avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 529 soluții astăzi
Forum Activitate stefan0990

Activitate stefan0990

Buna ziua!

Acum ceva timp am lucrat pentru o companie, initial fiind angajat 1-2 luni part-time, iar apoi (dupa ce am vazut ca volumul de munca este mult prea mic pentru a ma sustine), mi-am facut un PFA pentru a prelua mai multi clienti si am incheiat CIM-ul avut cu ei. Am mai lucrat inca 1-2 luni pe contracte prin PFA iar apoi nu am mai avut contact cu ei.

Totusi, observ in D112 pe care o extrag din SPV, ca inca din martie si pana in prezent ei tot fac o plata legata de mine, cred? Ideea e ca imi apar aceste inregistrari care se vad aici: [ link extern ] .

Ma poate lamuri cineva, va rog?
Multumesc!
Buna ziua,

1. Recent am achizitionat un autoturism pe PFA prin credit auto. Initial mi s-a trimis o proforma de plata a avansului de 25% (pentru o matematica simpla sa spunem 2500 RON) pe care i-am platit prin OP. Ulterior mi s-a deschis contul la banca creditoare in care s-au adaugat 7500 RON iar dealerul auto i-a sustras. La final am primit o factura finala cu toata valoarea masinii 10000 RON. Ce inregistrari contabile ar trebui sa fac? Mentionez ca nu ma intereseaza sa deduc nicio cheltuiala pentru ca sunt pe norma de venit.

Eu initial am inregistrat in RJIP (si intr-o Fisa de operatiuni diverse) 2500 ron cu "Contravaloare Avans Autoturism" iar la document am pus "Factura Proforma 12-345" insa acum ca am primit o factura finala cu toata suma (incluzand si suma din avans) nu inteleg ce inregistrare trebuie sa fac. Pe factura finala nu apare vreo stornare a avansului. Ar trebui cumva sa inregistrez doar factura finala?

2. Pentru incasarea creditului de la banca care este documentul justificativ? Ce trebuie efectiv sa trec in coloana "Document" din RJIP acolo unde am suma de +7500?

3. Pentru plata RCA si plata CASCO nu primesc factura ci "Deconturi de prime". Pe ele cum le inregistrez? Pur si simplu trec in coloana document din RJIP "Decont de prime"? Sau mentionez extrasul de cont? Mentionez ca nu vad sa aibe vreun numar/serie unica.

Multumesc!
Buna ziua,

Deci inregistrez pur si simplu ca orice alta cheltuiala/incasare?
Nu se faca fisa de mijloc fix si inventariere pentru autoturism? (Nu am facut niciodata aceste 2 lucruri, de aceea intreb)
Buna ziua,

Intentionez sa accesez un credit pentru achizitionarea unui autoturism. Am un PFA pe norma de venit unde tin eu contabilitatea in partida simpla prin RJIP, Jurnalul de Cumparari, Jurnalul de Vanzari, Reg. Evidenta Fiscala si Reg. Inventar.

Imi puteti spune va rog care sunt pasii ce documente si inregistrari trebuie facute (si unde) atunci cand se face achizitia? De asemenea, ce inregistrari (si documente daca exista) trebuie facute atunci cand se plateste rata lunara?

As apela la o contabila daca as trece in sistem real ca sa deduc cheltuieli dar momentan nu sunt interesat de deduceri asa ca incerc sa imi tin singur contabilitatea in continuare.

Multumesc!
Daca nu era in VIES dar era din UE insemna ca trebuia sa includ TVA? Sau care ar fi cazul in care trebuie sa includ TVA?

PS. Intr-un alt topic mai vechi am vazut ca un coleg al dvs. a spus ca "nu taxare inversa se mentioneaza pe factura. Se mentioneaza scutit cf codului fiscal sau scutit cf directiei UE tva." Deci, mai exact ce ar trebui sa scrie pe factura? ( www.avocatnet.ro/forum/discu... )
Buna ziua,

Am obtinut codul intracomunitar de TVA (sunt PFA pe norma de venit, neplatitor, caen 6203 - consultanta in IT) si voiam sa emit factura pentru un partener din Belgia insa nu am inteles daca trebuie sa includ sau nu TVA in factura emisa de mine.

Am obtinut de la partener un cod valabil in VIES (la nevoie il pot lasa si aici) dar nu inteleg daca e cod de platitor de TVA sau tot cod intracomunitar... si nici daca are relevanta :D

Ma poate lamuri cineva, va rog?

PS. Am facut o cerere de contact si la ANAF insa mi-au trimis un raspuns pdf de 4 pagini si mai mult m-au incurcat... pot lasa si respectivul PDF aici daca este nevoie.

Multumesc!
Buna ziua,

Am un PFA infiintat la Galati dar eu locuiesc la Bucuresti. In ultima perioada am fost nevoit sa fac cateva drumuri si mi-as dori sa evit acest lucru facand o procura/imputernicire pentru unul dintre parintii mei sa mearga sa depuna/ridice actele cand mai este nevoie.

Intrebarea mea este.. se poate face o procura/imputernicire permanenta sau ele trebuie sa aibe o anumita valabilitate sau pot fi facute doar pentru un scop fix (ceva de genul "Depus actele pentru obtinerea codului intracomunitar") ? De asemenea, trebuie facuta la notar sau e suficient un document redactat si semnat de mine?

Multumesc frumos!
Buna ziua,

Ofer servicii de consultanta in UX design si dezvoltare de site-uri. De obicei clientilor le ceream avans 50% si restul de 50% la final si emiteam o factura de avans pe care apoi o stornam in factura finala.

As dori de acum sa mai introduc o etapa la mijloc si sa fie de acum 50% + 25% + 25%. In aceste conditii, cum se emit facturile? In a doua factura o stornez pe prima iar in a treia factura o stornez pe a doua? Sau fac 2 facturi de avans exact la fel (exceptie diferenta suma din ea) iar in a treia factura le stornez pe ambele? Ce mentiuni fac?

Imi cer scuze daca nu am explicat bine, sper sa se inteleaga :D
Multumesc!
Va multumesc frumos!
Multumesc frumos!

Deci inregistrare este obligatorie chiar daca beneficiarii din UE nu ar fi platitori de TVA in tara lor?

In cazul achizitiilor (adica cand eu sunt beneficiarul) de servicii (licente software, domenii web, hosting etc) cand trebuie sa ma inregistrez?