Aș dorii să mă interesez în legătură cu o speță care, din câte știu, e reglementat de o convenție internațională.
Ar fii vorba de convenția de la Montreal (privind transporturile și drepturile pasagerilor).
Pe scurt, eu și familia imediată (4 adulți 2 copii), am ratat un transfer spre casă din cauza uni întârzieri de 6 ore a unui companii europene (eternul wizzair). Fiind în afara spațiului european, unde a avut loc întârzierea respectivă, directiva europeană EC 261 nu se aplică. La deplasare stewardesele au declarat (verbal) că întârzierea a fost cauzată de probleme administrative.
Cum întârzierea respectivă, a dus la costuri adiționale și disconfort destul de mare (cazare, zbor nou, lipsă de la locul de muncă, etc..) consider în mod serios să mă judec cu compania respectivă pentru compensări. Bazându-mă pe convenția de la Montreal.
Dacă cineva are experiență în acest domeniu, și sa mai judecat cu compania respectivă, sau în speța respectivă, vă rog aștept recomandări. Caut firmă de avocatură sau avocat, care are experiență în acest domeniu. La fel și recomandări (are rost, nu are rost) sunt bine venite.
Mulțumesc pt răspuns. Această petiție se depune personal la sediul ministerului? Din câte am văzut există și o platformă electronică pentru petiții insă nu sunt sigur dacă aceasta se înregistrează la fel ca un document fizic.
Este dat următoarea situație:
Soția este medic rezident făcând a doua specialitate, cu detașare din centrul din Oradea, în centrul universitar Tg-Mureș, A început specializare anul trecut, și cum locul meu de muncă e în Tg-Mureș, pentru primul an a cerut și sa și aprobat detașarea ei în Tg-Mureș pe motivul: soţ cu loc de muncă în centrul universitar solicitat.
Comform regulamentului de detașări al Ministerului Sănătății detașarea e valabilă până la un an. Regulamentul se poate citi aici.
Deci momentan după reînnoirea dosarului de detașare în centrul din Oradea totul a decurs lin, au semnat toate documentele necesare. Însă în ultimul pas la centrul primitor ( în Tg-Mureș) rectorul universității a refuzat să semneze documentul de primire invocând un motiv foarte abstract cum că sa dat un telefon de la ministerul sănătății comform căreia din 2019 nu se mai acordă detașări pe nici un motiv.
Menționez că după multe ore de cercetări, nu am găsit nici o regulă sau lege care să afirme acest lucru prin ordine sau schimbări de regulament ale ministerului sănătății. Mai mult comform procedurii oficiale actuale al universității pentru aceste cazuri acest procedeu este în continuare valabilă.
În procedeul universității se invoacă următoarele legi:
6.2. Legislaţie primară:
- Ordinul nr.1141/2007, cu modificările și completările ulterioare, privind modul de efectuare a pregătirii prin rezidenţiat în specialităţile prevăzute de Nomenclatorul specialităţilor medicale, medico-dentare şi farmaceutice pentru reţeaua de asistenţă medicală
- Ordonanța Guvernului nr 18/2009 privind organizarea şi finanţarea rezidenţiatului, cu modificările și completările ulterioare.
6.3. Legislaţie secundară:
- Ordinul 600/2018 privind privind aprobarea Codului controlului intern managerial al entităților publice
- O.U.G. nr. 75/2005 privind asigurarea calităţii educaţiei, cu modificările și completările ulterioare.
Am cercetat acestea și pe niciuna nu am găsit modificări recente care să afirmă motivul refuzării.
1. Întrebarea mea ar fii că în acest caz care ar fii procedura legală de a obține o poziție oficială în acest sens de la oricare organ participant în acest proces de aprobare? Pentrucă și la universitate și la M.S. ni sa zis verbal doar că nu se poate, fără nici o referință la o lege sau regulament care să precizeze aceste fapte.
2. Am omis vreo modificare de lege și/sau regulament din partea M.S. care precizează faptul verbal comunicat de către conducerea universității?
Mi se pare imposibil să se refuze orice tip de detașare neținând cont de motiv.
Sper că am putut să fiu destul de clar, mulțumesc pentru răspunsuri.
Am o propriere pe salar din cauza unui datorii catre ANAF. In consecinta in fiecare luna mi se retrage o treime din salariu. Salarul e virat pe contul meu bancar. Si in fiecare luna dupa ce se vireaza o treime la ANAF, trebuie sa merg pana la banca sa cer sa-mi deblocheaza restul sumei. Pana aici totul e in regula.
Insa luna asta trebuie sa plec in delegatie pentru firma, iar mi sa virat bani de diurna in cont. Nestiing exact ce se intampla in cazul diurnei am crezut ca si din aceasta suma se va bloca o treime.
In mod normal cand imi intra banii in 24 de ore automat se retrage o treime.
Am verificat online ce se intampla cu banii de diurna, ele in continuare sunt in cont, fiind blocate, si nici nu se retrag de mai multe zile.
