Fac asta, dar nu mi-a sarit in ochi diferenta de 5 lei, Cu siguranta, daca voi mai avea relatie contractuala cu ei vreodata, voi casca ochii...In cel mai rau caz pierd 20 de eur (1x 20 luni ramase din contract), ei vor "pierde" 3 clienti cand voi termina contractul...Chestia e ca au mai facut asa o data anul trecut si am rezolvat cu revenire la valoarea initiala, acum vad ca se dau cotiti.
Dar cum trag unii concluzii....da, nu ma intereseaza
Dumneavoastra cititi intregul continut al fiecarei facturi de utilitati primite? Intotdeauna cea de-a doua pagina cuprinde detalii despre cum poti plati factura, sunt abonat de 18 ani, credeti ca sunt interesat sa citesc aceeasi informatie de 196 de ori? Nu credeti ca acet tip de informare ar trebui sa vina separat intr-o informare specifica si doar pentru acel subiect?
Factura o primesc pe email, doar ca nu-i dau importanta. Primesc mesaj cu suma si platesc. Astfel de mesaje ar trebui trimise separat, nu pe o pagina secundara din factura. Nu inteleg termenul de 30 de zile....poate nu am acces in cele 30 de zile la factura.
Plus, cum se justifica cresterea de pret la un abonament existent daca ei au inca in oferta curenta acel abonament la pretul vechi de la data contractarii?
Buna ziua,
In luna iulie am facut un abonament Orange 8EUR tva inclus pe luna. In luna Octombrie mi s-a emis factura aferenta, iar pe a 2a pagina era facuta o mentiune ca, din cauza cresterii costurilor generale, tariful abonamentului creste de la 8 la 9 EUR si ca daca nu sunt de acord am 30 de zile la dispozitie sa denunt contractul. Eu mi-am dat seama de schimbare in decembrie cand mama mi-a spus ca a patit acelasi lucru si uitandu-ma pe facturi am constatat marirea si ulterior mesajul de instiintare. I-am sunat pe cei de la Orange si le-am cerut sa treaca inapoi la tariful agreat prin contract respectiv 8EUR tva inclus. Raspunsul lor a fost ca au trecut cele 30 de zile in care puteam denunta si ca nu pot modifica, iar daca vreau sa denunt trebuie sa platesc 17 luni de abonament (perioada contractuala ramasa). Mentionez ca la aceasta data in oferta Orange , abonamentul contractat de mine inca exista la valoarea de 8EUR tva inclus.
Daca au trecut acele 30 de zile in care puteam spune ca nu sunt de acord cu modificarea, nu se mai poate face nimic? Sunt persoane care nici nu primesc facturile ca postasul nu-si face treaba (de exemplu si acum ei zic ca mi-au trimis raspuns la reclamatie de pe data de 5 ianuarie dar eu nu am primit nimic, oficiul postal nu are nimic). SIncer la momentul actual as dori rezilierea oricatui tip de colaborare cu ei desi sunt abonat din 2004, deci de 18 ani.
Multumesc
Buna ziua,
Doresc sa achizitionez un teren. Proprietarul are Certifiat de mostenitor in care i se acorda in cota de 1/1 terenul pe care doresc sa-l cumpar. Eu nu am vazut certificatul dar am inteles ca s-ar fi declarat in el ca ceilalti mostenitori sunt decedati. Ei au fost mai multi frati, restul au decedat.
Intrebarea mea este daca nepotii proprietarului ar putea revendica dreptul la mostenire mai tarziu si ar putea cere anularea certificatului de mostenitor in baza caruia s-au facut actele terenului si mai tarziu vanzarea acestuia.
In cazul in care s-ar intampla aceasta (declararea nula a certificatului de mostenitor) exista posibilitatea anularii contractului de vanzare cumparare?
As putea fi impactat ca si cumparator de o ulterioara atacare a succesiunii?
Mentionez ca terenul pe care doresc sa-l cumpar are intabulare pe numele proprietarului in baza certificatului de mostenitor cota 1/1
Multumesc.
Buna ziua,
In data de 07.11.2007 am contractat un credit ipotecar in valoare de 55200 Chf la Banca Romaneasca. La momentul respectiv mi s-au oprit 552 chf (1%)cu titlu de "plata comisioanelor Bancii aferente creditului acordat : 552chf" .
