avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 971 soluții astăzi
Forum Activitate marq

Activitate marq

Răspuns la discuția Incasez sau nu penalitati
Am fost administrati pana acum aproape 3 ani de firma primariei, au fost presedinti care le-au dat drepturi depline si toate bune si frumoase. CET-ul furniza caldura an de an pe principiul ca nu poti lasa proprietarii in mijlocul iernii fara caldura sau pentru ca erau totusi si bun platnici care sustineau cat de cat cheltuielile, asta pana a falimentat si datoriile au fost preluate de un recuperator.
Nu pot sa va zic de ce nu au cadadictis sa incaseze penalitati ani de zile (de la cei care nu voiau sa le dea) stiu ca au mai facut dosare si le-au pierdut.
Daca ar fi oprit utilitatile se trezeau ceilalti proprietari si ar fi facut presiuni, dar administratorul avand mii de apartamente plimba banii acolo unde era nevoie urgenta si se multumea sa trimita notificari scrise in ultimul timp fara altfel de masuri, CET-ul incepand sa mearga din ce in ce mai greu nu au mai platit nimic pentru energia termica consumata (nu stiu ce interese au fost sa-l falimenteze si sa pastreze unul aflat la km in afara orasului).
Uite asa a mers ani de zile pan s-a acumulat miliardul la 33 apartamente, bineinteles ca datoriile apartineau doar catorva.
Dupa desprindere am schimbat 3 administratori, s-au mai recuperat din penalitati in general de la cei dati in judecata si executati (pentru datorii recente - ultimii 3 ani), dar au mai ramas unii care si-au platit doar debitul inainte de desprinderea de firma primariei, sfatuiti de cineva din interior, primind promisiuni de radiere a penalitatilor.
Vreau sa evit executarea asa ca "ma lupt" in continuare si culeg orice firimitura. Preventiv am pus si privilegii imobiliare dar unii nu au de gand sa se mute prea curand pentru a fi obligati sa-si plateasca datoriile.
Buna ziua tuturor,
va scriu in calitate de presedinte al unei mici asociatii de proprietari.

La momentul actual exista o hotarare judecatoreasca prin care trebuie sa achitam o anumita suma ca penalitati catre un furnizor din trecut si pe rol mai exista un dosar cu o suma de peste 10 ori mai mare, tot penalitati neachitate catre un alt furnizor.

Administratorii nu s-au prea omorat de-a lungul timpului sa incaseze penalitati chiar daca din 2014 exista hotarare de adunare generala in care se prevede ca din sumele incasate,acolo unde este cazul, jumatate din bani sa mearga in contul penalitatilor restante.
Momentan suntem in cautare de administrator si activitatea administrativa a fost preluata de Comitetul Executiv.

Acum revin la problema platii penalitatilor catre furnizori, incercam sa incasam penalitati de la restantieri conform hotrarii adunarii generale dar cu greu scoatem cativa lei, acceptand situatia pentru cei care au totusi intentia de a plati si penalitati, dar sunt si proprietari care refuza categoric sa le plateasca si ori nu vor sa vireze niciun ban in contul asociatiei ori nu accepta sa apara pe chitanta penalitati si atunci ma vad in imposibilitatea de a le incasa banii.
Mentionez ca in urma unei plangeri mi s-a trasat ca obiectiv luarea de masuri pentru recuperarea datoriilor.
Sigur ca solutia recuperarii debitelor restante e actionarea in instanta.
Problema e ca mare parte din penalitati sunt prescrise si nu le mai pot obtinue in instanta - de aici si "lupta" cu acei proprietari.
Totusi datoriile trebuie platite si nu se pot incarca bun platinicii cu datoriile restantierilor.
Unul din proprietri are 2 hotarai judecatoresti de peste 10 ani in care a fost obligat la plata restantelor, dar cererea privind penalitatile a fost respinsa de fiecare data, prima data pentru ca nu s-a depus la instanta niciun document justificativ privind asumarea penalitatilor, iar a 2-a oara pentu ca nu exista hotarare a Adunarii generale privind calculul penalitatilor.
Mentionez ca ambele procese au fost initiate de administrator (nu de presedinte cum ar fi fost normal) care din motive necunoscute nu a tinut firul termenelor proceselor. Cautand. prin documente am aflat ca procentul de penalizare a fost stabilit de la inceput prin contract cu adminsitratorul, dar hotararea Adunarii generale a venit la cativa ani dupa (ulterior hotrarilor judecatoresti amintite).
De acum 10 ani si pana acum 2 ani situatia a fost inghetata, nici nu s-au sters dar nici nu s-a incercat recuperarea penalitatilor (ma refer la toti restantierii).
Incercarile esuate de recuperare a penalitatilor de la unii proprietari au fost si motivele pentru care administratorii n-au vrut sa mai colaboreze cu noi.

