avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 550 soluții astăzi
Forum Activitate adi1906

Activitate adi1906

Răspuns la discuția Acord pentru actiune in instanta.
In contextul celor descrise mai sus, dat fiind ca nu cred in sortii de izbanda a unei asemenea actiuni, nu doresc sa contribui la asta. Insa, daca majoritatea proprietarilor vor fi de acord, banuiesc ca va trebui sa ma conformez si eu, asa este?

Principiala este mai mult opozitia mea... In fapt, cred ca nu vom putea castiga, asadar nu as vrea sa contribui cu nicio suma nici pt initierea actiunii si deasemeni nici cu ce va mai trebui sa contribui la finalul procesului (cand cred ca vom pierde si va trebui sa platim si cheltuielile celeilalte parti). Si vreau sa stiu daca as putea cumva sa evit toate astea.
PS: Altfel poate ar fi stat lucrurile daca, de exemplu, ni s-ar fi propus sa platim doar taxele necesare plus un onorariu modest iar in cazul de castig de cauza sa platim un onorariu de succes fie el si dublu sau triplu fata de cat ni se cere acum... macar astfel ne-am fi convins unii dintre noi ca avocatul respectiv stie ce face si pe ce se bazeaza.
Speta:
-Blocul a fost construit in urma cu ceva ani pe un teren care se invecina cu un altul unde jandarmeria tinea si tine si acum niste caini.
-In toti anii acestia, locatarii blocului se simteau deranjati de zgomotul facut de caini etc.
-Acum, unul dintre locatari spune ca a gasit un avocat care i-a spus ca, pt o suma X ar putea castiga un demers in justitie prin care sa fie obligata jandarmeria sa nu mai tina acei caini acolo. Pe grupul de whatsapp s-a propus ca sa se stranga semnaturi pt acordul cu aceasta actiune si pt a se strange banii aferenti.
-Desi probabil mai toti locatarii blocului sunt deranjati mai mult sau mai putin de prezenta acelor caini (inclusiv subsemnatul), personal nu cred ca ar exista vreo sansa de reusita cu un asemenea proces (in trecut am mai vorbit si eu dar si altii cu diverse persoane cu pregatire juridica) iar aceasta atitudine "heirupeasca" ca "hai sa strangem bani sa actionam in judecata Jandarmeria, ca cineva a gasit un avocat care mi-a spus ca vom castiga" chiar nu-mi place deloc... nu tu o prezentare ceva in fata adunarii generale a proprietarilor... nu tu sa se ofere informatii cam pe ce baza s-ar putea intemeia o asemenea actiune, etc...
Problema mea este ca, in contextul nemultumirii generale a locatarilor datorata prezentei cainilor in vecinatatea condominiului, semnaturile respective se vor strange. Iar eu (din ce informatii am mai cautat) chiar nu cred ca poate Asociatia noastra sa castige un proces prin care sa oblige Jandarmeria sa-si mute acei caini de-acolo (numarul acestora nu e mare...probabil in jur de vreo 10), mai ales ca ei (cotetele lor) se afla la o distanta de cca 50m de cel mai apropiat punct al blocului si mai ales pentru faptul ca dintotdeauna acolo au existat caini, dinainte deci de constructia blocului nostru.
Asadar, nu pot fi de acord cu o actiune ce nu cred ca are sanse de izbanda si desigur sa mai platesc pt asta partea de bani ce va trebui s-o platesc in caz ca se vor strange majoritar semnaturile... Ce pot sa fac? Pot sa declar ca nu sunt de acord si deci sa nu platesc?
Pentru a deveni membru in asociatia de proprietari, adresati in acest scop o cerere scrisa presedintelui asociatiei.

Mihai Berlogea a scris:

Buna ziua.Am un apartament la etj 2 cu o terasa de 96 mp.Vecinul de la etj 1 se plange ca are infiltratii de la terasa mea. Care este modalitatea de reparare a terasei? Face administratia contract cu o echipa de hidroizolatii ,urmand ca eu sa suport cheltuielile? Mentionez ca in contractul de cumparare al apartamentului eu nu am voie sa inchid terasa sau sa fac alte modificari care ar schimba fatada blocului.

