Am contractat in urma cu un an un abonament de internet pe persoana juridica. Am folosit serviciile doar pentru 2 luni, iar dupa aceea din pacate a trebuit sa ne restrangem si nu mai avem un birou unde sa avem nevoie de internet.
Am sunat prestatorul de servicii intreband daca pot inchide abonamentul inainte de terment pentru ca nu il vom mai folosi, iar raspunsul a fost ca se poate, dar doar cu plata in avans a lunilor ramase.
As dori sa va intreb, exista cumva vreo posibilitate sa reziliez contractul de internet desi mai avem vreo 11 luni de perioada contractuala ramasa, fara a plati lunile ramase in avans?
Ei ar putea vedea ca internetul aferent acestul contract nu mai este folosit si a fost platit fara a beneficia de servicii in ultimele luni.
Pe la jumatatea lunii noiembrie dorim sa facem un workshop, un teambuilding la o cabana cu echipa de la munca pentru a face un training pentru un serviciu care va fi lansat incepand din luna decembrie.
Fiecare dintre participanti are certificat verde si este vaccinat. Vom fi in total 7 oameni care participa la workshop.
Avand in vedere ca in momentul de fata s-au implementat noi restrictii COVID pentru organizarea de evenimente, as vrea sa va intreb daca definitia cuvantului "eveniment" se refera doar la nunti, botezuri, etc? Sau si la training-uri si workshop-uri pentru persoane care lucreaza in regim de telemunca.
Ar putea cei de la resurse umane sa elibereze o adeverinta care sa ateste ca adunarea la cabana e absolut necesara pentru dezvoltarea personalului si sa demonstreze ca este necesar sa facem acest training, fara ca noi sa comitem vreo ilegalitate?
Ce parere aveti? Cum am putea cel mai usor pentru toti tertii sa facem acest teambuilding?
Am primit o oferta de munca in domeniul telecomunicatiilor, iar natura muncii ar fi vanzari pe apeluri nesolicitate, unde interlocutorul nu stie in prealabil ca va fi sunat, asadar practic nu si-a dat acordul si consimtamantul pentru un apel de vanzari/promotional.
Pe de alta parte, numarul de telefon al interlocutorului este colectat de pe site-ul acestuia din sectiunea de contact.
Intrebarea mea la dumneavoastra este - Am voie sa initiez apeluri catre aceste persoane pe numarul de telefon public afisat pe site si sa efectuez apeluri de vanzari? Sau ar fi impotriva GDPR-ului din cauza ca nu am acordul in prealabil?
Buna ziua,
Multumesc de sfat, o sa fac asta pentru firmele locale. Insa intrebarea era pentru firmele din afara judetului in care locuiesc si pentru companiile din afara tarii, aflate sub protectia GDPR-ului
Am deschis o companie de telecomunicatii si intermediere telefonica, iar pentru a face reclama companiei doresc sa trimit email-uri personalizate catre diverse companii terte (pe adresele de email gasite pe site-urile lor) in care sa promovam serviciile pe care le-am putea oferi pentru companiile respective.
Avand in vedere ca email-urile ar fi comunicari comerciale nesolicitate, iar adresa de email a destinatarului nu am primit-o direct de la persoana respectiva, ci am luat-o de pe site-ul lor oficial, este legal sa le trimitem email-uri nesolicitate?
Exista vreo modalitate in care am putea contacta companii pentru a le prezenta ce le putem oferi si sa fim in temeiul legii?
Intr-adevar am cumparat 5 bucati la pret de 66 de lei bucata. Dupa ce am plasat comanda am sunat la departamentul lor de achizitii si mi s-a zis ca e o greseala si ca pretul e defapt 663 lei bucata. Dupa ce am reimprospatat pagina de internet am putut observa ca ei au modificat pretul si acolo de la 66 lei la 566 lei.
Inteleg ca e o problema, insa raspunsurile lor sunt contradictorii.
Daca am confirmarea comenzii si am factura pe 66 lei bucata as putea sa fac sesizare la ANPC?
Astazi am facut o comanda online de pe un site din Romania de 5 produse. Comanda a fost preluata, iar eu am primit o factura digitala cu comanda mea.
Acum cei de la achizitii de la site-ul respectiv m-au sunat si mi-au zis ca e o eroare de pret, ca produsul pe care eu l-am cumparat ar fi defapt mai scump decat era afisat pe site si ca nu mi-l pot trimite la pretul afisat pe site.
Exista vreo posibilitate legala ca eu sa intru in posesia bunurilor comandate la pretul initial afisat pe baza caruia eu am facut comanda?
Mentionez ca nu am facut plata in avans, am selectat optiunea de plata prin ramburs.
Ma confrunt cu o problema la locul de munca legata de delimitarea indatoririlor mele vis-a-vis de fisa postului.
Lucrez intr-un callcenter pe un proiect care are in compozitie 2 team leaderi si un specialist de calitate si peste 20 de agenti.
Eu fac parte momentan din echipa de management, iar sefii nostri ne cer sa procesam orice solicitare primim. Asta inseamna ca fie trebuie sa facem training-uri (desi nu suntem traineri in fisa postului si nu avem nici o pregatire de la firma). Ni se cere sa facem evaluarea calitatii ca si team leaderi desi avem specialist in calitate care face asta deja. Pe langa asta ni se cere sa sustinem toate conferintele si sa creeam toate prezentarile pentru conferintele respective desi asta ar fi responsabilitatea managerului de proiect (care pur si simplu nu isi da interesul si vrea sa ii facem noi toata treaba).
In fisa postului meu scrie ca sunt obligat sa respect cerintele superiorului direct (fara a fi delimitate in vreun fel - practic, dupa fisa respectiva ar trebui sa repar si calculatoare daca mi se cere).
Intrebarea mea pentru dumneavoastra este: Este legal sa fac si alte functii care nu tin de domeniul meu de activitate?
Multumesc frumos pentru raspunsul dumneavoastra. A fost de foarte mare ajutor.
Daca ar fi sa fac sesizare la ITM si ei ar confirma ca intr-adevar instalatia nu funtioneaza la parametri legali, cine ar fi amendat? Firma la care lucrez ca nu creaza conditii optime angajatilor, sau proprietarul cladirii care ne-a oferit spatiul in chirie?
Buna ziua,
Suntem nevoiti sa pornim instalatia de aer conditionat la locul de munca din cauza ca se face foarte cald.
Problema este ca de fiecare data cand o pornim, aceasta degaja un miros puternic de mucegai si praf de la gurile de aerisire.
Am transmis mai departe conducerii si departamentului de administrativ, ca sa reglementeze aceasta problema care ar putea avea un risc mare de imbolnavire a angajatilor, insa nimeni nu a luat masuri, toata lumea ridica din umeri si paseaza vina mai departe.
Intr-adevar, spatiul in care functionam este luat in chirie, iar contractul semnat intre firma la care lucrez si persoana care ofera spatiul in chirie stabileste ca instalatia si filtrele acesteia vor fi curatate doar odata pe an (si ei pretind ca s-a intamplat deja anul acesta).
Avand in vedere ca, clauzele contractului au fost respectate, dar mirosul de mucegai si praf persista si prezinta un risc mare de imbolnavire, credeti s-ar putea face ceva ca situatia sa fie reglementata?