avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 820 soluții astăzi
Forum Activitate danflisc

Activitate danflisc

avocat_lascoschi@yahoo.com a scris:

Se pare ca veti ajunge la instanta.
Succesiunea la instanta nu este mai scumpa decat cea la notar.
Depinde insa si ce avocat va veti angaja.
Aceasta ar fi singura diferenta.
Intrebati notarul cat va costa si apoi intrebati un avocat pentru a afla in concret.


Am o intrebare, daca imi puteti da o lamurire v-a sunt recunoscator...urmare a neintelegerilor dintre doi mostenitori asupra impartirii masei succesorale a rezultat o actiune in instanta in care reclamantul, datorita unor conjuncturi legate de starea fizica, nu a mai efectuat acte procedurale, actiunea fiind perimata. Acum reclamantul doreste sa reinitieze o dezbatere a succesiunii. Este cazul sa mai treaca la notariat in conditiile in care in trecut s-a incercat o actiune in instanta, pentru ca in cadrul actiunii noi sa fie anexat si documentul prin care notarul constata ca cealalta parte nu s-a prezentat la dezbaterea succesiunii dupa ce a fost citat? Paratul nu vrea sa dezbata succesiunea si nu stiu daca in cazul asta ar fi necesara o procedura prealabila introducerii actiunii. Multumesc anticipat.
Răspuns la discuția Dovada comunicare sentinta
Multumesc frumos pentru raspuns. Voi merge la dosar. Oricum trebuia sa merg sa cer legalizarea si cu ocazia asta voi studia si solicita copie a dovezii comunicarii.
Sunt in situatia de a depune la dosar dovada datei privind comunicarea unei sentinte si nu mai gasesc plicul prin care a fost transmisa. Ce alte modalitate mai am prin care sa dovedesc instantei data in care a fost comunicata sentinta? Daca ma adresez instantei emitente a sentintei despre data comunicarii nu stiu daca imi va raspunde...la oficiul postal nu cred ca detin informatii legate de continutul acelei trimiteri. Va rog sa imi sugerati o cale de urmat ptr a obtine un document acceptat de instanta ca dovada a comunicarii, alta decat plicul cu pricina.
Buna seara, Va cer o parere avizata referitoare la urmatoarea speta ptr a sti cum sa actionez incontinuare. In prima instanta, intro actiune de lichidare regim matrimonial instanta a dispus plata unei sulte reclamantului de catre partea parata (eu) in termen de 5 luni de la ramanerea definitiva a hotararii. Instanta de apel a schimbat in parte hotararea instantei de fond in sensul diminuarii cuantumului sultei pastrand celelalte dispozitii(inclusiv termenul de 5 luni)
Decizia instantei de apel a fost data in luna septembrie 2014 nefiind redactata si comunicata decat in aprilie 2015.
Va rog sa imi spuneti de cand incepe termenul de 5 luni privind plata sultei
1. de la data ramanerii definitive,
sau
2. de la data comunicarii Deciziei catre debitor.
Va intreb despre acest termen ptr ca creditorul tot in cursul lunii aprilie 2015, invocand "reaua mea credinta" a demarat procedura de executare a titlului prin executor judecatoresc fara sa aiba nici cea mai mica intentie de a solutiona amiabil acest diferend si a decide impreuna o modalitate de plata rezonabila si in termen decent.
Eu, de buna credinta am asteptat comunicarea deciziei, staruind permanent la instanta de apel in vederea redactarii acesteia ptr a.mi indeplini obligatia. La cateva saptamani (fiind si perioada sarbatorilor pascale) am solicitat creditorului, prin scrisoare recomandata, sa imi comunice contul si banca la care sa virez sulta...culmea...in aceeasi zi dupa transmiterea solicitarii m.am trezit cu plicul executorului continand somatie de plata.
Intentionez sa introduc actiune de contestare la executare si sa imi indeplinesc obligatia fata de creditor dar fara a mai suporta si cheltuielile de executare...in conditiile in care am suportat cheltuieli de timbru judiciar si onorarii avocatiale destule ptr a-mi apara si in fond si in apel drepturile.
Va rog frumos sa ma ajutati cu raspuns referitor la data de la care incepe sa curga termenul de plata...eventual cu un art. din CPC si daca mai este oportuna contestatia la executare....mentionez...nu sunt de rea credinta si vreau sa respect decizia instantei....
Multumesc pentru raspuns. Sunt dezorientat de faptul ca art.18 alin. 7 din hg 1588/2007 indica presedintele si vicepresedintele ca reprezentanti legali in derularea contractelor angajate de asociatie si relatia cu tertii, si nu se specifica nimic de situatia semnalata de mine. Oricum perioada este de 15 zile deci nu se impune o convocare a A.G. Vreau sa convoc comitetul si trebuie sa stiu cu ce propunere de decizie sa vin ptr a fi luata in discutie. Iar aceea o doresc argumentata juridic.
Va rog sa ma ajutati intro problema. Avem urmatoarea situatie, presedintele si vicepresedintele urmeaza a parasi tara pentru o perioada scurta de timp si dorim sa stim daca prin hotarare de Comitet Executiv putem delega atributiile acestora unui membru al comitetului pe perioada in care cei doi reprezentanti legali ai asociatiei lipsesc, si anume daca persoana delegata poate incheia semna documente ce sunt in competenta presedintelui, sau vicepresedintelui in lipsa primului. Va multumesc si astept urgent un raspuns ptr a fi in masura sa actionam in conformitate cu prevederile legale altele decat Legea nr.230 si normele de aplicare care nu reglementeaza o astfel de situatie.
Răspuns la discuția Repartizare cheltuieli reparații
"Dar, nu ar fi total gresit ca orice reparatie sa se repartizeze tuturor apartamentelor dintr-un bloc, daca scarile sunt asemanatoare, egale ca numar de apartamente si mai ales daca asa s-a procedat pana acum. Avantajul repartizarii pe cat mai multi este suma mai mica repartizata de fiecare data si mai usor de suportat."

