La noi s-a inteles problema la nivel local..si au fost gasite solutii alternative prin preluarea in aparatul de specialitatea al primarului a personalului specializat al SPCLEP. Institutia Prefectului ne-a raspusn simplu: Conform radiogramelor DEPABD: - se iau in calcul la normare numai numarul populatiei unitatii administrativ-teritoriale unde este organizat SPCLEP (fara arondate) - se iau in calcul comunicarile de la statistica si nu cele de la BJABDEP-uri. Problema interpretarii gresite si necoroborarii OUG63/2010 ("locuitori") cu H.G.R.2014/2004 ("populaţia deservită") pleacă de "juristii" M.A.I.-DEPABD si excede interpretarii "non-politice" a prefectilor.
UNICA SPERANŢÃ: CURTEA CONSTITUŢIONALÃ!
Institutia Avocatul Poporului a sesizat Curtea Constitutionala a României cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 63/2010. Din examinarea dispozitiilor ordonantei, Avocatul Poporului a observat ca acest act normativ contine norme contrare unor prevederi din Constitutie. "Argumentele de neconstituţionalitate invocate de către Avocatul Poporului au vizat în esenţă, contrarietatea OUG 63/2010, faţă de articolul 115, alineatele 4 ş 6, din Constituţie, instituind exigenţele constituţionale privind adoptarea OUG şi limitele delegării legislative, precum şi faţă de articolul 120-122 din Constituţie privind principiile de bază ale administraţiei publice, autorităţile comunale şi orăşeneşti, consiliul judeţean",
[ link extern ] /
Să păstrăm totuşi încrederea în independenţa judecătorilor constituţionali, independenţă ce asigură independenţa reală şi efectivă a justiţiei şi constituie garanţia libertăţii individului în România şi a protecţiei lui în faţa puterii politice.