Am intrat la banca si am intrebat care e treaba cu banii de diurna, unde mi sa zis ca banii de diurna se vor transfera integral la ANAF. Adica in cazul in care am propriere pe cont o treime se trage din salar, iar restul sumelor sunt transferate integral la ANAF.
Nestiind legea care reglementeaza acest procedeu am plecat furios de la banca, si am inceput sa caut situatii asemenatoare. Am gasit conform Codului de procedura civila Art. 729 (7) cum ca nu se poate face propriere pe diruna.
Ciudat ca la Banca mai multi angajati ai bancii au zis clar in repetate randuri contrariul.
Puteti sa-mi clarificati care este procedeul in aceasta situatie?
Am gasit raspunsuri asemenatoare pe forum, insa as dori o confirmare in situatia mea.
Am inceput scoala de soferi pe data 07.01.2015.
Din motive personale a trebuit sa iau o pauza mai luna. Dar in final conform fisei de scolarizare am terminat cursurile practice pe data de 29.10.2015.
Mai exact imi apare pe spatele fisei asa:
"Se certifica absolvirea cursurilor de pregatire teoretica si practica in vederea sustinerii examenului pentru obtinerea premisului de conducere categoria B organizate de SC. firma X SRL in perioada 07.01.2015 - 29.10.2015"
Conform legii :
(4) În cazul depãşirii termenului de un an de la data absolvirii şcolii de pregãtire a conducãtorilor de autovehicule, examinarea pentru obţinerea permisului de conducere este condiţionatã de efectuarea unui nou curs de pregãtire.
Va rog sa-mi confirmati daca asta inseamna ca dosarul respectiv imi va fi valabil pana la data de 29.10.2016? Am inteles bine paragraful respectiv din lege? ( Adica voit putea sa repet examenul pana la data respectiva in caz de esec?)
Mentiuni: In zilele urmatoare ma voi prezinta la Politie pentru sustinerea probei teoretice. Deci inca nu am fost deloc. Insa as vrea sa ma asigur ca daca in cazul in care nu reusec pot sa ma mai duc si la anul (e.g. ianuarie). Stiu ca trebui sa am si restul documenteler gata la zii. Cazierul deja am cerut unul nou. As vrea sa stiu ca in acest caz la anul pot sa ma duc, numai ca va trebui sa-mi refac fisa medicala (care expira in curand).
Imi cer scuze pentru postarea lunga, dar am vrut sa intelegeti cat mai exact situatia mea.
Am un PFA, iar anul trecut pe data de 23 decembrie am platit impozitele pe ultimul trimestru. Surpriza insa ca recent mi-a venit o scrisoare de la ANAF (somatia fiind emis tot pe 23 decembrie 2013) cum ca nu am platit. PFA-ul e inregistrat in Targu Mures, insa activitatea in sine o prestez la Cluj. In timpul saptamanii mi-e imposibil sa ma duc personal sa rezolv situatia. Am incercat si telefonic insa nu am reusit sa vorbesc cu nimeni, surprinzator lucreaza acolo o gramada de incompetenti :O .
Am doua intrebari, care sunt aceeasi:
1. Din cate stiu termenul limita de plata era de 25 decembrie, deci am achitat inainte de termen, exista pericolul sami blocheze conturile cu toate ca am platit?
2. Din momentul in care primesc somatia in mod normal in cate zile imi blocheaza conturile? Numai prin mijlocul lui februarie pot sa mad duc personal, cel mai devreme. Mi-e frica sa nu-mi blocheze contul bancar... (Dace mi le blocheaza sunt indreptatit sa-i dau in judecata?)
Multumesc,
Inca o intrebare, daca titularul PFA-ului intre timp si-a schimbat domiciliul, e de ajuns sa se prezinta cu buletinul nou la finante, si in viitor ei o sa trimita la adresa noua recomandatele? Sau trebuie depus o cerere/declaratie pentru asta?
Mentionez ca ma refer la adresa din buletin, nu la sediul social ( sediul social e pe alta adresa care nu sa schimbat )
O cunostinta si-a infintat un PFA in regim de norma, dat fiind natura domeniului de activitate are multe deplasari. Astfel am urmatoaa intrebare/nelamurire:
Deoarece mai tot timpul e in deplasare, e posibil sa-mi faca o imputernicire? Adica cand e cazul (depunere/retragere acte recomandata la posta/finante, plati impozite/CAS/pensie ) sa rezolv domcumentele pentru el. In acest caz daca facem o imputernicire oficiala la notar pot sa ma prezint la institutiile mai sus mentionate in locul lui? E necesar neaparat o imputernicire la notar sau ajunge si o imputernicire scirsa de mana si stampilata?
Multumesc tuturor, am fost la evidenta populatiei, si intradevar in Targu Mures dureaza de la 7-10 zile lucratoare, doar daca nai cunostine ca atunci intr-o zi se rezolva. Tipic romanesc. Probabil va trebui sa merg cu varianta de pasaport.