Intrebarile mele ar fi:
1. in conditiile in care nu se mentioneaza in nicio hotarare ce se intampla cu penalitatile si nici nu stiu sa existe cadru legal care sa sustina radierea lor si au trecut mai mult de 3 ani de la darea sentintelor (termen in care se puteau adresa unui executor), eu sunt indreptatit sa le incasez acele penalitati sau risc sa le restitui in instanta (plus despagubiri si pielea de pe mine - cum ma ameninta ca-mi vor cere proprietarii)?
2. pot fi acuzat ca nu vreau sa le incasez banii daca refuza sa plateasca catusi de putin si la penalitati?
Asa am fost si eu sfatuit, bine - rau ? nu stiu.
Problema e ca s-a desprins un bloc din asociatie (sa zicem una din cele 2 scari) si in dreptul sediului este trecuta doar strada fara nici un fel de numar si blocul, iar pentru corespondenta trebuie sa dau tot timpul adresa reala, dar care nu apare pe nici un document.
Intre timp am amenajat si un spatiu pentru a servi drept sediu, la parterul blocului.
Deci ca sa fie totul in regula ar trebui modificat statutul si sediul, nu stiu daca si numarul embrilor se specifica undeva.
Buna ziua,
am intocmit un PV cu proprietarii care sunt de acord cu schimbarea sediului social al asociatiei in care dupa descrierea a ceea ce dorim sa facem am facut un cap de tabel cu nr. apartament, nume proprietar/i, serie si nr. CI, CNP si semnatura.
Toate bune si frumoase pana am ajuns la un vecin politai care m-a sfatuit sa sterg de urgenta datele de identificare personala intrucat nu sunt operator de date si mi-a invocat lg. 677/2001. Spicuind prin lege, la art 8 zice ca CNP-ul poate fi prelucrat doar cu acordul expres al titularului, intelegand ca cei care mi l-au dat au facut-o de buna voie si nu fortati de mine.
Treaba asta m-a demoralizat intrucat am semnaturi si de la proprietari pe care ii prind foarte rar (plecati prin strainatate, apartamente inchiriate) si daca refac tabelul nu stiu daca mai stang numarul necesar de semnaturl (peste 75%).
Altfel, pentru a schimba un sediu social este suficient acest tabel (cu ce informatii?) si o cerere la judecatorie, secita civil?
Pana la separarea definitiva mai este.
Ieri am avut iar o "discutie" cu ei, de fapt ei au venit iarasi cu amenintari dupa ce le-am solicitat citirea apometrelor si i-am informat ca se va crea haos in liste fara evidenta banilor incasati. de fiecare data eu le dau in scris cu nr. de inregistrare iar ei vin cu solicitari verbale, nu mi-au dat nici o cerere dar vor copii dupa chitante si dovada platii facturilor la blocul lor. Tot ce trimit eu pe email ei listeaza si se lauda ca au un dosar gros cu care o sa ma bage direct la puscarie si voi vinde si apartamentul ca sa le platesc lor cheltuielile/daunele.
De cand a plecat administratorul ei au platit foarte putin la mine si prin urmare nu am avut cu ce plati facturile - inca nu am reintregit fondul de penalizari din care fostul administrator a platit o factura mai veche la curent - lipsa acestui fond constituind si unul din motive pentru care vor ei sa ma actioneze in instanta.
In continuare refuza orice sedinta de Adunare generala, care zic eu ar fi in interesul lor, putand astfel prelua foarte usor dosarele de la mine daca se mobilizeaza.

