Sunteti foarte sigur ca angajatul bãncii a dat detalii cu privire la persoana dumneavoastrã?
Ce trebuie sã ştiţi:
Legea nr.82/2012 privind reţinerea datelor generate sau prelucrate de furnizorii de reţele publice de comunicaţii electronice şi de furnizorii de servicii de comunicaţii electronice destinate publicului, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii nr. 506/2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal şi protecţia vieţii private în sectorul comunicaţiilor electronice, a fost publicatã în Monitorul Oficial, Partea I nr. 406 din 18/06/2012.
Potrivit legii, citez: “CAPITOLUL I Dispoziţii generale
Art. 1. - (1) Prezenta lege stabileşte obligaţia furnizorilor de reţele publice de comunicaţii electronice şi a furnizorilor de servicii de comunicaţii electronice destinate publicului de a reţine anumite date generate sau prelucrate în cadrul activităţii lor pentru punerea acestora la dispoziţia organelor de urmărire penală, instanţelor de judecată şi organelor de stat cu atribuţii în domeniul siguranţei naţionale în scopul utilizării lor în cadrul activităţilor de prevenire, de cercetare, de descoperire şi de urmărire penală a infracţiunilor grave sau pentru rezolvarea cauzelor cu persoane dispărute ori pentru punerea în executare a unui mandat de arestare sau de executare a pedepsei.
(2) Prezenta lege se aplică datelor de trafic şi de localizare a persoanelor fizice şi a persoanelor juridice, precum şi datelor necesare pentru identificarea unui abonat sau unui utilizator înregistrat.
(3) Prezenta lege se aplică doar datelor generate sau prelucrate ca urmare a unei comunicaţii ori a unui serviciu de comunicaţii şi nu se aplică în ceea ce priveşte conţinutul comunicării sau informaţiilor consultate în timpul utilizării unei reţele de comunicaţii electronice, în aceste cazuri fiind aplicabile prevederile Codului de procedură penală, precum şi cele ale legilor speciale în materie.
(4) Punerea în aplicare a prevederilor prezentei legi se face cu respectarea dispoziţiilor Legii nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale Legii nr. 506/2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal şi protecţia vieţii private în sectorul comunicaţiilor electronice, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cu modificările şi completările aduse prin prezenta lege.”
Precum şi, citez: “CAPITOLUL II Reţinerea datelor
Art. 3. - (1) Furnizorii de reţele publice de comunicaţii electronice şi furnizorii de servicii de comunicaţii electronice destinate publicului au obligaţia de a asigura, pe cheltuială proprie, crearea şi administrarea unor baze de date în format electronic, în vederea reţinerii următoarelor categorii de date, în măsura în care sunt generate sau prelucrate de aceştia:
a) date necesare pentru urmărirea şi identificarea sursei unei comunicări;
b) date necesare pentru identificarea destinaţiei unei comunicări;
c) date necesare pentru a determina data, ora şi durata comunicării;
d) date necesare pentru identificarea tipului de comunicare;
e) date necesare pentru identificarea echipamentului de comunicaţie al utilizatorului sau a dispozitivelor ce servesc utilizatorului drept echipament;
f) date necesare pentru identificarea locaţiei echipamentului de comunicaţii mobile.
(2) Datele prevăzute la alin. (1) se reţin şi se păstrează timp de 6 luni de la data efectuării comunicării.
(3) Cheltuielile legate de crearea şi administrarea bazelor de date sunt deductibile fiscal. “
“Art. 10. - (1) Furnizorii de reţele publice de comunicaţii electronice şi furnizorii de servicii de comunicaţii electronice destinate publicului, aflaţi sub jurisdicţie română, au obligaţia reţinerii datelor referitoare la un apel nereuşit în cazul în care aceste date sunt generate sau prelucrate şi stocate, în cazul serviciului de telefonie, ori înregistrate, în cazul serviciului de acces la internet în cadrul activităţii de furnizare a serviciilor respective. “
“Art. 12. - (1) În aplicarea prevederilor prezentei legi sunt interzise interceptarea şi reţinerea conţinutului comunicării sau a informaţiilor consultate în timpul utilizării unei reţele de comunicaţii electronice, în aceste cazuri fiind aplicabile prevederile Codului de procedură penală şi cele ale legilor speciale în materie.
(2) Furnizorii de reţele publice de comunicaţii electronice şi furnizorii de servicii de comunicaţii electronice destinate publicului au obligaţia de a reţine numai acele categorii de date enumerate la art. 3 alin. (1), care sunt generate sau prelucrate ca urmare a desfăşurării activităţilor proprii în condiţiile legii.
