avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 448 soluții astăzi
Forum Activitate nelugigi

Activitate nelugigi

Dupa data de 12 Mai il vor ocupa ilegal, asta e clar. Contractul expira . Iar prelungirea se face asa cum scrie in el, prin acord scris din ambele parti.

"III. Durata
Acest contract este inchiriat pentru o perioada de 12 luni incepand cu data de 12,05.2023
Cu 30 de zile inaintea expirarii contractului, chiriasul va putea prelungi acest contract pentru aceeasi perioada sau pentru o perioada mai mica, numai cu acordul scris al proprietarului."

IX. CONDITIILE DE INCETARE A CONTRACTULUI
a) la expirarea duratei pentru care a fost incheiat;
b) in situatia nerespectarii clauzelor contractuale de catre una din parti;
c) clauza fortei majore;
d) prin denuntare unilaterala de catre oricare dintre partile prezentului contract, cu o notificare
prealabila de 30 de zile, cu pierderea garantiei in cazul in care denuntarea nu a fost facuta de
catre chirias in termen de 30 de zile sau fara un motiv intemeiat.
Incetarea prezentului contract nu va avea efect asupra obligatiilor deja scadente intre partile contractante"

Deci, nu stiu unde scrie ca il va ocupa in mod legal !!! Vi se pare dvs ca scrie ca il ocupa legal ? Mie nu! Este legal pana in 12 Mai dupa aceasta data nu mai discutam de legal, ci ilegal. Iar contractul inregistrat la ANAF este cu titlu executor, iar un executor ii poate scoate afara daca in termen de 5 zile nu elibereaza apartamentul. Si daca este cazul, daca vor fi actionati in instanta, un judecator va stabili recuperarea datoriilor.

Eu asa stiu ca este procedura, poate gresesc, de asta si cer o opinie specializata, sa pot actiona conform ei, nu dupa citite de mine pe net sau auzite de la unul altul!

Va multumesc!
Buna dimineata,

Eu nu inteleg un lucru: contractul expira la data de 12 Mai 2024. In contract (inregistrat la ANAF), la cap.3 - Durata , este specificat :

"III. Durata
Acest contract este inchiriat pentru o perioada de 12 luni incepand cu data de 12,05.2023
Cu 30 de zile inaintea expirarii contractului, chiriasul va putea prelungi acest contract pentru aceeasi perioada sau pentru o perioada mai mica, numai cu acordul scris al proprietarului."

IX. CONDITIILE DE INCETARE A CONTRACTULUI
a) la expirarea duratei pentru care a fost incheiat;
b) in situatia nerespectarii clauzelor contractuale de catre una din parti;
c) clauza fortei majore;
d) prin denuntare unilaterala de catre oricare dintre partile prezentului contract, cu o notificare
prealabila de 30 de zile, cu pierderea garantiei in cazul in care denuntarea nu a fost facuta de
catre chirias in termen de 30 de zile sau fara un motiv intemeiat.
Incetarea prezentului contract nu va avea efect asupra obligatiilor deja scadente intre partile
contractante"

Acestea sunt citate din contract! Ce nu inteleg eu: de ce mai trebuie sa merg la judecator daca ei nu mai au niciun contract valabil, el expirand la data de 12 Mai 2024 ? Si de ce trebuie sa ii scot din apartamentul pe care il ocupa ilegal cu executor ? Nici in acest caz politia nu poate interveni ? Care este legea care se aplica in acest caz ?

Va multumesc!
1 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Buna ziua,

Va multumesc pentru amabilitatea de a-mi raspunde!

O ultima intrebare: daca chiriasii refuza sa plece din apartament, Politia ma poate ajuta cu evacuarea lor sau trebuie sa apelez tot la avocat si executor ? Intreb pentru ca banuiesc ca aici se va ajunge ... Nu vor vrea sa plece , si vor invoca faptul ca nu au unde sa mearga cu copii.

Va multumesc frumos!
Incetare contract de inchiriere

Buna ziua!
As dori opinia dvs legat de incetarea unui contract de inchiriere. Contractul de inchiriere pe care il am in acest moment , va expira in data de 12 Mai 2024. Intrebarea mea, este necesar sa fac o instiintare scrisa, prin avocat ca nu doresc sa prelungim contractul sau el va inceta automat daca nu il semnam amandoi ?
In contract (inregistrat la ANAF), la cap.3 - Durata , este specificat : "Cu 30 de zile inaintea expirarii contractului, chiriasul va putea prelungi acest contract pentru aceeasi perioada sau pentru o perioada mai mica, numai cu acordul scris al proprietarului." Nu stiu care este procedura legala dupa expirarea perioadei contractuale si as dori un sfat in acest sens.
Problema este ca ei sunt o familie cu 2 copii si din cate am mai citit nu e chiar asa usor sa ii scoti afara din apartament, chiar si in conditiile in care nu platesc 2 luni, asa cum este cazul meu.
Va multumesc anticipat pentru raspuns!
Sa înțeleg așadar ca și după expirarea contractului, doar prin instanța ii voi putea evacua din apartament ?!? Cu alte cuvinte ar fi indicat sa merg la Judecătoria Sectorului de care apartin și sa fac solicitare de evacuare in procedura de urgentă! Având in vedere ca pe 27 voi fi deconectat de la lumina și cel mai probabil și de la gaze, e cel mai potrivit așa !
Ce îmi sugerați cu Restanțele la lumina și gaze? Sa le plătesc eu sau sa las sa fie deconectate ? Ideea e ca reconectarea costa 600 Ron, fiecare !
Va mulțumesc pentru ajutor !
O zi frumoasa !
Buna seara!

