Sofia eu ti-am raspuns: banca este indreptatita sa -i opreasca pe toti daca a fost o greseala de-a bancii . Daca persoana care a virat banii pe cardul tau a scris eronat contul pe foaia de varsamant , ordin de plata sau viramente online , se va adresa bancii sa-i vireze banii in contul corect , si in acest caz este indreptatita sa- i ia pe toti pentru ca persoana care a intocmit fv sau op a gresit nr de cont dar nu si titularul contului iar banca trebuia sa nu vireze banii daca nu coincideau cele doua date , titularul contului si nr de cont .
Deci banii ti-i vor lua oricum.
Sunt limitate sumele representant retineri din salariu la nivelul a 30 % din salariu . Nu este cazul tau .Statul de plata e una , contul la banca e alta.
Ca sa ti se retina din salariu va trebui sa te dea in judecata.
Nu stiu daca ai inteles . Sper !!!!
Prin decizia de concediere , e drept inceteaza si contractul de munca, dar are specific faptul ca este un act unilateral . Este o instiintare a angajatorului catre angajat asupra motivelor si termenii in care inceteaza raporturile de munca.
Art. 55. - Contractul individual de munca poate inceta astfel:
a) de drept;
b) ca urmare a acordului partilor, la data convenita de acestea;
c) ca urmare a vointei unilaterale a uneia dintre parti, in cazurile si in conditiile limitativ prevazute de lege.
Art. 58. - (1) Concedierea reprezinta incetarea contractului individual de munca din initiativa angajatorului.
(2) Concedierea poate fi dispusa pentru motive care tin de persoana salariatului sau pentru motive care nu tin de persoana salariatului.
Daca nu sunt destul de explicita imi cer scuze
OANAF nr. 819/2008 vizeaza sapte Declaratii fiscale
Conform Procedurii aprobate de OANAF nr. 819/2008, persoanele juridice sau orice alte entitati fara personalitate juridica vor fi declarate inactive daca indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:
- nu au depus nicio declaratie la doua termene de declarare consecutive;
- nu li s-a aprobat, la cerere, de catre organul fiscal competent o masura privind indeplinirea obligatiilor fiscale declarative (regim derogatoriu).
Declaratiile vizate de acest ordin sunt:
- formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat";
- formularul 102 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetele asigurarilor sociale si fondurilor speciale";
- formularul 103 "Declaratie privind accizele";
- formularul 300 "Decont de taxa pe valoarea adaugata";
- formularul 301 "Decont special de taxa pe valoarea adaugata";
- formularul 390 VIES "Declaratie recapitulativa privind livrarile/achizitiile intracomunitare de bunuri";
- formularul 394 "Declaratie informativa privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national".
Neachitarea impozitului forfetar duce la calculul de penalitati .
Neachitarea lui sau nedepunerea situatiilor financiare nu poate duce la lichidare ci doar va fi inactiva adica nu mai puteti desfasura activitatea decat atunci cand veti plati datoriile la stat.
Nedepunerea in termen a declaratiilor fiscale se sanctioneaza cu amenda de pana la 10.000 lei. Pentru intarziere la plata obligatiilor la bugetul general consolidat se calculeaza majorari de intarziere 0,1% pentru fiecare zi de intarziere (pe an 36,5%) si se declanseaza imediat executarea silita.
Daca depasiti termenul platile sunt mai mari aprox 2000 ron. Succesiunea lamureste un pic lucrurile cu privire la cine si cat mosteneste din acel apartament, depinde cum a fost dobandit de parinti tai. Daca apartamentul este mostenit de mama ta atunci este numai al ei si veti mosteni in mod egal tu si sora ta numai dupa moartea ei . Daca a fost mostenit de tatal tau toti trei aveti drepturi egale la mostenire. Daca a fost dobandit de ambii parinti , mama ta detine 50% plus inca 50% impartit la 3 .
Trebuie sa mergi la protectia consumatorului cu contractul , graficul de rambursare si facturile toate si iti vor calcula conform contractului sumele de plata si diferentele.
Succes!
#-o, 1. La articolul 9, alineatul (2) va avea urmatorul cuprins:
"(2) Angajatorii sunt obligati sa depuna la inspectoratele teritoriale de munca de pe raza unde isi desfasoara activitatea, inclusiv la punctele de lucru, daca sunt in alt judet decat in cel unde societatea comerciala isi are sediul:
a) actele privind incheierea, executarea, suspendarea, modificarea si incetarea contractelor individuale de munca, in termen de 5 zile de la perfectarea acestora;
b) lunar, dovezile de calculare a drepturilor salariale, pana la data de 25 a lunii urmatoare celei pentru care se face plata acestora."
"perfectarea acestora" - nu au spus intocmirea acestora .
Multumesc oricum de explicatii !
