avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 556 soluții astăzi
Forum Activitate zaharia daniela

Activitate zaharia daniela

Acte normative care reglementeaza recuperarea fondurilor comunitare
OG 79/2003, Normele metodologice de aplicare a OG 79/2003 - HG 1306/2007



SPETA

Directia de control si verificare utilizare fonduri comunicare - din cadrul Ministerului Dezvoltarii Regionale si Locuintei a stabilit in sarcina unui debitor creante reprezentand fonduri comunitare printr-un pv de constatare.
In conformitate cu prev art. 4 alin 1 din HG 1306/2007, SCADENTA CREANTEI BUGETARE STABILITA PRIN PV SE STABILESTE DUPA CUM URMEAZA

- daca data comunicarii este cuprinsa in intervalul 1-15 din luna. ts. este 5 ale lunii urmatoare
- daca data comunicarii este cuprinsa in intervalul 16-31 din luna, ts este 20 ale lunii urmatoare

Neplata creantei bugetare, conform termenelor stabilite, atrage calculul accesoriilor si recuperarea acestora conform legislatiei in vigoare.

De cand incepe termenul pentru calculul majorarilor, daca titlul executoriu a fost transmis spre recuperare cu mult dupa data emiterii PV de constatare ( titlu de creanta) a fost comunicat debitorului pe data de 30.10.2009 si luat la cunostinta de catre acesta pe data de 02.11.2009

data comunicarii pv este aceiasi cu data luarii la cunostinta?