Tot atunci a fost deschis si un cont in CHF pe numele meu, cont in care s-au virat banii din credit, a fost facuta plata catre vanzator si ulterior a fost utilizat exclusiv pentru plata ratelor lunare. Pentru acest cont nu a fost perceput initial comision administrare cont, pe graficul de rambursare primit la acordarea creditului nefiind mentionat nimic despre acest tip de comision.
Incepand cu 2009 pe graficul de rambursare a aparut in josul paginii o mentiune: "Va rugam sa nu uitati necesitatea alimentarii contului de disponibilitati deschis la Banca cu suma necesara acoperirii comisionului de administrare lunara a contului curent", comision in valoare de 0.75Eur echivalent in CHF.
In contractul de credit la Art 5. - Comisioane am prevazute doar urmatoarele comisioane :
-comision analiza 0Eur
-comision administrare a creditului : 1% - 552chf pe care l-am platit
-comision de rambursare in avans
-comision de neutilizare credit - nu e cazul
si - comision de notificare
Nu este nimic altceva prevazul, deci nimic despre comision de cont curent si altele.
La Art.12 - Obligatii ale imprumutatului, pe langa altele este mentionat: "va asigura in conturile sale de disponibilitati deschise la BANCA, sumele necesare indeplinirii obligatiilor sale de plata catre BANCA conform prezentului CONTRACT"
iar in acest caz contractul nu prevede nimic de comision administrare cont credit.
In data de 27.05.2013 am semnat un act aditional in care era mentionat la rubrica Comisioane : "Incepand cu data semnarii prezentului Act Aditional, Banca nu percepe imprutatului comisioane aferente Creditului" da in continuare s-a perceput comisionul pentru contul curent aferent creditului.
Zilele trecute am primit o informare precum ca de la 20.01.2020 valoare comisionului se modifica de la 0.75 Eur la 1.30Eur echivalent in moneda contului, respectiv in cazul meu CHF, cu mentiunea ca :"Vă informăm că, în măsura în care nu sunteți de acord cu modificările propuse în cadrul acestei notificări, aveți dreptul să denunțați în mod unilateral contractul specific produsului/serviciului pe care îl dețineți, în mod gratuit și fără a fi necesară invocarea unui motiv, în orice sucursală Banca Românească"
dar in contractul de credit la punctul 10.3.3 este mentionat ca Imprumutatul se obliga sa mentina deschise la banca conturile pe toata perioada de valabilitate a prezentului contract.
Practii eu sunt obligat sa tin contul deschis si sa accept orice valoare vrea banca pentru comisionul aferent contului curent, comision care nu este prevazut in contract, pe graficul initial de rambursare si in niciun act aditional ci doar pe graficul de rambursare emis dupa 2009.
Cum credeti ca as putea proceda in acest caz, ma puteti ajuta cu un model de solicitare de anulare a perceperii comisionului de administrare cont precum si returnare tuturor sumelor incasate pentru acest comision din 2009 pana in prezent?
Inca un lucru: la daca acordarii banii, cei 55200chf din credit au fost repartizati astfel:
- asa cum am mentionat mai sus 552 chf comision administrare credit
- 54648 chf plata rest vanzare-cumparare
Dar in graficul de rambursare initial la sold suma este de55200, deci practic timp de 6 luni pana la sold de 54648chf eu am platit dobanda si la comisionul de administrare, lucru ce mi se pare total ilegal
Astept cu deosebit interes sfaturile dumneavoastra
Multumesc!
Buna ziua.
Va rog sa mă ajutati cu un răspuns in următoarea problema:
In 2012 a decedat bunica de pe tata
In iunie 2014 bunicul face testament prin care lasa tot uneia din surorile tatălui meu. In aceasta perioada bunicul era cu grad de handicap din cauza vederii iar tatăl meu era cel care era in acte ingrijitorul lui.
In dec 2014 bunicul decedeaza.
In feb 2015 sora tatatalui face cumva la un notar dezbaterea mostenirii fără prezenta tatălui meu sau a mostenitorilor celeilalte surori a tatălui decedata in urma cu 8ani.
Este legala aceasta dezbatere de mostenire care sa facut fără vreun alt mostenitor sa fie informat in vreun fel? Testamentul poate fi atacat tinand cont de starea de sănătate a bunicului si a faptului ca s-a facut fără a se face dezbaterea mostenirii dupa bunia.
