avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 815 soluții astăzi
Forum Activitate uditza

Activitate uditza

Il am de aproape doi ani, l-am incarcat cam o data pe luna, nu l-am folosit cat timp statea la incarcat. Mufa este micro USB, nu se pune problema de a fi defect incarcatorul, pentru ca am incercat cu mai multe cabluri. Ar putea fi mufa "mama" din tableta, intradevar, insa ei vor trebui sa constate asta.
Tableta nu are baterie detasabila. O sa le scriu, reluand de la zero discutia cu ei: am o tableta in garantie care nu mai functioneaza. E de datoria lor sa-mi asigure "utilizabilitatea" (scuzati termenul) produsului in perioada de garantie. In cel mai rau caz, va trebui sa platesc acumulatorul, desi nu stiu daca se aplica in cazul meu (cu acumulator integrat).
Corect. Multumesc.
Buna ziua,
Am achizitionat online un ebook Kindle, cu garantie 2 ani. De ceva timp nu mai tine bateria absolut deloc, facandu-l inutilizabil. Acumulatorul s-a defectat dintr-o data, fara a da in prealabil semne de imbatranire.
Am scris magazinului vanzator, care mi-a raspuns cu un document generic (nu specific Kindle) care prezinta conditiile de garantie si care spune "Acumulatorii (baterii recincarcabile) beneficiaza de 6 luni garantie de la data achizitiei, cu exceptia situatiilor in care se precizeaza altfel."
Aceasta clauza, asa cum e formulata, nu se refera la problema mea, pentru ca nu spune "acumulatorii produsului", ci "acumulatorii" in general, ceea ce inseamna ca se aplica in cazul in care cumperi acumulatori. Eu garantia o am pe produs, nu pe componente. Daca s-ar fi referit la acumulatorii interni trebuia sa scrie ceva in genul acesta.
In al doilea rand, eu nu pot folosi produsul in perioada de garantie, in cauza ca s-a defectat acumulatorul; totusi, produsul avand doi ani de garantie, nu ar trebui ca vanzatorul sa se asigure ca mi-l pune in functiune (indiferent de clauza cu acumulatorul sau nu)?
Va multumesc
Buna ziua,
Mi-a expirat Cartea de Identitate si as vrea sa stiu daca la notariat, pentru vanzarea unui apartament, ma pot prezenta cu pasaportul, chiar daca sunt cetatean roman.
Buna ziua,

Expun problema cat mai pe scurt:
Polita de asigurare CASCO, am constatat ca s-a crapat parbrizul, m-am programat la constatari daune, m-am prezentat, s-au facut poze, mi s-a eliberat un "Document de introducere in reparatie a vehiculului", in data de 13.12.2017.
Pe 18.12.2017 m-am prezentat cu documentele de la Asigurator la Service Autorizat cu care Asiguratorul are decontare directa. Am ridicat masina a doua zi, dupa ce am platit fransiza de 200 de EUR.
In data de 9 ianuarie 2018 primesc un plic de la Asigurator prin care mi se refuza plata despagubirii,. pe motiv ca sursa daunei (o ciobitura de la care pleca fisura) exista la momentul in care s-a incheiat polita. Mentionez ca eu nu am stiut acest lucru, dar ei spun ca se vede in pozele efectuate in momentul inspectiei de risc.
Acum service-ul imi cere mie banii, pentru ca Asiguratorul refuza sa le dea aviz de plata.
Intrebarea mea este, cine plateste? Mie mi s-a spus ca pot duce masina la reparat imediat ce primesc documentul de intrare in service de la Asigurator, ceea ce am si facut. Nu mi s-a spus ca exista un termen in care ar trebui sa mai astept vreo validare, sau care ar fi acel termen. Aproape o luna mi se pare mult, in conditiile in care ei aveau toate informatiile si exista mijloace electronice de informare (telefon, mail).
Eu personal, daca as fi stiut ca nu se aproba dosarul ori nu as fi dus masina la reparat (se poate trai cu o crapatura in parbriz), ori as fi cautat o solutie mai ieftina, cu parbriz after market, dezmembrari etc., pentru ca suma este foarte mare.

