avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 436 soluții astăzi
Forum Activitate ContSters368008

Activitate ContSters368008

Buna ziua !
Va rog sa ma lamureasca si pe mine cineva :
Am citit legea 677/2001 referitor la regimul camerelor de supraveghere si nu am gasit nimic specificat de institutiile sau conditiile in care o inregistrare se stocheaza pe o perioada mai mare de 30 de zile:
Art. 14
”(1) Durata de stocare a datelor obținute prin intermediul sistemului de supraveghere video trebuie să fie proporțională cu scopul pentru care se prelucrează datele, dar nu mai mare de 30 de zile, cu excepția situațiilor expres reglementate de lege sau a cazurilor temeinic justificate.”


De exemplu intr-o banca,cat timp se pastreaza aceasta filmare ??
Spun asta deoarece am avut parte de un eveniment in trafic,care s-a intamplat exact in fata unei banci.
De asemenea as vrea sa stiu cat timp se pastreaza filmarile de la institutiile publice (ex.casa de cultura),sistemele politiei locale,etc...Acestea nu au un regim special ?
Buna ziua !
De ceva vreme ne luptam pentru obtinerea unor terenuri pe care tatal meu le-a detinut.In vechiul registru agricol de la primarie (1959-1963) ele exista trecute insa in noile registre agricole,ce au fost refacute mai recent,pe baza declaratiilor acestea nu mai figureaza pe motiv ca unele " nu au incaput in titlul de proprietate " sau pur si simplu pentru ca tatal meu avea in jur de 85 de ani cand acestea au fost create si posibil sa fi uitat.
Problema este ca nimeni nu vrea sa imi prezinte vechiul registru agricol,pe motiv ca " nu exista ",desi saptamana trecuta cand am fost la primarie cucoana de acolo il prezenta unei alte persoane;moment in care i l-am smuls din mana si m-am uitat si eu peste el si mi-am confirmat cele de mai sus.Ieri cand am fost,au spus de asemenea ca nu il au,deoarece l-au dat catre nu stiu ce cadastru...abureli !
Eu cui trebuie sa ma adresez ? S-au facut o gramada de improprietariri si retrocedari fara drept in ultima perioada,au aparut titluri de proprietate pe banda rulanta...nu se mai poate !!
Va rog sa ma sfatuiti unde trebuie sa depun planegere...
Am fost si la avocatul poporului si acesta a trimis pe cineva,care a trimis o hartie de solutionare culmea,catre primarie comunei !!
Va multumesc !!
Buna ziua !
1) As vrea sa stiu daca imi deschid un SRL-D,pot sa lucrez in firma fara sa ma angajez ? (in cazul in care voi fi nevoit sa o inchid dupa 1-2 ani,sa nu dau inpoi CAS)
2) Daca nu desfasor activitate o perioada dupa deschidere,ce taxe platesc ?
3) Procentele taxelor,din ce suma se caluleaza ?
4) Mai exact,care sunt aceste taxe ? (in afara de impozitul pe profit,bineinteles !) 5) Difera aceste taxe in functie de codurile CAEN ?
6) In cazul unui magazin online,este necesar un punct de lucru ? Daca il fac in apartament,se considera activitate economica,deci platesc impozit de 2% ?
7) Va multumesc !
Buna ziua ! Doresc sa infiintez un magazin online (cu sediul social intr-un apartament) cu articole personalizate ce se vor prelucra la acelasi domiciliu,si am cateva nelamuriri/intrebari :

1. Magazinul online cere si existenta unui punct de lucru ?

2.Daca nu este necesar un punct de lucru,in sediul social se presupune ca se va desfasura activitate economica,deci imi va creste impozitul ?

3.Depozitarea marfii se va realiza probabil intr-un garaj,trebuie declarat si garajul respectiv ?

EDITARE :

Materialele vor fi procurate din China.Acest fapt necesita vreun cod CAEN special ? sau poate fi folosit doar comertul cu amanuntul in magazinele nespecializate ?
Buna ziua ! Am comandat din china niste huse de telefon albe (350 buc.) pe care vreau sa le donez ca persoana fizica,catre o gradinita in mediul rural pentru a le picta copiii,dupa care vor fi expuse la o serbare.Desi am nevoie doar de vreo 80 de bucati,am cumparat mai multe pentru ca stim cu totii cum sunt copiii :). Problema e ca au ajuns in vama prin DHL iar acestia mi-au trimis urmatorul mail :
Buna ziua,

Va trimit atasat avizarea pentru importul cu numarul din subiect. Va rugam sa ne trimiteti urgent:
Ø traducerea facturii corecte (achitata catre furnizor) semnata si stampilata, in care sa specificati regimul vamal solicitat, denumirea comerciala a produselor in limba romana, modul de folosire si dupa caz materialul din care sunt facute;

Ø dovada platii bancare catre furnizor;

Ø copie CUI;

Ø cod EORI;

Ø certificat de amanare TVA (daca este cazul);

Ø certificate punct de lucru in cazul in care adresa facturii nu coincide cu cea din sediul social.

