Puteti solicita restituirea si acum, nu este conditionata de vanzarea terenului. Chiar daca nu ati dori sa vindeti terenul ati puteti solicita restituirea banilor, nu sunteti obligat ca ii lasati in contul impozitului pe anul urmator.
Banii platiti in plus nu se transfera noului proprietar, sunt ai dvs si vor ramane in contul bugetului local pana cand ii veti solicita.
Nu i se acorda mamei dvs. scutirea pe impozitul pe cladiri deoarece, desi la art. 284 alin. (4) din Codul fiscal se precizeaza "Impozitul pe clădiri [...] nu se datorează de către persoanele cu handicap grav sau accentuat şi de persoanele încadrate în gradul I de invaliditate", in continuare legea prevede la alin (6) al aceluiasi articol "Scutirea de la plata impozitului pe clădiri se aplică doar clădirii folosite ca domiciliu de persoanele fizice prevăzute la alin. (1), (2), (3) sau (4)."
Valoarea impozabila a cladirii se reduce cu 10% pentru cladirea care are o vechime cuprinsa intre 30 si 50 de ani inclusiv conform art. 251 alin. (7) din Codul Fiscal.
Impozitul majorat pe cladiri se aplica pentru a doua cladire, prima fiind considerata cea de domiciliu.
Pentru prima cladire, cea de domiciliu nu veti plati majorat, pt urmatoarea veti plati impozitul majorat cu 65% (exceptie fac cladirile dobandite prin succesiune legala) la primaria in raza careia e amplasata cladirea. Veti depune declaratia speciala la ambele primarii.
Ceea ce spuneti dvs. nu este o reglementare interna a unei primarii, este o interpretare a legii.
Desi mi se pare normal ca atata timp cat nu va aflati in executare silita, ci faceti o plata benevola sa puteti alege ce platiti si pe cat timp, Codul de procedura fiscala la art. 115 (Ordinea de stingere a datoriilor) prevede ca daca datorezi mai multe tipuri de impozite si suma care o platesti nu acopera toate datoriile se sting datoriile aferente tipului de creanta fiscala principala stabilita de contribuabil.
Cu alte cuvinte puteti alege intre tipuri de creante fiscale principale, adica intre impozit pe cladire, pe teren, pe mijloace de transport, dar legea nu prevede ca puteti alege si in cadrul aceluiasi tip de creanta, respectiv sa platiti pentru o cladire integral si pentru alta deloc.
Daca amenda e in executare silita la primarie, mergeti acolo si dati o declaratie cum ca sunteti de acord cu transformarea sanctiunii amenzii cu prestarea unei activitati in folosul comunitatii, eventual expuneti motive pentru care nu puteti face plata.
Primaria va trimite agentului constatator dosarul dvs. iar acesta il va inainta instantei. Instanta de judecata stabileste numarul de ore de efectuat. Nu cunosc raportul dintre valoarea amenzii si numarul de ore de munca in folosul comunitatii ce va trebui sa-l prestati.
Competenta pentru executarea silita a sumelor provenind din amenzi civile o are Administratia Finantelor Publice.
Cu denumirea de "Taxe si impozite" sunt in general directiile sau compartimentele din cadrul autoritatilor locale care colecteaza creantele datorate bugetului local, cum ar fi Directiile Impozite si Taxe Locale care incaseaza amenzi contraventionale.
Amenda se face venit la bugetul de stat.
In caz de neplata se va emite o somatie de plata, cel mai probabil se va infiinta poprire asupra disponibilitatilor banesti actuale precum si viitoare pana la stingerea integrala a datoriei.
Pt. dl Arpad21
Nu catre dvs. au fost trimise cele 2 decizii de impunere ci la adresa dvs. de domiciliu. Doar decizia de impunere pt apartament si masina va era destinata, cea cu amenzi nu, dovada faptul ca era pe alt nume. Aceasta totusi s-a trimis la adresa dvs. pt ca contravenienta figura in momentul intocmirii proceselor verbale cu domiciliul la acea adresa (poate il are si acum, poate nu, acest aspect nu am cum sa-l deduc din cele de mai sus).
Important e ca dvs.nu sunteti somat pentru acele sume, iar plata impozitului pe apartament sau eliberarea certificatelor fiscale in vederea instrainarii nu sunt in nici un fel conditionate de plata acelor amenzi.
Singurul inconvenient care ramane e ca primiti in cutia postala corespondenta care nu va e adresata. Puteti eventual sa notificati emitentii somatiilor de plata (banci, primarie etc) ca cei pe care-i urmaresc nu mai locuiesc la acea adresa, ca dvs. sunteti actualul proprietar si nu aveti informatii legate de persoanele ce locuiau acolo anterior. Am fost intr-o situatie similara cu a dvs, am sunat la banca si la compania de telefonie care trimiteau somatii pe numele vechiului proprietar si au incetat sa trimita corespondenta la domiciliul meu. Cateva somatii pt amenzi am mai primit, dar au luat-o pe calea reciclarii si cam atat.