avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 211 soluții astăzi
Forum Activitate OANA RALUCA TÎRNOVAN

Activitate OANA RALUCA TÎRNOVAN

ma intereseaza si pe mine aceasta problema.care e temeiul legal?aveti practica?
Răspuns la discuția proces peste proces
Legea nr. 221/2009 privind condamnarile cu caracter politic si masurile administrative asimilate acestora, pronuntate in perioada 6 martie1945 – 22 decembrie 1989 prevede următoarele:

Dupa aproape 20 de ani de la Revolutie, legiuitorul roman intregeste cadrul juridic privitor la masurile destinate a repara nedreptatile comise de regimul comunist.

Persoanele care pot solicita masuri reparatorii
Poate solicita masuri reparatorii orice persoana care a suferit condamnari cu caracter politic in perioada 6 martie 1945 – 22 decembrie 1989 sau care a facut obiectul unor masuri administrative cu caracter politic.

Dupa decesul acestei persoane masurile reparatorii pot fi solicitate de sotul sau descendentii acesteia pana la gradul al II-lea inclusiv. Observam ca legiuitorul nu se refera la calitatea de mostenitori a acestora, ceea ce conduce la concluzia ca aceste categorii de persoane beneficiaza de masuri reparatorii indiferent daca au sau nu calitatea de mostenitori ai persoanei care a suferit constrangerea.

Condamnarile si masurile administrative cu caracter politic
Condamnarile cu caracter politic sunt definite in doua modalitati.
Prima modalitate este précisa si clar si presupune enumerarea infractiunilor pentru care s-au produs condamnarile, cu mentionarea actului normativ incriminator.
Cea de-a doua modalitate este mai putin riguroasa si va genera interpretari diferite in practica. Astfel, aceasta modalitate presupune raportarea la criteriul scopului urmarit de cel condamnat prin savarsirea infractiunilor. Legea precizeaza asadar ca reprezinta, de asemenea, condamnare cu caracter politic si condamnarea pronuntata pentru orice alte fapte prevazute de legea penala, daca prin savarsirea acestora s-a urmarit unul dintre scopurile prevazute la art. 2 alin. (1) din O.U.G. nr. 214/1999 privind acordarea calitatii de luptator in rezistenta anticomunista persoanelor condamnate pentru infractiuni savarsite din motive politice, persoanelor impotriva carora au fost dispuse, din motive politice, masuri administrative abuzive, precum si persoanelor care au participat la actiuni de impotrivire cu arme si de rasturnare prin forta a regimului comunist instaurat in Romania. Aceste scopuri, asa cum sunt prezentare in ordonanta de urgenta mentionata, sunt urmatoarele:
1. exprimarea protestului impotriva dictaturii, cultului personalitatii, terorii comuniste, precum si abuzului de putere din partea celor care au detinut puterea politica
2. sustinerea sau aplicarea principiilor democratiei si a pluralismului politic
3. propaganda pentru rasturnarea ordinii sociale pana la 14 decembrie 1989 sau manifestarea impotrivirii fata de aceasta
4. actiunea de impotrivire cu arma si rasturnare prin forta a regimului comunist
5. respectarea drepturilor si libertatilor fundamentale ale omului, recunoasterea si respectarea drepturilor civile, politice, economice, sociale si culturale
inlaturarea masurilor discriminatorii pe motive de nationalitate sau de origine etnica, de limba ori de religie, de apartenenta sau opinie politica, de avere ori de origine sociala.

Instanta judecatoreasca va stabili caracterul politic al acestei din urma categorii de condamnari, dupa o procedura distincta, stabilita prin aceeasi lege.

In ceea ce priveste definirea masurilor administrative cu caracter politic legiuitorul a procedat similar, in sensul ca, pe de o parte s-a raportat la acte normative expres mentionate (precizand ca sunt masuri administrative cu caracter politic orice masuri luate de organele fostei militii sau securitati, avand ca obiect dislocarea si stabilirea de domiciliu obligatoriu, internarea in unitati si colonii de munca, stabilirea de loc de munca obligatoriu, daca au fost intemeiate pe unul sau mai multe dintre actele normative enumerate) iar pe de alta parte, s-a raportat la scopului urmarit de cel supus masurilor cu caracter administrativ, in acelasi sens in care acesta a fost definit pentru infractiunile cu caracter politic.

