avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 177 soluții astăzi
Forum Activitate Adrianerosca

Activitate Adrianerosca

Bună ziua,
Vă rog să mă ajutați cu un sfat în următoarea speță:
Societatea la care lucrez a închiriat o suprafața unei SC, și a permis ca această să stabilească sediul social în acel spațiu. În urma unei solicitări ne-am dat acordul ca această SC să poată subînchiria altei SC. Ca să le distingem stabilim: noi - locator; SC chiriașul nostru - locatar; chiriașul chiriașului nostru - sublocatar.
Astăzi am primit o solicitare din partea locatarului să eliberăm o „declarație” din care să rezulte faptul că suntem de acord cu stabilirea sediului social al sublocatarului la adresa noastră și să le eliberăm conform OUG 54/2010 Art XIII art. 17 (3) c) și (4) „o declarația pe propria răspundere în formă autentică privind respectarea condițiilor referitoare la sediul social...” - referindu-se la o declarație «pe propria răspundere» prin care noi să declarăm că la acea adresă se mai poate declara un sediu social. Noi suntem de acord ca sublocatarul să stabilească sediul social la adresa noastră, dar contractul încheiat între locatar și sublocatar, este unul de sublocațiune, din acest motiv locatarul devine locator și acesta este în măsură să își dea atât acordul cât și declarația în acest sens.
Contractul de sublocațiune are un caracter accesoriu față de contractul de locațiune preexistent lui și, în principiu, urmează soarta juridică a acestuia; este supus acelorași condiții de validitate, produce aceleași efecte și are aceleași cauze de încetare. Interesul nostru este ca în cazul în care contractul principal de locațiune se reziliază sau ajunge la termen sau nu rămână sublocatarul nici fizic și nici înregistrat cu sediul social la adresa noastră.
1. În speța prezentată noi trebuie să eliberăm acest acord sau locatarul în calitate de locator al sublocatarului?
2. Prin Declarație pe propria răspundere înțeleg faptul că - eu declar și răspund dacă nu este așa - apreciez că declarația în conformitate cu OUG54/2010 ar trebui făcută de sublocatar sau în cel mai mult de locatar. Trebuie să o facem noi? Ca principiu dacă societatea are drept de subînchiriere noi nu putem ști toate contractele de sublocațiune încheiate de aceasta, deci nu pot da o declarație pe propria răspundere. Această obligație cade în sarcina noastră?
Răspuns la discuția Decontare transport
Mulțumesc pentru răspuns.
O seară frumoasă!
Răspuns la discuția Decontare transport
În situația în care nu le am nu se poate face decontul acestora?
Bună ziua,
Sunt vicepreședintele unui asociație - ong, iar în luna august am desfășurat un proiect prin care am invitat mai multe persoane pentru a susține diferite workshop-uri. Aceștia au prestat activitatea în baza unui contract de voluntariat, contract prin care am specificat faptul că vom deconta cheltuielile efectuate de aceștia pentru mâncare, cazare și transport. Asociația a achitat direct cazare și masa trainerilor, emițându-se factură și chitanță de la pensiune.
Cum se procedează cu bonurile fiscale pentru combustibil? Contravaloare transportului a fost achitată către traineri, dar nu am încheiat nici un alt înscris.
O altă problemă care mă macină este că unele bonuri au CIF-ul, altele nu.
Vă rog frumos să mă ajutați cu un sfat!
Răspuns la discuția CIM incheiat de ONG
Bună ziua,
Contractul de muncă cu normă de ore se încheie pentru un anumit număr de ore, poate fi și o oră pe lună, dar în cazul acestui tip de contract de muncă nu se pot pune ore suplimentare, deci dacă s-a înscris 2 ore pe lună (specificând și când se va desfășura activitatea pentru respectivele ore) nu se poate că în acea lună să lucreze mai mult - așa mi-a spus contabilul.
Salariul minim pe oră este de ~ 6,25lei (1050lei÷168ore).
Pentru a determina contribuțiile caută pe google „calculator salariu” și pe domeniul cu acest nume se găsesc câteva calculatoare ce-ți permite diferite feluri de calcul.
Și eu am avut această problemă și mi s-a părut destul de complicat, de aceea te sfătui să iei legătura cu un contabil să-ți expună toate soluțiile care se potrivesc situației tale.
Dacă statutul o prevede și alți membri ai Consiliului Director pot semna astfel de contracte, dar nu cenzorul. Membrul care efectuează controlul/cenzorul/comisia de cenzori, după caz, nu poate fi membru al Consiliului Director, și nici cenzor nu poate efectua atribuțiile membrilor consiliului director.
Bună ziua,
Suntem un ONG al cărui scop este, printre altele, aducerea la cunoștința și îndemâna publicului a creațiilor de artă și diminuarea efectelor sărăciei în rândul artiștilor.
Am primit o solicitarea din partea unei artist mânuitor de marionete, care merge prin școli și acolo unde este primit de către director și de către elevi susține spectacolul cu marioneta sa. Prețul unui bilet este de 7lei, din care se plătește timbrul teatral 5% și timbrul Crucii Roșii 1%, iar dacă va fi cazul și timbrul monumentelor istorice 2%. Din banii care rămân, după plata timbrelor menționate, se plătește impozitul pe spectacol 2%.
Asociația nu dorește să-și micșoreze patrimoniul, dar nici nu are interesul să-l crească, deci după ce sunt achitate toate timbrele și impozitul pe spectacol, diferența de bani rămâne artistului.
Momentan am găsit câteva soluții de a remunera artistul, dar nu știm care e cea mai bună:
a)banii să fie plătiți artistului cu titlu de redevență pentru drepturile de autor asupra scenariului, scenografiei și a regiei;
b)banii să fie plătiți artistului pentru drepturile conexe dreptului de autor, interpretarea, mânuirea;
c)banii să fie plătiți în baza unei convenții sau a unui CIM.
d) Există posibilitatea combinării acestora.

