Buna ziua! Va rog sa-mi raspundeti daca identificati codul de clasificare pentru statie incarcare masini electrice. Eu am parcurs catalogul dar nu gasit un cod potrivit. Multumesc!
Trebuie sa obtineti in instanta suspendare pana la solutionare, altfel debitul este exigibil si purtator de dobanzi.
GRUPA MAJORÃ 4 Functionari administrativi
Functionarii administrativi, având un nivel de pregãtire medie si eventual cursuri de specializare, înregistreazã si realizeazã prelucrarea informatiilor; executã lucrãri de birou sii secretariat; (COR).
In concluzie, nu aveti pregatirea corespunzatoare pentru- 4113 Operatori introducere, validare si prelucrare date
La control se face un tabel care contine: luna/anul, nr.mediu sal, suma datorata, valoarea achizitiilor fara tva si se probeaza cu documentele mentionate mai sus si chiar se ataseaza la actul de control contractele si autorizatiile.
In luna in care te incadrezi cu achizitiile, nu declari si nu platesti.Obligatoriu soliciti autorizatia de la unitatea protejata de la care achizitionezi. si bineinteles contract valabil. Daca nu acoperi suma cu ceea ce ai achizitionat, declari si platesti - 635=447. Atentie la calculul numarului mediu de salariati, cauta hot.din decembrie 2008!
REGISTRUL-JURNAL DE ÎNCASÃRI ªI PLÃŢI
(cod 14-1-1/b)
Serveşte ca:
- document de înregistrare a încasărilor şi plăţilor;
- document de stabilire a situaţiei financiare a contribuabilului care conduce evidenţa contabilă în partidă simplă;
- probă în litigii.
Se întocmeşte într-un singur exemplar de către contribuabili, făcându-se înregistrarea operaţiunilor efectuate pe baza documentelor justificative, distinct, pe fiecare operaţiune, fără a se lăsa rânduri libere, după ce a fost numerotat, şnuruit, parafat şi înregistrat la organul fiscal teritorial.
Pentru fiecare asociaţie fără personalitate juridică se va întocmi câte un registru-jurnal de încasări şi plăţi.
În Registrul-jurnal de încasări şi plăţi se înregistrează nu numai operaţiunile în numerar, ci şi cele efectuate prin contul curent de la bancă.
Contribuabilii plătitori de taxă pe valoarea adăugată vor înregistra sumele încasate sau plătite, exclusiv taxa pe valoarea adăugată.
Operaţiunile înregistrate în Registrul-jurnal de încasări şi plăţi se totalizează anual.
Registrul-jurnal de încasări şi plăţi se numerotează şi se şnuruieşte. Numerotarea filelor se va face în ordine crescătoare, iar după completarea integrală se deschide un nou registru înregistrat şi parafat, care va fi numerotat în ordine crescătoare.
Acest registru se parafează de către organul fiscal teritorial la începerea şi la încetarea activităţii.
În condiţiile conducerii evidenţei contabile în partidă simplă cu ajutorul tehnicii de calcul, fiecare operaţiune economico-financiară se va înregistra în ordine cronologică, în funcţie de data de întocmire sau de intrare a documentelor. În această situaţie Registrul-jurnal de încasări şi plăţi se editează lunar, iar paginile vor fi numerotate pe măsura editării lor.
Registrul-jurnal de încasări şi plăţi parafat şi înregistrat la organul fiscal teritorial va fi completat lunar, prin preluarea totalului sumelor din Registrul-jurnal de încasări şi plăţi obţinut cu ajutorul tehnicii de calcul.
Se arhivează împreună cu documentele justificative care au stat la baza întocmirii lui.
Ar fi foarte bine sa studiezi evidenta contabila in partida simpla , ord.1040/2004.
Achizitia prin leasing financiar de mijloace de transport este considerata prestare de servicii – conform art.129 Cod fiscal si punct 7(2) din normele metodologice de aplicare a art.129., doar valoarea reziduala fiind supusa nedeductibilitatii TVA.
In cazul in care valoarea reziduala este inclusa in rate – atunci factura emisa de firma de leasing va trebui sa contina defalcat: rata si valoare reziduala. Pentru rata se va deduce TVA, pentru partea din valoarea reziduala nu se va deduce TVA.
Desigur ca, in functie de clauzele contractului de leasing privind transferul proprietatii bunului – contractul de leasing poate fi reincadrat si este posibil ca in anumite situatii sa nu avem drept de deducere nici pentru TVA aferent ratelor. Astfel de situatie poate aparea atunci cand utilizatorul si-a exercitat optiunea de achizitie a mijlocului de transport inca de la data semnarii contractului de leasing.
1)Pentru valoarea reziduala inregistrata dupa 1 mai 2009:
% = 404
167
668 ( dif.nefav.de curs) sau 404 = 768( dif fav de curs)
4426
635 = 4426 (tva neded. aferent val.reziduale)
credit cont = 8036 ( val rezid din evid extracontab.)