Continutul masurilor reparatorii
Legea instituie trei categorii de masuri repratorii:
1. acordarea unor despagubiri pentru prejudiciul moral suferit prin condamnare. La stabilirea cuantumului despagubirilor se va tine seama si de masurile reparatorii deja acordate persoanelor in cauza in temeiul Decretului-lege nr. 118/1990 si al O.U.G. nr. 214/1999;
2. acordarea de despagubiri reprezentand echivalentul valorii bunurilor confiscate prin hotarare de condamnare sau ca efect al masurii administrative, daca bunurile respective nu i-au fost restituite sau nu a obtinut despagubiri prin echivalent in conditiile Legii nr. 10/2001 sau ale Legii nr. 247/2005;
3. repunerea in drepturi, in cazul in care prin hotararea judecatoreasca de condamnare s-a dispus decaderea din drepturi sau degradarea militara.

Procedura de acordare a masurilor reparatorii
Cererea de acordare a masurilor reparatorii se adreseaza instantei de judecata de persoanele aratate mai sus.

Cererea se va judeca in contradictoriu cu statul roman, care trebuie chemat in judecata de persoana indreptatita.

Cererile sunt scutite de taxa de timbru.

Prin Decretul Lege nr.118/1990,privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate din motive politice de dictatura instaurata cu incepere de la 6 martie 1945, precum si celor deportate in strainatate ori constituite in prizonieri ,in urma cererii facute de persoana indreptatita se considera vechimea in munca perioada deportata si se acorda o indemnizatie lunara.

Sa inteleg ca s-a formulat cerere in baza decretului lege nr.118/1990,respinsa,si in prezent exista plangere la CEDO?

Cert e ca potrivit Legii nr.221/2009 se poate formula o alta cerere, iar la calcularea despagubirilor se va tine cont de cele acordate in temeiul D.L. nr.118/1990, in cazul in care au fost acordate.


Cel mai sigur ar fi de facut un act inainte de a incepe constructia, fie un contract de vanzare cumparare,fie unul de donatie ( care e mai ieftin) pentru parcela de teren pe care se va construi casa.
sigur, ulterior nimeni nu o opreste pe mama sa va faca testament pentru restul bunurilor imobile.
daca s-ar construi casa pe numele mamei,ulterior va fi mai dificil si mai costisitor de schimbat intabularea,alt plan de situatoe,etc.,si ar intra in partajul ulterior , in caz de neintelegeri cu sora.
sfatul meu este sa va adresati unui notar,care sa va lamureasca ,mai ales ca ar vedea si inscrisurile pe care le aveti.
Răspuns la discuția Sarbatori Fericite!!!
LA MULTI ANI 2010!
si va las urmatorul mesaj,care ,zic eu,ar trebui pus in practica de fiecare dintre noi,dar suntem prea ocupati cu probleme si uitam sa ne bucuram de fiecare clipa.
iarta...iubeste...zambeste...exprima-te...relaxeaza-te...ajuta un batran...accepta un compliment...asculta-ti prietenii...reia un proiect abandonat...fii intelegator cu tine si cu altii...uita-te la un album cu fotografii...picteaza un tablou...asculta tacerea...aminteste-ti in totdeauna ca nu esti singur...spune-le celor dragi cat de mult ii iubesti...imagineaza-ti ca astazi nu ai nici o grija...joaca-te cu un copil...citeste o carte buna...alege-ti o stea pe cer...fii copil inca o data...da-ti voie sa mai si gresesti...lasa-i pe alti sa te ajute ...renunta la ce nu-ti place...indeplineste-ti promisiunile...inchide ochii si imagineaza-ti ca esti pe o plaja tropicala...priveste atent o floare...cumpara-ti ceva ce iti doresti de mult...spera ca ceea ce-ti doresti se va indeplini...ajuta-i pe altii...respira profund...fa-ti un cadou...iubeste