(3) La sfârşitul perioadei de reţinere, toate datele reţinute exclusiv în temeiul prezentei legi, cu excepţia datelor accesate şi reţinute conform legii, puse la dispoziţia autorităţilor prevăzute la art. 1 alin. (1), trebuie distruse, prin proceduri ireversibile, la data expirării termenului prevăzut la art. 3 alin. (2). Procedura distrugerii datelor reţinute conform prezentei legi va fi reglementată prin normele metodologice de aplicare a prezentei legi, aprobate prin hotărâre a Guvernului. “
“Art. 16. - (1) Furnizorii de reţele publice de comunicaţii electronice şi furnizorii de servicii de comunicaţii electronice destinate publicului au obligaţia ca, la solicitarea organelor de urmărire penală, a instanţelor de judecată şi a organelor de stat cu atribuţii în domeniul securităţii naţionale, formulată în aplicarea dispoziţiilor Codului de procedură penală, precum şi a celor din legile speciale în materie, să transmită acestora, în cel mult 48 de ore de la data solicitării, datele reţinute potrivit prezentei legi.”
“Art. 20. - Autorităţile competente să monitorizeze aplicarea prevederilor prezentei legi sunt Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, denumită în continuare A.N.S.P.D.C.P. şi Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii, denumită în continuare ANCOM.
CAPITOLUL III
Contravenţii şi sancţiuni
Art. 21. - (1) Constituie contravenţii şi se sancţionează cu amendă de la 2.500 lei la 500.000 lei următoarele fapte:
a) neîndeplinirea obligaţiilor prevăzute la art. 3 alin. (1);
b) neîndeplinirea obligaţiilor prevăzute la art. 3 alin. (2);
c) neîndeplinirea obligaţiilor prevăzute la art. 12 alin. (2) şi (3);
d) nerespectarea principiilor prevăzute la art. 13;
e) neîndeplinirea obligaţiilor prevăzute la art. 16 alin. (1) şi (2);
f) neîndeplinirea obligaţiilor prevăzute la art. 25 alin. (4).
(2) Constatarea contravenţiilor prevăzute la alin. (1) lit. b), c), d) şi e), precum şi aplicarea sancţiunilor se efectuează de către personalul de control împuternicit în acest scop al A.N.S.P.D.C.P.
(3) Constatarea contravenţiilor prevăzute la alin. (1) lit. a) şi f) şi aplicarea sancţiunilor se fac de persoane împuternicite în acest sens din cadrul ANCOM.
(4) Contravenţiilor prevăzute la alin. (1) le sunt aplicabile dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 22. - (1) Orice accesare intenţionată, alterare sau transfer al datelor reţinute în baza prezentei legi, fără autorizare, constituie infracţiune şi se pedepseşte cu închisoare de la unu la 5 ani.
(2) Tentativa se pedepseşte.
Art. 23. - Nerespectarea obligaţiei de comunicare în termenul prevăzut la art. 17 atrage răspunderea penală, în condiţiile legii.”
“Art. 25. - (1) Prezenta lege intră în vigoare la 3 zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, cu excepţia prevederilor art. 12 alin. (3) şi art. 16 alin. (3)-(8), care intră în vigoare la 90 de zile de la data publicării prezentei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi a prevederilor art. 21 alin. (1) lit. a) şi e), care intră în vigoare la 6 luni de la data publicării prezentei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(2) În termen de 3 luni de la intrarea în vigoare a prezentei legi potrivit alin. (1) teza I, Guvernul, la propunerea Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, Ministerului Administraţiei şi Internelor şi Ministerului Justiţiei, aprobă prin hotărâre normele metodologice de aplicare a prezentei legi.
(3) Furnizorii de reţele publice de comunicaţii şi furnizorii de servicii de comunicaţii electronice destinate publicului vor duce la îndeplinire obligaţia prevăzută la art. 3 alin. (1) şi (2), cel mai târziu în termen de 6 luni de la intrarea în vigoare a prezentei legi.
(4) Până la împlinirea termenului de 6 luni prevăzut la alin. (3), furnizorii de reţele publice de comunicaţii şi furnizorii de servicii de comunicaţii electronice destinate publicului au obligaţia de a informa ANCOM, la cerere, cu privire la acţiunile întreprinse în vederea creării bazelor de date prevăzute la art. 3 alin. (1).