Multumesc
Interesante discutii, insa nu uitati ca traim in Romania si asta spune foarte multe:
1. Decizia pe care o emite o institutie publica are la baza declaratia pe proprie raspundere a persoanei care in mod voluntar a intocmit-o , declaratia avind caracter si de instiintare de plata. De obicei aceste decizii se comunica pe loc urmare prelucrarii datelor inscrise in declaratie, insa cum mai marii nostrii politici nu tin cont de volumul de munca in raport cu cerintele contribuabililor , se intimpla uneori ca acea "decizie " sa fie comunicata prin posta cu scrisoare recomandata de primire. De foarte multe ori , in mod intentionat sau poate nu , contribuabilii nu merg la ofociul postal sa ridice corespondenta , sau daca merg intreaba de unde vine plicul si asa pot refuza. De ce toate astea?? tocmai pentru a se preleva de prevederile legislative in sensul de a prelungi plata acelor impozite cu mai mult de 60 de zile de la comunicare. Asa-i romanul nostru.Stie ca are de plata si fuge de responsabilitate si apoi da fuga la instanta si contesta ca i s-a facut comunicarea prin publicitate pe portal ANAF. Pai daca a depus cu manuta lui declaratia , constient fiind ca va primi decizia , de ce nu merge frumusel la giseu sa solicite formularul? pai tocmai pentru a prelungi termenul de 60 de zile si a pacali statul sa se sustraga de la plata majorarilor de intirziere. Eu pe acesti contribuabili nu pot sa ii respect. Dupa ce ca un an de zile au facut ce au vrut cu banii pt ca initial au declarat venituri mult mai mici , cind vine scadenta sa plateasca se eschiveaza? Si cum oare ar dori domniile lor sa li se comunice deciziile? Si inca ceva, pe site-ul ANAF nu se publica date referitore la identitate adica CNP. si cum interogarea presupune strict introducerea acestui CNP, adica cine altcineva in afara de tine maret contribuabil sa il stie? Asta inseamna ca se respecta si datele cu caracter persoanal.
2. Comunicarea prin publicitate , daca in opinia multora nu este ortodoxa si nici nu poate suplini procedura de comunicare directa fata de contribuabil , are conditii foarte precise privind art. 44 , de asemena nu sut cumulative , dar actele care reglementeaza procedura prin publicitate spun foarte clar ca publicitatea se realizeaza dupa ce actul administrativ fiscal nu a putut fi comunicat prin una din modalitatile prevazute de art. 44 CPF. De studiat Ordinul 94/2006 mai exact instructiunile de completare ale anunturilor. A,.... si ca sa va convingeti ca anuntul nu sta pe portal dupa preferinta functionarului public, tot in ordinul 94/2006 veti vedea ca dupa 15 zile de la comunicare se intocmeste un PV pentru indeplinirea procedurii de comunicare , asa ca ar fi mai bine sa studiem si sa ne dam seama ca suntem printre putinele tari din UE care avem ce a mai mica rata de voluntariat cind vine vorba de indeplinirea sarcinilor civile ale oricarui cetatean. Ne luptam sa ne mintim pe noi prin achitarea unui onarariu oricarui avocat care rivneste dupa un ban . Vrem sa cistigam respect pe "lipsa de procedura" cind stim bine ca efectul a pornit de la noi. Noi suntem cei care am dorit sa desfasuram aceea activitate, noi am depus acte care stau la baza intocmirii ulterioare a tuturor actelor administrativ fiscale. Ne place cind mergem in tari CIVILIZATE in care institutiile statului sunt respectate, dar oare cetatenii acelor tari cum sunt? SUNT RESPONSABILI dragii mei. Au CONSTIINTA. AU RESPONSABLILITATE. Stiu ca orice cauza produce efecte. Stiu ca daca eu incerc sa pacalesc prin eschivarea ca datorita procedurii legislative trebuie sa platesc eu impozite , nu fac decit sa rid in nas celor care sunt cinstiti si platesc. Cine vrem sa ne corecteze , guvernatii sa dea legi ? pentru noi? si noi? sa ce? sa cautam sa le incalcam? Pentru asta suntem asa o tara demna de tot ridicolul ...pentru ca noi cautam vinovati , insa nu ne dam sema ca defapt aratam cu degetul in oglinda si nu ne recunostem!!! EU SUNT O PERSOANA CARE MILITEAZA PNTRU CRESTEREA NIVELULUI DE CONSTIINTA. De noi depinde sa schimbam legile!
PFA potrivit OuG nr.44/2008 este inregistrata la registrul comertului, i se atribuie un CUI, functioneaza ca o persoana juridica dar nu este, in fapt, persoana juridica neatribuindu-se acest regim juridic;este platitoare de impozite si taxe fiind din acest motiv debitor;potrivit OuG 44/2008 raspund solidar si indivizibil pentru datoriile fiscale, comerciale si civile, fara deosebire, intrucat respectiva OuG nu distinge intre aceste categorii de datorii, contractate de reprezentant in exploatarea formei autorizate; Dupa cum bine stiti, reprezentantul sau membrii unei intreprinderi autorizate conform Codului Fiscal sunt impusi la organul fiscal in nume personal pe CNP , fiecare in functie de cota de participare la veniturile nete sau pierderile formei autorizate. Insa , persoanele despre care vb mai devreme considera ca atribuirea CUI-ului presupune crearea unei entitati juridice.Pot fi asimilati pt identificarea unei persoane juridice.
Textele legislative se aplica in forma interpretativa dupa cum spuneam. Eu nu pot aprecia textul de lege in forma interpretativa, pentru ca din cate stiu, legea se aplica - nu se lasa interpretata. Orice lege poate fi combinata/coroborata cu dispozitii care pot sa ofere o solutie a spetei- asa da... (in rest orice incadrare juridica in forma scrisa se aplica asa cum a fost formulata - fara interpretari).De aceea indraznesc sa apelez la sfatul dumneavostra profesionist