Răspuns la discuția Sarbatori Fericite!!!
La ceas de sarbatoare cand colindele ne incalzesc sufletul cu bucuria Craciunului, va doresc sanatate, pace si prosperitate! Inconjurati-va de familie si prieteni, bucurati-va de glasurile colindatorilor si de dansul fulgilor de nea! Astfel, spiritul Craciunului va va insoti tot anul si dragostea pe care o daruiti celorlalti vi se va intoarce inzecit.
Sarbatori Fericite la toata lumea,administratori, moderatori, consultanti, utilizatori !
:luck::luck::luck:
Primaria ar fi tb. intai sa exproprieze terenul pt. a face acea instalatie de apa si a-l imprejmui.Or,atâta timp cat nu a fost expropriat,nu a fost respectata procedura impusa de expropriere acel teren este proprietatea d-voastra,asa incat puteti da in judecata Primăria pt. revendicare si ridicare constructii, urmand a cere si despagubirile aferente suferite din cauza lipsei se folosinta a terenului.
Insa, ar trebui sa vorbiti cu un avocat care sa studieze putin actele prin care ati dobandit terenul, sa nu fie trecuta vreo clauză care sa permita acest lucru.
Răspuns la discuția contestatie dispozitie primar
Sunt prea puţine detalii,dar din ce aţi scris e tardivă orice contestaţie împotriva unei dispoziţii a primarului dată în anul 2004.
Fie vreţi să faceţi o acţiune în temeiul Legii nr.188/1999, fie vreţi să faceţi o acţiune pentru drepturi salariale.
Însă cel mai bine ar fi să luaţi legătura cu un avocat,să-i arătaţi actele pe care le aveţi şi acesta vă va spune ce aveţi de făcut în continuare.
Din cele expuse mi se pare corect ca Ministerul Mediului să fie chemat în garanţie,acesta fiind de fapt cel care foloseşte imobilul.
De obicei, în procesele de revendicare (calea dreptului comun) sau în cele la Legea nr.10/2001 ( Legea specială) unde Statul este reprezentat de Ministerul Finanţelor, acesta cheamă în garanţie instituţia/partea care foloseşte imobilul sau invers.
Exemplul dat de colega mai sus se aplică unui contract de v/c între persoane fizice, partea obligată să predea un imobil în deplină proprietate şi liniştită posesie în urma unei acţiuni în revendicare având deschisă calea acţiunii în evicţiune împotriva vânzătorului,dacă acesta nu a fost introdus în proces pe calea cererii de chemare în garanţie.
pt. diana lipa- In cazul in care este vorba de copii mici,practica este ca dreptul de vizitare se stabileste la domiciliul parintelui caruia i-a fost incredintat copilul spre crestere si educare si doar pt. o perioada scurta de timp si rar. odata cu cresterea copilului,parintele caruia nu i-a fost incredintat copilul poate solicita stabilirea unui alt program de vizitare.Oricum,instanta va tine cont intotdeauna de interesul minorului,asa cum prevede Legea nr.272/2004.
pt. tim68-acelasi lucru vi-l spun si eu,sa va angajati avocat pt. ca se pare ca sunt probleme.Cert e ca potrivit Codului familiei si Legii nr.272/2004 tb sa i se permita parintelui caruia nu i-a fost incredintat copilul sa aiba legaturi personale cu acesta dupa un program stabilit in functie de varsta si interesul minorului.
Se pare ca aveti ceva probleme in dosar,probleme pe care nu le puteti rezolva singur.
De ex.,pana la solutionarea dosarului ce are ca obiect drept de vizitare minor puteati formula o ordonanta presedintiala pt. a se stabili provizoriu un drept de vizita, hotarare pe care o puteati pune in aplicare cu ajutorul unui executor.
Adresa fostei sotii ar fi fost relativ simplu de aflat,instanta nu trebuia decat sa emita o adresa catre SEIP al localitatii de unde sunteti pentru a se comunica ultimul domiciliu al acesteia.
Dar cum am mai spus, aveti nevoie de un avocat.
Succes.
Răspuns la discuția recalcularea pensiei alimentare!
În mod normal dovada se face de reclamant,aşă că ar trebui să aflaţi unde lucrează fostul soţ al surorii înainte de introducerea acţiunii, sau există posibilitatea ca acesta fiind legal citat ( înseamnă să-i ştiti adresa actuală) ,să se prezinte în instanţă şi să indice singur unde lucrează sau dacă nu lucrează, iar în acest caz instanţa va dispune efectuarea unei adrese la locul de muncă.
Cert e că instanţa nu va dispune efectuarea de adrese la diverse instituţii pentru a afla locul de muncă.
De aflat unde lucrează puteţi afla de la cunoscuţi,de la Direcţia de muncă,dacă are depusă cartea de muncă sau de la finanţe,unde apare ca plătitor de impozite pe venit.
În speranţa că v-am putut fi de ajutor,
av.T.Oana