(5) Până la împlinirea termenului de 90 de zile prevăzut la alin. (1), solicitările organelor de urmărire penală, instanţelor de judecată şi organelor de stat cu atribuţii în domeniul securităţii naţionale se vor face cu respectarea dispoziţiilor legale în vigoare.”
Intrati pe site-ul Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale. Acolo veti gasi toate raspunsurile pe care le doriti.
Intr-o prima faza a raspunsului, este demn de remarcat ca pe site, firma nu isi publica adresa de corespondenta, nu face public numarul de inregistrare la Registrul Comertului, CUI, etc.
Dumneavoastra sunteti initiatorul actiunii, avand calitatea de reclamant. Probabil in cuprinsul cerereii de chemare in judecata ati adus argumente solide in sustinerea acesteia. Partea adversa nu face decat sa se apere
Potrivit Legii 61/1991 (republicata 2011), pentru sanctionarea faptelor de incalcare a unor norme de convietuire sociala, a ordinii si linistii publice
“Art. 2. - (1) Constituie infractiune si se pedepseste cu inchisoarea de la 3 luni la 2 ani sau cu amenda, daca fapta nu constituie o infractiune mai grava, urmatoarele fapte:
1. portul, fara drept, in locurile si imprejurarile in care s-ar putea primejdui viata sau integritatea corporala a persoanelor ori s-ar putea tulbura ordinea si linistea publica, a cutitului, pumnalului, sisului, boxului, castetului ori a altor asemenea obiecte fabricate sau confectionate anume pentru taiere, impungere sau lovire, precum si folosirea in asemenea locuri sau imprejurari a armelor cu aer comprimat sau cu gaze comprimate, a obiectelor confectionate pe baza de amestecuri pirotehnice ori a dispozitivelor pentru socuri electrice”;
ªi “Art. 6. - (1) Contraventiile se constata de catre primar, imputernicitii acestuia, de catre ofiterii sau agentii de politie ori de catre ofiterii, maistrii militari si subofiterii din jandarmerie, precum si, pentru faptele constatate in zona specifica de competenta, de catre politistii de frontiera.
(2) In cazul contraventiilor pentru care legea prevede sanctiunea amenzii, agentul constatator, odata cu constatarea aplica si sanctiunea.
Art. 7. - Impotriva procesului-verbal de constatare a contraventiilor prin care s-a aplicat sanctiunea amenzii se poate face plangere in termen de 15 zile de la comunicarea acestuia.
Art. 8. - (1) Plangerea impotriva procesului-verbal de constatare a contraventiei se solutioneaza de judecatorie.
(2) Hotararea judecatoreasca prin care judecatoria solutioneaza plangerea este definitiva si irevocabila”.
“Comunicarea procesului-verbal de constatare a contraventiei cu depasirea termenului de 1 luna prevazut de art. 14 alin.1 din OG 2/2001 determina prescrierea executarii sanctiunii contraventionale aplicate prin acesta”.
“Executarea sanctiunii amenzii contraventionale se prescrie daca procesul-verbal de constatare a contraventiei nu a fost comunicat contravenientului in termen de o luna de la data aplicarii sanctiunii. Legiuitorul a luat in considerare un caz special ce determina prescrierea executarii sanctiunii amenzii contraventionale, pentru ca termenul general de prescriptie in materia acestei sanctiuni este prevazut in codul de procedura fiscala, potrivit art. 121, si anume 5 ani.
Conform codului de procedura fiscala, amenda contraventionala reprezinta creanta bugetara si deci executarea acesteia se prescrie in termenul general de prscriptie prevazut de respectivul cod.
Situatia celor doua termene de prescriptie este diferita, raportat la data de la care acestea trebuie sa curga si situatiile in care prescriptia este considerata ca fiind intrerupta.
In cazul ipotezei prevazute de ORDONANTA GUVERNULUI 2/2002 exista doua situatii:
a) O data cu intocmirea procesului-verbal de contraventie, agentul constatator are capacitatea materiala de a aplica si sanctiunea, prin acelasi act. Deci, inceperea curgerii termenului de prescriptie in vederea comunicarii incepe sa curga de la data intocmirii procesului verbal de constatare si sanctionare contraventionala.
b) Regula in ceea ce priveste competenta agentului constatator este acceea ca prin procesul verbal de contraventie este abilitat sa aplice si sanctiunea. Daca prin dispozitii legale speciale, competenta aplicarii sanctiunii apartine unui alt organ, procesul verbal de constatare se trimite de indata respectivului organ. In acest caz sanctiunea se aplica prin rezolutie scrisa pe proesul verbal, deci termenul de prescriptie incepe sa curga de la data aplicarii sanctiunii. De acceea in cazul in care se transmite contravenientului numai procesul-verbal de constatare, fara rezolutia scrisa ce contine sanctiunea aplicata, termenul de prescriptie nu incepe sa curga, iar executarea silita a sanctiunii aplicate nu va fi valabila, deoarece contravenientul are cunostinta despre existenta contraventiei, dar nu si despre existenta masurii sanctionatorii.
