am inteles, doar ca nu este vb de expirarea C.U. ci timpul mare in care se va elibera topo cu cadastru, restul toate le am si inca la topo nu au venit inca la masuratori, deci inca 2 luni de asteptare cu toate ca doresc sa achit taxa de urgenta.
nu imi mai pot permite sa astept, mi se termina concediul si nu mai am nici meseriasi.
imi mai permit maxim 10 zile, ce pot face in acest sens?
buna ziua,
sunt intr-o mare dilema, doamna care mi-a facut proiectul pentru constructie pivnita nu mi-a zis ca trebuie sa fac si toposi cadastru, eu am obtinut toate avizele inafara de cele 2.
problema e ca nu-mi da autorizatia de constructie daca nu am si topo si cadastru.
am facut deja o groapa de dimensiunea beciului si nu mai pot astepta pana sa-mi dea avizul de l topo.
care este amenda pt constructie fara autorizatie?
mentionez ca vreau sa fac un beci de 2/5 metri la cota de -1,7 metri..
Am cumparat marfa de la o firma de mai multe ori , valoarile destul de mari peste 50.000 ron la o livrare si i-am platit cu virament bancar la termen de 15 si 30 zile .
La controlul pentru recuperare TVA, cei de la control mi-au pus ca nu avem dreptul sa deduc acest TVA deoarece cel care mi-a vandut marfa nu si-a depus declaratiile.
Eu am verifict pesiteul anafului societatea , am vazut ca nu este inactiva si ca are bilanturile depuse, mai mult nu ai cum verifica.
Problema este ca noi avem de recuperat aproximativ 50.000 ron TVA si nu o sa-i mai vedem acesti bani.
tot la acest control am avut o problema cu vanzarile intracomunitare vanzare de tip FCA, mi-au cerut CMR-ul, l-am dat si pe acesta dar mi-au spus ca eu trebuie sa ma asigur ca marfa a parasit Romania, ori in contract pe mine nu ma intereseaza ce face cu ea si nici transportul nu ma intereseaza atata timp cat mi-am incasat banii.Nu inteleg cum pot eu obliga firma din ungaria sa scoata marfa din tara ca eu sa-mi pot deduce TVA-ul.
Astept comentariile voastre.
am o mare nelamurire, nu am inteles cum mi-au explicat cei de la Primarie.
Am fost angajata ca si asistent social timp de 2 ani pana in luna februarie 24, cand copilul pe care l-am ingrijit a decedat. Mi-am primit dcizia de desfacere a CM abia in luna martie in jurul datei de 25. anul trecut mi-am infintat un srl si din luna februarie am inceput sa am activitate.in luna februarie am ramas insarcinata , sunt o viitoare mamica.
problema este urmatoarea: din luna februarie pana in luna mai in data de 06.05, am intrerupere pe cartea de munca, oare daca am acesta intrerupere o sa mai beneficiez de acel ajutor de 600 lei sau numai de cei 200 lei alocatie. astept raspuns.
prietena mea a fost angajatata in cadrul serviciului de asistenta sociala, aavut un baiat care in luna februarie in 22, a decedat.a avut contract de munca pe durata determinata de 2 ani.in luna april s-a angajat cu CM la firma care si-a infintat-o in april , in data de 05.05. a aflat ca este insarcinata.intrebarea mea este daca in luna decembrie , cand o sa nasca beneficieaza de acea indemnizatie de 600 ron?
va rog si o baza legala.
multumesc.
am avut control de la anaf si dgfp , pentru rambursare de tva .
firma a avut livrari intracomunitare cu conditie de livrare EXW si FCA , societatea care a cumparat marfa si-a asigurat transport.la control mi-au cerut CMR-ul care insotea marfa , lucru care eu nu l-am avut deoarece firma transportatoare si cumparatorul erau din aceasi tara si nu mi-au transmis si mie un exemplar.
le-am spus ca modalitatea de livrare a marfii a fost la societatea noastra in curte iar dupa ce iese cu ea pe poarta nu ne mai intereseaza ce face cu ea , atata timp cat marfa a fost platita si banii sunt in contul nostru.cel de la anaf mi-a spus ca daca nu am dovada ca marfa a iesit din tara si a ajuns la destinatar, nu pot sa o consider livrare intracomunitara scutita de tva, nici chiar dovada incasarii banilor nu este buna.
este cumva specificatacest lucru in lege ?
Va rog sa-mi spuneti care este termenul legal in care finantele trebuie sa-ti ramburseze TVA-ul dupa data semnarii si aprobarii procesului verbal de rambursare .
Multumesc.
sunt PFA si am un salon de infrumusetare. doresc sa-i dau salonului (reclama si catile de vizita) un nume, altul decat cel scris in autorizatia PFA.
ce trebuie sa fac ca sa pot fi in legalitate?
multumesc
sunt p.f.a. de 3 zile, va rog sa-mi spuneti ce fel de registre si ce documente trebuiesc intocmite/
ce fel de contabilitate se tine si cum?
am inteles ca iti poti face singur contabilitatea.
multumesc in avans