avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 307 soluții astăzi
Forum Activitate asd1

Activitate asd1

CLAUDIU LASCOSCHI a scris:

Dacă nu se mai achită banii la firme se ajunge la cel mai mare dezastru din Evul Mediu până azi.
Trebuie efectuate plățile către firmele care furnizează utilități.
Este vorba de o problemă de siguranță națională ... funcționarea acestor firme.
Firmele de administrare nu au decât să își ia combinezoane de protecție sau să preia direct banii firmele de furnizare a energiei respective și să eliminăm firmele de administrare.
Eu le-aș elimina și ar fi ceva economic.

Domnule avocat Lascoschi, pe timpul oricărei Stări de Urgență furnizorii de Utilități nu au dreptul legal să forțeze populația să părăsească locuințele pentru a multiplica virusul COVID-19. Chiar credeți că nu se pot suspenda plățile facturilor după 15.05.2020 ?
Dvs. știați că facturile pentru Energia Electrică pentru o scară cu senzori, este de maxim ... 0, 5 lei de persoană ??? Așa-i că va da faliment Electrica S.A., Enel, etc. ?
PE TIMPUL STĂRII DE URGENȚĂ ȘI A ORDONANȚELOR MILITARE, MULTE ASOCIAȚII DE PROPRIETARI DIN ROMÂNIA AU ȚINUT CONT DE PROBLEMELE EXISTENTE, ȘI AU ANULAT SAU AU SUSPENDAT PLATA PENALIZĂRILOR, CEL PUȚIN PENTRU 3-4 LUNI.
Chiar și această Asociație de Proprietari „mamut” din Târgu Mureș, compusă din 30 de blocuri, a anulat sau a suspendat penalizările, adaptându-se acestei devastatoare crize economico-sanitare mondiale, numai că mulți președinți de Asociații de Proprietari avizi după bani nemeritați, impun abuziv pe listele de plată, penalizări aberante de ... 0,2 % pe zi de întârziere (adică de ... 74 % pe an !!!), cu toate că ANAF impune ca penalizări lunare sume procentuale de maxim ... 0,01 % pe zi de întârziere pentru datoriile fiscale ne-achitate la timp ... adică sume de 20 de ori mai mici decât cer cămătarii de președinți din Asociațiile de Proprietari, cu toate că sunt deja multe familii din România care abia au bani pentru hrana zilnică, nu să plătească niște penalizări fără vreo logică contabilă (sunt exact ca niște amenzi, doar că acestea sunt ilegale, dacă nu au fost impuse de organele competente) !!!
<<< O Asociație de Proprietari din Târgu Mureș, alcătuită din 30 de blocuri (!?) nu calculează penalități de întârziere pentru proprietarii restanțieri, pe toată perioada Stării de Urgență (pentru Martie, Aprilie și Mai 2020). >>>
★ Detalii: [ link extern ]
ynocentta a scris:

Nu a fost dispusa astfel de masura
Furnizorii comunica facturi de plata asociatia de proprietari in termenul contractual asumat are obligatia sa achite c/v facturi

Chiar și această Asociație de Proprietari „mamut” din Târgu Mureș, compusă din 30 de blocuri, a anulat sau a suspendat penalizările, adaptându-se acestei devastatoare crize economico-sanitare mondiale, numai că mulți președinți de Asociații de Proprietari avizi după bani nemeritați, impun abuziv pe listele de plată, penalizări aberante de ... 0,2 % pe zi de întârziere (adică de ... 74 % pe an !!!), cu toate că ANAF impune ca penalizări lunare sume procentuale de maxim ... 0,01 % pe zi de întârziere pentru datoriile fiscale ne-achitate la timp ... adică sume de 20 de ori mai mici decât cer cămătarii de președinți din Asociațiile de Proprietari, cu toate că sunt deja multe familii din România care abia au bani pentru hrana zilnică, nu să plătească niște penalizări fără vreo logică contabilă (sunt exact ca niște amenzi, doar că acestea sunt ilegale, dacă nu au fost impuse de organele competente) !!!
<<< O Asociație de Proprietari din Târgu Mureș, alcătuită din 30 de blocuri (!?) nu calculează penalități de întârziere pentru proprietarii restanțieri, pe toată perioada Stării de Urgență (pentru Martie, Aprilie și Mai 2020). >>>
★ Detalii: [ link extern ]
3 din 4 utilizatori consideră
acest răspuns util
Adam Grecu a scris:

Haideți sa nu fim... penibili, cum le zice @asd1.
Așadar monseure, eu Adam Grecu, care mai scriu pe forum și la drept vorbind, mai și știu ce scriu, sunt penibil, da?
Eu nu am zis despre tine ca ești penibil, ci am zis ca nu cunoști legislația, fosta si actuala, și te-am sfătuit sa mai citești și, eventual sa înțelegi ce este cu aceste penalizări pe care legislația le cuantifica la valoarea maxima de 0,2% pe zi și care se aplica la orice suma restanta repartizata pe lista de plata - și da, și la hârtia igienica despre care vorbești.
Mai multe chiar ca nu am ce să-ți spun pentru ca observ ca ești calat pe altfel de discuții, de parca aceste penalizări ar intra în contul adminului sau a președintelui as. prop. Cum as putea eu sa te fac sa înțelegi?
Dacă ai puterea de înțelegere, vezi bine ce mai postează și alții, de altfel, oameni instruiți !
Discuțiile despre penalități, mai bine-zis, au început de multa vreme, iar topicul de fata, vezi bine a început de prin aug. 2016, dar iată ca acum a venit aceasta pacoste pe noi, maine-poimâine o sa fie o seceta de n-a văzut Romania, iaca s-a anunțat ca vine și un val de lăcuste - așadar mai tot timpul vom avea câte un motiv de ... tocmai acum, când avem o CRIZĂ ECONOMICĂ ULUITOARE și mulți proprietari (și familiile lor) abia vor avea bani de mâncare !

Ca de-obicei, lui Adam Grecu îi stă gândul cum să mai adune marafeți pentru îndestularea tuturor celor care gestionează „buzunarele” a ... 504 de proprietari. Vai de viața celor care, nu din vina lor, ori nu mai au deloc venituri, ori sunt în șomaj, ori afacerile lor au dat faliment, nu mai zic de cei care mai câștigau bani din turism și acum nu mai câștigă nimic.
Degeaba ai scris atâta, acuzându-mă, că tu crezi că dacă o faci pe micul cămătar sau dictator (în solidar cu președintele și cu membrii Comitetului Executiv), vei avea succes în viață. Chiar nu ai pic de compasiune pentru cei care nu au venituri, să nu mai impui penalizări de 20 de ori mai mari decât cere ANAF (0,01 % pe zi de întârziere), și să ai ca și o dobândă de 74 % pe an ?
Odată ce furnizorii de Utilități Publice impun Asociațiilor de Proprietari un procent de penalizări de maxim 0,03 % pe zi de întârziere (de 7-10 ori mai puțin decât „cerșesc” cei care administrează Bugetul anual al Asociației), nu înțelegem pe ce bază contabilă poate impune Asociația de Proprietari acel adevărat profit pe cârca unor proprietari defavorizați, și asta nu din vina lor, știind că am avut o Pandemie ucigașă.
ADAM GRECU, TU NU ȘTIAI CĂ PE TIMPUL STĂRII DE URGENȚĂ ȘI A ORDONANȚELOR MILITARE, MULTE ASOCIAȚII DE PROPRIETARI DIN ROMÂNIA AU ȚINUT CONT DE PROBLEMELE EXISTENTE, ȘI AU ANULAT SAU AU SUSPENDAT PLATA PENALIZĂRILOR, CEL PUȚIN PENTRU 3-4 LUNI ?
Chiar și această Asociație de Proprietari „mamut” din Târgu Mureș, compusă din 30 de blocuri, a anulat sau a suspendat penalizările, adaptându-se acestei devastatoare crize economico-sanitare mondiale, numai că mulți președinți de Asociații de Proprietari avizi după bani nemeritați, impun abuziv pe listele de plată, penalizări aberante de ... 0,2 % pe zi de întârziere (adică de ... 74 % pe an !!!), cu toate că ANAF impune ca penalizări lunare sume procentuale de maxim ... 0,01 % pe zi de întârziere pentru datoriile fiscale ne-achitate la timp ... adică sume de 20 de ori mai mici decât cer cămătarii de președinți din Asociațiile de Proprietari, cu toate că sunt deja multe familii din România care abia au bani pentru hrana zilnică, nu să plătească niște penalizări fără vreo logică contabilă (sunt exact ca niște amenzi, doar că acestea sunt ilegale, dacă nu au fost impuse de organele competente) !!!
<<< O Asociație de Proprietari din Târgu Mureș, alcătuită din 30 de blocuri (!?) nu calculează penalități de întârziere pentru proprietarii restanțieri, pe toată perioada Stării de Urgență (pentru Martie, Aprilie și Mai 2020). >>>
★ Detalii: [ link extern ]
Faceți o cerere către conducerea Asociației, conform articolului 28 din Legea nr. 196/2018, să vă dea toate informațiile despre acea hotărâre, dacă s-a făcut conform articolelor 47, 48 și 53, într-o Adunare Generală convocată pentru TOȚI PROPRIETARII.
Dacă s-au încălcat acele articole, cereți Nulitatea Absolută a tuturor hotărârilor acelei Adunări Generale ilegal convocate !
Adam Grecu a scris:

