avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 479 soluții astăzi
Forum Activitate andreipetrini

Activitate andreipetrini

Cum mi se va face recalcularea pensiei după 01 .09. 2024 valorificând o adeverinta cu salarii brute ?
Am lucrat o perioada de 10 ani în gr. 1 in intervalul 1980 -1990. Am ieșit la pensie în anul 2014, pensia fiind calculată pe baza salariilor din cartea de munca, punctajul obținut în gr. 1 fiind majorat cu 50% . În 2015 am obținut de la angajator o adeverinta cu salariile brute obținute dar mi-a fost respinsa de CP teritorială și o am acasa. Societatea unde am lucrat nu mai este.
Întrebare:
Dacă depun aceasta adeverință, cum se va face recalcularea punctajului pe perioada cuprinsa în adeverinta?
Pe legea veche, majorandu-se apoi punctajul cu 50%? sau pe legea 360 , majorandu-se punctajul cu 0,5 puncte pe an??
Am gresit ceva? In loc sa primesc niste raspunsuri clare si pertinente, am generat un conflict de comunicare? Daca doream sa discut în totalitate în privat cu w_v_w_v, comunicam pe mail sau alt mijloc , insa am postat aici. Oricum, multumesc pentru raspunsuri, fiti calmi, nu va incarcati cu energie negativa.
Pai, ce este de facut in situatia existenta? Nu exista presedinte, nu exista comitet la asociatia veche. Am initiat convocarea unei adunari generale pentru alegerea acestora. S-au prezentat numai proprietarii unei singure scari. In aceasta situatie am hotarat sa infiintam asociatie numai pe scara aceasta. Cealalta scara ne ignora total. Avem utilitatile separate, facturile vin separat pe fiecare scara, si functionam avand un locatar care incaseaza benevol intretinerea.
Dosar infiintare Asociatie Proprietari
( depunerea documentelor la judecatorie).
Am intocmit dosar care contine urmatoarele:
1. Cerere catre Tribunal,
2 Statut asoc.,
3 Acord asociere,
4 Proces verbal ad. gen. constituire,
4.1 Anexa PV adunare generala constituire,
5 Anexa Acord propr.
6.TABEL-CONVOCATOR-ADUNARE-GENERALA,
Extras CF ap 16
Toate in dublu exemplar.

Intrebare:
Trebuie sa mai adaug la dosar si formulare adeziuni-(acte adiționale la acordul de asociere) semnate de fiecare proprietar? din moment ce toti proprietarii au semnat in tabelul de la 3. Acord de asociere si in 5 .Anexa Acord propr. - unde sunt specificate toate datele cu privire la acte proprietate, suprf. utile, cota indiviza, identitate..etc.?
Revin pe aceasta tema pentru a nu gresi la depunerea documentelor la judecatorie.
Am intocmit dosar care contine urmatoarele:
1. Cerere catre Tribunal,
2 Statut asoc.,
3 Acord asociere,
4 Proces verbal ad. gen. constituire,
4.1 Anexa PV adunare generala constituire,
5 Anexa Acord propr.
6.TABEL-CONVOCATOR-ADUNARE-GENERALA,
Extras CF ap 16
Toate in dublu exemplar.

Intrebare:
Trebuie sa mai adaug la dosar si formulare adeziuni-(acte adiționale la acordul de asociere) semnate de fiecare proprietar? din moment ce toti proprietarii au semnat in tabelul de la 3. Acord de asociere si in 5 .Anexa Acord propr. - unde sunt specificate toate datele cu privire la acte proprietate, suprf. utile, cota indiviza, identitate..etc.?
Am format un Comitet de initiativa in vederea constituirii unei noi Asociatii de Proprietari pe o singura scara de bloc.
Am intocmit toate documentele necesare, am convocat Adunarea Generala care va avea loc peste 10 zile, toti proprietarii fiind de acord.
Se vor alege presedintele si echipa lui.
Inca nu am gasit administratorul si cenzorul.
Intrebari:
1. Trebuie neaparat ca in documentele care vor fi depuse la Tribunal sa fie nominalizati si cenzorul si administratorul?

2. Sau Adunarea generala va investi Presedintele ales impreuna cu membrii Comitetului ca dupa dobandirea personalitatii juridice a Asociatiei, sa faca negocieri cu persoane pregatite pentru astfel de activitati?

3. Salariile administratorului, cenzorului, ingrijitorului se stabilesc in functie de salariul minim pe economie sau acestea se negociaza intr-o suma fixa: ex.: pentru ingrijitor = 1200lei/luna; pentru administrator + cenzor = 30 lei / apartament?(cota indiviza e aceeasi pt. toate apartamentele.)
Normal ca se negociaza. Intrebarea ar fi daca minimul cuantumului salariului pleaca de la cota 1/4 din salariul minim brut care acum este 3000 lei? Sau salariul administratorului nu se raporteaza la acesta ci are o valoare agreata atat de administrator cat si de asociatie care nu are legatura cu salariul minim brut pe economie? Asa o fi si la cenzor? Dar la femeie de serviciu? Spun acestea, pentru ca m-am confruntat cu pareri diferite.
Suntem o asociatie infiintata acum 25 ani formata din 2 scari bloc A si B , utilitatile fiind independente. Nu am avut din anul 2000 si nu avem nici in prezent presedinte, comitet sau cenzori . Pana acum de plati si incasari s-a ocupat unul din locatari. Acesta situatie face ca statutul nostru ca asociatie sa fie inexistent. Zilele trecute am luat initiativa impreuna cu 2 cetateni , am intocmit un convocator pentru alegere presedinte si comitet, l-au semnat toti, dar la sedinta nu s-au prezentat decat proprietarii unei singure scari -A. In aceste conditii locatarii prezenti de pe aceesi scara au fost de accord sa ne facem asociatie separat de scara absenta care sa ramana cu asociatia, veche care practic este ca si inexistenta.
1. Putem sa ne constituim numai scara A in asociatie de proprietari? Care sunt pasii de urmat si ce documente trebuie intocmite si unde se depun.

2. Care va fi salariul administratorului? Acesta se stabileste prin negociere o suma fixa? Sau se stabileste functie de salariul minim pe economie si daca da , care este procentul minim?

Va multumesc!
Răspuns la discuția Contract vanzare cumparare
Multumesc mult! Cu stima,
Răspuns la discuția Contract vanzare cumparare
Si la punctul nr 1 , va rog ?