In primul rând va rog sa îmi permiteți sa va mulțumesc pentru amabilitatea de a-mi raspunde!
Da, contractual este înregistrat la ANAF, nu este legalizat și semnat la notar! Mi s-a spus ca este Ok și fără notar contractul, atât timp cât este semnat ! Am și copii de CI ale chiriasilor !
Acum ca am citit ce ați scris, încep sa înțeleg nepăsarea lor ! Nu pot intra in casa pentru ca as fi acuzat de violare de domiciliu! Și ei știu foarte bine, de aici și acest comportament !
Având in vedere ca este un contract înregistrat la ANAF iar in Contractul de închiriere exista acel paragraf legat de anulare imediata a contractului in caz de neplata timp de 30 de zile, nu-mi rămâne decât sa merg in instanța sau sa obțin cât pot pana ce expira contractul ! Dar, când va expira , tot prin instanța va trebui sa merg ca sa ii evacuez ?

Citez din contract:
“ II. DURATA
Acest contract este incheiat pentru o perioada d" 12 luni, incepand cu data de 12.05.2023
Cu 30 de zile inaintea expirarii contractului, chiriasul va putea prelungi acest contract pentru aceeasi perioada sau pentru o perioada mai mica, numai cu acordul scris al proprietarului.”

Va mulțumesc încă o data!
O seara frumoasa!

SM LEGAL CONSSULT a scris:

Depinde ce fel de contract ati semnat. Daca indeplineste forma autentica adica este incheiat la notariat sau este inregistrat la ANAF, atunci puteti actiona direct in instanta pentru evacuarea in procedura urgenta. In celelalte cazuri, va trebui sa va judecati pe drept comun in procedura normala in vederea evacuarii. Politia nu are competenta in relatia chirias,-proprietar atat timp cat persoanele respective ocupa imobilul in baza unui contract si nu au intrat fraudulos in apartament. Evacuarea se face numai in baza unei sentinte judecatoresti.
Nu puteti nici intra in imobil cata vreme acele persoane folosesc imobilul pentru ca riscati sa fiti acuzata de violare de domiciliu la plangerea acestora.
Probabil persoanele respective cunosc aceste aspecte ca proprietarul nu ii poate evacua decat prin instanta iar acest demers cateodata dureaza.

