O intreprindere individuala neplatitoare de TVA a efectuat o achizitie intracomunitara (legume), iar pe invoice furnizorul a trecut la TVA valoarea 0. Am doua intrebari:
1. Este obligata intreprinderea individuala la plata TVA in Romania?
2. Ce declaratie trebuie sa depuna in legatura cu achizitia intracomunitara?
Multumesc.
Precizez ca societatea nu a mai efectuat niciodata achizitii intracomunitare, fiind nou infiintata.
O societate achizitioneaza o autoutilitara din Germania.
Perioada fiscala este trimestrul.
Este obligata societatea sa depuna declaratia TVA lunar?
Multumesc
O societate comerciala din Bacau a contractat o lucrare la Bucuresti in domeniul constructiilor. Acolo a inchiriat un apartament pentru muncitori. In contractul individual de munca, la locul de desfasurare a muncii scrie "la domiciliul clientului". In acest caz, conform art 42 din Codul Muncii se poate vorbi de delegarea salariatului intr-un alt loc decat cel prevazut in contractul de munca?
"Art. 42. - (1) Locul muncii poate fi modificat unilateral de catre angajator prin delegarea sau detasarea salariatului intr-un alt loc de munca decat cel prevazut in contractul individual de munca."
Intreb acest lucru deoarece : "Art. 44. - (1) Delegarea poate fi dispusa pentru o perioada de cel mult 60 de zile si se poate prelungi, cu acordul salariatului, cu cel mult 60 de zile."
In cazul acestei lucrari este vorba de minim 6 luni. Salariatilor li s-a acordat diurna pentru deplasare 2,5 ori limita prevazuta de lege, iar cheltuielile s-au inregistrat ca deductibile.
Intrebarea mea este urmatoarea: sunt aceste cheltuieli deductibile?
Multumesc.
Se utilizeaza de personalul din conducerea societatii. Este vorba de directorul general si este vorba de un singur autoturism.
Societatea a inchiriat un autoturism din urmatoarea categorie:
"vehicule rutiere motorizate care sunt destinate exclusiv pentru transportul rutier de persoane, cu o greutate maxima autorizata care sa nu depaseasca 3.500 kg si care sa nu aiba mai mult de 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului" si nu indeplineste niciuna din exceptiile din OUG 34/2009.
Stiu ca nu se poate deduce TVA-ul la combustibil...
Se poate deduce TVA-ul de pe factura de chirie?
Dar cheltuielile de intretinere, reparatii, revizii etc.?
Multumesc pentru ajutor.
Multumesc pentru raspuns.
Deci ar trebuie ori sa se termine leasingul ori sa se preia acest leasing?
Buna ziua,
Va solicit ajutorul in urmatoarea problema:
Un SRL (X) cu 2 asociati a achizitionat in leasing un autoturism.
Unul din asociati se retrage din societate si isi infiinteaza propria societate (Y).
Asociatii ajung la intelegerea urmatoare: sa se factureze leasingul de pe societatea X pe societatea Y printr-un contract de inchiriere astfel incat Y sa isi deduca TVA si chiria masinii. Bineinteles, dupa ce X primeste factura de la societatea de leasing.
E posibil? Sau mai sunt alte variante?
Multumesc.
Societatea si-a dat seama ca gresea la calculul salariului deci e corect asa cum ati spus, adica varianta B.
Multumesc.