avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 355 soluții astăzi
Forum Activitate ContSters37581

Activitate ContSters37581

Buna ziua,
Imi puteti da, va rog un link catre scr. nr. 156/DDS/14.03.2011, Ministerul Muncii - pentru ca nu reusesc sa o gasesc pe site.

Multumesc mult.
Multumesc mult pentru raspunsuri.
Imi puteti da un temei legal din care reiese ca perioada anterioara anului 1990 nu tb certificata de ITM?
Multumesc anticipat.
Multumesc pentru lamuriri. In acest caz, se fac acte aditionale pentru fiecare contract pentru schimbarea angajatorului? Precizez ca actualul angajator nu o sa mai existe.
In cazul in care se decide preluarea firmei (cu tot cu salariati) care este procedura in cazul contractelor de munca? Se face concediere colectiva pentru toti salariatii si o noua angajare pe firma noua? Dar cu salariati care au cim suspendate (pt cic) ce se intampla?
Multumesc anticipat pentru orice raspuns.
Buna ziua,
Am rugamintea de a ma ajuta cu niste raspunsuri sustinute de un temei legal. Am un salariat a carui carte de munca s-a pierdut de catre ITM (cu ocazia scanarii). Salariatul a declarat-o pierduta in MO si a inceput demersurile pentru obtinerea de adeverinte de vechime. Problema pe care a intampinat-o a fost la un fost angajator: persoana care se ocupa de resurse umane refuza sa-i elibereze o adeverinta de vechime vizata de ITM. Motivatia este ca si-a facut datoria sa-i completeze cartea de munca in momentul in care era inca salariata societatii, iar acum nu are obligatia de a "umbla pe la itm" pentru un "fost" salariat. Mai sustine si ca ITM-ul nu certifica perioada dinainte de 1990 (??).
Ce ar putea face salariatul in situatia data?
Prin ce act normativ este obligat specialistul de resurse umane sa elibereze aceste adeverinte, chiar daca nu mai este salariata persoana in cauza (Codul Muncii art. 34 (5)?)?
Este vorba de contract, deci exista 2 parti: sindicatele si patronatele (la nivel national). Guvernul aproba legi, ordonante, pe cand contractul se negociaza.
Deja am facut sesizare prin care le-am cerut sa faca dovada, iar ca raspuns am primit ceva de genul ca la ei (ITM) in sist. informatic de evidenta a carnetelor de munca este mentionat ca au fost ridicate de catre delegatul societatii.
Le-am raspuns cerandu-le dovada prin proces verbal cu semnatura delegatului.
In cazul in care nu primesc raspuns satisfacator nici de data asta mai pot face ceva?
Titularii carnetelor respective sunt angajatii mei si mie mi le cer, pt ca la mine le-au predat. Ideea e ca se apropie de pensionare si chiar vor avea nevoie de ele.
Eu intrebam de procedura de predare de la ITM catre societate. Sa fiu mai explicita: aceste carnete au fost predate la ITM pentru a fi trimise la Casa de Pensii (de catre ITM) pentru scanare; s-au predat pe baza de proces verbal, dar nu s-au mai intors la societate.Eu vreau ca inspectorul de la ITM sa-mi faca dovada ca le-a ridicat societatea. Pentru asta am nevoie de un art. de lege.
Multumesc mult pentru ajutor.
Ma puteti ajuta cu un articol de lege din care reiese ca nu se predau carnetele de munca decat pe baza de proces verbal (sub semnatura)?
ITM-ul o tine una si buna ca ne-a predat 2 carnete de munca la firma, desi asta nu s-a intamplat si nu am semnat pentru ele.Niciodata nu am ridicat un cm fara semnatura, nume, prenume, in clar, data ridicarii.
Tocmai de aceea ma intereseaza temeiul legal, pentru a face o reclamatie.
Multumesc anticipat pentru orice ajutor.