avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1133 soluții astăzi
Forum Activitate tomari

Activitate tomari

Răspuns la discuția revendicare beci
Multumesc inca o data pentru sprijinul pe care-l acordati oricarei situatii expuse.
Buna dimineata! incerc pe scurt sa prezint situatia:
-in 2006 se prezinta o cerere la Asoc de Proprietari de scutire de la cheltuieli pe motivul schimbarii domiciliului, urmand ca acesta sa fie trecut in proprietatea fiului care la randul lui solicita acelasi lucru pe motivul plecarii din tara.
-in 2009 se solicita introducerea in asociatie a unei persoane pe motiv ca ar cumpara apartamentul, dar ramane in calitate de chiriasa.
Anul trecut (iunie) in sedinta asociatiei s-a discutat problema curateniei in subsolul blocului mentionandu-se faptul ca exista doua incaperi cu continut de deseuri lemnoase, textile, hartie etc in stare de putrefactie cu acces liber.
S-a facut curatenie (octombrie) in subsolul imobilului fara participarea chiriasei sau a apartinatorilor proprietarului apartamentului sus mentionat si a fost ocupat de alt proprietar care nu avea beci.
Acum dupa curatenie si deratizare este revendicat de catre parintii proprietarului apartamentului inchiriat pe motiv ca a fost al lor de 30 de ani (luat fara repartitie) cu amenintari de spargere a lacatului.
Mentionez ca in aceeasi situatie este si cealalta incapere, deoarece dupa "n" ani au revenit, si-au spart lacatele, au plecat urmand ca apartinatorii sa reclame dreptul la spatiul respectiv fara a pastra ordinea, avand ca efect colonie de soareci si chiar sobolani.
Nimeni nu le contesta dreptul la spatiul respectiv cat timp sunt respectati cei care locuiesc permanent in imobil si efortul acestora de a mentine un climat estetic si sanatos.
In cazul in care spatiul nu figureaza in extrasul CF al apartamentelor iar cei care-si revendica spatiul nu accepta impartirea acestuia in doua boxe, care este calea de urmat? nu sunt dispusi la nici o concesie, asa ca facem intampinare inaintea spargerii sau reclamam dupa efectuarea ei?!
Multumesc anticipat
Răspuns la discuția Asigurari sociale de sanatate
Buna ziua, doresc sa stiu daca se poate deveni coasigurat in urmatoarea situatie; in urma cu un an s-a terminat "stagiul" de somer, in evidenta medicala cu astm bronsic fara posibilitate de angajare din cauza diagnosticului, tin evidenta de facturare-incasare la asociatie de proprietari - venit net 120ron lunar.
Stiu ca este un formular de la finante care trebuie completat alaturi de adeverinta de venit a sotului; exista un plafon de venit minim-maxim care poate conditiona calitatea de coasigurat?
Multumesc anticipat
Multumesc inca o data si sper sa nu se ajunga pana in instanta; pentru a nu fi acuzati de rea vointa am propus ( in calitate de administrator) ca spatiul sa fie inchiriat, prin aceasta metoda putandu-se proteja drepturile tuturor proprietarilor, dar s-a ignorat total propunerea.
Buna ziua
Am citit toate trimiterile la MO insa ca de obicei ramane un semn de intrebare: chiar si cu acordul a doua treimi din proprietari se poate instraina un spatiu comun aflat la et 4 in conditiile in care initial s-a dorit cumpararea acestuia si modificarea lui ca locuinta (pentru a fi inchiriat) dupa care la sedinta s-a declarat ca sediu de frma, nedepunandu-se nimic scriptic doar verbal la sedinta asociatiei. Mentionez ca s-a declarat chiar verbal de un proprietar ca se poate ocoli calea legala de instrainare, adica prin proces sau prezenta la notar. Pana acum stiam ca aceasta instrainare a unui spatiu comun se poate face doar prin proces cu citatie; exista alte cai prin care se poate realiza vanzarea spatiului in conditiile in care din 10 apartamente 2 proprietari suntem contra, doua familii plecate afara din care una are reprezentant legal ?
Multumesc anticipat
Răspuns la discuția contul bancar al asociatiei
Multumesc de raspuns, revin cu detalii si anume:

In Adunarea Asoc de P locatarii au hotarat ca facturile ptr Ascensor si Electrica sa se calculeze pe nr de pers; imobilul are 22 apart din care locuite 16 ( o parte plecati din tara sau locuiesc in oras la casa). Mentionez ca nu au lasat imputernicire scrisa sa fie reprezentati, cei care locuiesc la case nu participa la adunari desi sunt anuntati dar deciziile luate in cadrul adunarilor sunt deseori contestate.
O parte din cei 16 locatari doresc plata fact de ascensor si curent din banii rezultati de la firma care plateste chirie ptr spatiul aferent unei antene de telefonie (depusi in contul asoc). Problema e ca nu sunt de acord in totalitate cu aceste plati nici cei 16 locatari; eu ca administrator am spus ca doar daca toti (22) isi dau acordul in scris ca sunt de acord sa platesc din cont aceste facturi o pot face dar nu inainte de a vedea daca aceasta operatiune este legala.

Proprietarii care nu locuiesc in imobil au obligatia de a plati taxele administrative care reprezinta aceeasi suma (salariu) ptr administrator si femeia de serviciu (hotarare luata tot in cadrul asoc de proprietari)?
1. In ce conditii se pot plati facturi din contul bancara( rezultat din chiria pe o suprafata inchiriata) in conditiile in care:
- nu locuiesc toti proprietarii in imobil
- nu sunt toti de acord
2. Care este procedeul de calcul din acest cont in cazul in care unii doresc sa-si recupereze lunar cota ce le revine?

Multumesc anticipat
Răspuns la discuția Contul bancar al asociatiei?
carol_lorac a scris:

dborsanu a scris:

1. Avem presedinte, un domn pensionar. Nu stiu daca e remunerat sau nu, parca-i secret. Am cerut lista persoanelor remunerate si mi-au spus ca de luna viitoare va fi afisata.
2. Stampilele (sunt mai multe blocuri, deci mai multe asociatii cu aceasta adminsitratora) stau la administratora.
Dupa modul in care se poarta e ceva necurat la mijloc, probabil e vorba de bani. Cel mai corect ar fi sa avem propria asociatie formata din cele 20 de apart pe scara, si nu 120 din tot blocul.
Eu pun intrebari si fac hirtii, credeti ca ei vor renunta de buna voie la cine stie ce privilegii au?
Voi cere in scris contractul de inchiriere Presed.
Ca fapt divers: am tiparit si lipit la avizierul scarii Monitorul Oficial cu lega 230/2008, poate cineva vrea sa se informeze; "seful de scara" l-a rupt de 2 ori pina acum, "legea nu e pentru ei".
administratorul respectiv si presedintii in cauza incalca flagrant legea 230/2007. iata ce spune HG1588/2007. Norma metodologica de aplicare a legii 230/2007 despre acest subiect :
Art. 18. - (1) Presedintele asociatiei de proprietari este fie candidatul care a obtinut cel mai mare numar de voturi la alegerea membrilor comitetului executiv, fie oricare alt membru al comitetului executiv ales prin vointa sa si a majoritatii proprietarilor in cadrul adunarii generale.
(2) Presedintele asociatiei de proprietari reprezinta asociatia in derularea contractelor angajate de aceasta si isi asuma obligatii in numele acesteia.
(3) Presedintele asociatiei de proprietari reprezinta asociatia in relatiile cu tertii, inclusiv in actiunile initiate de asociatie impotriva unui proprietar care nu si-a indeplinit obligatiile fata de asociatie sau in procesele initiate de un proprietar care contesta o hotarare a adunarii generale a proprietarilor.
(4) Presedintele asociatiei de proprietari urmareste indeplinirea obligatiilor cetatenesti ce revin proprietarilor si punerea in aplicare a deciziilor comitetului executiv.
(5) Presedintele asociatiei de proprietari pastreaza si urmareste tinerea la zi a cartii tehnice a constructiei, precum si a celorlalte documente privitoare la activitatea asociatiei de proprietari.
(6) Stampila asociatiei de proprietari se pastreaza si se foloseste numai de catre presedinte sau de vicepresedinte.

stampila trebuie sa stea la presedinte tocmai pentru a se evita abuzul de putere al administratorului, de a se incalca legile in vigoare.