Mentionez ca in decembrie 2015 a murit si tatăl meu pe fondul stresului cauzat de acest testament.
Multumesc
buna ziua
am si eu o mare intrebare
fetita mea a implinit in februarie 2 ani. din cauza problemelor de sanatate pe care le-a avut am hotarat sa plelungim concediu de crestere copil al sotiei cu inca un an. pe 15 ian am inceput dosarul la directia de handicap. dupa toti pasii urmati am primit in 29 ian o hotarare de inscriere in grad de handicap usor si prelungirea concediului de crestere cu 6 luni urmand ca pe acesta perioada sotia si copilul sa beneficieze de aceleasi drepturi indemnizatie+alocatie. am depus dosarul la directia de asistenta sociala au p-rimit dosarul totul a fost ok. in martie sotia a primit indemnizatie numai pentru 16 zile din februarie (fetita e nascuta pe 16 feb 2011) , iar astazi a primit un telefon de la directia judeteana de plati cum ca nu se mai dau indemnizatii la copii cu grad de handicap usor .
la ora asta suntem disperati la servici i-au spus ca n-o mai primesc cand se intoarce, aici ni se spune ca nu mai beneficiem de indemnizatie..
cei de la directia plati motiveaza ca la copii cu grad usor se da doar hotarare de incadrare in grad de handicap usor iar ei pentru a putea plati indemnizatie au nevoie de certificat de handicap care se acorda numai de la grad mediu.
nu stim de cand s-a dat aceasta lege/hotarare eu cunosc suficiente cazuri cu copii incadrati in grad usor care au beneficiat de aceasta indemnizatie fara sa fi avut certificat de handicap.
astept cu nerabdare un raspuns de la dumneavoastra
multumesc
Buna ziua
Va rog sa ma ajutati daca se poate in urmatoarele probleme:
de 4 ani sunt angajat al unei banci in functia de casier
1.in contractul de munca la punctul (x)- salariul sunt specificate urmatoarele:
a. salar de baza brut lunar xxxx ron
b. alte elenemente constitutive
b1.sporuri-
b2.indemnizatii-
b3.alte adaosuri-
c.orele suplimentare prestate in afara programului normal de lucru sau in zilele nelucratoare ori sarbatori legale se compenseaza cu ore libere sau platite cu un spor la salariu conform ccm aplicabil sau lefii 53/2003-codul muncii
-eu activez in campul muncii din noe.2005
nu ar fi trebuit sa beneficiez de spor de vechime incepand cu al 3-lea an de munca respectiv dec.2008 min 5% ?
-fiind casier nu ar fi fost normal sa mi se dea spor de toxicitate pentru lucru in mediu toxic- bani?
-in fiecare zi trebuia sa vin cu 15 min inainte de deschidere si stateam cel putin 15-30 min(uneori si 1ora) dupa terminarea programului de lucru cu publicul (care era si prog din CIM 8.30 ore cu 30 min pauza de masa) dar niciodata nu s-au platit ore suplimentare . nu ar fi trebuit platite aceste ore?
-in urma cu ceva timp ni s-a modificat programul de munca,marindu-se cu 30 min, printr-un mail, atat fara alte acte semnate. s-a mentionat ca pauza de masa s-a marit la 1ora cu conditia ca sa ne inlocuim intre noi , dar eu fiind singur pe post nu puteam sa-mi iau nici 30 min ..numai vorbesc de 1ora. e ok sa modifice timpul de lucru doar printr-un mail fara sa plateasca orele suplimentare cuvenite?
si a 2-a problema:
momentan in banca s-a restructurat functia de casier si ofiter clientela si s-a creaza un post nou care sa le cuprinda pe ambele
eu am primit act aditional de trecere la noua functie dar am refuzat urmand sa intru un program de restructurare colectiva si sa primesc preaviz.
in cat tim ar trebui sa mi se trimita preavizul de la instiintarea mea ca nu doresc noua functie?
e legal sa lucrez inca ca si casier din moment ce postul s-a restructurat iar eu am refuzat noul post?
va multumesc anticipat pentru timpul acordat si astept cu nerabdare raspunsurile dumneavoastra