Ma nemultumeste faptul ca anumite categorii pe peroane fizice autorizate , care detin CUI, se considera persoane juridice . Asa incit daca au fost surprinsi de legiuitor ca nu au platit impozitele la stat, dau fuga la registrul comertului si se radiaza. Apoi frumos cu diploma in mina se bat in piept ca sunt experti contabili si cunosc cel mai bine legislatia. Si dupa toate astea vine si revelatia. Pai daca tot radiaza CUI-ul de la Registrul comertului inseamna ca pot beneficia de prefederile OG92/2003 art. 176 (6) Creanţele fiscale datorate de debitori, persoane juridice, radiaţi din registrul comerţului, se scad din evidenţa analitică pe plătitor după radiere, indiferent dacă s-a atras sau nu răspunderea altor persoane pentru plata obligaţiilor fiscale, în condiţiile legii. Nu-i asa ca nu e nici o frauda sa te consideri destept.....Altii sa platesca impozite la stat , nu contabili autorizati... Stigerea obligatiilor fiscale prin “scadere” apare ca un mod excepţional de stingere a obligaţiilor bugetare cu efectul juridic stabilit prin legi specifice cum sunt Codul fiscal şi Codul de procedură fiscală, care confirmă comportamentul contribuabililor în legătură cu incidenţa pe care aceştia o au cu bugetele publice potrivit cu materia de impunere pe care o deţin şi reglementările în vigoare cu privire la aceasta. Dar, din pacate, in tara noastra, daca esti mare expert contabil si faci o contestaie legiuitorului ca nu iti respecta drepturile civile si ca odata radiat CUI-ul nu mai raspunzi in nume personal pentru obligatiile acumulate si mai ameninti ca te duci si reclami la CEDO ca legislatia din romania este interpretata preferential , cind defapt tu esti cel care o incalca....cred ca imi intelegeti nemultumirea. Cunosc suficiente PJ care s-au radiat special la Registrul comertului tocmai pt a beneficia de incidenta art. prezentat mai sus , incit ma dreptul macar sa ma revolt pe persoanele fizice autorizate , detinatoare de CUI cf OG 44, si care se cred peste noapte PJ si vor sa spele pacatele. Cred ca m-am facut inteleasa!
in interpretarea legislatiei fiscale, cunoscatorii se pot preleva de ambiguitatea acesteia. In speta birourile expertilor contabili autorizati, in baza certificatului de inregistrare fiscala prin care li s-a atribuit CUI, inregistrati ca platitori de TVA prin depunerea formularului "declaratie de inregistrare fiscala pentru persoane fizice romane cu domiciliul in Romania", prin urmare rezulta statutul de persoana fizica autorizata, sustin cu vehementa ca daca au beneficiat prin solicitare voluntara , RADIEREA autorizatiei de la Registrul Comertului benefeciaza de scaderea obligaţiilor fiscale , fara a mai putea fi intreprinse demersuri din partea organelor fiscale pt recuperarea datoriilor. Precizarile legislatiei Romane sunt mai mult implicite decit explicite si in acest sens saracii experti contabili sunt abuzati , deoarece nu mai exista drept si temei legal pentru o anume solicitare din partea statului. Pai daca se poate asa ceva, de ce nu am benefecia cu totii, ma refer la cei autorizati de scaderea obligatiilor fiscale. Si uite asa ne jucam cu statul. Doi ani acumulam datoriidupa care ne radiem si se sterge tot. Dupa 2 luni ne inregistram iar si poveste mai continua citiva ani pana ne depisteaza cineva si la mai mare. Astept opinii. Ce pareri pro si contra aveti?
va rog sa ma sprijiniti si sa imi spuneti ce act normativ interzice executorului fiscal sa fie mertor la incheierea unui proces verbal de sechestru intocmit de catre un alt executor fiscal?