Buna ziua
Am urmatoarea situatie pe care vreau sa o lamuresc pentru a sti cum sa procedez in listele de intretinere urmatoare(sunt presedintele unei asociatii de proprietari si administratorul este o PFA cu contract de prestari servicii):

Urmare a unei sedinte AGA s-a hotarat, citez, "Se aproba modalitatea de distribuire a costurilor privind reparatiile la partile comune ale imobilului astfel, "distribuirea costurilor pentru reparatiile la partile comune se va efectua la toti membrii asociatiei indiferent de locul si tipul interventiei".
In prezent ma confrunt cu urmatoarea situatie : administratorul de imobil, PFA contractat, a distribuit o reparatie pe instalatia electrica de iluminat scara efectuata la un tronson de scara, procentual, pe cota parte indiviza, doar membrilor asociatiei acelei scari, prevalandu-se de art.3 lit. d din L 230/2007. Cei in cauza contesta acest mod de repartizare invocand acea hotarare AGA la care am facut referire anterior.
Intrebarea mea este : are caracter legal acea hotarare a AGA ( o putem incadra la cheltuieli pe numar de persoane tinand cont de expresia din hotarare "toti membrii asociatiei" sau la cheltuieli pe cota parte indiviza) sau administratorul a procedat corect tinand cont ca acea reparatie sa efectuat la o instalatie ce a putut fi individualizata in mod clar?

Cu consideratie





Multumesc pentru raspuns. In actul constitutiv am trecut ca organe AGA, Consiliul Director cenzorul conform og 26. In statut am Consiliul Director (presedinte si doi vice) ca organ de executie, cu mentiunea ca poate mandata persoane si am prevazut si functia de Director executiv cu atributiunile specifice de administrare. Momentan nu exista o persoana desemnata sa preia responsabilitatea administrarii asociatiei. In aceasta situatie presedintele Consiliului Director preia aceste atributii (de reprezentant legal in relatiile cu alte persoane, de coordonare, control si evaluare a activitatii asociatiei, etc). Din dorinta de a avea un statut cat mai bine elaborat pentru a preintampina probleme ulterioare care ar necesita modificari ale acestuia, mi-ar fi util un sfat in ceea ce priveste atributiile presedintelui pana la momentul mandatarii catre alta persoana a conducerii activitatilor asociatiei. Este util un articol foarte clar in care sa prevad ca presedintele Consiliului Director este reprezentantul legal al asociatiei pana la ocuparea functiei de Director Executiv? Sau este implicita calitatea presedintelui si atributiile acestuia in lipsa unui Dir. executiv? Daca implica o consultatie juridica mai amanuntita, va rog sa imi scuzati indrazneala. Fac primii pasi in domeniul juridic, sunt initiatorul acestei asociatii si m-a ocup personal de constituirea ei. Nu vreau sa abuzez. Cu consideratie.

Am rugamintea sa ma ajutati intro problema legata de Consiliul director si functia de Director executiv. Functia de presedinte al consiliului director, in calitate de organ de conducere, poate fi cumulata cu cea de director executiv, in calitate de organ de administrare? Poate fi vb de un conflict sau incompatibilitate tinand cont de relatia de subordonare existenta intre cele doua organe ale asociatiei non prifit?
Răspuns la discuția Incompatibilitate functie publica
Gabriela Pintea a scris:

Eu nu inteleg de ce toata lumea face referire la Legea nr. 188/1999 sau la Legea nr. 330/2009 cand este vorba despre incompatibilitati. Va rog sa nu-mi raspundeti ca Legea nr. 330/2009 a modificat Legea nr. 161/2003, stiu asta.

Regimul incompatibilitatilor a fost si este reglementat prin Legea nr. 161/2003 (art. 94, art. 96). Puteti desfasura activitate independenta ca economist daca aceasta activitate nu este in legatura directa sau indirecta cu atributiile exercitate ca functionar public si care sunt in fisa postului. Ce scrie in fisa postului dvs. si ce activitate independenta doriti sa desfasurati, numai dvs. stiti, eu chiar n-am cum sa stiu.



Sunt functionar public al fiscului si proaspat absolvent de stiinte juridice. Doresc ca in viitorul apropiat sa exercit profesia de executor judecatoresc independent sau in asociere. Intentia prezenta este de a-mi pastra functia publica cel putin pe perioada stagiului in domeniul executarilor judecatoresti. Activitatea actuala prevazuta in fisa postului nu este in legatura cu nici un aspect al practicarii profesiei de executor. Am parcurs legea 188/2000 privind executorii judecatoresti si nu am gasit nici un element privind incompatibilitati cu alte functii.
Intrebarea este daca pot desfasura o activitate de executor judecatoresc stagiar angajat cu contract individual la un birou de executor pastrandu-mi in paralel functia publica?