hob-ule, Cine ai vrea sa-ți răspundă ?
Faza ma deranjează când un nene "se bagă" în discuție și nu știe ce vorbește.
Exemplu:
.... Chiar nu le ajunge președinților de Asociații de Proprietari să ceară un procent de maxim 0,05 %/zi de întârziere la plata întreținerii, știind că Furnizorii de Utilități Publice cer chiar și un procent de penalizări de 0,01-0,02 % pe zi de întârziere pentru plata facturilor de Utilități ???
Legislația "spune" altceva ? Spune. Ei dacă spune, am încercat sa-l fac pe dumnealui asd1 sa mai citească și apoi sa comenteze.
Asta din partea mea !


Așa-i că te bucuri că impui pe listele lunare de plată procente de penalizări de 0,2 % pe zi de întârziere (de 74 % pe an), adică de ... 20 de ori mai mare decât cer ca penalizări cei de la ANAF, pentru obligațiile fiscale (0,01 % pe zi de întârziere) ?
Voi, administratorii și președinții, mai sunteți normali (mai aveți moralitate ?), dacă impuneți tocmai acum, când milioane de români nu vor mai avea venituri, iar alții vor da faliment cu afacerile lor. DACĂ LE IMPUNEȚI ȘI PENALIZĂRI CELOR FĂRĂ VENITURI, VĂ LINȘEAZĂ ACEI PROPRIETARI ... UITAȚI DE ACESTE PENALIZĂRI „CRIMINALE” DE 0,2 % PE ZI DE ÎNTÂRZIERE, PENTRU CĂ VEȚI FI ACUZAȚI DE CĂMĂTĂRIE !
Îmi spui și mie care e logica d.p.d.v. contabil, pentru a se impune pe listele lunare de plată penalizări de 0,2 % pe zi de întârziere (de 73 % pe an !!!) pentru plata oricăror sume aflate pe listele lunare de plată a întreținerii (chiar și pentru Fondurile Comune sau pentru ... hârtia igienică pe care o consumă la WC-ul din sediul Asociației ?), știind că ANAF cere penalizări de maxim 0,01 % pe zi de întârziere, adică un procent infim, de ... 20 de ori mai mic, pentru plata întârziată a obligațiilor fiscale bugetare, față de acel procent „criminal” și abuziv de 0,2 % pe zi, impus de președinții Asociațiilor de Proprietari, care pot fi numiți cămătari dacă profită în halul ăsta de proprietarii de imobile care abia au bani de mâncare, fiind obligați să le plătească și salariile acestora ?
Art. 176. - Penalități de întârziere.
(1) Penalitățile de întârziere se calculează pentru fiecare zi de întârziere, începând cu ziua imediat următoare termenului de scadență și până la data stingerii sumei datorate, inclusiv.
(2) Nivelul penalității de întârziere este de 0,01% pentru fiecare zi de întârziere.
Aici găsiți și jurisprudența referitoare la aceste penalizări:
[ link extern ]
Răspuns la discuția Confirmare de primire !
2 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
codrutz2007 a scris:
Buna seara .Domnule Adam Grecu de ce ma atacați fără rost, eu care aveam un respect pt dumneavoastră, am înțeles ca expeditorul plătește confirmarea de primire. Nu luați apărarea totuși la unele asociați ca nu stiti ce este de fapt acolo . Mie din luna iulie ,august si noiembrie 2019 de cand le-am trimis contestați la plata întreținerii nu mi-au trimis absolut nici un răspuns ! In luna noiembrie am făcut sesizare la primărie la care le-a dat termen 15 zile si cu amendă dar nici la acest termen nu la pus în practică, dar ce sa vezi plec de acasă in deplasare cu serviciu in luna ianuarie 2020, si nu se mai oprea de pus la posta si evident sau returnat ca nu eram acasa si obligându-ma sa plătesc ceea ce nu am primit nici după venirea mea acasa si pana în prezent .Administratorul are camerele de luat vederi trase in casa la care stie când plec si când vin .In data de 02.03.202o am plecat in delegație si revenit din cauza corona-virus pe data de 15 .03 am fost surprins neplăcut ca in data de 08.03.2020.a ținut adunarea generala si reconvocarea acesteia pe data de 16 martie .Evident ca l-am luat de guler dacă tot știa ca nu eram acasa de ce îmi trimiți scrisori sa fiu bun de plata. Eu sunt împotriva lor cu legea in mana dar sunt evitat tot timpul ,nu le plac ochi mei. Nu va mai spun ca sa ma descurajeze sa îmi vad de viata mea si ei sa fure mi-au facut dosare penal de hartuire si amenințare la care poliția au spus ca s-au facut de ras. Asta e lumea in care trăim, dar nu mă voi lăsa cu escroci de mâna a doua !!!