Da, am sa pun si pe hartie toata povestea si am sa o trimit la Serviciul asociatii, mai astept azi un raspuns de la cenzor care merge la ... Federatia Asociatiilor de proprietari.
Interesant e ca la noi sunt gestiuni separate din totdeauna; fostul administrator, societate apartinand primariei, ne-a lasat cu impresia ca avem asociatii separate, a incheiat contracte separat pentru fiecare bloc, dar realitatea a fost ca celalalt bloc si-a facut asociatie iar noi am fost alipiti de administrator la momentul oportun, iar acum acelasi bloc vrea sa se desprinda din nou si ca sa nu ramana pagubiti pentru banii cheltuiti vor sa inchida asociatia initiala - nu stiu daca e posibil asa ceva.
...
La serviciul asociatii, verbal, prima sugestie a fost convogarea unei noi adunari generale cu acordul a 20% din proprietari (asta se intampla in februarie), iar cand le-am zis ca celalalt bloc se considera desprins si nu mai colaboreaza am primit doar o ridicare din umeri.
Politia nu a considerat de competenta ei si mi-a sugerat sa trimit o notificare prin executor judecatoresc, lucru si facut dar fara rezultat.
Singura solutie ar ramane actionarea in instanta.
Nu inteleg cum de unii oameni refuza cu indarjire sa colaboreze, nu vor nici adunare generala ca sa predau eventual stampila si actele pe care le am altcuiva pe care sa-l agreeze ei, nu vor nici sa lase lucrurile sa decurga "normal" si sa le scot in continuare listele de plata si sa incasez/platesc (pana se va putea angaja un nou administrator caci ultimul a plecat si eu singur nu prea pot angaja de capul meu), vor doar predarea pur si simplu a documentelor si chitantierelor pentru blocul lor pe baza de PV si atat, nici gand de predare CIF gratis.
Nu stiu cum de m-am lasat antrenat in situatia asta, stau stresat toata ziua si ma gandesc la amenintarile lor pe marginea intocmirii incorecte a PV-ului de la ultima adinare generala in care nu s-a scris clar se voteaza, a faptului ca nu am mandat caci ceilalti 2 membri de comitet sunt de la blocul celalalt si a faptului ca tin (sunt fortat de conjunctura) loc si de administrator si de casier, doar ca cenzor mai exista o persoana care isi asuma functia, lucruri pentru care imi promit ei ca ma actioneaza in instanta si vor scoate de la mine toti banii reprezentand cheltuielile pe care nu le accepta ei incepand cu luna februarie. #-o
Buna ziua,
nu stiu daca asta e termenul corect, de "a inchide", poate desfiinta e mai corect.
Intrucat un bloc din asociatie si-a intocmit dosarul pentru a crea o asociatie separata, nu stiu la ce sa ma astept, in calitate de presedinte, in privinta celorlalti proprietari in conditiile in care fostul presedinte (proprietar in blocul cu initiativa) nu vrea sa predea CIF-ul si sustine ca va desfiinta asociatia dupa ce va obtine personalitatea juridica pentru cea noua. Poate face asa ceva?
Buna dimineata,
dupa o perioada in care administratorul (apartinand primariei) ne-a lasat cu impresia ca ne-a facut asociatie, anul trecut am vrut sa ne desprindem si am constatat ca suntem prinsi de blocul geaman (sunt 2 blocuri, nu scari, A si B).
Ne-am desprins intr-un final ca o singura asociatie formata din cele 2 blocuri, s-a facut o stampila comuna, dar a ramas si stampila cu amprenta bl. A, predata presedintelui la acea data, care ar fi trebuit distrusa.
Din februarie am preluat functia de presedinte si am cerut si acea stampila, falsa de altfel, pentru a o distruge si am primit un refuz.
Pot declara, in presa, nula acea stampila, fara a o distruge fizic?
Am suspiciuni ca ar putea-o folosi cumva.
Am primit raspuns si de la Politie care spune ca in lipsa unei plangeri in termenul legal de 45 zile, respectivul PV, chiar daca nu a fost intocmit corect, este valabil.
Fostul mi-a predat documentele dupa demisie, intrucat nu reusise sa duca la bun sfarsit toate masurile trasate de serviciul de asociatii, drept pentru care a luat si amenda (pe care a contestat-o in numele asociatiei - alta poveste) si pentru ca stia ca isi vor face asociatie proprie pe care tot el ar conduce-o.
Predau documentati, dar doar pe seama presiunilor, unui comitet de initiativa??? si cum vor functiona 2 blocuri ca 2 asociatii diferite (avem gestiuni separate, nu ar fi o problema) pe acelasi CIF?
Da, ar fi si interesul meu sa convoc o adunare si sa scap de documente, dar vedeti ca ei vor banii in integralitate din februarie (mai putin cei platiti la utilitati), iar eu nu am de unde sa scot si remuneratii administrator, presedinte si impozite plus plata intocmire liste, curatenie care in total ajung pe la 2700 lei partea lor pe 2 luni si penalizarile si fondul de reparatii pentru care mi-ar mai trebui vreo 500 lei ca sa-i reintregesc.

Deja sunt bagat si ei parca vor sa ma devoreze... totul de la bani.
Da, dupa acel PV sunt persoane care au semnat de 3 ori.

Daca imi este permis, va arat si PV-ul:
[ link extern ]