Buna ziua, a trecut ceva vreme si multumesc pentru raspuns se pare ca restul oamenilor ori nu stiu de aceste probleme ori nu doresc sa participe.
La sfarsitul anului 2011 am avut o discutie cu un avocat de la B. si A. legat de aceste probleme si aparita acestui ordin si acesta mi-a explicat ca datorita aparitiei acestui ordin cei ONG-urile care pana acum au mers in paralel cu OUG 34 acum vor merge dupa Instructiunile AM.
Inca sunt in dilema cu multe aspecte dar nu ai cu cine sa le discuti.
Oricum toata lumea merge pe instructiuni si mici prevederi din OUG 34/2006 si
doamne ajuta !
Multumesc pentru ajutor zi frumoasa
Multumesc pentru raspuns, as dori sa stiu daca SRL doreste sa adere la CCM la nivel de ramura de comert e o procedura speciala ce trebuie facut ?
Si pentru Fundatie avand peste 21 de angajati trebuie obligatoriu CCM la nivel de unitate neamai putand adera la cel de Nivel National da ?
Multumesc
Buna ziua as dori sa ma lamuriti si pe mine in doua probleme.
1. As dori sa stiu ce contract colectiv de munca se incheie pentru o Fundatie ?
Inchei CCM la nivel de unitate, ramura, din cate stiu cel la nivel National nu mai e in vigoare iar prevederile din Codul Muncii nu pot sa zic ca m-au ajutat prea mult doar ca trebuie sa ai un CCM.
2. La un SRL care are ca obiect de activitate principal CAEN 4774 Comert cu amanuntul articole medicale ortopedice, ce CCM tr sa inchei.
Presupun ca avand acest obiect de activitate nu e obligatoriu sa inchei un CCM la nivel de unitate si ca s-ar incadra in CCM la nivelul ramurii de Comert care ar fi valabil pana in 2012.
Ok as dori sa ma sfatuiti cum e mai bine sa procedez sa fac CCM la nivel de unitate pentru ambele institutii (ONG si SRL) , mentionez ca ambele au mai mult de 21 de angajati, deci un CCM ar trebui sa existe acum nu stiu care si unde?!
Si apropo salariile compensatorii la concedierea din motive care nu tin de persoana angajatului se mai dau sau doar dc sunt prevazute in CCM.
Multumesc astept niste sfaturi opinii intrebari daca nu ati inteles ce doresc.
Buna ziua , va rog sa ma lamuriti si pe mine in urmatoarea problema.
Fundatiile care au proiecte FSE cum achizitioneaza produse/servicii.
Pana acum cei de la Amposdru/Oirposdru au emis un Ghid si Instructiuni pentru efectuarea achizitiilor iar in acele instructiuni/ghid aveai doua optiuni ori achizitionezi in baza Instructiunilor/ghidului si a prevederilor trecute in acestea care se apropiau foarte mult de Oug 34/2006 ori in baza Oug 34/2006.
Mentionez ca Fundatia noastra nu are calitate de autoritate contractanta.
Anrmap in 29.06.2011 a publicat Ordinul 313/2011 care spune ca daca ai calitate de autoritate contractanta respecti Oug 34/2006 daca nu ai calitate de autoritate atunci nu ai obligatia de a respecta prevederile legislatiei precum si Instructiunile si ghidul impus de Amposdru/Oirposdru.
Redau mai jos raspunsul primit pe email de la ANRMAP
"Prin urmare, potrivit prevederilor Ordinul nr. 313/2011, beneficiarii privaţi ai fondurilor europene ce reprezintă entităţi juridice fără calitatea de autoritate contractantă care nu se încadrează în prevederile art. 9 lit. c) şi lit. c1) din O.U.G. nr. 34/2006, nu au obligaţia de a respecta prevederile legislaţiei în domeniul achiziţiilor publice, precum nici alte instrucţiuni impuse de Autorităţile de Management (AM), atunci când atribuie contracte de lucrări sau servicii.Deasemenea, atunci când beneficiarii, entităţi juridice fără calitatea de autoritate contractantă, încheie contracte de furnizare, nu au obligaţia de a respecta prevederile legislaţiei în domeniul achiziţiilor publice, precum nici alte instrucţiuni impuse de AM."