Buna ziua!
De 1 an si 9 luni am inchiriat apartamentul unei familii. La sfarsitul lunii Decembrie 2023, nu mi-au platit din suma totala datorata, in jur de 400 lei, pentru ca nu au dispus de toti banii, urmand ca la sf lunii Ianuarie sa ii primesc pe toti, La sfarsitul lunii Ianuarie, nu am mai primit nimic in cont si nici vreun mesaj sau apel telefonic.
Crezand ca s-a intamplat ceva (gen spitalizari, probleme in familie, asa cum au mai avut), nu i-am deranjat. decat dupa 5 zile de la termenul de plata. Foarte senin, ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat, mi-au comunicat ca mi-i vor da. Am insistat sa imi dea un termen, deoarece cf contract semnat impreuna, ultima zi din luna este termenul. Nonsalant, mi-au spus la sfarsitul lunii. Deoarece mi s-a parut deplasar si lipsit de bun simt cum au procedat, le-am comunicat, scris si telefonic, la sfarsitul lunii Februarie sa elibereze apartamentul (conform contract semnat si inregistrat la ANAF, - "Neplata chiriei in termen de 30 zile, constituie o incalcare a contractului, proprietarul avand dreptul sa rezilieze contractul de inchiriere fara nicio alta formalitate).
Ieri, pentru ca mi-a sosit preaviz de deconectare pe motiv de neplata a curentului electric, le-am transmis pe whatsaap si i-am si sunat. Le-am explicat ce inseamna acel preaviz, si ca urmeaza sa vina si cel de gaze, care este in aceeasi situatie. In urma discutiei mi-au comunicat ca din pacate, nici la sfarsitul lunii nu Februarie nu au cum sa imi plateasca, pentru ca nu au bani. Sincer sa fiu, eu tot speram ca vor face rost de bani si vor plati la sfarsitul lunii Februarie, insa se pare ca nicio sansa,
In aceste conditii le-am spus ca pe data de 29 Februarie sa elibereze apartamentul la care ei mi-au spus ca ei nu unde sa plece cu copii si ca nu vor pleca! Astazi le-am dat mesaj si pe whatsapp si am insistat sa elibereze apartamentul pe data de 29 Februarie.
Avand in vedere ca au si copii am ales sa ii las pana la sfarsitul lunii sa isi gaseasca o alta chirie. De la ei, niciun raspuns la mesaj, doar mesaj vazut.
Cum este de procedat in acest caz ? Trebuie sa merg la Politie intai, inainte de a merge la apartament, in conditiile in care ei au spus clar ca nu vor elibera apartamentul ? Voi avea probleme cu ei pentru ca sigur vor refuza sa elibereze apartamentul. Mi-au si spus clar ca nu au unde sa mearga!
Va multumesc!
Bună seara!
Aș dori să vă rog să mă ajutați cu un sfat, cum este de procedat intr-o problema pe care o am cu asociația de bloc!
În una din nopți în luna Martie a acestui an, m-am trezit cu apa curgând pe tavan și pe peretele din tavan către pardoseala, pe partea cu țevile comune de apă și canalizare! În urma verificării pe gura de acces mi-am dat seama ca este fie o țeavă spartă fie un racord fisurat la unul din vecinii de sus! Fiind ora 4 dimineața, nu am mers să bat din ușă în ușă să văd unde e problema și ce putem face ca să remediem situația! Am ales să merg la subsol și să închid apa! Numai ca robinetul care închide apa este defect! Dacă ar ar fi curs cu un debit mare, aș fi mers din ușă în ușă, așa , am așteptat ora 7! Am găsit problema și a-aveezolvat! Un racord plesnit!
Acum am o problemă cu asociația! Din Martie am discutat cu șeful de scară ca este robinetul defect, am făcut sesizare în aplicația mobilă e-bloc.ro, și nu a-a întâmplat nimic! Doar vorbe și promisiuni! Am discutat și cu Administratorul asociației și tot așa, promisiuni! Nimic nu se schimbă! Cum este de procedat ? Ce trebuie să fac din punct de vedere legal ? Unde să merg și care e procedura? Menționez ca la ultima ședință, acum 1,5 ani , am fost trecut și ca membru în consiliul administrativ!
Vă multumesc anticipat pentru răspunsul dumneavoastră!
Buna seara!
As dori sa ma ajutați cu un sfat de specialitate intr-o problema cu furnizorul Orange.
In perioada 19.08.-03.09.2022 am fost plecat in concediu in Elveția și apoi in Grecia, trecând in tranzit prin țările Ungaria, Austria, Germania,Elveția; Austria, Germania, Austria, Croatia, Serbia, Macedonia de Nord, Grecia, Bulgaria. In aceasta perioada am avut roamingul activat pe toate zonele, iar Internetul (date mobile) activ in tari precum Ungaria, Austria, Germania, Austria si Elveția, in drumul către Elveția. La plecarea din Elveția, in data de 25 August, am ținut netul deschis pana la ieșirea din țara, după care am dezactivat date mobi e și am folosit google Maps offline. Și acum apare problema mea. La intrarea in Grecia in data de 27 August, am primit mesaj ca am cost suplimentar de 742 €. Am încercat sa discut cu cei de la Orange sa le explic ca date mobile a fost închis și faptul ca la secțiunea date mobile din telefon , utilizare date mobile, am doar 143,9 MB, iar din cei 12,6GB disponibili in Roaming au fost consumați doar 102,4MB. Am trimis print screening din telefon dar și din aplicația Orange din secțiunea detalii convorbiri, unde îmi apar doar 5€ cost! Dânșii mi-au spus ca costul este urmare a folosirii in roaming de date mobile in Serbia in data de 26 August, între orele 16:30-19:30: Le-am explicat ca nu este posibil deoarece am avut date mobile dezactivate! Am făcut si email cerând o explicație detaliata, o analiza aprofundata, deoarece sigur date mobile a fost dezactivat, si sa îmi ofere explicații rezonabile. Nu am primit niciun răspuns la email, doar un sms in care mi se spune ca mi s-au comunicat prin sms: Stimate client, a fost finalizata analiza pentru sesizarea cu referinta 179813870. Costul suplimentar inregistrat pe numarul 0748029901 si 0766716573, pe luna in curs a fost inregistrat corect, pentru ca mesajul de Bun venit in Serbia s-a primit in 26/08/2022 unde erau precizate tarifele aferente tarii. Costul este inregistrat din internet in Roaming fiind corect, astfel compensarea acestui cost nu este posibila. Pentru a verifica provenienta acestor costuri puteti consulta factura dumneavoastra detaliata. Cu stima, Fechete Bianca, Orange Romania!
Cum este de procedat? Eu știu ca am avut date mobile închise, factura încă nu a venit, încă sunt afișate consumurile menționate de mine mai sus, valoarea consumului este de doar 5 € aprox in consultarea in aplicația Orange in Secțiunea detalii convorbiri!
Ma puteți ajuta cu un sfat de specialitate va rog? Am făcut reclamație la ANPC însă nimic pana acum! Ma gândesc sa apelez la un avocat dar am vreo șansa ?
Va mulțumesc anticipat pentru răspuns !
Buna seara.

Multumesc frumos!

O seara frumoasa!