De la Primarie au raspuns printr-o adresa foarte sec ca in mod eronat adresa a fost dirijata la un compartiment care se ocupa de constructiile ilegale. Adica din conceptia lor rezulta ca trebuia turnat beton ca sa reprezinte constructie , iar gardul de fier inchis cu lacat nu constituie constructie. Mi-au mai spus ca trebuie sa fac din nou o adresa catre depatamentul de control al asociatiilor. ha ha ha si daca si de data asta primarul directioneaza gresit adresa? Au invocat prevederile art. 3 din Legea 50/1991, gardul in discutie nu constituie o lucrare de construire, care necesita obtinerea unei autorizatii de construire , insa, nu s-au gindit ca fiind vorba de ocuparea domeniului public sunt aplicabile prevederile Legii 213/1998 privind proprietatea publica si regimul acesteia , potrivit careia, titularul dreptului de proprietate publica apartine statului , respectiv unitatilor administrativ-teritoriale, situatie in care, obtinerea unei astfel de autorizatii implica si detinerea unui titlu asupra terenului si depunerea unei documentatii complete in acest sens.
Mai mult potrivit art. 30 din Regulamentul privind serviciile publice , parcurile si zonele verzi, cetatenii au dreptul de a contribui la amenajarea acestora, prin creerea aliniamentelor de arbori si arbusti, care potrivit legii, sunt oferite cu titlu gratuit de catre serviciile abilitate din cadrul Primariei .
Am studiat legea 230/2007 a asociatiilor de proprietari . Daca cineva mai are alte sustineri va rog sa impartasiti.
spatiul ce permite accesul la iesirea /intrarea din spatele blocului in care locuiesc , este ocupat abuziv de catre o familie ce locuieste la parterul blocului , insa,in acel locs e afla instalate contoarele electrice ale tuturor locatarilor . Accesul a fost blocat tot de familia mai sus mentionata prin aplicarea unei usi incuiata cu cheia proprie.iar usa de iesire din spatele blocului fiind sudata. Riscurile vi le imaginati. Asociatia de proprietari nu face nimik, zice ca nu poate. S-au facut sesizari la pmpieri insa acestia nu au aplicat decit o amenda usoara familiei in cauza pentru ca au gasit fire de electricitate suplimentare. Ce este de facut?( Familia in cauza este extrem de vulcanica)
Totodata, aceeasi familie in mod abuziv, a imprejmuit cu gard de plasa metalica , incuiat cu lacat, spatiul public ce delimiteaza atit fata blocului cit si spatele blocului , depozitind diferite obiecte iesite din uz ce reprezinta adevarate focare de infectie pentru sanatatea locatarilor.Si de aceasta dat este limitat accesul tuturor, sa nu mai spun ca daca scutur ceva pe geam si din gresala cade jos, am pirdut obiectul.Nu creste un fir de iarba , insa gunoaiele sunt la mare cinste. Primaria sta cu miinile in sin. Ce este de facut? As dori sa traiesc intr-un spatiu curat, si sa imi fie respectate drepturile de proprietar , ias asociatia de proprietari sa isi justifice obiectivele pentru care este platita.Orice parere imi este de ajutor.
Multumesc
Ma poate ajuta cineva cu mai multe argumente referitoare la actiunea oblica si pauliana. Materiale de studiu, carti, sau chiar o actiune formulata catre instanta, ca model. Multumesc frumos. Am mare nevoie sa stabilesc cu exactitate realitatea imprejurarilor pentru a determina actiunea.
Odata inceputa executarea silita nu poate fi intrerupta.Doar instanta de judecata poate suspenda executarea silita pe un temei legal sustinut.Referitor la "documentul" care confirma demersul executarii silite , este foarte important sa specificati denumirea acestuia(somatie. poprire, sechestru...)
Cu privire la efectuarea platilor va precizez ca nu exista nici un impediment, din speta prezentata de dvs., care sa va limiteze dreptul de a va achita datoriile fata de stat.Dimpotriva , in functie de buna credinta de care dati dovada , va fi analizata conduita dvs. fiscala in caz de atragere a raspunderii personale.Temei legal pentru plata esalonata inca nu exista.Dar, am mentionat si anterior, puteti plati si partial daca nu exista posibilitatea platii integrale, fara ca un organ fiscal sa va limiteze acest drept.
Un alt aspect pe care il puteti specula este Ordinul 447/2007, pentru a va dovedi insolvabilitatea. Va recomand sa faceti tot posibilul pentru a va achita toate obligatiile ce reprezinta stopaj la sursa.