Totusi pentru viitoarele achizitii am rugamintea sa imi spuneti si mie, poate unii dintre dvs sau mai lovit de problema cum procedam pana la urma, achizitionam cum putem (un fel de achizitie directa pe baza de contracte incheiate cu furnizorii), respectam totusi ghidul/instructiunile(care nu au nici o valoare juridica), mergem in paralel cu Oug 34/2006.
Astept pareri opinii si sfaturi
Multumesc
Multumesc de raspuns , e unpic mai complicat deoarece noi avem fisa a postului facute pe anumite proiecte privind fonduri structurale.
Pe mine ma deranjeaza faptul ca eu dupa opinia mea ar fi trebuit sa fiu sub Directorul general si nu cel Financiar, pt ca nu mi se pare normal ca terminand facultati diferite sa te subordonezi unei alteia.
Asta ar insemnat pe o scara ierarhica ca Fac ASE este in varful piramidei si sub ea sa intre toate celelalte facultati nu ?
Buna ziua , am si eu o problema , lucrez la o fundatie iar in organigrama am observat ca consilierul juridic e trecut sub directorul financiar.
Adica directorul financiar este "seful" consilierului juridic.
E posibil asa ceva e vreo baza elgala care reglementeaza organigrama si pozitiile in ea, eu pe unde am mai lucrat eram subordonat directorului general , executiv, dar nu si Financiarului.
In opinia mea Financiarul , juridicul ar trebuii sa fie pe aceeasi ramura avand relatii de Egalitate si nu sa fie subordonati unul altuia.
Astept parerile dvs
Multumesc
Buna ziua,
as dori si eu opinia dvs in o problema de care m-am lovit recent.
SRL unde lucrez doreste sa angajeze persoane cu dizabilitati (conform profilului societatii) cu norma partiala de lucru si in diferite locatii din tara.
E posibil ca in o locatie sa fie numai o persoana angajata iar in alte locatii 2-3 sau mai multi.
Toate aceste persoane sa fie angajati ai societatii pe diferite functii prestand activitati pentru societate.
Intrebarea mea este : trebuie neaparat sa deschid pentru fiecare angajat punte de lucru in fiecare locatie sau se poate si altfel ? !
Astept opinii cat mai multe , multumesc
Buna ziua,
sunt deacord cu spusele colegei Evitzu si mergeti in paralel cu ambele dosare pt ca legea va da voie, in legatura cu semnarea si stampilarea inscrisurilor vedeti ca anumite instante de jud pe Oug 5 si 119 resping unele dosare care pe inscrisuri nu au si stampila pe inscrisurile debitorului. Aceasta este o prostie deoarece Codul Fiscal art 155 alin 6, mentioneaza clar ca nu este obligatoriu sa pui si stampila pe langa semnatura, pe langa asta Regimul Juridic al stampilei in Romania nu exista , sunt anumite stipulari in cateva legi dar mai mult cu obligatie catre Institutiile publice in contractele comerciale intre persoane jur de drept privat nu e obligatoriu.
In ceea ce priveste cererea ea suspenda/intrerupe prescriptia deci exceptia pe care o putea invoca debitorul pica. Tot odata depuneti la dosar toate inscrisurile pe care la aveti emailuri. scrisori adrese tot, creanta tr sa fie certa lichida si exigibila tot odata sa arati instantei ca ati facut toate demersurile necesare chiar si telefonic pentru recuperarea debitului iar debitorul nici pana acum nu a dat dovada de buna credinta. Verifica si in buletinul insolventei sa nu fie in faliment, ca eu am patit incercam sa obtin titlu executoriu prin Oug 5/2001 si SRl respectiv era in faliment de 1 an :) , in fine.
Cam astea ar fi opiniile mele, succes si sa ne spui si noua rezultatul/rezultatele
Zi frumoasa