Buna ziua,
Va rog sa-mi spuneti cum ar trebui organizata o casierie, astfel incat sa nu fie probleme cu controalele. In afara de faptul ca trebuie listat registerul de casa zilnic, banii din casa sa corespunda cu registrul de casa, mai trebuie completat acel registru de declarare a banilor personali? Mai sunt si alte obligatii?
Parintii mei au de la bunicii paterni o bucata de teren obtinuta cu contract de vanzare cumparare. Pe acest teren eu mi-am facut o casa cat timp era inca pe numele lor. Ulterior mi-au vandut casa si terenul cu contract de vanzre cumparare, pe numele meu si al sotului. Acest teren facea parte dintr-o bucata mai mare a bunicilor mei. Acum mai bine de 10 ani, bunica mea a vandut restul terenului celorlalti frati ai tatalui mei, tatalui meu nemadandu-i nimic. Tata sustine ca avea dreptul la mai mult teren, ca mostenire de la bunicul meu care este mort de mai bine de 30 ani. Pe teren are titlu de proprietate bunica mea, titlu obtinut acum multi ani in urma.
Acum tata vrea sa strice titlul de proprietate pentru ca sustine ca are dreptul la mai mult teren.
Daca se strica acest titlu, mi se strica si mie actele automat?
Firma X detine parti sociale si este si in Consiliul de administratie la o firma Y. Firma Y este un SA. Daca firma X nu mai desfasoara nici un fel de activitate pe codul ei CAEN, ci are acum doar calitatea de asociat si membru in Consiliul de administratie la firma Y, pot sa o trec in inactivitate la ORC si sa cer regim derogatoriu la Finante?
Am primit o factura de avans de la un platitor de tva .Eu eram atunci neplatitor de tva. Am trecut valoare intreaga a facturii in avansuri. Dupa ce am trecut la platitor de TVA, am mai primit si alte facturi de avans de la acelasi furnizor. Le-am inregistrat cu tva. Ulterior, mi s-a facut factura definitiva: s-a facturat valoarea intreaga si s-au stornat avansurile. A rezultat o factura cu 0. Eu cum inregistreaz factura? Care sunt inregistrarile corecte contabile si sumele corecte?
O firma care vinde en detail gaz petrolier lichefiat, adica are o statie GPL si vinde catre autoturisme, trebuie sa plateasca vreo taxa la fondul pentru mediu sau nu?
PFA-ul l-am infiintat la mine acasa. Eu o sa fiu deocamdata singura care o sa prestez si servicii. Ce avize am nevoie si de unde?
Multumesc.
Am infiintat un PFA al carui obiect de activitate este coafura - frizerie. Trebuie vreun aviz de la vreo institutie, de exemplu SANEPID etc? La ORC mi s-a cerut sa am cursuri de igiena. Altceva trebuie sa mai scot vreo autorizatie de undeva?
O firma are in balanta la 31.12 in contul 121 un profit net de 100.000 ron. Are doi asociati, unul cu 55% (care este si administrator) si unul cu 45%.
1. ce suma are dreptul fiecare din ei ca dividende in anul urmator, dupa depunerea bilantului.
2. daca cel care este si administrator are contract de munca de 2h/luna pe o alta firma, atunci cand isi ia dividendele din aceasta firma, plateste impozit de 16% si CASS 5.5%, sau doar 16%?
3. repartizarea profitului in dividende se face pe baza AGA, cu acordul ambilor asociati, sau cel care are 55% decide repartizarea sau nu in dividende, daca celalalt nu este de acord?
Este obligatorie intocmirea NIR-ului cand ai o singura gestiune? Dar cand sunt mai multe gestiuni?