Bat pariu că Adam Grecu (care e administrator, nu președinte care se ocupă de convocarea oricărei Adunări Generale a Asociației de Proprietari), nu a înțeles nici acum că articolul 47 alineatul 4 și articolul 48 alineatele 2 și 3 din Legea nr. 196/2018 se referă la faptul că „TOȚI PROPRIETARII trebuie anunțați pe orice cale posibilă, pentru orice Adunare Generală a Asociației de Proprietari”, mai ales prin prezentarea semnăturilor proprietarilor destinatari pe Confirmările de Primire ale Scrisorilor Recomandate cu anunțul convocator pentru Adunarea Generală !!!/b]
Aveți grijă, că dacă nu s-a respectat articolul 47 în totalitate, Adunarea Generală Reconvocată este ilegal convocată, conform articolului 48 alineatul 2, care este extrem de explicit în sensul ăsta (dacă nu se aduce dovada în Instanțe că au fost anunțați TOȚI PROPRIETARII ASOCIAȚIEI, chiar dacă ei ar fi în număr de 100, 500 su 10.000).
Art. 47. - (4) PROPRIETARII SUNT ANUNȚAȚI PE BAZĂ DE TABEL NOMINAL CONVOCATOR ȘI prin afişare la Avizier sau, în cazul proprietarilor care nu au fost anunțați pe baza Tabelului Nominal Convocator, prin Poştă cu Scrisoare Recomandată, cu Conţinut Declarat și Confirmare de Primire, ASUPRA ORICĂREI ADUNĂRI GENERALE A ASOCIAȚIEI (...).
Art. 48. - (2) Dacă la prima convocare nu este întrunit cvorumul necesar de 1/2 + 1 din MEMBRII Asociației de Proprietari, întrunirea Adunării Generale se suspendă și SE RECONVOACĂ (...) NUMAI ÎN CONDIȚIILE PREVĂZUTE LA ARTICOLUL 47.
(3) La Adunarea Generală Reconvocată HOTĂRÂRILE POT FI ADOPTATE (doar) DACĂ EXISTĂ DOVADA CĂ TOȚI MEMBRII ASOCIAȚIEI DE PROPRIETARI AU FOST CONVOCAȚI PE BAZĂ DE TABEL NOMINAL CONVOCATOR sau pentru cei ne-anunțați, prin Poştă cu Scrisoare Recomandată, cu Conţinut Declarat şi Confirmare de Primire ȘI prin afişare la Avizier (...).
(5) HOTĂRÂRILE LUATE ÎN CONFORMITATE CU PREVEDERILE ALIN. (1) - (4), OBLIGĂ TOȚI PROPRIETARII SĂ PARTICIPE, ÎN PROPORȚIILE STABILITE DE ADUNAREA GENERALĂ, LA PLATA LUCRĂRILOR, PRECUM ȘI LA CHELTUIELILE DE FUNCȚIONARE, ADMINISTRARE, ÎNTREȚINERE ȘI DE ÎNLOCUIRE A PĂRȚILOR COMUNE SAU A ELEMENTELOR TRANSFORMATE SAU CREATE.
Răspuns la discuția Confirmare de primire !