Partea care ne frământă cel mai tare este că nu știm forma prin care să colaborăm cu această persoană fizică. Persoana nu se află și nici nu se va afla într-o relație de subordonare cu asociația, ea nu are un program și niciun venit determinat sau măcar determinabil, într-o lună existând posibilitatea de a nu fi primită în nici o școală, deci lună în care acesta nu muncește deloc și nu are încasări, iar într-o zi dintr-o altă lună este posibil să fie primită într-o școală și să interpreteze în 6 clase cu câte 30 de copii, situație în care numărul de ore și de încasări variază.
1) Care este forma cea mai bună de colaborare între asociație și persoana fizică în cauză?
2) În acest caz se poate încheia un act juridic asemenea unei convenții civile între asociație și persoana fizică?
3) Există posibilitatea unei colaborări în baza legii zilierilor?
3) Care e modalitatea de remunerare cea mai potrivită acestei colaborări?
Așteptăm orice sugestie sau act normativ pentru a-l studia.
Vă mulțumesc!
În această situație se poate da chitanțe unei persoane fizice?
Îmi puteți recomanda actul normativ pentru a studia această situație?
Sunt membrul unei asociații non-guvernamentale înființată în baza OG 26/2000, scopul nostru pe scurt este de a ajuta artiștii să aducă la cunoștința publicului creațiile de artă și de a aduce arta la îndemâna publicului; combaterea și diminuarea efectelor sărăciei în rândul artiștilor, etc.
Recent un grup de artiști din domeniul teatral au apelat la ajutorul nostru și nu știu care e cea mai potrivită și legală metodă prin care să-i putem ajuta și de aceea vă rog să mă ajutați.
Grupul de artiști, la solicitarea directorului unei școli, merg în această școală și susțin niște ateliere de creare a unui spectacol de teatru, adică îi îndrumă, teoretic și practic, pe elevii care vor să participe să facă un spectacol de teatru, începând de la scrierea piesei de teatru până la reprezentarea acesteia în public. Școala are un festival de teatru pentru școli, care e deja la a 9 ediție. Elevii care vor să participe la aceste cursuri trebuie să plătească un abonament lunar de 25lei.
Nu știu care e metoda potrivită pentru că aceste persoane să încaseze contravaloarea abonamentelor. Momentan am găsit câteva soluții dar nu știu ce presupune fiecare și vă rog să completați sau corectați aceste soluții.
1) Abonament de intrare la spectacol (OG 36/2002 art. 34 - Impozitul pe spectacol. „Contribuabilii care organizează manifestări artistice, competiţii sportive, activităţi artistice şi distractive de videotecă şi discotecă, denumite în continuare spectacole, datorează impozit pe spectacole...”
Astfel trebuind să achităm impozitul de spectacol, timbrul de divertisment și timbrul crucii roșii. Din banii care rămân să plătim grupul de artiști în baza unui contract de muncă, bineînțeles după ce plătim toate impozitele pentru salariu.
2) Facem casă de marcat și dăm bon fiecărui elev. Din banii încasați plătim salariile artiștilor din grup, iar în cazul în care trece de echivalentul a 15000€ plătim și impozitul pe profit.
Dacă aveți și alte propuneri sau soluții le accept urmând să studiez eu legislația.
Răspuns la discuția Infiintare asociatie
Sediul asociației este locul în care se vor menține toate documentele, și locul unde se comunică corespondența. Asociația poate desfășura activitatea oriunde: într-un spațiu închiriat, într-un alt spațiu, etc. Nu e prea util și nici profesional, în nici o formă, să chemi într-o cameră de apartament un colaborator, un client sau o persoană care beneficiază de activitățile pe care asociația. Dar asta cred că rămâne la latitudinea și posibilitățile fiecărei asociații.