avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 398 soluții astăzi
Forum Activitate c.ionescu

Activitate c.ionescu

S-a pierdut, nu se stie imprejurarea, Certificatul emis de ANAF care contine CUI-ul Asociatiei de Proprietari.
Trebuie urmata o procedura aparte, in sensul efectuarii unei cercetari administrative la asociatie, pentru emiterea de catre ANAF a unui duplicat?

Se poate sanctiona asociatia pentru pierdere sau ultimul detinator al documentului?
Multumesc de clarificare.

In acest caz cred ca se schimba putin mai mlt solutia prezentata de mine.

De fapt Asociatia este o asociatie de locatari si nu de proprietari.
In acest caz nu puteti actiona in justitie nici un restantier deoarece in actele normative care au reglementat de-a lungul timpului modul de functionare al asociatiilor de proprietari (incepand cu legea 114/1996 si urmatoarele), Ynocenta are dreptate (asociatia neavand personalitate juridica conf Lg 114/1996 si urmatoarele care reglementeaza organizarea si functionarea Asoc de proprietari) , la o eventuala actiune in instanta, partea interesata are dreptul sa invoce exceptia lipsei calitatii procesuale si aproape sigur castiga.

In aceasta situatie trebuie sa parcurgeti pasii de infiintare a asociatiei de proprietari, conf Lg 196/2018.

O intrebare totusi. Aproape sigur ati semnat noi contracte cu furnizorii de utilitati. Nu v-au cerut nici unul actele care dovedesc ca sunteti Asociatie de proprietari?
De asemenea, la unitatea bancara/CEC unde aveti contul, cand s-au schimbat presedintele si administratorul in urma adunatilor generale si ati depus specimenele de semnaturi si PV-ul Adunarii generale, nu v-au solicitat CIF-ul si incheierea de la judecatorie?
Totuși o întrebare, În baza cărui act normativ s-a făcut înregistrarea în 1994 la ANAF? Legea locuinței a apărut în 1996.
2 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Da functioneaza legal, si poate incasa cote de intretinere, poate da in judecata proprietarii restantieri ce nu platesc cotele de intretinere.

Sustin aceste afirmatii pentru ca si asociatia noastra s-a aflat intr-o situatie identica. Aveam CERTIFICATUL DE INREGISTRARE FISCALA (CIF) si nu aveam încheierea judecătorului delegat de către preşedintele judecătoriei în a cărei rază teritorială se află situată clădirea, la organul financiar local.

Iata pe scurt cum am procedat:

1. Intr-o situatie asemănătoare a fost si asociatia noastra. In anul 1999, pentru obtinerea personalitatii juridice, am depus, conform legislatiei in vigoare la aceea data (Legea Locuinţei nr. 114/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare) documentele prevazute de lege la organul financiar in a carui raza teritoriala se ala blocul.
2. in urma acestui demers am obtinut CERTIFICATUL DE INREGISTRARE FISCALA (CIF) pentru asociatia de proprietari.
3. ulterior, prin anul 2002, cand am fost nevoiti sa schimbam specimenele de semnaturi de la CEC, unde aveam contul. Aici ne-au cerut pe langa CIF si încheierea judecătorului delegat la organul financiar local de către preşedintele judecătoriei în a cărei rază teritorială se află situată clădirea, asa cum prevedea legislatia din 2002, document pe care nu il aveam.

Astfel, prin intermediul biroului pentru relatia cu asociatiile de proprietari de pe langa primaria sect 4, am solicitat sprijinul pentru a intra în posesia hotărârii judecătoreşti, încheiate de judecătorul delegat, prin care am dobândit personalitate juridică, sau a unei copii a acestui document.

S-a deschis actiune de acordare a personalitatii juridice la instanta.

Judecatoria sector 4 ne-a raspuns astfel:
Analizând actele şi lucrările dosarului, instanţa constata că petenta Asociaţia ....................... din Bucureşti, ......................, sector 4, a fost autorizată în baza Legii 114/1996, astfel cum rezultă din certificatul de înregistrare fiscală sub nr. 4/27623.
Faţă de situaţia de fapt expusă şi având în vedere că prin legea nr. 145/1999 de modificare a Legii nr. 114/1996 s-a modificat doar procedura de acordare a personalităţii juridice pentru Asociaţiile de Proprietari, fără a se modifica organul competent în soluţionarea acestor cereri şi fără ca asociaţiile deja înfiinţate să îşi piardă personalitatea juridică, instanţa a apreciat că nu se impune acordarea personalităţii juridice petentei, faţă de faptul că aceasta a dobândit personalitate juridică în condiţiile prev. de Ordonanţa de Urgenţă nr. 44/1998, pentru modificarea Legii Locuinţei nr. 114/1996.
În consecinţă, instanţa având în vedere disp. art. 338 C.p.c. şi 112 pct. 3 C.p.c., a apreciat cererea formulată ca fiind lipsită de obiect, urmând a respinge cererea, motiv pentru care,
DISPUNE

Respinge cererea de acordare a personalităţii juridice, formulată de către petenta ASOCIAŢIA ................. din Bucureşti, .......................... sector 4, ca lipsită de obiect.
Cu recurs în 5 zile de la comunicare.
Pronunţată în şedinţa publică, azi 03.02.2003.