2 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
ynocentta a scris:

In instanta de judecata dacă asociația de proprietari prezintă document care atesta ca a expediat corespondenta postala, chiar dacă aceasta a fost returnata sau destinatarul nu a dat curs, Asociația de Proprietari este absolvită de răspundere.

Dvs. știți să citiți ce scrie în articolele 47 alin. 4 și 48 alin. 3, că PRINCIPALUL SCOP AL CONVOCĂRII UNEI ADUNĂRI GENERALE LEGALE CONSTĂ ÎN ANUNȚAREA EFECTIVĂ A TUTUROR PROPRIETARILOR DESPRE DATA, ORA ȘI LOCAȚIA ORGANIZĂRII ADUNĂRII GENERALE.
Odată ce Convocatorul pentru Adunarea Generală nu a ajuns la TOȚI PROPRIETARII (inclusiv pentru cei plecați din localitatea, aceștia având o cu totul altă adresă de reședință, la care trebuia trimisă Scrisoarea Recomandată).
SINGURA DOVADĂ PENTRU ORICE INSTANȚĂ DE JUDECATĂ CONSTĂ ÎN SEMNĂTURA PROPRIETARILOR DESTINATARI PE CONFIRMAREA DE PRIMIRE.
Chiar credeți că acea Confirmare de Primire a oricărei Scrisori Recomandate este impusă în glumă ?
Știți care e definiția unei CONFIRMĂRI DE PRIMIRE A UNEI SCRISORI RECOMANDATE ?
Dacă tu, ca președinte, nu dovedești în Instanțele de Judecată că au primit toți proprietarii Convocatorul pentru Adunarea Generală, Instanțele vor considera că aceștia nu au fost convocați (doar dacă factorul poștal constată refuzul primirii Scrisorii Recomandate, se consideră ca fiind comunicat legal Convocatorul pentru Adunarea Generală) și Adunarea Generală va fi considerată NULĂ ABSOLUT, deoarece foarte mulți proprietari nu au fost anunțați efectiv (prin semnătura lor pe Confirmarea de Primire) că va avea loc o Adunare Generală !
Se vede că nu sunteți informată în privința consumurilor de apă ne-verificate o dată la 3 luni, pentru a avea consumuri lunare reale și corecte.
Sistemul Paușal se poate aplica DOAR DACĂ AU FOST VERIFICATE APOMETRELE DIN TOATĂ ASOCIAȚIA DE PROPRIETARI, CEL PUȚIN O DATĂ LA 3 LUNI (inclusiv și pentru cei care au raportat lunar indecșii apometrelor din imobilele lor), așa cum obligă Normele ANRSC.
Nimeni nu se poate baza pe valori fictive (teoretice) ale indecșilor lunari ai apometrelor din toate proprietățile aflate în Asociația de Proprietari.