Factura nu are conditie de livrare. In acest caz, la valoarea statistica in vama se adauga valoarea transportului. Va rog sa ne trimiteti, daca aveti, o factura de la furnizor, care sa specifice valoarea transportului sau o conditie de livrare ce il include (DAP, CPT, CIP, etc.)

In momentul in care ne trimiteti traducerea sunteti raspunzator atat pentru valoarea declarata, cat si pentru cantitate. Va rog verificati factura!

In functie de tipul produselor din colet este posibil sa va solicitam documente suplimentare.

Va informam ca pentru orice import, plata datoriei vamale trebuie efectuata in contul de Trezorerie a Biroului Vamal in care se deruleaza formalitatile vamale aferente importului respectiv. Coletele vor fi eliberate doar ulterior confirmarii primirii sumelor reprezentand taxele vamale, in contul de Trezorerie a Birourilor Vamale.
- Pentru efectuarea platii datoriei vamale de catre Persoanele Fizice direct in contul de Trezorerie al Biroului Vamal, acestea trebuie sa fie inregistrate cu numar EORI; pentru mai multe informatii, puteti consulta ghidul Directiei Generale a Vamilor.
- Pentru a veni in intampinarea dumneavoastra, DHL poate efectua plata drepturilor vamale in numele dumneavoastra. Pentru acest serviciu, DHL percepe un comision de 2% din valoarea drepturilor vamale, dar nu mai putin de 84 lei + TVA, comision aplicabil in situatia in care drepturile vamale depasesc 5 euro.

Pentru continuarea procesului de vamuire, va rugam sa ne exprimati intr-un termen de maximum 8 de ore:
(i) optiunea dvs de a plati datoria vamala direct in contul de Trezorerie al Biroului Vamal sau

(ii) optiunea dvs. pentru plata datoriei vamale de catre DHL in numele dv;

Daca doriti sa aflati status-ul coletului, va rugam sa accesati [ link extern ]

IMPORTANT:
1. Se aplica taxa de magazinaj de 23 lei/zi pentru acele colete pentru care importatorul nu a transmis actele necesare vamuirii incepand cu ziua a 4-a de la avizare.
2. Nedepunerea declaratiei vamale in termen de 20 de zile de la sosirea coletului constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 500 Ron la 1500 Ron, conform Regulamentului Vamal al Romaniei.
3. In cazul in care formalitatile vamale nu sunt finalizate intr-un termen de 20 de zile de la sosirea coletului, din motive ce nu tin de societatea noastra, DHL va returna coletul Expeditorului.

Pentru inlesnirea efectuarii formalitatilor vamale, societatea comerciala/ persoana fizica poate imputernici DHL in vederea efectuării plătii datoriilor vamale în numele Dumneavoastra pentru oricare si toate coletele vămuibile importate prin intermediul retelei DHL, precum si în vederea îndeplinirii operatiunilor necesare în acest sens (completare formulare, declaratii, etc.), prin agreerea in scris a mandatului model atasat.

Pentru detalii suplimentare va rugam sa contactati departamentul import.

Cu stima,....

