avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 440 soluții astăzi

Conferință avocatnet.ro: Avalanșă de modificări în Codul muncii - analize și detalieri. Tot ce trebuie să știe angajatorii pentru conformare la noua legislație. Rezervă loc și participă → 

Forum Activitate Radu Varciu

Activitate Radu Varciu

Răspuns la discuția TVA masina adusa din Germania
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Nu aveti niciun motiv de ingrijorare. Cei de la inmatriculari nu sunt specialisti in TVA si de aceea intotdeauna se cere acel certificat de la ANAF, adica de la specialistii in TVA.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Pentru putin.
2 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Dvs ca incadrati in C.F. art. 278 aliniatul (5) litera e), deci facturati fara TVA. Cititi mai ales normele metodologice.
Răspuns la discuția Intrebare taxe/tva vanzare case.
2 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Va dau eu doar baza legala. Cititi si aflati raspunsul. In Codul Fiscal art. 269 dupa aliniatul (3) sunt norme metodologice. Aveti acolo 7 exemple de comert cu imobile. Fac o paranteza. Constructia de bunuri imobile are alt regim fiscal dar de obicei oamenii confunda constructia de imobile cu comertul de imobile; nu e acelasi lucru. Dvs faceti comert cu imobile.
Daca nu s-a livrat nimic, inseamna ca nu s-a livrat nimic. Nu s-a efectuat nicio achizitie intracomunitara.
E dreptul dvs sa procedati cum doriti, mai ales ca de vreo 20 de ani incoace in Romania nu prea se mai fac controale fiscale. Firmele s-au inmultit extraordinar de mult, inspectorii sunt putini, si atunci fiecare face ce vrea, riscul de a fi prins fiind mic. Pana in anul 2.000 nu indrazneam sa gandim asa ca dvs. Finantele faceau controale fiscale la fiecare firma, oricat de mica si neinsemnata ar fi fost. Ma refer la controale fiscale adevarate, nu la cei de la Garda Financiara sau Antifrauda care trebuie doar sa faca planul la amenzi.
Citind ce ati scris dvs prima data si citind art. 273 aliniatul (1) Cod Fiscal, parerea mea este ca ati facut o achizitie intracomunitara si trebuie sa treceti la TVA lunar.
Atunci cand cititi ceea ce scriu eu va rog sa tineti cont de faptul ca eu cunosc doar legislatia fiscala, nu stiu legislatia de la inmatriculari. Dar nu mi se pare normal sa primiti certificatul fiscal din Prahova si sa inmatriculati masina in Bucuresti. Nu cred ca veti reusi acest lucru, e doar o presupunere de-a mea.
Cititi cu mare atentie Codul de procedura fiscala articolele 31 si 32. Eu din aceste articole inteleg ca domiciliul meu fiscal este acolo unde locuiesc efectiv, iar in acest sens trebuie sa am dovezi, documente, gen contracte de inchiriere, adrese in cartea de identitate etc. , chiar fiind o adresa de flotant. Citind cele doua articole eu nu inteleg ca imi aleg domiciliul fiscal dupa cum imi convine mie la un moment dat. E foarte posibil ca mergand la Finantele din Prahova sa isi dea seama ca nu mai locuiti acolo si sa va ceara si ei modificarea domiciliului fiscal. Posibil sa va schimbe domiciliul fiscal chiar cei de la sectorul 6. Au acest drept, ba chiar este o obligatie pentru ei.
Eu zic ca problema se mai poate rezolva astfel:
1. Luni mergeti la Finante sector 6. Depuneti la registratura o hartie conceputa de dvs , facand referire la cererea depusa anterior, in care mentionati ca, conform articolelor 269 si 268 din Codul Fiscal, nu trebuie sa platiti TVA in Romania pentru ca nu sunteti persoana impozabila si masina nu este noua.(orice minte normala din Finante ar trebui sa priceapa aceste doua argumente )
2. Astazi sau maine va deschideti un cont online pe spatiul privat virtual (S.P.V. ) al ANAF. Listati acea hartie si mergeti cu ea la Finante. Aveti dreptul sa mergeti cu ea la orice administratie din tara (sector 1, 2,3,4,5,6,, Ploiesti, Giurgiu, Calarasi, Oltenita etc etc) .In baza acelei hartii vi se confirma contul deschis.