Desi nu ati precizat cu deosebita claritate, eu, spre deosebire de domnul Popa care v-a raspuns mai sus, inteleg ca acea terasa este proprietatea dvs.
Atat timp deci cat este proprietatea dvs., asociatia nu are nicio raspundere in acest sens. Alegerea modalitatii precum si repararea acesteia este problema si responsabilitatea dvs. Dat fiind ca poate fi vorba de executie gresita a hidroizolatiei terasei respective inca de la constructie -si atat timp cat lucrarile respective nu mai sunt in garantia constructorului- va sugerez sa cautati o firma specializata in asemenea lucrari. De obicei, infiltratiile aparute la o astfel de terasa (banuiesc ca de constructie mai noua) pot avea drept sursa zona de scurgere si deci de acolo trebuie incepute cautarile. Daca insa nu la scurgere este problema, atunci trebuie sa va pregatiti de refacerea intregii hidroizolatii, cu tot ce implica astfel de lucrari.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util


dx_dede a scris:

Per apartament, per nr de persoane, per cota parte?
Va multumesc!

Per cota parte apartament.
Cel mai simplu (si probabil cel mai corect (fiindca chiar nu am cum sa stiu conform caror socoteli se impart costurile la dvs in asociatia cu multiple blocuri), deoarece cele 13 blocuri din asociatie posibil sa aiba suprafete totale diferite, impartiti suma totala cheltuieli la 13 blocuri, apoi pt suma aferenta fiecarui bloc impartiti conform cotei parte fiecarui apartament din respectivul bloc .
5 din 5 utilizatori consideră
acest răspuns util
Mai intai de toate, trebuie sa precizam si sa intelegem ca agentul imobiliar a intermediat intre dv si proprietar acel contract de inchiriere. Garantia v-o datoreaza proprietarul, nu agentia.
In rest, o suma constituita drept garantie, in cazul inchirierii unui apartament- va fi restituita integral locatarului si fara dobanda la incetarea contractului, dupa predarea apartamentului, a cheilor sale, a bunurilor din dotare - in stare perfecta de curatenie (precum l-a primit), de optima funcţionare, luand in considerare doar uzura normala si care poate fi considerata drept acceptabila- si doar dupa probarea dovezilor ce atesta plata tuturor facturilor utilitatilor consumate precum si cele de administrare imobil pana la data respectiva.
Sunt intrunite in acest moment toate conditiile enumerate mai sus? Daca da, atunci probabil ca nu exista motive pentru care sa vi se intarzie restituirea partiala ori totala a sumei respective.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Da. Adresati-va unui notar care va va indruma corespunzator in legatura cu ce alte demersuri vor trebui facute.
Pentru intelegerea problemei expuse:
Daca sotul dvs, de nationalitate italiana, s-a pensionat in Italia dar dupa cum spuneti locuieste in alta tara din UE (Ro), unde isi petrece mai mult de 6 luni pe an, se poate considera ca are domiciliul fiscal in tara de resedinta (Ro). In acest caz, se poate cere plata impozitelor pentru veniturile obtinute oriunde in lume – inclusiv pentru pensiile primite din alte tari ale UE.
In anumite conditii exista riscul ca un venit sa fie impozitat de doua ori, daca doua tari au dreptul de a-l impozita.
Insa majoritatea tarilor au incheiate acorduri privind dubla impozitare. Acestea permit evitarea platii impozitelor in doua tari.
Numeroase acorduri fiscale bilaterale prevad ca impozitele platite din tara in care se obtin veniturile se vor scadea din impozitul datorat in tara de resedinta. Alte acorduri prevad ca veniturile obtinute in tara in care se obtin veniturile pot fi impozitate doar in acea tara, motiv pentru care va fi scutit de la plata impozitului in tara de resedinta.
Cotele de impozitare din doua tari implicate pot fi diferite. Daca, de ex, in tara in care se obtin veniturile cota de impozitare este mai ridicata, aceasta va fi cota finala ce va trebui platita.

Pentru a beneficia de scutire de la dubla impozitare, desi pare de la sine inteles, in cazul sotului dvs, trebuie dovedit ca s-a platit impozitul pe venit . Inteleg ca deja s-au contactat autoritatile fiscale romane pentru a afla ce documente trebuie sa depuna.

Spuneti ca obtinerea actelor din Italia implica mult timp si cheltuieli desigur... va inteleg. Ma gandesc ca ar fi ideal daca sotul dvs ar avea pe cineva in Italia caruia sa-i trimita o imputernicire (ce poate fi facuta la consulatul italian, unde, apropo, poate expune si chestiunea cu care se confrunta si poate ca il vor ajuta si cu sfaturi suplimentare pentru cum sa procedeze) si care sa-l ajute cu obtinerea acestora.
Pentru a nu mai exista discutii si pentru corectitudinea impartirii sumelor aferente energiei electrice consumate, puteti propune in AG oportunitatea montajului unui contor pasant.