Adriantot a scris:
Nu, nu se poate sa va separati in cadrul aceleiasi asociatii si nici nu aveti motive sa va organizati o noua asociatie.
Cum să nu se poată separa o scară de bloc în cadrul aceleiași Asociații - e vreun articol de lege care spune așa ceva ?
Legile permit astfel de acțiuni, deoarece e democrație, mai ales dacă ai un Administrator incapabil și care poate aduce prejudicii proprietarilor !
Proprietarii nu au nici un motiv pentru care să nu fie de acord cu divizarea. Cine se opune şi obstrucționează procesul de divizare, fără să aibă argumente juridice solide, riscă să suporte în viitor toate consecințele negative care pot apărea urmare ne-divizării.
O Asociație de Proprietari cu personalitate juridică se poate diviza în alte Asociații de Proprietari pe scări în următoarele condiții:
Majoritatea proprietarilor (50 % + 1) de pe o scară trebuie să fie de acord cu înființarea unei Asociații de Proprietari pe scara lor. Urmare a opţiunii majorităţii proprietarilor de pe o scară, preşedintele actualei asociaţii de proprietari convoacă Adunarea Generală având drept ordine de zi divizarea Asociaţiei de Proprietari. Fără această Adunare Generală este posibil ca judecătorul delegat pentru înfiinţarea Asociaţiilor să respingă dosarul de înfiinţare a noii Asociaţii de Proprietari de pe scara care doreşte separarea.
În Adunarea Generală proprietarii vor hotărî divizarea Asociaţiei. După Adunarea Generală, reprezentanţii fiecărei scări stabilesc persoanele care se vor ocupa cu întocmirea formalităţilor, inclusiv cu privire la separarea evidenţei mijloacelor băneşti şi materiale, precum şi data până la care să aibă loc divizarea, atât din punctul de vedere al actelor şi documentelor, cât şi din punct de vedere practic.
În baza procesului-verbal al Adunării Generale cu privire la divizare, pe scara a căror proprietari (cel puţin 51% din totalul locatarilor) au hotărât să se separe, se va înfiinţa o nouă Asociaţie de Proprietari urmând procedura standard de înfiinţare a acesteia.
Asociaţia de Proprietari din care se face desprinderea va rămâne cu documentele actuale (statut, acord de asociere) urmând ca, în baza procesului-verbal al Adunării Generale cu privire la divizare, să-şi modifice denumirea (se adaugă la actuala denumire “scara …”) şi acordul de asociere printr-un act adiţional (cu noua denumire şi noua configurație a Asociaţiei de Proprietari pe scară). După acest pas, proprietarii din Asociaţie trebuie să se adreseze Instanţei de judecată care le-a acordat personalitate juridică în scopul emiterii unei noi încheieri judecătoreşti.
După obţinerea noii încheieri judecătorești, se va merge la administraţia financiară de sector sau de localitate pentru schimbarea Codului fiscal şi a ştampilei. Se vor anunţa toţi furnizorii cu privire la modificările survenite pentru actualizarea contractelor sau a altor acte, inclusiv în relaţia cu banca.
Citiți link-ul următor, care e foarte util pentru proprietarii care au probleme cu "șefii" Asociațiilor de Proprietari și vor să se separe chiar și pe o scară de bloc:
[ link extern ]
[Nu incepeti din nou cu problemele dvs. Limitati-va la subiect]