Bună ziua,
Doresc să știu dacă, angajatorul este obligat să-i plătească angajatului zilele de concediu în caz de demisie în perioada de probă. În cazul meu, mi-am dat demisia în perioada de probă, după 2 luni complete, dar nu am primit și contravaloarea celor 3 zile de concediu.
Vă mulțumesc!
Locuiesc in Bucuresti, in sectorul 3, si din pacate in blocul cu o singura scara, avem un vecin alcoolic, care din toamna anului trecut si-a pierdut locul de muna si a inceput, pentru a face niste bani, sa stranga de prin tomberoane, peturi, doze de bere, etc, pe care le depoziteaza la el in apartament, apartamentul devenind un focar de infectii, cu un miros insuportabil si bineinteles, plin de gandaci, gandaci care au inceput sa infesteze apartamentele de pe coloala lui si scara blocului.
Desi s-a facut dezinsectie pe scara de mai multe ori, focarul este tot acolo.
Primaria sectorului 3 ridica din umeri si spune ca nu are nici un drept si nici nu poate obliga omul sa faca curat.
Ca o mica paranteza, , nu stiu daca are vreo importanta, dar vecinul mai are un frate, care nu locuieste in apartament, ei doi fiind proprietarii apartamentului.
Va rog sa-mi spuneti, ce se poate face in situatia data.
Vorbesc in numele tatalui meu, care s-a pensionat acum 3 ani, iar la verificarea modului de calcul, tatal meu a gasit o greseala, greseala pentru care a facut contestatie direct catre casa de pensii (mi-a zis ca atunci se putea face asta).
Desi casa de pensii trebuia sa-i dea un raspuns in 30 de zile, a primit raspunsul acum doua zile, adica dupa aproape trei ani de zile, cum ca, calculul este corect si i-a fost refuzata contestatia. Acum are drept de contestatie a deciziei, doar la judecatorie.
Si acum intrebarea: Se poate face contestatie la judecatorie (Bucuresti), doar cu prezenta unui avocat, sau o poate face si singur, adaugand la dosar documentele explicative?
Imi pueti spune, va rog, care este procedura si ce costuri implica?
In cazul meu, eu sunt domiciliat în sectorul 3, dar masina este pe numele tatălui și este înregistrată la sectorul 2, eu încheind un contract de comodat. După noile prevederi, eu voi pierde locul de parcare, plătit deja de 4 ani..., pentru ca impozitul mașinii se plătește la alt sector...
Am primit in aceasta dimineata instinatarea de plata a locului de parcare. Impreuna cu aceasta instintare, a venit in plic si "Notificare privind intrarea in vigoare a regulamentului privind atribuirea locurilor de parcare de resedinta libere in conformitate cu prevederile H.C.L. Sector 3 Nr.16/2018"
Sunt descrise doua situatii:
I. Locurile de parcare deja atribuite - acestea raman in folosinta actualilor utilizatori atat timp cat sunt indeplinite urmatoarele conditii:
-detinatorul trebuie sa aiba domiciliul/resedinta pe raza sectorului 3;
-indiferent de modalitatea de detinere a mijlocului de transport pentru care i-a fost atribuit locul de parcare (proprietate/lesing/comodat), impozitul pentru acesta sa se datoreze bugetului local sector 3, in conditiile Codului Fiscal si sa fie inregistrat in evidentele fiscale ale sectorului 3.
- etc
Se precizeaza ca, persoanele care au deja atribuit un loc de parcare si indeplinesc conditiile de atribuire NU TREBUIE sa se prezinte la sediile DGITL pentru a face dovada celor enumerate mai sus (verificarea va fi facuta din oficiu de catre DGITL).
Persoanele care NU indeplinesc conditiile enumerate mai sus vor pierde loc de parcare atribuit.
II. Se descrie atribuirea noilor locuri de parcare.
Mentionez ca in cazul meu, sunt domiciliat in sectorul 3, dar masina este pe numele tatalui, care este domiciliat in sectorul 2, deci implicit si impozitul masinii este incasat de sectorul2.
Locul de parcare, imi este repartizat din 2014, unde nu a fost nici un fel de problema ca, masina este inscrisa pe sectorul 2, fiind necesar doar acel constract de comodat.
Taxa pe parcare a fost platita mereu la timp. Aceasta obligatie cum ca masina trebuie sa fie inscrisa la primaria sectorul 3, nu este abuziva?
Ce pot face eu, pentru a nu pierde locul de parcare?
Ok, gata, am inteles! Traiam cu impresia ca sunt in legatura, o procedura cu alta...
Totusi ar trebui mult mai bine clarificate lucrurile astea, mai ales cu lumea nu este de specialitate, pentru ca daca mergi pe firul logic, un neavizat ca mine vede lucrurile in felul urmator:
1. Nu ai copii si nu ai pretentii materiale, urmezi calea divortului administrativ, altfel nu-i vad rostul, ca oricum se plateste o taxa de 500 ron si mai trebuie sa ajungi si la notar ca sa faci partajul, ca sa nu ai surprize ulterioare...
2. Ai copii si ai si pretentii materiale, mergi la notar, fiind o procedura mult mai rapida si simplificata si nu in ultimul rand discreta, decat metoda judecatoreasca...
3. Varianta judecatoreasca, care este cea mai ieftina varianta, dar si cea mai lunga, avantajul fiin costul final...
Deci concluzia este, ca la sfarsitul celor 12 luni, vom merge impreuna la notar, unde se va face un act legalizat!
Va multumesc pentru timpul acordat si pentru ajutor!
Din ce inteleg, desi s-a apelat la divortul administrativ, care mai pe scurt inseamna ca vrei sa divortezi fara sa ai vreo pretentie materiala, totusi se poate deschide o actiune de partaj ulterioara divortului...
Daca este asa, ce o poate opri, ca peste 5 ani sa zicem, sa deschida o astfel de procedura si sa spuna ca noi doi stabiliseram o suma de 3 ori mai mare, sa zicem, decat ne-am inteles initial si ca nu a primit decat o "mica" parte(banii stabiliti de comun acord) din suma...
Nu ar trebui ca acest divort administrativ sa blocheze astfel de situatii jenante?
In luna februarie eu si fosta mea sotie am divortat pe cale administrativa (la primaria unde a, avut loc cununia civila).
Pentru ca nu am dorit sa mergem la notar sau judecatorie, am stabilit o suma de comun acord, drept "partaj", pe care o va primi din partea mea, in 12 luni.
Prima intrebarea: Desi am divortat pe cale administrativa, poate incepe o actiune de partaj dupa un numar de ani impotriva mea, ca sa obtina mai multi bani?
Mentionez ca doresc sa-i ofer suma de bani stabilita de comun acord!
A doua intrebare: Cum este mai bine sa procedez in momentul in care ii voi da suma de bani, virament bancar, notar, cash in persoana?