X-(
In baza ORDONANTEI DE URGENTA nr. 28 din 18 martie 2009 privind reglementarea unor masuri de protectie sociala, art. 2, pe durata intreruperii temporare a activitatii angajatorului (prevazuta la art. 53 alin. (1) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificarile si completarile ulterioare) “angajatorul si salariatii sunt scutiti de la plata contributiilor de asigurari sociale datorate atat de angajatori, cat si de salariatii care beneficiaza de indemnizatia de minimum 75% din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat”, dar nu mai mult de 3 luni.
In Codul Muncii, Art. 53(1) a fost modificat in baza aceleiasi Ordonante “Pe durata intreruperii temporare a activitatii angajatorului salariatii beneficiaza de o indemnizatie, platita din fondul de salarii, ce nu poate fi mai mica de 75 % din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat.”. Intrucat NU exista o definitie explicita a somajului tehnic, aflam din Codul Muncii ca unul din motivele de suspendare a contractului de munca este Art. 52.1.d) “in cazul intreruperii temporare a activitatii, fara incetarea raportului de munca, in special pentru motive economice, tehnologice, structurale sau similare”. Rezulta indirect o definitie a intreruperii temporare a activitatii.
Art. 2.3 din OUG 28/2009 identifica in mod explicit contributiile de la care sunt scutiti atat angajatii cat si angajatorii, pentru indemnizatiile de minimum 75% din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat:
- contributia de asigurari sociale
- contributia de asigurari pentru somaj
- contributia de asigurari pentru accidente de munca si boli profesionale
- contributia la fondul de garantare pentru plata creantelor salariale
- contributia pentru asigurari sociale de sanatate, inclusiv contributia pentru concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate.
De asemenea, sumele reprezentand indemnizatiile sus mentionate “nu sunt incluse in veniturile salariale si nu sunt impozabile, pentru o perioada de cel mult 3 luni în anul 2009, in intelesul impozitului pe venit prevazut de Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare”. Cu alte cuvinte, pentru indemnizatiile in cauza nu se retine nici impozitul pe venituri din salarii.
Ordonanta sus mentionata nu a putut fi aplicata deoarece nu existau norme metodologice. Au aparut insa 2 reglemetari direct incidente asupra materiei in cauza:
1. In 12.05.2009 a aparut in Monitorul Oficial ORDINUL nr. 343 din 14 aprilie 2009 pentru modificarea si completarea Normelor de aplicare a prevederilor Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, cu modificarile si completarile ulterioare, aprobate prin Ordinul ministrului muncii si solidaritatii sociale nr. 340/2001
2. in data de 24.04.2009 a aparul in M.O. ORDINUL nr. 491 din 6 aprilie 2009 pentru modificarea Normelor metodologice privind stabilirea documentelor justificative pentru dobandirea calitatii de asigurat, respectiv de asigurat fara plata contributiei, precum si pentru aplicarea masurilor de executare silita pentru incasarea sumelor datorate la Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate, aprobate prin Ordinul presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 617/2007.
Aceste ordine reglementeaza aspectele practice, procedurale, legate de declararea salariatilor in somaj tehnic. Angajatii in somaj tehnic NU pierd calitatea de asigurat. In urma noilor reglementari, daca societatea are si personal care beneficiaza de prevederile OUG 28/2009, va completa pentru acestia o declaratie CAS separata.
Pentru a putea demara procedura in urma careia angajatorul si angajatii sa fie scutiti de la plata contributiilor, societatea trebuie sa depuna la ITM, in termen de 5 zile de la luarea deciziei in forul de conducere (AGA) decizia de suspendare a contractelor. (termenul prevazut in legea 130/1999, art. 2.(2).a).)
Decizia de concediere este diferita de decizia de incetare a contractului de munca.
Asta ca un alt aspect.
Decizia de concediere este actul unilateral al angajatorului prin care se dispune incetarea contractului individual de munca .
Potrivit dispozitiilor art. 74. alin. (1) din Codul muncii „Decizia de concediere se comunica salariatului in scris si trebuie sa contina in mod obligatoriu:
a) motivele care determina concedierea;
b) durata preavizului;
c) criteriile de stabilire a ordinii de prioritati, conform art. 69 alin. (2) lit. d), numai in cazul concedierilor colective;
d) lista tuturor locurilor de munca disponibile in unitate si termenul in care salariatii urmeaza sa opteze pentru a ocupa un loc de munca vacant, in conditiile art. 64.”
Daca prin decizia de concediere se comunica durata preavizului si toate celelalte nu inteleg de ce mai trebuie instiintare de preaviz.
Daca stii exact articolul de lege spune-mi-l si mie te rog.
Merci frumos!
Rozi draga, nr de inregistrare se poate da oricand ,mai ales ca se practia de catre unele firme sa-si pastreze cateva nr mai vechi, iar stampila unitatii la fel . Important este ca exemplarul pe care il duce la camera de munca sa cuprinda si nr de inreg si stampila. Oricum camera de munca nu-ti primeste documente nestampilate si fara nr de inregistrare.