3.Mergeti acasa, intrati pe acel cont. Acolo puteti expune problema dvs.Conform legii in 45 zile trebuie sa primiti un raspuns. Dar expunand corect si clar problema , cred ca veti primi raspunsul in 2-3 zile.Ducand acel raspuns la Finante sector 6 presupun ca se vor lumina si ei, in sfarsit.
Parerea mea este urmatoarea: am citit cu atentie art. 273 alin. (1) din Codul Fiscal. Eu spun ca va incadrati aici, chiar daca ulterior ati returnat marfa. Dvs ati dispus de acel bun ca si un proprietar, deci ati realizat o achizitie intracomunitara. Pentru ca ati realizat o achizitie intracomunitara treceti la TVA lunar. Nu gasesc nicio prevedere in Codul Fiscal care sa ma contrazica.
Buna seara,
Haideti ca incepem sa ne intelegem !
Eu, initial, citind primul rand scris de dvs si titlul pus de moderator, am crezut ca este vorba de o masina second hand din punct de vedere al regimului fiscal. Ce ati scris in paranteza mi-a fost neclar, nu am inteles. Acum, zic eu, am inteles tot cazul. O fi masina second hand practic, dar din punct de vedere fiscal nu se aplica regimul special al bunurilor second hand. De aceea trebuie avut mare grija cu masinile cumparate din U.E.
Incep cu o paranteza, poate intereseaza pe unele persoane: acei 10.000 euro de care pomeniti dvs inseamna de fapt 34.000 lei. (valoare fara TVA ). Se ia cursul de la 01.01.2007, data aderarii Romaniei la U.E.
1.Firma germana a procedat corect. Nu explic de ce au procedat corect pentru ca nu face obiectul discutiei.
2.Fiscul romanesc greseste. Spun asta presupunand ca dvs inmatriculati masina pe numele dvs, ca persoana fizica, nu actionati ca un comerciant, adica nu o vindeti altei persoane. De asemenea , nu sunteti persoana fizica autorizata etc, nu desfasurati activitati economice. In acest sens cititi Codul Fiscal art 269 in intregime, dar in mod special alin (1) si (2). Rezulta foarte clar, asa cum spuneti si dvs, ca nu sunteti persoana impozabila, adica sunteti consumatorul final, asa cum foarte bine ati scris mai sus. Aici e fundamentul problemei: nu sunteti persoana impozabila.
Mai departe, citim articolul 268, numit Operatiuni impozabile. Citind in intregime acest articol , pentru mine e foarte clar ca achizitia facuta de dvs nu este o operatiune impozabila. Nu este o operatiune impozabila pentru ca aceasta achizitie este facuta de o persoana neimpozabila.(daca ati fi fost persoana impozabila ar fi trebuit sa platiti TVA in Romania pentru aceasta masina chiar daca ea practic e second hand, nu in Germania). Nefiind operatiune impozabila, nu trebuie sa platiti TVA.
Asta e cheia problemei: art. 269 si 268.(exact in ordinea asta trebuie citite ca sa fie lucrurile clare).
Daca persoanele de la Finante nu vor sa intelega situatia va trebui sa faceti contestatie.
Dvs gresiti un pic in ceea ce scrieti mai sus. Dvs nu sunteti persoana fizica neimpozabila. E posibil ca si firma din Germania sa fi gresit. Chiar eu personal m-am lovit recent de o firma din Polonia care nu intelege in ruptul capului cu ce se "mananca" TVA-ul intracomunitar.
In primul rand, cititi in Codul Fiscal art. 266 aliniatul (3) litera b) punctul 1. Acolo gasiti definitia unui mijloc de transport nou. Apoi cititi art. 268 aliniatul (3) litera b).
Va "traduc": daca autoturismul adus de dvs din Germania este mai nou de 6 luni SAU a parcurs mai putin de 6.000 km, acest autoturism este considerat nou si obligatoriu trebuie sa platiti TVA in Romania. Asta chiar daca ati platit TVA in Germania. In acest caz luati legatura cu firma germana si/sau cu fiscul german si recuperati TVA-ul achitat in Germania.
Daca autoturismul e mai vechi de 6 luni SI a parcurs mai mult de 6.000 km este considerat vechi din punct de vedere fiscal si se incadreaza la regimul special de la art.312 si nu trebuie sa platiti TVA in Romania.
Asta cu 10.000 euro e de cascadorii rasului. Eu sper totusi ca dvs nu ati inteles bine si ca nimeni din ANAF nu v-ar fi spus o asemenea gogomanie. Pretul nu are absolut nicio relevanta. Poate sa coste masina chiar si un milion de euro dar sa fie masina second hand din punct de vedere fiscal si sa nu se datoreze TVA in Romania.