La Asociația noastră, aproape lunar se depistează proprietari sau firme care nu raportează timp de 1-3 ani indecșii apometrelor, și găsim chiar și 500 de mc de apă ne-declarați !
Până nu se dau valori reale ale consumului lunar de apă, noi nu vom plăti niște consumuri ne-verificate, cel puțin o dată la 3 luni, așa cum este corect și legal, fără discriminări !
elga50 a scris:
Articolul 26 din H.G. 1588/2007 se referă la persoanele care trebuie să plătească penalizările, nu se referă la coeficientul de penalizare.

De ce președinții Asociațiilor de Proprietari le impun penalizări proprietarilor restanțieri, și pentru alte cheltuieli în afară de facturile pentru Utilități Publice, știind că doar pentru acelea se impun penalizări ?
Cum să impui în mod abuziv și absurd penalizări de 0,02 % pe zi de întârziere și pentru ne-plata la timp a Fondului de Salarii, de Reparații, de Rulment, etc. (chiar și pentru hârtia igienică de la WC-ul Asociației de Proprietari) ?
Astfel, Asociația de Proprietari în culpă face profit de 7 sau de 10 ori mai mare decât fac Furnizorii de Utilități, care cer penalizări chiar și de 0,01-0,02 % pe zi de întârziere, în loc de 0,2 % pe zi, atât cât cer abuziv șefii Asociațiilor de Proprietari (ei cer un procent aberant de 74 % pe an, procent pe care nu-l impune nicio bancă din lume) ?
Chiar nu le ajunge președinților de Asociații de Proprietari să ceară un procent de maxim 0,05 %/zi de întârziere la plata întreținerii, știind că Furnizorii de Utilități Publice cer chiar și un procent de penalizări de 0,01-0,02 % pe zi de întârziere pentru plata facturilor de Utilități ???
ynocentta a scris:

Nu a fost dispusă o astfel de măsură.
Furnizorii comunică facturile de plată Asociației de Proprietari, în termenul contractual asumat - aceasta are obligația să achite c/v facturilor.

Datorită Pandemiei și a Stării de Urgență (trebuiesc respectate Ordonanțele Militare nr. 1, 2 și 3), trebuie oprită sau suspendată pentru 2-3 luni activitatea Casieriei oricărei Asociații de Proprietari, suspendându-se orice plată a întreținerii, inclusiv plata prin Bănci, deoarece astfel nu ar fi forțați proprietarii (mai ales vârstnicii) să-și părăsească locuințele, pentru a nu contacta și pentru a nu răspândi virusul COVID-19.
Nicio instituție sau firmă nu are dreptul legal de a impune cetățenilor români plata unor facturi și/sau ale unor penalizări, deoarece ESTE STARE DE URGENȚĂ (DE NECESITATE), ca și cum ar fi o situație de război în România, dar și în alte țări din lume, principala problemă urgentă fiind aceea de a nu-i forța pe cetățeni să-și părăsească locuințele, chiar dacă ar avea ceva facturi de plătit, mai ales pentru Utilitățile Publice, care nu pot fi sistate pe timp de Stare de Urgență !
Vedeți aici conținutul integral al Ordonanței nr. 3 din 25.03.2020: [ link extern ]