avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1138 soluții astăzi
Forum Activitate aciv

Activitate aciv

Am o problema in sensul ca, nu stiu daca fiica mea poate beneficia de acest ajutor la caldura/gaze, existand urmatoarea problema: atat fiica cat si parintii au cate o proprietate dar locuieste fiecare in proprietatea celuilalt dintr-un anumit motiv. Cand fiica mea completeaza formularul, ce scrie la rubrica "daca detine in proprietate o alta locuinta in afara de cea de domiciliu" avand in vedere ca locuinta in care domiciliaza de fapt (cu mutatie BI ) nu ii apartine. Are act de comodat in baza caruia a incheiat contracte cu toti furnizorii de utilitati. Multumesc pentru raspunsurile pertinente.: wassat:
Răspuns la discuția Reabilitare termica.
Eroare... Fondul de rulment NU poate fi folosit pentru reparatii.
Multumesc pentru raspuns dar as dori daca stie cineva ce se intampla daca:
" in acest moment presedintele A.P. vrea sa declare falimentul acestei asociatii nemaiavand lichiditati (se poate? in ce conditii si care vor fi consecintele?) ".

Referitor la cele postate mai sus. In asociatia noastra avem un caz asemanator, dar mult mai complex. In urma raspunsurilor citite aici observ ca am facut foarte rau (constintiozitatea de ...) achitand in totalitate fondul de rulment stabilit de A.P. in 2010. Constat acum ca voi ramane fara acesti bani (culmea, sunt foarte putini proprietari care au achitat intreaga suma, chiar si proprietarul restant are doar 3 lei fond rulment / neplatind din 2003).Nefiresc mi se pare faptul ca acum (ianuarie 2011) este actionat a doua oara in judecata pentru o datorie restanta incepand cu iunie 2003, prima data fiind actionat in judecata in 2003 (restanta 2000-2003) procesul finalizandu-se in februarie 2005. Intre timp in 2008 s-a schimbat toata conducerea A.P. care abia acum a dat in judecata restantierul ( credeti-ma nu este un "sarantoc" ci doar o persoana mai abila, cu vorba mieroasa care promitea verbal multe dar practic nimic). In acest moment presedintele A.P. vrea sa declare falimentul acestei asociatii nemaiavand lichiditati (se poate? in ce conditii ?) Abia acum cred ca vor lua atitudine si alti proprietari care nu mi-au ascultat vorbele in adun.g-rale cand se discuta aceasta problema, credeti-ma, s-a discutat mult dar degeaba. Acum eu le-as propune, la adunarea de saptamana viitoare, ca toti proprietarii (mai putin restantierul) sa ne indreptam (in instanta) catre vechea si noua conducere pentru recuperarea restantei aferenta perioadei iunie 2003-ianuarie 2008, conform neglijentei de care au dat dovada fiecare. Oricum stiu ca am fost mintiti pentru ca de cate ori intrebam ce masuri s-au luat referitor la acest restantier raspunsul era acelasi : "l-am actionat in judecata" , abia cand am cerut numarul de dosar am constatat ca datarea era ianuarie a.c. Nu vreau sa cred ca voi suporta cota parte (din restanta care nu se poate recupera de la debitor), eu si altii care ne-am platit datoriile aferente iar cei care au fost platiti sa rezolve problemele asociatiei si au dat dovada de o crasa iresponsabilitate sa nu fie sanctionati. Scuze pentru lungimea postarii dar am incercat sa detaliez cat mai pe scurt posibil.
Pentru cei interesati !!!!!
Am finalizat demersul referitor la restituirea sumelor mentionate mai sus. Astfel, urmatorul pas a fost audienta la directorul de resort (vineri 18.02.a.c.) care a fost de aceeasi parere cu mine si anume ca nu trebuia sa mi se incaseze acele sume (exceptie: imobilul care se vinde, vechiul proprietar dorind sa inchida, legal, contractul cu furnizorul). In cazul meu a fost doar o cedare de contract de la parinte la copil, aceasta situatie fiind mentionata pe cererea depusa initial. Astfel ca luni (21.02) mi s-au restituit sumele (47,62+47,62) reprezentand: "tarif inchiderea, respectiv deschiderea gazelor", prin emiterea a doua facturi storno pe numele celor implicati. Nu mi s-a restituit suma de 12,40 lei contravaloare "tarif acces retea", explicatia fiind aceea ca orice proprietar trebuie sa plateasca aceasta taxa ca anexa la contractul de furnizare gaze. In consecinta nu trebuie sa luam ca atare tot ce auzim de la diversi functionari care parca special ocupa niste posturi ca sa te "ameteasca" crezand ca persoana care are nevoie de o aprobare nu cunoaste legea. Asa este, pe moment nu stii, dar te poti informa si apoi cand iti cunosti drepturile revii si soliciti rezolvarea legala a problemelor ivite. :hammer::clapping::clapping:
