avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 911 soluții astăzi
Forum Activitate adri_d

Activitate adri_d

Multumesc pentru raspuns. Dar inca nu m-am lamurit in totalitate.
Noi utilizam programul SAGA pentru PFA si toate platile, incasarile trec prin casa, respectiv banca. Evident ca la sfarsit de luna listam RJIP care se genereaza automat, le fel si registrul de evidenta unica de la final de an.
Intrebarea era daca pentru aceste cheltuieli facem o plata prin banca catre proprietar in suma egala cu 30% din valoarea facturilor si atasam la extrasul de cont facturile respective? Sau mai trebuie facut si altceva ca de exemplu atasata dovada platii acestor facturi de la proprietar?
Cand trebuie un PFA sa faca decont, in ce situatii? De exemplu am citit pe unele forumuri ca in situatia de mai sus pe langa dispozitia de plata mai trebuia facut si decont.
Va multumesc.


Buna ziua.
Am doua nelamuriri:
1. Prima legata de inregistrarea utilitatilor pentru un PFA care are incheiat contract de comodat pentru 30% din spatiu.
Pana acum le-am inregistrat prin registru casa, am trecut practic 30% din suma totala de la energie, gaz si cheltuieli asociatie si am atasat facturile si respectiv chitanta/OP-ul de la asociatie ca si dovada. Am facut o dispozitie de plata catre proprietarul spatiului.
Acum vrem sa renuntam la registru de casa intrucat absolut toate platile si incasarile se fac prin banca si nu stiu exact cum sa procedez cu aceste utilitati. Facem o plata prin banca catre proprietar in suma egala cu 30% din valoarea facturilor si atasam la extrasul de cont facturile si chitanta ca si pana acum? Sau mai trebuie facut si altceva?
2. Cand trebuie un PFA sa faca decont, in ce situatii? De exemplu am citit pe unele forumuri ca in situatia de mai sus pe langa dispozitia de plata mai trebuia facut si decont.
Va multumesc anticipat pentru ajutor.
Buna ziua. De ceva vreme incerc sa aflu care este lista produselor care pot fi comercializate online de un magazin naturist, care nu detine nici un fel de autorizatii, altele decat cele prevazute pentru un magazin online obisnuit. Imi puteti indica care este actul normativ in vigoare care reglementeaza acest lucru? Va multumesc.
Răspuns la discuția Produs deteriorat
Si factura de despagubire care va fi achitata de curier o inregistrez ca pe un venit impozabil sau nu? Multumesc.
Răspuns la discuția Registru inventar
Mutumesc de raspuns.
Buna ziua. Am nevoie din nou de ajutor legat de registrul inventar.
In conditiile in care am listat listele de inventar din programul de contabilitate pe care il folosesc, mai trebuie completat si registrul inventar, de mana? Daca da, se completeaza fiecare pozitie de pe listele de inventar sau doar totalul pe gestiuni? Trebuie trecute si sumele datorate catre furnizori si sumele de incasat de la terti?
Multumesc.
Buna ziua,
Am urmatoarea situatie si am nevoie de ajutorul Dvs.
PFA, contabilitate in partida simpla, neplatitor de TVA. Am expediat un produs catre un client, curierul a spart produsul, si-a recunoscut vina si urmeaza sa ne desbagubesca in proportie de 100%, conform facturii emise de noi.
La sfarsit de an, am facut inventar si am trecut acel produs cu minus la inventar, Acum ma intreb daca am facut bine. Trebuia sa il scot altfel de pe stoc?
Cum inregistez factura de despagubire care va fi achitata de curier, ca si un venit impozabil sau nu?
Multumesc,
Răspuns la discuția Despre activitatea PFA
Va multumesc pentru ajutor.
Răspuns la discuția Despre activitatea PFA
Va multumesc pentru raspuns. Am sunat la firma de unde am cumparat casa de marcat si ni s-a spus ca nu o poate defiscaliza decat daca cumparam alta casa de marcat. Nu inteleg de ce sa cumpar alta casa de marcat daca toate tranzactiile mele vor fi prin banca. Au spus ca daca nu vrem sa cumparam alta, pur si simplu sa pastram casa de marcat, fara sa facem nimic. E corect sa procedam asa sau nu?
Buna ziua,
Am nevoie de cateva lamuriri legate de urmatoarele:
1. PFA, am contract de comodat pe laptop, proprietate personala. De curand am schimbat laptopul cu altul nou. Cum il scot pe cel vechi din gestiune avand in vedere ca a intrat prin comodat?
2. Asigurare facultativa privata de sanatate pentru persoana care detine PFA-ul. Se considera cheltuiala deductibila pe PFA in limita a 400 de euro, si daca da, trebuie sa apara in registrul de evidenta fiscala ca o cheltuiala deductibila plafonat sau se trece pur si simplu ca o cheltuiala deductibila integral?
3. Am renuntat la casa de marcat, toate tranzactiile le fac acum doar prin banca. Trebuie sa fac ceva cu casa de marcat veche? Trebuie sa anunt ceva la finante?
Va multumesc anticipat pentru ajutor.