avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 654 soluții astăzi
Forum Activitate alexstana1988

Activitate alexstana1988


Nu, nu în calitate de avocat.
gi-jane2 a scris:

Banii se dau după semnarea unui contract, va da chitanta pt ei. Sper ca ati angajat-o în calitate de avocat, nu de altceva.
Ii puteti face plangere la barou.

Bună seara.
Anul trecut, am dat bani unei doamne avocat, care era și consilier local pentru a mă ajuta cu i speța. Ideea este ca a trecut 1an de zile, problema nu mi am rezolvat-o, iar această doamnă avocat dar și fost consilier local, nu îmi mai răspunde, m a blocat peste tot șamd.
Întrebarea mea este: unde pot merge sa ii fac plângere pentru a recupera banii. Menționez ca am și martori care au fost când i am dat banii, dar și mesaje în care ii solicit sa îmi returneze banii.
Face obiectul unei înșelătorii?
Vă mulțumesc
Bună ziua.
Mă ajută și pe mine cineva , va rog cu depunerea declarației D11? Tot încerc și îmi dă eroare. Vă mulțumesc anticipat
Da, am întrebat. Din păcate, nu îmi dă nimeni informații absolut deloc. Singurul lucru pe care mi-l spun, este faptul ca ‘’ este perfect legal’’
Iar acum, ieri mai exact, mi s -a făcut alt act adițional de schimbare a funcției, unde este menționat tot contractul vechi din 2016

Cornel Vasile a scris:

Care este baza legala a transferului , ati intrebat ? Nu exista juridic, institutional in legislatie.

Bună ziua.

Da, am semnat act adițional la actuala firmă, unde se specifică , conform contractului de la vechea firmă .

Nu am semnat nici transferuri, nici delegări, nici nimic. Pur și simplu mi s a transmis verbal ca sunt la altă companie a consiliului local.

Iar când am mers să întreb ce și cum, mi s a spus ca: ‘’ am fost transferat juridic, institutional’’


Cornel Vasile a scris:

Ati mai avut deschis un topic pe acest subiect.

1. In 2016, nu exista posibilitatea de transfer intre doua entitati juridice publice.

2. Singura posibilitate era doar in baza Legii nr.67/2006...adica, in cazul transferului întreprinderii, al unităţii sau al unor părţi ale acestora.

3. Codul muncii:
Art. 41 - (1) Contractul individual de muncă poate fi modificat numai prin acordul părţilor.

(2) Cu titlu de excepţie, modificarea unilaterală a contractului individual de muncă este posibilă numai în cazurile şi în condiţiile prevăzute de prezentul cod.
(3) Modificarea contractului individual de muncă se referă la oricare dintre următoarele elemente:
a) durata contractului;
b) locul muncii;
c) felul muncii;
d) condiţiile de muncă;
e) salariul;
f) timpul de muncă şi timpul de odihnă.

4. Art. 42 C.mun.
(1) Locul muncii poate fi modificat unilateral de către angajator prin delegarea sau detaşarea salariatului într-un alt loc de muncă decât cel prevăzut în contractul individual de muncă.

Art.48 C.mun.
Angajatorul poate modifica temporar locul şi felul muncii, fără consimţământul salariatului, şi în cazul unor situaţii de forţă majoră, cu titlu de sancţiune disciplinară sau ca măsură de protecţie a salariatului, în cazurile şi în condiţiile prevăzute de prezentul cod.

Astfel, modificarea unilaterala a c.i.m. se poate face in: urmatoarele cazuri
- detasare
- delegare
- situaţii de forţă majoră,
- cu titlu de sancţiune disciplinară
- ca măsură de protecţie a salariatului,

5. Ati semnat actele aditionale?

Va salut. Caut consultanță privind codul muncii.

Intampin și eu o problema legata de locul de munca, puțin mai alambicata.

În 2016, am fost angajat de o companie a unui consiliu local, iar în 2020 pana in prezent, am fost transferat de aceasta la o alta societate a aceluiași consiliu local, dar fără ca eu sa îmi dau acordul.
Între timp, mie noua societate, mi-a facut acte adiționale de schimbare a încadrării, cat si a salariului, la contractul din 2016 pe care îl aveam cu cealaltă societate, iar acum am fost retrogradat din funcție, făcându-mi act adițional la același contract .

Nu știu cat este de legal, dar aș dori dacă există printre domniile voastre , cineva care îmi poate oferi consultanță pe codul muncii.

Vă mulțumesc anticipat
Va multumesc pt raspuns. Dar în speta pe care am prezentat-o, ce părere aveți? In ideea in care eu nu mi am dat demisia, nu sm facut lichidarea, si mi se fac acte adiționale la un contract pe vechea firma. Cum se poate face asa ceva ?


Cornel Vasile a scris:

Transferul poate avea loc după cum urmează:
a) în interesul serviciului, numai cu acordul scris al persoanei care se transferă;
b) la cererea persoanei, în urma aprobării cererii de transfer de către conducătorul autorității sau instituției publice la care se solicită transferul și de la care se transferă.

In speta, solicitati in scris celor doi angajatori sa va elibereze copie de pe acordul dat de dvs privind transferul .

Va salut.

Intampin și eu o problema legata de locul de munca, puțin mai alambicata.

În 2016, am fost angajat de o companie a unui consiliu local, iar în 2020 pana in prezent, am fost transferat de aceasta la o alta societate a aceluiași consiliu local, dar fără ca eu sa îmi dau acordul.
Între timp, mie noua societate, mi-a facut acte adiționale de schimbare a încadrării, cat si a salariului, la contractul din 2016 pe care îl aveam cu cealaltă societate.
Mentionez ca am suspiciunea ca altcineva ar fi semnat în locul meu acel transfer, iar eu de la vechea societate, nu am facut nici macar lichidarea.
Intrebarea mea este: este legal sa facă acte adiționale noua firma, la contractul de la vechea firma? Este posibil asa ceva?
Buna ziua, am absolvit in anul 2020 facultatea, iar in anul 2022 am primit diploma de absolvire pe baza promovarii examenului de absolvire din sesiunea iunie 2022 pentru durata studiilor de 4 ani in cadrul Universitatii de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara, specializarea Inginerie si Management. Intrebarea mea este: Unde pot fi incadrat, la studii superioare de scurta sau de lunga durata?
Buna ziua

Doresc sa ca intreb daca la infiintarea unui sindicat,pot face parte din organul de conducere si persoane care fac parte din conducerea unei societati.
Mentionez ca persoanele la care fac referinta, ocupa functia de la sef birou la sef serviciu iar datorita functie, ar putea constrange angajatii sa adere in aceasta organizatie sindicala.
Pot contesta in instanta decizia de acordare a personalitatii juridice si infiintarea acestei organizatii? Inca se afla in termenul de contestare de 15 zile. Va multumesc