Prin acest document judecatoria precizează că nu se impune acordarea personalităţii juridice petentei, faţă de faptul că aceasta a dobândit personalitate juridică în condiţiile prev. de Ordonanţa de Urgenţă nr. 44/1998, pentru modificarea Legii Locuinţei nr. 114/1996 (legislatie care nu prevedea si inscrierea la judecatorie).
Răspuns la discuția fond de reparatii
elga50 a scris:

Fondul de rulment este la fel de obligatoriu ca si fondul de reparatii.
Evidenta lor separata se tine in contabilitate in registre specifice fiecarui fond.
In banca toti banii se tin la gramada intr-un singur cont.

Penalizarile se aplica tuturor restantelor care nu se platesc in maxim 30 zile de la scadenta.

Administratora v-a spus ca nu mai sunt bani, dar v-a dat si explicatii?


Va rog sa-mi spuneti daca pentru fondul de reparatii trebuie emisa la incasare chitanta separate, asa cum se procedeaza la fondul de rulment (art 24, alin. 2) din HG 1588/2007.
In HG 1588/2007 nu am gasit o prevedere expresa.
Multumesc pentru ajutor.
Răspuns la discuția Tichete cadou oferite de Rebu
Fata de situatia prezentata anterior, bazata pe cele primite de la REBU, administratorul se justifica prin aceea ca aceste tichete cadou (1.640 lei conform situatiei primite de la REBU) i se cuvin in totalitate prin faptul ca tichetele le primeste el pentru ca el achita facturile. In plus spune ca nu are cum sa le introduca ca venituri ale asociatiei, pentru ca nu a primit de la REBU nici un document (gen factura s.a.m.d.).
Va rog sa-mi spuneti care este regimul acestor tichete cadou. Cum se inregistreaza in contabilitate, ce documente se elaboreaza etc.

Va multumesc si astept cu nerabdare opiniile dvs.

Cum procedeaza asociatiile care introduc aceste tichete cadou in contabilitate ?
Răspuns la discuția Tichete cadou oferite de Rebu
:foottap:Chiar astazi am primit un raspuns de la REBU referitor la tichetele acordate la achitarea facturilor.
Citez: "Va informam ca tichetle cadou se acorda din data de 01.02.2008 asociatiilor de proprietari care achita prestatia in luna in care aceasta se efectueaza (in cazul dvs 5 tichete - n.r. 152 pers declarate pe factura), iar daca plata se face in luna urmatoare efectuarii prestatiei, numarul de tichete este mai mic (in cazul dumneavoastra 3 tichete)."

Si uite asa, la solicitarea mea catre REBU SA, in calitate de cenzor al aosciatiei, am aflat cu stupoare ca administratorul a "bagat in buzunar" 164 tichete a cate 10 lei fiecare = 1.640 lei in perioada 2008-pana in prezent.
Nu le-a inregistrat in nici un document ca venit al asociatiei sau sa le fi folosit in alte scopuri pentru binele asociatiei.

Pentru edificarea corecta solicitati o situatie de la REBU. S-ar putea sa aveti surprize.X-(
Răspuns la discuția Tichete cadou oferite de Rebu
Multumesc pentru raspuns.
Dar la alti furnizori de utilitati stiti sa se acorde asa ceva?
Răspuns la discuția Tichete cadou oferite de Rebu

In prezent Rebu mai acorda astfel de tichete? Care era valoarea nominala a unui tichet?
Astazi am fost oprit in trafic de conducatorul unui autoturism care rula in spatele meu spunindu-mi ca de la roata masini mele i-a sarit o piatra si parbrizul s-a ciobit. A solicitat sa mergem la politie pentru PV.
Nu m-am dus pentru ca nu am avut nici un contact fizic cu respectivul autoturism. In plus nu a fost nici un accident, in sensul Codului Rutier (art. 75).
Despre constatre amiabila nu a adus vorba si nici nu este cazul, cred. Pai nu am nici o vina, ii dau polita RCA, si ma inregistrez cu eveniment si iau puncte malus, asta daca RCA accepta rezolvarea pe RCA a unui astfel de veveniment.

Se poate invoca obligativitatea prezentarii la Politie art. 79 din cod in sensul ca
au rezultat "... şi/sau alte pagube materiale...".

Ce credeti ca ar trebui sa fac.?