Din OUG 111/2010 privind concediul si indemnizatia lunara pentru cresterea copiilor:
Art. 13
(1) Drepturile prevazute de prezenta ordonanta de urgenta reprezentand indemnizatie, stimulent de insertie sau alocatie de stat pentru copii se acorda la cerere, insotita in mod obligatoriu de:
a) copia actului de identitate al solicitantului si a certificatului de nastere al copilului pentru care se solicita dreptul ori, dupa caz, de livretul de familie, certificate pentru conformitate cu originalul;
b) actele doveditoare privind calitatea solicitantului si relatia acestuia cu copilul/copiii pentru care solicita dreptul, pentru situatiile prevazute la art. 8 alin.(2);
c) actele doveditoare care sa ateste indeplinirea perioadelor prevazute de art. 2;
d) dovada eliberata de angajator sau organele competente privind veniturile realizate;
e) dovada privind suspendarea activitatii pentru perioada in care se solicita concediul pentru cresterea copilului;
f) orice alte documente care sa ateste indeplinirea conditiilor de eligibilitate.
...
Art. 14
(1) Cererile pentru acordarea drepturilor prevazute de prezenta ordonanta de urgenta, reprezentand indemnizatie, stimulent de insertie sau alocatie de stat pentru copii, si documentele din care rezulta indeplinirea conditiilor legale de acordare a acestora se depun la primaria comunei, orasului, municipiului, respectiv sectoarelor municipiului Bucuresti, pe raza careia/caruia solicitantul isi are domiciliul sau resedinta.
...
Art. 15
(1) Drepturile prevazute de prezenta ordonanta de urgenta reprezentand indemnizatii si stimulent de insertie se stabilesc dupa cum urmeaza:
a) incepand cu ziua urmatoare celei in care inceteaza, conform legii, concediul de maternitate, daca cererea este depusa in termen de 60 de zile lucratoare de la acea data;
b) incepand cu data nasterii copilului, daca cererea este depusa in termen de 60 de zile lucratoare de la acea data, in cazul persoanelor care nu indeplinesc conditiile, conform legii, pentru acordarea concediului de maternitate si a indemnizatiei aferente;
c) incepand cu data adoptiei, a instituirii tutelei, plasamentului sau incredintarii, daca cererea este depusa in termen de 60 de zile lucratoare de la data la care s-au aprobat ori, dupa caz, s-au instituit masurile de protectie a copilului;
d) de la data depunerii cererii, pentru toate celelalte situatii, inclusiv pentru cazul in care cererea a fost depusa peste termenele prevazute la lit. a)—c).
Problema sta in felul urmator:Soacra mea locuieste intr-un apartament care este intr-o cladire care face parte din categoria caselor nationalizate.
Zice ca acum este intr-o faza finala de al cumpara.
Din cite stiu aceste imobole s-au cumparat conform L112.
A facut recent o hirtie la notariat in care a pus pe fiica mea care e majora sa semneze(precum ca apartamentul ii va ramine ei dupa moartea sa).
Intrebare:
1:Cum poti sa lasi ceva mostenire ce inca(?)nu este al tau?
2:Daca a facut hirtia la notariat inseamna ca apartamentul este deja proprietatea ei?
Daca sunteti ingrijorata puteti face un contract de comodat sau inchiriere la un prieten si sa va modificati domiciliul in acte acolo.
In ceea ce priveste corespondenta puteti inchiria o casuta postala si sa notificati utilitatile sa va trimita corespondenta la acea casuta postala sau puteti platu chiar la posta romana ca toata corespondeta de la fosta adresa sa va fie redirectionata spre casuta postala.