---------------------------------------------------------
Din cate vad ei ma considera firma,si as vrea sa stiu ce trebuie sa fac in aceasta situatie ?
PS : PLATA TOTALA A FOST DE VREO 800$,IAR CHINEZOAICA A TRECUT DOAR VREO 200$ PE FACTURA !!!!!
Buna seara !
Am probleme cu un vecin ! Eu sunt chirias,iar vecinul se pare ca are ceva de impartit cu proprietarul.Este o persoana mai in varsta,care are ceva probleme,mai degraba la cap,as spune eu.
Situatia sta in felul urmator : Stateam in bucatarie intr-o seara ( in jurul orei 11:30 ) de vorba cu un prieten ( iar cand spun de vorba,ma refer exact la tonul normal de vorbire,nu urlete,tipete,etc ) si dintr-o data cioc ! cioc ! La usa politia,nu-mi venea sa cred ! Am dat datele,i-am intrebat daca au auzit ceva,iar dumnealor au spus ca de pe hol ei nu au auzit nimic,si nici de jos,pentru ca s-au invartit un timp pe langa usa si bloc ! A ramas asa,insa cu mentiunea ca daca mai vin o data vor fi obligati sa imi dea amenda !
Acum vreo 2 seri la fel,venisem de la munca undeva in jurul orei 3-4 dimineata,si la fel stateam la palavre in timp ce mancam cu un coleg de apartament,si iar vine politia.Dumnealor ne-au spus sa discutam cu vecinul,le-am spus ca nu se poate ( ceea ce este si adevarat,ultima data insultand-o pe logodnica mea precum ca merge pe tocuri prin casa,desi eu am covoare peste tot,si ca am tras apa intr-o seara la toaleta de 8 ori ) . Efectiv nici sa merg nu pot prin casa ca imi bate prin pereti sau cheama politia ! Domnii sunt si ei satui de aceasta situatie,iar eu ma simt penibil ! Ce pot sa fac ? Legal ?
Firma la infiintare necesita neaparat un logo ? Daca este facut iar ulterior se va schimba,implica multe costuri ?
Buna ziua ! Suntem 2 studenti si vrem sa infiintam un SRLD.Mentionez ca nici unul din noi nu am mai avut legatura cu mediul de afaceri,dar pentru toate este un inceput,nu-i asa ? :))
Dorim sa ne lamurim cu cateva chestii,asa ca ne-am gandit sa apelam la oamenii care se ocupa cu asta zilnic.
1.Am citit undeva despre SRL-D ca 50% din profit trebuie reinvestit.Este adevarat ? Chiar si daca nu apelam la finantare ?
2.De ce taxe si impozite suntem scutiti ? (daca suntem)
3.Trebuie sa ne facem PFA pentru a ne putea deschide un SRL-D ?
4.In afara de faptul ca infiintarea nu costa,mai avem si alte avantaje pentru SRL-D ? Care ar fi acestea ?
5.Dorim sa achizitionam o masinarie,din China.Aceasta se va achizitiona pe firma sau putem sa o achizitionam pe persoana fizica si dupa sa o introducem in firma ca bun personal ?
5.1 Acelasi lucru vrem sa il stim si despre mobilier,computer,imprimanta etc.
6.Stocul de marfa va veni tot de la o firma din China,ce trebuie sa le cerem chinezilor pentru a intra in legalitate ? ( in afara de factura )
7.Daca fac firma maine,de exemplu,si imi pun sediul social acasa,iar activitatea economica doresc sa o incep dupa ce vine marfa,intr-un spatiu inchiriat dintr-un complex comercial,cand fac actele firmei ce scriu la sediul unde se desfasoara activitatea ?
8.Ca si activitate unde ne incadram ? ( noi vrem un stand in care sa vindem huse de telefoane si suveniruri,pe care vrem sa le imprimam )
In Comert cu amanuntul in magazine nespecializate, cu vanzare predominanta de produse nealimentare sau Comert cu amanuntul prin standuri, chioscuri si piete al altor produse ?
9. Multumesc,si-un zambet cald !
Buna ziua ! Nu am avut niciodata tangenta in familie cu afacerile si nimic legat de acestea ( in forma lor legala si recunoscuta ). Sunt student in anul 4 la Agronomie in Iasi si as vrea sa imi deschid un mic fast-food ( genul celor de prin parcarile Kaufland ) in care sa comercializez atat produse fast-food cat si bauturi (apa,suc,bere poate si un vin,daca nu se complica treburile prea tare )
M-am interesat pe internet si am aflat ca am niste beneficii daca sunt inca student,si am sub 35 de ani,in sensul ca pot obtine niste scutiri de taxe de infiintare si alte tipuri de taxe,pe care nu stau acum sa le enumar.

Intrebarile mele sunt :
1.Ce tip de firma m-ar avantaja mai tare ? SRL pentru studenti sau SRL-D ?
2.De unde trebuie sa incep totul ? Adica unde trebuie sa ma prezint in prima instanta pentru a incepe demersurile necesare ? (as prefera sa evit firmele specializate,pentru ca din moment ce nu am avut niciodata legaturi cu afacerile,as vrea sa invat singur,sa stiu ce si cum...)
3.Ce acte am nevoie pentru acest tip de afacere ?

Va multumesc anticipat !