Acum m-am lamurit ce vrea sa spuna doamna cu trecutul actelor direct pe numele meu, dupa ce am vorbit cu avocata dansei. Ea vrea sa facem act sub semnatura privata cum ca am cumparat deja casa si astfel sa ma ocup eu de toate formalitatile asa cum a spus mai sus raluk0207, ceea ce si mie mi se pare o afacere proasta.
Asta ar insemna sa suport eu toate cheltuielile de judecata, taxe, onorariul avocatului etc. si pe romaneste, pot lua o teapa de zile mari.
Stiu ca pentru anumite lucruri este valabil un act sub semnatura privata, dar nu pentru astfel de tranzactii imobiliare. Asa ceva prezinta riscuri enorme pentru mine si absolut nici o certitudine ca dupa ce a primit banii nu o sa spuna, ea sau copii dansei (are 2 fii) ca nu recunoaste nimic. Dupa care alt proces pentru validarea acelui act sub semnatura privata.
Si chiar sa fi acceptat asa ceva, cum sa intentez eu proces de uzucapiune cand aici trebuie dovedita posesia neintrerupta timp de 10, 20 sau 30 de ani. M-as baga in nisipuri miscatoare!
Multumesc pentru raspunsuri dar in conditiile astea o sa caut altceva.
Multumesc pentru raspuns. Inteleg riscurile procedurii insa vorbim despre o casa la tara, in zona mai nimeni nu are acte, pe vremuri nu se facea asa ceva. Este un sat de munte, cu cate un catun pe cusma fiecarui deal si fiecare s-a instalat cum a putut. Am un prieten in aceeasi situatie, chiar langa casa de care vorbesc. La fel merge si la el, cu uzucapiune; a dat un avans si momentan locuieste acolo. E adevarat ca dureaza, dupa 7 luni inca nu sunt gata actele.
Deocamdata, referitor la demersurile necesare, doamna a fost acolo cu un topograf, sa faca masuratorile necesare pentru inregistrarea in CF. Mai mult nu stiu.
Eu nu eram lamurita de unde a venit ea cu ideea ca se pot face actele direct pe numele meu. Ca sa poata vinde, ea trebuie mai intai sa demonstreze ca ea este proprietar. Eu asa inteleg lucrurile.
Imi puteti spune mai multe despre procesul de uzucapiune? Din cate stiu, dansa trebuie sa angajeze un avocat, sa aduca martori care sa ateste ca intr-adevar tatal/ea/familia au locuit acolo etc.
Multumesc!
Buna ziua, intentionez sa cumpar o casa la tara, intr-un sat din jud. HD. Doamna care vinde mi-a spus ca nu are acte de proprietate, casa a fost construita de tatal ei si ea este unicul copil. Nici tatal dansei nu a avut acte deci in acest caz am inteles ca este necesar un proces de uzucapiune, pentru ca doamna sa demonstreze ca ea este proprietar.
Am aflat ca se poate face o declaratie/intelegere la notar prin care eu ii dau un avans iar dansa se angajeaza ca in termen de X sa intocmeasca toate actele necesare iar daca intervine ceva (se razgandeste etc.) trebuie sa-mi dea inapoi dublul avansului plus eventualele cheltuieli rezultate din renovarea proprietatii. Cand sunt gata toate actele, se face contract de vanzare-cumparare la notar si achit restul sumei.
Problema este ca doamna insista ca se pot face actele direct pe numele meu, ca a vorbit ea cu un avocat si asa i-a spus, ca intr-un proces judecatorul o poate declara pe ea proprietar si in acelasi timp sa faca actele direct pe numele meu.
Nu inteleg cum vine asta! Ma poate lamuri cineva? Poate sunt aspecte legale pe care nu le cunosc. Multumesc!
Buna ziua, am o nelamurire legata de provenienta lemnului. Eu am un atelier mic si fac podoabe din lemn, inele, cercei etc.
