Se poate diminua capitalul social, prin reducerea numarului de parti sociale ale unei S.R.L. cu asociat unic, iar societatea sa-i cedeze asociatului, in contrapartida, un imobil ce face parte din activele sale?
Am observat ca o societate figureaza intregistrata in REGISTRUL RO E FACTURA din noiembrie 2022. Persoana care se ocupa de acest segment nu stie sa fi facut vreo solicitare de inscriere, este posibil ca sa fi apasat din greseala acel buton de "trimite" de pe site ANAF. In acest sens, in 2022 si 2023 nu a trimis decat ce era obligatoriu sa depuna, respectiv facturile B2G. Intrebari:
1. Avea vreo obligatie societatea, pana la 31.12.2023 sa depuna si facturile B2B sau B2C?
2. Partea referitoara la nesanctionarea depunerii in termen a facturilor pana la 31.03.2024 se aplica si in acest caz?
3. In relatia cu facturile de la furnizori se aplica aceleasi reguli ca si pentru cei ce nu sunt inscrisi in RO E FACTURA, respectiv ca sanciunile se vor aplica de la 01.07.2024 si de atunci nu mai sunt valabile in contabilitate decat facturile primite prin E FACTURA.
4. Care sunt diferentele concrete pe linie de legislatie E factura intre cei inscrisi in Registrul Ro E factura si cei ce nu sunt inscrisi?
Declaratia D 107 pentru societatile platitoare de impozit micro are si anul acesta termen de depunere 25 iunie, dat fiind ca termenul pentru impozit e 25.06.2024? Dar pentru platitorii de impozit pe profit?
dana2023
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Si noi ne confruntam cu aceeasi problema, care am descoperit ca provine de la dezafectarea coloanei de canalizare/aerisire de catre cel de la ultimul etaj. Sesizati simplu problema asociatiei de proprietari si cereti sa se verifice si sa se ia masurile necesare, nu e o chestiune care trebuie sa o incadrati intr-un cadru legal dvs. Cei de la asociatie trebuie sa vina sa constate care e problema si sa ia masurile necesare. Din pacate, la noi asociatia a actionat foarte lent si fara masuri clare, astfel incat a trebuit sa ne adresam mai departe la primarie, inspectiei in constructii, etc. In ultima instanta, apelati la un avocat care va v-a invata ce sa faceti.
Am pus ventilator performant. Cat a fost total anulata canalizarea nu facea fata nici asa, ca mirosea foarte tare. De cand au facut acea improvizatie si a mai scazut mirosul, reuseste sa rezolve partial problema, dar daca il tin permanent pornit. Iar noaptea nu pot sa il tin mergand ca deranjeaza vecinii, Nu mai pun ca functionarea lui continua mi-a crescut mult costurile cu energia electrica.
Var rog sa ma ajutati la o intrebare mai mult de ordin tehnic, daca exista vreun specialist in acest sens pe forum. La ultimul etaj al unui apartament au fost desfiintate tronsoanele comune de canalizare menajera baie si bucatarie si aerisirea comuna de la baie.(nefiind nici geamuri in baie). Urmare a sesizarii vecinilor, cum ca urmare a acestor proceduri sunt mirosuri foarte urate in incaperi si in urma interventiei politiei locale, cel de la 4 a reconstruit teava de canalizare menajera din baie, dar nu conform proiectului initial(dreapta de la parter pana la iesirea pe acoperisul blocului) al baii, ci i-a facut un traseu ocolitor(ca sa nu strice prea mult din amenajarile baii), cu 3-4 coturi, ca in final sa iasa pe acoperisul blocului. De asemenea, teava comuna a fost redusa de la diametrul de 110cm la 75 cm. Urmare a acestei modificari se simte clar o imbunatatire a conditiilor de trai din apartamentele vecine(prin refacerea chiar si modificata a partii care permitea aerisirea si egalizarea presiunilor pe colana menajera), dar tot mai exista miros in baie. Intrebari: 1. Schimbarea traseului si dimensiunii tevii de canalizare(pertea prin care se face aerisirea) sunt tehnic de natura sa faca sa nu functioneze canalizarea la capacitate maxima(asa cum a fost ea proiectata initial)? 2. Putem solicita readucerea ei la forma proiectata din constructia blocului(e un bloc construit in 1990 si nu mai stim.daca actualele normative in constructii prevad si posibilitatea executarii si in alt fel)? As putea pune niste poze, dar nu mi dau seama daca site ul.permite. Multumesc!
Urmare a constructiei la un bloc a unei mansarde fara autorizatie, dezafectarea coloanelor de canalizare comune si aparitia unor fisuri in planseul despartitor dintre apartamente, ca urmare a unor lucrari efectuate la ultimul etaj al unui bloc, am sunat la inspectoratul de stat in constructii si le am expus problema, iar de acolo mi s a raspuns ca nu e de competenta lor si ca Asociatia de proprietari trebuie sa rezolve sau Primaria. Inainte de acest fapt am sesizat si Asociatia, care nu a facut nimic, apoi primaria, care ne a raspuns ca trebuis sa sunam la inspectoratul in constructii. E posibil ca o asemenea situatie sa nu fie luata in analiza de Inspectoratul in constructii? Unde ma pot adresa mai departe? Multumesc!
Presedinta asociatiei de proprietari sau asociatia in sine pot fi actionate in instanta, dat fiind ca, urmare a unor distrugeri a tevilor comune menajere de catre proprietarul apartamentului de la ultimul etaj, a fost vizibil partinitoare, a ignorat in mod repetat, aproape jumate de an, solicitarile vecinilor afectati de aceasta distrugere si nu s-a implicat decat dupa ce am reclamat acest fapt la primarie si acum, chiar si in aceste conditii, intarzie luarea unor masuri clare pentru rezolvarea problemei? Multumesc!