E posibil totusi sa existe textul de lege in cauza dar ar trebui sa ma documentez putin pe tema asta inainte de a da un raspuns pertinent...
Pe de alta parte, in functie de buna sau reaua credinta a celui care a cumparat in baza L 112, nu este exclusa nici anularea contractului sau de vanzare - cumparare asa ca, din acest punct de vedere, achizitia apartamentului mi se pare ca are unele elemente de risc.
Un raspuns complet si pertinent poate fi dat numai in urma studierii documentelor si a unei mici cercetari a starii de fapt.
Pana atunci, sustin ideea lui themis de a cere incheierea de respingere din partea notarului si atacarea ei.
Rezolvarea e mult mai simpla decat pare: Luati o foaie de hartie, denumiti-o "Conventie" si scrieti pe ea, in termeni cat mai accesibili urmatoarele: numele si datele de identificare ale celor doi, elementele starii de fapt (povestea care sta in spatele hartiei) cu maximul de detalii legate de bunurile achizitionate, perioada in care au fost folosite in comun, motivul pentru care acestea au fost cumparate in comun etc. La final, adaugati angajamentele fiecarei parti fata de cealalta intr-o forma cat mai detaliata, data, si semnaturile. Acest act se va redacta in 2 exemplare.
Documentul in cauza va putea in viitor sa fie suportul aplanarii oricaror discutii sau chiar al unei eventuale actiuni in justitie. Nu apelati la formalitati excesive decat daca aveti niste bani de cheltuit in plus.
Ca varianta alternativa, luati legatura cu un avocat care sa dea o forma oficiala documentului si care, in caz de nevoie, poate certifica data, continutul si semnaturile. Sau puteti apela la fel de bine la un notar. Dar aceste variante costa si nu mi se par utile in contextul dat...
Se pot incheia cu casele de asigurari contracte separate in baza carora sa va achitati contributiile in afara unui raport de munca.
In acest fel veti beneficia de toate drepturile din aceasta categorie care decurg din raporturile de munca, fara a avea calitatea de salariat.
Mai multe informatii puteti obtine de la institutiile in cauza.
In plan pur teoretic, un singur coproprietar poate inchiria chiar si TOT terenul fara a avea acordul expres al tuturor celorlalti intrucat este vorba de un act de administrare. Practic vorbind, problemele apar atunci cand ceilalti coproprietari incep a se opune actului de inchiriere si fac tot posibilul pentru evacuarea chiriasului si, intr-un atare caz, toata teoria ramane fara aplicabilitate. Pe de alta parte, chiar si atunci cand nu ar exista opozitii, chiria va trebui distrubuita coproprietarilor conform cotei fiecaruia...
Solutia cea mai sigura ar fi realizarea unui acord privind folosinta temporara a loturilor fiecaruia, act care sa acompanieze contractul de locatiune - dar inteleg ca aceasta varianta nu este tocmai viabila...
Unica idee care imi vine in acest moment ar fi promovarea unei cereri de ordonanta presedintiala (ce-i drept, cu sanse minime de reusita - dar nu inexistente) prin care sa se solicite atribuirea unui anumit lot in folosinta temporara a persoanei interesate, pana la realizarea partajului. Odata obtinuta folosinta pe aceasta cale, ea poate fi transmisa mai departe catre chirias...
Adaugire ulterioara:
Poate ar fi mai usor incheierea de catre coproprietarul in cauza a unui contract de inchiriere cu ceilalti trei, dupa care suprafata respectiva se poate subinchiria catre terta persoana.
In mod evident, banca, prrin reprezentantul ei, si-a incalcat obligatia de confidentialitate pe care o are fata de Dvs. Teoretic, puteti face plangeri penale, reclamatii la conducerea bancii sau actiuni in despagubire...
Practic, trebuie sa dovediti cele intamplate, lucru oe care il banuiesc a fi imposibil. De asemenea, ar trebui sa indicati persoana care a oferit acele informatii...
Sfatul meu: let it be :(
Sentinta prin care se ia act de renuntarea la judecata se comunica partilor. Pana la urma o veti primi, in functie de operativitatea instantei. Am intalnit relativ des situatia in care, in acest sfarsit de an, comunicarile emise de catre instante nu au ajuns la destinatie intrucat nu au existat fonduri pentru achitarea serviciilor postale.
In ceea ce priveste actul de renuntare la judecata in sine, nu mi se pare o varianta tocmai fericita. Acele motive pe care spuneti ca le-ati avut se puteau concretiza foarte bine intr-o cerere de suspendare a judecatii, fara a fi nevoie sa reluati intreaga procedura.
Ca solutie la situatia actuala, va recomand sa sunati sau sa mergeti personal la arhiva instantei pentru a afla daca hotararea a fost motivata si daca ea este definitiva (improbabil, avand in vedere necomunicarea).
Daca hotararea nu e definitiva, nu va ramane altceva decat sa asteptati sau sa initiati o procedura noua. Pe de alta parte, in cazul improbabil in care hotararea a ramas definitiva, puteti solicita o copie a acesteia pe care mai apoi sa o inaintati Primariei.
P.S. Ca o nota "tehnica", Dispozitiile emise in baza L. 10 nu sunt acte administrative si, deci, nu pot face obiect al actiunii in contencios administrativ.