Multumesc pentru sfaturi

P.S. Scrisoarea a fost trimisa pe 22 Decembrie cred, insa mi-a ajuns atat de tarziu pentru ca avea adresa gresita, tot greseala celor de la Asigurari.
In Ianuarie 2015 am nascut si am fost in concediu de ingrijire copil, conform optiunii pe legea veche, 11 luni. Din Decembrie 2015 pana in Aprilie 2016 nu am lucrat, pentru ca firma s-a desfiintat si am ales ca si cale de terminare a contractului demisie cu acordul partilor. In consecinta, nu am cerut si nu am beneficiat nici de stimulent de insertie.
Din Aprilie 2016 lucrez si, conform noii legi, sotul si-a luat o luna de Concediu Crestere Copil.
In aceste conditii, eu as putea sa mai beneficiez de Stimulentul de Insertie? Am inteles ca daca se realizeaza venituri cu cel putin 60 de zile inainte de implinirea copilului a varstei de 2 ani, stimulentul de insertie se plateste pana la 3 ani.
Incepand cu ce data primesc stimulent de insertie? Aprilie (cand m-am angajat), sau Decembrie (luna curenta)? Banuiesc ca pe perioada cat sotul a fost in CCC, plata stimulentului se suspenda.

Va multumesc
Buna ziua,

In Ianuarie 2015 am nascut si am fost in concediu de ingrijire copil, conform optiunii pe legea veche, 11 luni. Din Decembrie 2015 pana in Aprilie 2016 nu am lucrat, pentru ca firma s-a desfiintat si am ales ca si cale de terminare a contractului demisie cu acordul partilor. In consecinta, nu am beneficiat nici de stimulent de insertie.
Dupa modificarea legii, as dori ca sotul meu sa beneficieze de o parte din CCC, pana la implinirea varstei de doi ani. Problema este ca din lege ar reiesi ca acest lucru se poate face numai daca eu as fi in plata stimulentului.
As vrea sa stiu cum se poate rezolva problema, atat timp cat eu nu am beneficiat nu pentru ca am refuzat acest stimulent, ci pentru ca am ramas fara serviciu in acea perioada.
Cat de specifica e legea in acest caz? Conditionarea e strict legata de plata stimulentului, sau de perioada de pana la doi ani, in care ar fi normalsa beneficiez de indemnizatie, conform noilor reglementari?
Multumesc mult
Presupunerea era ca pozitia pe care o ocupam inainte de CIC va fi restructurata (nu exista in organigrama noua). In consecinta, nu cred ca e posibil sa revin la postul ocupat anterior (care nu mai exista).
Va explic si de ce am pus problema, si anume din doua motive:
1. niste prieteni de-ai mei, care au platit aceleasi servicii, la acelasi hotel, in aceeasi perioada, dar care au ales sa faca plata in 3 rate fara dobanda, au fost informati de catre hotel ca din ultima rata se va scadea diferenta de TVA
2. Eu am platit in ianuarie servicii care vor fi prestate in August, cu alimente ce vor fi cumparate si preparate in August si banuiesc ca voi primi factura pe acest serviciu in luna August (eu am platit doar rezervarea si nu serviciile)

Si va rog scuzati-mi ignoranta, nu sunt de specialitate si de aceea am ales sa scriu pe acest forum, ca sa mi se explice situatia din punct de vedere fiscal/legal, nu sa fiu luata peste picior ca am scris tampenii.

Va multumesc
Buna ziua,

Firma la care lucrez a fost preluata de oa alta firma in timp ce eu sunt in Concediu de Ingrijire Copil. Datorita faptului ca nu toate pozitiile din vechea firma vor fi necesare in noua organizatie, unii dintre colegi vor fi disponibilizati, urmand a li se plati salarii compensatorii.
Eu urmeaza sa ma intorc la serviciu din CIC dupa ce acest proces se va fi terminat.
As vrea sa stiu, in cazul in care pozitia mea va fi restructurata, care sunt posibilitatile dupa ce ma intorc din concediu?
Exista o perioada de protectie, as putea sa fiu in situatia in care mi se da un loc de munca sub cel de pe care am plecat (din punct de vedere salarizare, calificare necesara, pozitie de conducere), sau as putea fi disponibilizata?

Multumesc