Pe scurt, iata povestea mea:
In februarie 2007 am achizitionat un Jeep Cherokee Sport – model 2006, de la Casa Auto.
Ulterior, la cateva luni dupa cumparare si inmatriculare aflu cu totul intamplator – la o benzinarie, la cumpararea rovignetei ca masina este Euro 3 – ultimele 2 litere din numarul de omologare exprima categoria de poluare a masinii. Ceea ce cumparasem eu, trebuia, conform ofertei, sa fie Euro4 - lucru recunoscut de altfel si de dealear,
Cu mare greutate, in fata evidentei, acesta a recunoscut ca masina are motor Euro3 – dupa ce i-am forwardat mailul de la firma producatoare a motorului (VM Motori) prin care mi se comunica faptul ca motorul este Euro3. Iata raspunsul sau:
I
mi cer scuze pentru raspunsul intarziat insa e-mail-ul dvs mi-a parvenit cu foarte multa intarziere.
In ceea ce priveste solicitarea dvs va comunic urmatoarele:
- la data la care dvs ati achizitionat autoturismul in discutie, ofertele pe care le promovam pe acest model erau cele pe care ni le furniza distribuitorul general al acestei marci pentru Romania, respectiv SC AUTO ROM SRL (astazi SC MERCEDES BENZ ROMANIA SRL);
- in ceea ce priveste norma de poluare, dupa cum se vede din oferta atasata, autoturismul era incadrat la Euro 4, desi in realitate era Euro 3;
- eroarea privind norma de poluare a fost corectata de catre importator in data de 30.03.2007 - asa cum reiese si din copia atasata.
Mentionez ca niciodata n-am fost informat ca sunt fericitul posesor al unui autoturism Euro3 in loc de Euro4.
Aceasta ar fi o parte a problemei – mi s-a vandut un un produs inferior ofertei promovate.
Dar, la momentul achizitionarii masinii, legal, era imposibil sa mai pot cumpara un autovehicul nou Euro 3. O astfel de masina nici nu mai putea fi omologata de RAR, incepand din 01.01.2005. Pentru aceasta, RAR-ul s-a folosit de urmatoarea exceptie: singurele autoturisme Euro3 care mai puteau fi omologate erau cele care aveau sarcina totala maxima autorizata mai mare de 2500 Kg, pentru care reglementarea intra in vigoare incepand cu 01.01.2007 – informatia am primit-o de la un comisar european pe probleme auto.
Evident, ce putea face RAR-ul ca sa incadreze masina in aceasta categorie? I-a marit masa cu peste 100 kg, de la 1978, conform producatorului, la 2085 kg conform talonului. In urma cantaririi masinii la un service autorizat, masina avea 1970 kg.
Bineinteles ca atat RAR-ul cat si Casa Auto au adoptat politica strutului, refuzand orice dialog. Ceea ce stiu ei este ca orice abordare a problemei prin Justitia Romana ar fi o poveste fara sfarsit. Poate mediatizarea modului de operare ar fi de interes public.
Interesant de stiut este ca absolut toti posesorii de Jeep Cherokee Sport model 2006 sunt in aceeasi situatie - au platit Euro4 si au primit Euro3.