Am înteles si multumesc pt.raspuns, dar, se diminueaza C.O.pe 2008 si daca, spre exemplu, 20 zile C.M.au fost in 2007(octombrie-noiembrie), iar 70 zile CM au fost in 2009 (aprilie-decembrie), adica, nu toate 90 in acelasi an calendaristic (2008).
SI CINE O POATE CONTESTA.REVIN. DOAR PERSOANELE LA CARE SE FACE REFERIRE IN DISPOZITIE, SAU "ERGA OMNES"?
DISPOZITIA NU A FOST COMUNICATA NIMANUI SI NICI PUBLICATA NICAIERI SPRE A SE PUTEA LUA LA CUNOSTINTA DE CONTINUTUL EI. ATUNCI, CUM SE SOCOTESTE TERMENUL DE 5 ZILE IN CARE POATE FI CONTESTATA. THIS IS A PROBLEM.
Consiliul Local dă o hotărâre, privitor la anumite persoane, nominal. Primarul dă o dispoziţie, în baza aceleihotărâri, dar cuprinde în dispoziţie,totnominal,numai o parte din persoanele pentru care s-a dat hotărârea consiliului local. Dispoziţia nu este comunicată şi nici făcută publică,spre a se putea lua cunoştinţă de conţinutul ei.In conţinut însă, se prevede că poate fi atacată în 5 zile de la comunicare. Cum am spus, nu a fost comunicată niciunei persoane. Cei cuprinşi în hotărârea consiliului local şi necuprinşi în dispoziţia primarului, au dreptul să atace dispoziţia? Dacă nu sunt în posesia ei, ci doar au auzit, neoficial, că s-a emis dispoziţia nr. x şi că ei nu sunt trecuţi în dispoziţie, cum se calculează termenul de 5 zile?
Concret,există contracte încheiate între autorităţi ale administraţiei publice şi firme private, prin care aceste firme oferă instituţiei administraţiei publice (primărie, consiliu local), consultanţă privind accesarea fondurilor europene. Contractul,sărac în clauze şi explicaţii, la "OBIECTUL CONTRACTULUI" prevede sec:"Consultantul va asigura beneficiarului următoarele: "Consultanţă privind accesare fonduri de finanţare nerambursabile pe Măsura 322".Nu se specifică nicăieri în conţinutul contractului ce presupune această "consultanţă",adică, cam care ar fi concret atribuţiile consultantului. În lipsa detaliilor din contract, întrebarea este dacă aceste firme pot elabora, pentru sau în numele clientului,studii de fezabilitate sau proiecte tehnice?
Mai mult, daca ai fost detasat pana cel tarziu la o anumita data si acea data s-a implinit demult, mai poate vreo instanta sa dispuna anularea dispozitiei si reintoarcerea ta pe acel post. Daca intre timp postul a fost ocupat prin concurs, ce facem, il dam afara pe cel numit in conditiile legii si aducem "detasatul" inapoi? Concret:PERIOADA DE DETASARE EXPIRA, SA ZICEM, LA 1.09.2008. PRIN DISPOZITIE, SEFUL ANULEAZA DETASAREA IN MAI 2008.DETASATUL ACTIONEAZA IN INSTANTA, I SE DA CASTIG DE CAUZA IN AUGUST 2008, DAR VREA SA PUNA IN APLICARE HOTARAREA IN DECEMBRIE 2008.INTRE TIMP, POSTUL ESTE OCUPAT, LEGAL, CUM AM SPUS.CUM ESTE HOTARAREA JUDECATOREASCA IN ACEST CAZ SI CUM O POTI PUNE IN EXECUTARE?
Mie mi se pare ca detasarea, in interesul unitatii angajatoare, pe o functie de conducere, trebuie intr-adevar lasata la aprecierea institutiei privitor la durata. In fond si la urma urmei, este un beneficiu pe care unitatea il face angajatului, deoarece fct de conducere implica automat drepturi salariale mai mari. Tinand cont de faptul ca ti se ofera acest "cadou", fara sa sustii un examen sau un concurs, chiar nu vad motivul pentru care, in situatia in care esti inlocuit cu altul, inainte de implinirea intregului termen pe care puteai fi detasat, ai ceva de obiectat. Mai ales cand ai fost pus in locul altuia, caruia ii incetase detasarea in aceleasi conditii, adica fara explicatii, pur si simplu a fost anulata dispozitia prin care cel dinainte era detasat pe aceasta functie si s-a dat o alta dispozitie prin care tu esti detasat pe aceasta functie. Dupa cateva luni, ti se aplica si tie acelasi procedeu si esti oripilat, incercand sa tii cu dintii de functia respectiva. dece ? In fond si la urma urmei, fiind detasare in interesul unitatii si nu la cererea ta, conducerea unitatii este libera sa decida care ii este "interesul".
Daca un cadru didactic este detasat pe functia de director pana cel mai tarziu la o anumita data, poate conducerea sa anuleze dispozitia de detasare inainte de implinirea acelui termen, fara a motiva incetarea detasarii? Detasarea se dispune in interesul invatamantului.Asta presupune ca poate inceta oricand conducerea considera ca nu mai este in interesul invatamantului ca persoana respectiva sa ocupe acel post. Vorbim de un post de conducere, anterior angajatul neocupand un post similar.
ªtie cineva dacă s-a pronunţat Curtea Constituţională cu privire la neconstitutionalitatea OUG nr.15/2008 şi OUG nr.151/2008 ? Dacă da, am şi eu nevoie de nr.şi data deciziei Curţii Constituţionale.Vă mulţumesc.
Probabil este de notorietate ca, la acel moment, vorbim de anii 195 si ceva, pentru a nu plati impoyite mari, oamenii nu prea se treceau la rol cu tot terenul pe care il detineau in proprietate.Pe de alta parte, o multime de ŢevidenteŢ ale primariilor, pur si simplu nu mai exista.Nimeni nu are o explicatie plauzibila pentru aceasta ŢlipsaŢ şi uite-aşa...pana la urma, singurul mod in care pot dovedi proprietatea este actul autentificat la notar de vanzare-cumparare. De altfel, legea spune:Actul de vanzare-cumparare autentic constituie just titlu.Ori, ce alta proba ar mai fi necesara pe langa -just titlu-pentru dovada proprietatii, mai ales in situatia in care statul(primaria, in speta) nu poate face in nici un fel dovada ca are in proprietate acest teren?