Daca merg prin padure am voie sa adun bucati de lemn de pe jos, din albia raurilor etc?
Este vorba despre bucati mici, resturi, "gunoiul" padurii ca sa zic asa. Nu tai copaci, nu iau busteni sau crengi mari.
Multumesc!
Buna ziua, eu impreuna cu sotul am deschis recent un SRL-D pentru a ne putea vinde legal lucrarile. Noi suntem artisti, lucram cu lemn, piele, cusaturi pe etamina si alte materiale; suntem autodidacti, nu am facut vreo scoala de arte.
De la infiintarea firmei avem dificultati cu partea de gestiune si contabilitate pentru ca trebuie sa facem stocuri, inventar, categorii de produse, trebuie sa catalogam efectiv tot ce facem, iar asa ceva este imposibil in cazul nostru.
Noi nu lucram in serie! Fiecare produs e unicat si doar in rare ocazii se reface. Avem cateva categorii de produse pe care le-am facut mai des, de exemplu bijuterii, dar pana acum am lucrat in mare parte la comanda, nu avem un stoc.
Acum vrem sa participam la targuri, avem nevoie de casa de marcat si contabila ne-a spus ca trebuie facem categorii de produse, detaliate nu simplu "Cercei" si sa stabilim preturi fixe. Ori noi nu avem cum sa facem asa ceva pentru ca, dupa cum am spus mai sus, fiecare produs e unicat si ca artist creezi ceva nou in fiecare zi, totul e in capul tau nu ai cum sa clasifici inainte ceva ce nu ai facut inca, nu ai de unde sa sti cat timp o sa-ti ia, ce si cat material vei folosi etc. Ideile vin pe masura ce creezi, totul e in continua miscare!
Am crezut ca putem avea categorii de produse mai generale, de exemplu "ceas de perete" la care sa fie pretul liber, adica sa introduc eu pretul pe loc atunci cand folosesc casa de marcat. Dar contabila mi-a spus ca nu se poate asa.
Exista vreo solutie in cazul asta? Nu am gasit pe internet informatii despre ce spune legislatia in cazul creatiilor artistice si incep sa cred ca nu am ales traiectoria corecta cu aceasta firma. Toate aceste reguli nu numai ca sunt absurde in cazul nostru, dar ne limiteaza, ne ingradesc capacitatea creatoare si practic ne obliga sa facem mult mai putin decat suntem capabili!
Pana acum am vorbit cu un avocat, cu un jurist si 2 contabili si nimeni nu a reusit sa ne prezinte o solutie concreta pentru cazul nostru pentru ca probabil nu exista prea multe firme cu obiect de activitate creatie artistica.....
Imi puteti spune, va rog, cum ati obtinut acest carnet de mestesugar? Mă intereseaza in mod special cum ati obtinut o diploma, o calificare ...pentru ca in Legea mestesugarilor scrie ca in Registrul mestesugarilor se pot inscrie persoanele fizice care certificatul de absolvire sau un atestat prin care sa-si demonstreze calificarea. Multumesc!
Buna ziua, eu si sotul meu dorim sa ne infiintam un srld si fiindca ne este dificil sa gasim informatii clare, apelez la ajutorul dvs. Este vorba de un atelier de creatie, lucrari de artizanat in lemn si de aceea avem nevoie de un spatiu separat, care sa nu fie la bloc, pentru punctul de lucru. Intrebarile mele sunt urmatoarele:
1. Sediul social si punctul de lucru pot fi in aceeasi locatie?
2. Daca da, trebuie facute 2 contracte de comodat, unul pentru sediu social si unul pentru punct de lucru, avand in vedere ca este acelasi spatiu?
3. De ce acte am nevoie de la proprietarul spatiului pentru a incheia acest contract si a face actele firmei pe locatia respectiva? Un avocat mi-a spus, de exemplu, ca am nevoie de planul spatiului.
Orice alte informatii legate de acest tip de firma imi sunt de folos. Va multumesc!