De mentionat ca in aceste cazuri, pe calea contestatiei la executare nu se poate invoca nulitatea titlului executoriu, deoarece acesta a fost intocmit in mod valabil, iar prescriptia executarii este o cauza ulterioara intocmirii lui, o cauza de caducitate a acestuia si nu o cauza de nulitate.
In doctrina se apreciaza ca prin plangere se ataca procesul verbal, daca in momentul emiterii sale acesta este viciat, o cauza deci de nulitate, iar prin contestatia la executare se va invoca ineficienta, caducitatea procesului-verbal de constatare si sactionare, deoarece „viciul de care este atins este posterior emiterii sale. Examinarea prescriptiei executarii sanctunii amenzii poate fi efectuata numai in ipoteza declansarii executarii silite, caci numai atunci debitorul-contravenient are interesul sa invoce o asemenea imprejurare.
In cadrul termenului de o luna, copia procesului verbal de constatare si sanctionare contraventionala nu este suficient sa fie doar trimisa contravenientului, ci trebuie ca acesta sa o fi primit si sa fi luat cunostinta despre existenta lui. Daca copia de pe procesul verbal de constatare si sanctionare, ajunge la cel sanctionat, dar acesta, in mod deliberat sau din neglijenta nu ia cunostinta despre continutul lui, faptul respectiv nu ii mai poate fi imputat organului care a aplicat sanctiunea.
Termenul de prescriptie prevazut de ORDONANTA GUVERNULUI nr. 2/2002 este aplicabil numai in ceea ce priveste sanctiunea contraventionala principala, efectele savarsirii contraventiei mentinandu-se, respectivul termen nu va evea efect asupra executarii sanctiunilor civile. In situatia depasirii termenului de 5 ani, prevazut de art. 121 cod de procedura fiscala, va fi depasit implicit si termenul general de 3 ani in care se prescrie executarea despagubirilor civile.
Termenul de prescriptie prevazut de codul de procedura fiscala incepe sa curga dupa expirarea termenului de 15 zile, termen in care contravenientul a avut posibilitatea de a ataca procesul verbal de contraventie la instanta de judecata, sau dupa ramanerea irevocabila a hotararii instantei prin care s-a solutionat plangerea introdusa de contravenient. Orice act de executare va avea ca efect intreruperea prescriptiei, dar se va avea in vedere ca intre actele de executare trebie sa existe cotinuitate pentru ca executarea silita sa nu fie afectata de „viciul” perimarii.
Pana in momentul revizuirii Constitutiei, ca sanctiune contraventionala principala, ORDONANTA GUVERNULUI 2/2002 prevedea si sanctiunea inchisorii contraventionale. Pentru executarea acestei sanctiuni, cu toate incidentele intervenite in cursul executarii, se aplica Codul de procedura penala .
Intrucat executarea sanctiunii inchisorii contraventionale s-a prescris, prin implinirea unui termen de un an de la data ramanerii definitive a hotararii judecatoresti, fara ca aceasta sa fi fost pusa in executare, contestatia la executare este intemeiata si are drept consecinta anularea mandatului de executare a inchisorii contraventionale.”
prima data isi indestuleaza creanta Statul Roman, ANAF, datoriile la bugetul de stat. Apoi ceilalti, in functie de cat mai ramane. Este foarte posibil sa nu mai recuperati nimic
daca aveti o astfel de atitudine, va sugerez sa platiti o consultatie la un avocat. Probabil ca veti avea un alt limbaj
În aceste condiţii se cam shimbã datele problemei, în sensul cã nu sunteţi împiedicat de nimeni sã vã susţineţi licenţa pe de o parte, secţia nefiind desfiinţatã, doar atât cã nu s-a format grupa, pe de altã parte.
Pentru edificare, precizati dacã în situaţia dumneavoastrã se aflã toţi colegii de grupã alãturi de care aţi absolvit în 2010.