Multumesc frumos, voi merge la ANAF cat mai curand posibil. Am sa intreb si acolo, desi persoanele cu care voi vorbi nu vor fi nici pe jumatate la fel de amabile cum ati fost dvs..
Buna ziua,
Am primit recent prin posta scrisoarea care imi esaloneaza plata impozitelor pe anul 2010. Veniturile impozate provin din activitatea mea ca persoana fizica autorizata (impozit la norma).
Toate bune si frumoase pana aici (sau macar nimic neobisnuit) :) Problema este ca in luna ianuarie eu am suspendat activitatea PFA-ului pentru urmatorii 3 ani. Am intrebat la ghiseu la Registrul Comertului si mi s-a spus ca transmit ei prin e-mail decizia de suspendare la ANAF...
Ceea ce se pare ca nu s-a intamplat. Acum ce imi ramane de facut? Pot depune contestatie la ANAF? Daca da, cum procedez?
Numele meu este Claudius Tiberiu Iacob si va cer ajutorul intr-o problema care ma implica pe mine, angajatorul meu si Inspectoratul Teritorial de Munca.
Eu am absolvit Universitatea de Muzica Bucuresti, in anul 2005, formatia mea fiind de Licentiat in Arte. Contrar formatiei mele dobandite in scoala, si multumita hobby-ului meu in ale informaticii, m-am angajat fara probleme ca si "Consultant in Informatica", profesie pe care am practicat-o incepand de la data de 4.10.2005. In prezent, am aproximativ 3 ani de vechime in Cartea de Munca in profesarea acestei meserii, si multe cresteri salariale. Ultimul angajator de pe cartea mea de munca este macro-corporatia Adobe Systems Romania.
In aceasta vara am decis din motive subiective sa schimb angajatorii. Noul meu angajator se plange ca ii este refuzata incadrarea mea in munca de catre ITM in aceasta profesie. Inspectorul de la ITM ii conditioneaza acest lucru de prezentarea a unor diplome care sa ateste absolvirea de catre mine a unei unitati de invatamant superior din domeniul informaticii.
Mentionez ca in aceasta vara am obtinut fara probleme de la Registrul Comertului certificatul de autorizare pentru a functiona ca PFA pe activitatea principala cod CAEN 6201 (Activitati de realizare a soft-ului la comanda). Mi s-a si explicat ca sunt suficiente documente care atesta fie pregatirea in acest domeniu, fie experienta.
Intrebarile mele sunt: Care este cadrul juridic pentru situatia mea, si ce lege reglementeaza sau acopera situatia de fata? Este ceva ce imi scapa? Ce ar trebui sa fac acum?
De curand mi-a iesit autorizarea pentru PFA, pe profesia de programator, si astazi am depus si declaratia pentru inregistrarea fiscala la AF de sector 3.
Ii rog pe cei care sunt mai familiari decat mine cu aceste chestiuni, sa ma indrume ce ar trebui sa fac in continuare pentru:
- a beneficia de pensie in urma muncii pe care o depun ca PFA;
- a beneficia de asigurarea de sanatate pe care o ofera statul roman persoanelor incadrate in munca;
- a mi se considera ca vechime in munca perioada de munca pe care o desfasor ca PFA.
Am avut senzatia ca vorbesc singur. Sustine sus si tare ca toate firmele din bloc au facut cum le-a zis el, "ce eu sunt mai breaz"?
Cat despre presedintele asociatiei, a ajuns presedinte multumita domnului administrator -- in consecinta, spune si crede ce crede domnia sa, administratorul. Pe scurt, pare ca nu ajung nicaieri.
Ma tot gandesc daca nu exista o "portita" legala, pentru ocolirea acestui act de aviz.
Avizul se da pentru "schimbarea destinatiei imobilului", din locuinta, in sediu social, corect? Dar daca nu se schimba destinatia imobilului? Sa ma explic:
Creez un contract de condominium intre mine (persoana fizica) si eu insumi (PFA) -- da, stiu, e stupid... :) -- in care cedez persoanei fizice autorizate o camera din imobil pentru a fi folosita ca sediu social. Doar o camera (am mai vazut formularea asta in contracte de condominium). Asa stand lucrurile, destinatia imobilului nu se schimba, ci doar destinatia unei camere din cuprinsul imobilului.
Am nevoie de ajutor, intrucat ma aflu intr-o situatie incurcata
cu administratorul blocului in care locuiesc.
Doresc sa ma constitui in PFA, motiv pentru care am nevoie de avizul
asociatiei de locatari si al vecinilor, pentru schimbarea destinatiei
garsonierei proprietate personala, din locuinta, in sediu social.
Am fost cu tipizatul la administratorul blocului, care mi-a spus ca
doreste o copie dupa buletin, o copie dupa actul de proprietate si... actul constitutiv al firmei!!!
Am intrebat la Registrul Comertului, unde mi-au raspuns ca,
1) PFA nu au act constitutiv, numai societatile comerciale au, si ca,
2) oricum, ce cere el este absurd, din moment ce actele constitutive se
elibereaza dupa constituirea societatii comerciale, si nu inainte,
iar avizul pentru schimbarea de destinatie este unul dintre actele de
care depinde constituirea unei societati comerciale.
Am incercat sa-i explic acest lucru, dar nici nu sta sa asculte. Este
ori dovada de prostie, ori de rea vointa, ori incearca sa-mi dea de
inteles ca doreste spaga.
Ce pot face in aceasta situatie? Va multumesc mult anticipat, pentru
orice raspuns