Primul pas pe care dvs trebuie sa il faceti este sa predati produsul la unitatea vanzatoare sau unitatea service. Obtineti documentul justificativ de la service privind rezolutia starii produsului. Daca constatarea service va este neconforma , adresati-va OPC avand toate documentele la dvs inclusiv si cel de la service care este primordial.
Vad ca sunteti tare recalcitranta daca nu vi se da dreptate. E doar optiunea dvs. Posibilele daune le puteti obtine doar in instanta de judecata. Exista prevedere legala sa poti obliga operatorul economic sa puna produse sigure pe piata . Am precizat in primul raspuns ( primele 6 luni de la cumparare, cazul dvs).
Referitor la asa zis binevoitor avocat al dvs ce considera ca problema legata de dvs se poate rezolva de catre presa, duceti-va. Sunteti libera sa faceti ce doriti. Presa nu are abilitate sa aplice legea. Institutiile abilitate ale statului sunt cele ce va pot ajuta. Jurnalistii preiau doar niste informatii neverificate legislativ prin documente. Iar in cazul de fata operatorul economic nu a gresit cu nimic. Este inca in termenul legal de remediere.
Mai mult tact va doresc. O zi profesionista.
Ca fiecare consumator nemultumit, dvs scoateti din contextul articolelor doar paragrafele care va confera avantajul unei remedieri rapide. Aceasta este doar o modalitate umana a dvs ( spiritul legii) dar nu si legala ( litera legii). In legea 449/2003 privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora ( modificata) se precizeaza in clarurmatoarele:
art 9 - vanzatorul este raspunzator pentru orice lipsa a conformitatii la momentul cand au fost livrate acestea, adica...vanzatorului ii revine obligatia de a asigura toate operatiunile necesare remedierii in garantie: transport catre unitatea service . Vanzatorul nu poate da nicio rezolutie asupra produsului, intrucat el nu are abilitatea necesara. Este doar obligat sa trimita in termen util produdul;
art. 10 puteti solicita reparare sau inlocuire insa in conformitate si cu prevedrile art 11la legii 449/2003. Conjunctia copulativa " sau", impune metoda interpretarii gramaticale a paragrafului din actul normativ, astfel incat prima masura reparatorie este tocmai repararea produsului.
Mare atentie: o masura reparatorie va fi considerata ca fiind disproportionata , daca ea impune vanzatorului ( in cazul de fata unitatea service) , costuri nerezonabile in comparatie cu cealalta masura reparatorie. Faptul ca s-a decis inlocuirea produsului sau restituirea c/val acestuia este o atitudine corecta si realizata in termen util.
Nu va mai hazardati in a va duce imediat la presa, ca nu reusiti decat sa va bucurati de 3 minute de reclama proasta facuta operatorului economic, dar dvs apoi riscati foarte mult:
1. operatorul economic va avea o atitudine ostila fata de dvs, contestand orice act la administratiei , judecarea procesului putand dura 2 ani;
2. in baza reclamatiei dvs nefondate ( op ec proband in instanta buna vointa de a va inlocui produsul in termenul maxim prevzaut de lege) va va da in judecata solicitandu-va daune morale, materiale, de imagine.
Are inca suficient timp conferit de lege, sa va remedieze deficiente.
Dati dovada de mai mult profesionalism in afirmatii.
Numai bine ca doresc.
Referitor la deficientele semnalate de catre dvs va pot comunica urmatoarele aspecte:
- primul pas ce trebuie sa il urmati conform legislatiei in vigoare, este sa predati produsul de folosinta indelungata, unitatii service abilitate;
- aceasta este obligata ca in termen de maxim 15 zile calendaristice de la data formularii reclamatiei dvs , sa va remedieze dificienta constatata;
Nu exista posibilitatea inolcuirii prodului sau restituirii c/val acestuia, doar decat in cazul in care unitatea service constata imposibilitatea repararii acestuia, datorita unor deficente de fabricatie ( vicii de productie).
Conform legislatiei actuale , produsul se va remedia ori de cate ori se constata nefunctionalitatea acestuia, fara insa ...posibilitatea de a se inlocui ca asa doreste consumatorul. Dvs moral aveti dreptate sa fiti suparat ca imediat vi s-a defectat insa legislativ nu puteti solicita inlocuirea acestuia, nici macar la defectiuni repetate. Legislatia actuala nu mai prevede de asemenea nici prelungirea termenului de garantie cu termenul scurs cat produsul a stat in service si nici inlocuirea acestuia daca se depaseste 10 % din perioada de nefunctionalitate ( remedieri repetate). In concluzie, un produs de folosinta indelungata va fi reparat ori de cate ori se defecteaza.
In cazul in care , unitatea service va da rezolutia prin fisa de reparatie ca deficienta s-a datorat unor cauze imputabile dvs, daca produsul are mai putin de 6 luni de la cumparare, solicitati in scris cu numar de inregistrareunitatii service, sa efectueze o contraexpertiza pe cheltuiala sa cu un organism tehnic neutru dar agreat de producatorul produsului finit.
Doar unele firme, pentru a-si pastra clientii , inlocuiesc produsele ce au fost cumparate in maxim 48 ore, insa acest aspect nu este legiferat in niciun act normativ. Este doar politica de marketing a unor firme.
Va doresc numai bine .
Contestatia se poate realiza in termen de maxim 15 zile de la data comunicarii actului de control. Amenda daca nu este platita, se va face executare silita.