Incepand din 2006 dobanda aferenta ratei de lasing nu se mai inregistreaza in contabilitate, ci numai in afara bilantului ( cont 8051). Deci, depinde ce inregistrari s-au facut, daca a fost inregistrat 471 = 1687.
Pentru inregistrari corecte sunt necesare mai multe informatii.
Ar trebui sa consultati ghidul de aplicare omfp 1752.
2)Ministerul Finanţelor Publice
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală
Direcţia Generală a Finanţelor Publice Galati
Administraţia Finanţelor Publice a Contribuabililor Mijlocii
Nr.3737/14.04.2009
Data: 14.04.2009
Referitor la e-mail-ul transmis spre solutionare Ministerului Finantelor Publice inregistrat sub nr.901899/08.04.2009 si redirijat spre rezolvare la D.G.F.P/ AFP CM Galati, inregistrat sub nr.3737/09.04.2009 , prin care ne solicitati precizari cu privire la inregistrarea cheltuielilor pe baza bonurilor fiscale, va comunicam urmatoarele :
‘’Cheltuielile înregistrate în contabilitate, care nu au la bază un document justificativ, potrivit legii, prin care să se facă dovada efectuării operaţiunii sau intrării în gestiune, după caz” sunt cheltuieli nedeductibile la calculul profitului impozabil conform art.21 alin 4) lit f) din Legea nr.571/2003 privind Codul Fiscal , cu modificarile si completarile ulterioare.
Un document conform Ordinului 3512/2008 poate avea calitatea de document justificativ daca cuprinde „următoarele elemente principale:
- denumirea documentului;
- denumirea/numele şi prenumele şi, după caz, sediul/adresa persoanei juridice/fizice care întocmeşte documentul;
- numărul documentului şi data întocmirii acestuia;
- menţionarea părţilor care participă la efectuarea operaţiunii economico-financiare (când este cazul);
- conţinutul operaţiunii economico-financiare şi, atunci când este necesar, temeiul legal al efectuării acesteia;
- datele cantitative şi valorice aferente operaţiunii economico-financiare efectuate, după caz;
- numele şi prenumele, precum şi semnăturile persoanelor care răspund de efectuarea operaţiunii economico-financiare, ale persoanelor cu atribuţii de control financiar preventiv şi ale persoanelor în drept să aprobe operaţiunile respective, după caz;
- alte elemente menite să asigure consemnarea completă a operaţiunilor efectuate.”
Avand in vedere prevederile legale mentionate mai sus, bonurile fiscale care nu sunt insotite de factura , nu pot dobandi calitatea de document justificativ pentru inregistrarea cheltuielilor in contabilitate, intrucat nu furnizeaza toate informatiile prevazute de legislatie.
Lucian Domniteanu
Sef Administratie
Cusmin Elena
Sef Administratie Adj.
Stefanache Florica
Consilier superior
În cazul achiziţionării carburanţilor auto pe bază de bon fiscal, bonurile sunt documente justificative care stau la baza înregistrării cheltuielilor în contabilitate dacă sunt ştampilate şi au înscrise denumirea cumpărătorului şi numărul de înmatriculare a autovehiculului si sunt deductibile daca respecta OG 34/2009.
In concluzie, aceasta este legislatia actuala, prevederile legate de valoarea de 100 de lei sunt abrogate si oricum nu aveau de-a face cu benzina!
Art. 294. - În sensul prezentului cod(codul muncii), prin salariati cu functie de conducere se întelege administratorii-salariati, inclusiv presedintele consiliului de administratie , directorii generali si directorii, directorii generali adjuncti si directorii adjuncti, sefii compartimentelor de muncã - divizii, departamente, sectii, ateliere, servicii, birouri -, precum si asimilatii lor stabiliti potrivit legii sau prin contractele colective de muncã ori, dupã caz, prin regulamentul intern.
Din definitia dividendului (cod fiscal) - suma plãtitã de o persoanã juridicã pentru bunurile sau serviciile furnizate în favoarea unui actionar sau asociat al persoanei juridice este efectuatã în scopul personal al acestuia, atunci suma respectivã este tratatã ca dividend.
Daca ai si sold in 455 cu valoarea imprumutata de catre asociat poti inregistra direct pe 455 in loc de orice alta cheltuiala in care sa incluzi si valoarea TVA, sau daca ar avea dividende de primit le poti diminua cu aceste "cheltuieli" care nu sunt pentru desfasurarea activitatii societatii ci in folosul personal al asociatului.
Daca se incadreaza in obiectul de activitate al firmei poti sa inregistrezi achizitia, apoi sa i le vinzi, cheltuiala este deductibila, venitul impozabil iar profitul contabil nu e afectat de aceasta tranzactie.