valoare de depreciere? E legala aceasta clauza?

Multumesc, seara faina!
va multumesc tare mult pt raspuns prompt!
Buna ziua! Doresc sa achizitionez un apartament in Bucuresti insa din ce am inteles de la vanzator, nu are cadastru si intabulare. Vanzatorul sustine ca va demara procedura in aceasta saptamana. Dilema mea este ca, desi sustine ca nu au fost facute modificari la apartament (ceea ce cred ca este adevarat, apartamentul fiind vechi si locuit de batrani inainte), de ce ii lipseste intabularea? In ce conditii trebuie refacute acestea? Fostul proprietar a decedat, actualul proprietar este un mostenitor, s-a facut deja succesiunea. Sa fie asta motivul pt lipsa cadastrului?

De asemenea, din ce am citit pe forum nu se poate incheia nici macar antecontract in situatia in care apartamentul nu este intabulat. Insa agentul mi-a spus ca se poate, ca nu conteaza acest aspect la notariat.

Data fiind situatia incerta, ce-mi sugerati sa fac? apartamentul e foarte bine pozitionat si doresc neaparat sa-l achizitionez ca investitie (evident, dupa ce-l renovez complet).

Mentionez ca fac plata cash, fara credit.

Multumesc!
Notarul l-a evaluat. Nu a fost facut vreo expertiza.

In cazul in care nu ne intelegem la sulta si ne da doar certificatul de mostenitor, presupun ca singura varianta de iesire din indiviziune ar mai fi cea din instanta?
Buna seara,

Urmeaza sa dezbat o succesiune pentru unul din parinti, la partaj ne prezentam:

1 sot in viata
1 fiu
1 fiica vitrega, din prima casatorie a defunctului

Concret, intrebarea este legata de un imobil compus din casa+teren dobandit de soti in timpul casatoriei, pentru care consider eu ca s-a facut o supraevaluare. Am consultat listele publice date de Camera Notarilor si din calcul imi iese o suma aproape la jumatate fata de cat s-a evaluat. Imobilul in speta este ocupat in prezent de sot si fiu, fiica vitrega fiind cea care poate cere iesirea din indiviziune si plata sultei aferente. In momentul de fata, la o supraevaluare a imobilului, ea ar fi singura beneficiara a acestei sume marita - intrucat i s-ar mari partea si fiind singura succesoare ce doreste iesirea din indiviziune.

Intrebari:

1. Ce se poate face daca consider ca s-a facut o supraevaluare a imobilului? Vorbim de o suma de aprox. 400.000 EUR, versus aprox. 250.000 calculata conform grilei notarilor.

2. Ce se intampla daca se stabileste o suma la notar in urma succesiunii, insa imobilul NU se vinde la pretul stabilit? Exemplu concret: imobil evaluat la 400.000 EUR, sulta 200.000 EUR. Daca imobilul se va vinde in viitor cu 200.000 EUR (fix jumate din cat a fost evaluat), va trebui sa dau efectiv toti banii catre cealalta persoana si eu nu voi ramane cu nimic si voi dormi pe strada? Cum ma pot apara eu ca locuitor curent al imobilui (apar in contractul casei doar eu)? Mi se pare inadmisibil ca fix persoana care locuieste in aceeasi casa ca si defunctul sa fie cea mai vulnerabila la o astfel de situatie.

3. (legat de pct. 2) Se poate ca la succesiune, notarul sa zica pur si simplu: X primeste 1/3 din bun, Y primeste 2/3 bun. Fara nici o suma exacta. Si la momentul vanzarii bunului, X sau Y sa primeasca efectiv cota parte din valoarea REALA/de vanzare a bunului? Asta mi-ar fi cea mai logica solutie, insa nu stiu in ce masura se si poate face...

Multumesc si seara faina!
Am ajuns la primarie, coincidenta mare ca si "proprietarul" locului a venit azi. Se pare ca in sistem apare cu o cerere de reziliere contract si de aceea locul figura ca fiind liber si eu l-am putut lua. Evident omul zice ca NU a facut rezilierea... ma astept la un deznodamant tipic romanesc (a chemat o "cunostiinta" din interior fara sa stea la coada)
Buna ziua!

Vin cu o intrebare referitoare la parcarile de resedinta (sper ca am nimerit forumul corect). In sectorul 4 s-a lansat luna aceasta o platforma online prin care se solicita locuri de parcare, fara a mai fi nevoie sa mergi la ghiseu si toate cele. Totul suna excelent. Problema este ca in zona mea, locurile disponibile au fost destul de putine, au existat 5-6 locuri nou-create si unul printre blocuri. Din comoditate, l-am selectat pe cel mai apropiat de mine, intre blocuri.

Procesul de selectare este destul de simplu: selectezi locul, incarci pe platforma documentele spre a fi verificate/validate, platesti iar apoi primesti contractul prin posta. Functioneaza pe metoda primul venit, primul servit: ai intrat primul pe loc si ti l-ai rezervat, e al tau. Eu intrasem dis de dimineata cand erau mai toate disponibile.

Eu am trecut prin primii pasi, anume documentele mi-au fost validate, mi s-a emis plata, am efectuat plata iar acum sunt in asteptarea contractului. Am lasat masina parcata in weekend pe acel loc, gandindu-ma ca pot dovedi ca e al meu prin chitanta, insa surpriza, m-am trezit cu politia locala si proprietarul locului. Acesta a adus un contract cu cei de la parcari, valid din august 2018 (o luna inainte de lansarea platformei) iar politia a confirmat ca e ok.

Intrebare: Legal vorbind, se poate face ceva in acest sens? Practic daca cei de la parcari au marcat eronat acel loc ca fiind liber, ei m-au oprit pe mine din a mai cere alt loc putin mai indepartat de apartament dar 100% liber (pentru ca din moment ce iti bagi cnp-ul pe site, nu mai poti selecta si alt loc). De asemenea eu am platit pentru un serviciu, si in mod evident nu-l pot folosi daca suntem 2 persoane cu 2 contracte pe acelasi loc de parcare de resedinta. Astazi voi merge la ei dar sunt absolut sigur ca daca problema a fost de la ei imi vor rezilia mie contractul, proprietarul vechi avand prioritate...

Multumesc si astept lamuriri!
O zi frumoasa va doresc tuturor