Voi posta in continuare, pe masura demersurilor ce le voi utiliza. Deocamdata nu am reusit sa intru in audienta, directorul de resort unde au ajuns sesizarile (director afaceri cu gaze) fiind plecat din localitate, nu tine audiente astazi. Voi vedea saptamana viitoare, oricum, nu am nimic de pierdut, dimpotriva. :hammer:
Multumesc pentru raspuns, asa voi proceda. Mentionez ca am platit separat 16,86 lei contravaloare "transcriere contract", suma pe care am acceptat-o ca fiind reala si corecta.
Va rog sa-mi raspundeti la urmatoarea intrebare: cum pot sa-mi recuperez banii achitati in avans pentru o prestatie care trebuia executata de firma CONGAZ, prestatie care nu s-a executat ? Astfel la sfarsitul lunii noiembrie 2010, in urma transferului unui contract de furnizare (gaz) catre fiica mea (baza=act de comodat, apartament la bloc) am achitat acestei firme c/valoarea "tarif inchiderea gazelor(47,62 lei)" , respectiv fiica mea a achitat c/valoarea "tarif acces retea" si "tarif deschiderea gazelor (total 60,02 lei)". Pe buna dreptate, fiind aceeasi adresa (ambele persoane fizice) gazul nu a fost oprit, acest fapt l-am mentionat in momentul cand mi s-a cerut sa achit sumele mentionate mai sus dar salariata respectiva a spus ca asa se procedeaza (se incaseaza banii stiind din start ca nu se vor executa lucrarile respective). Acum, chiar daca exista o nota interna a firmei in acest sens, ce-ar fi ca atunci cand mergi la piata sa platesti un produs insa sa nu-l primesti in fapt. E un exemplu din multe altele, platesti un serviciu dar acesta nu se executa sau se executa nemultumitor, ca sa nu zic deplorabil. Am facut o sesizare la firma (adresa cu numar de inregistrare), apoi si prin e-mail dar pana in prezent nu am primit nici-un raspuns, urmeaza sa merg in audienta la director si reclamatie la OPC. Presupun ca o sa-mi spuneti ca sumele nu sunt prea mari, da, asa este, dar pana cand vom accepta sa fim considerati doar niste "zombi" care trebuie sa fie de acord cu orice lucru, fara sa luam atitudine pentru a schimba ceva in tara asta. Va multumesc pentru orice raspuns imi veti da, chiar daca voi lua in considerare doar pe cele care se preteaza acestei doleante.
Vreau sa mentionez ca am locuit pana de curand intr-un bloc la etajul cinci.Am dorit sa-mi inchid balconul (motive: izolatie fonica,termica,etc). Chiar in primele zile am primit vizita unei echipe de control de la primarie (in urma sesizarii unui binevoitor vecin,care ulterior si-a inchis si el balconul), care, constatand ca nu am autorizatia corespunzatoare (pentru orice inchidere a balconului,indiferent de nivel trebuie sa obtii o autorizatie in prealabil) mi-a dat amenda, urmand sa-mi iau autorizatie in termen de 60 de zile. Bineinteles ca am urmat instructiunile, am obtinut autorizatia de rigoare si mi-am inchis balconul,legal. Cand le-am aratat n... balcoane inchise mi-au raspuns ca acei proprietari nu au fost reclamati si nu au ce sa le faca. Punct.... Bineinteles ca eu nu mi-am reclamat vecinul binevoitor, mi s-a facut sila de mitocania lui si l-am ignorat.
Răspuns la discuția penalitati intretinere
felix34 - Multumesc pentru raspunsul promt. Am un vecin in bloc care are o restanta din anul 2003. As. prop. a mai facut ceva demersuri pentru recuperare dar observ pe lista de plata afisata ca suma restanta creste cu fiecare luna care trece si aveam o curiozitate, citind pe forum, daca se mai poate recupera si cat din aceasta datorie (la ora actuala= 8900 lei), fara penalitati.