Buna seara,
Se poate angaja la o scoala un contabil pe o perioada de 60 zile, urmand ca in acest timp sa se organizeze si concurs ?
Daca doua scoli invecinate cu personslitate juridica separata au avut acelasi contabil (0,5 +0,5 norma) si a plecat, concursul s-ar putea organiza de o singura scoala in baza unei asocieri ceva cu cealalta?
Va multumesc !
Intervin si eu cu o intrebare: lasand la o parte orice alte probleme juridice legate de exercitarea timpului efectiv de lucru la cei doi angajatori, se primeste sporul de vechime de la amandoi? Exista vreo lege care interzice acest lucru? Conform CM art. 35 si 155 se poate primi sporul de vechime si de la al doilea angajator? Mentionez ca acesta refuza sa-l acorde, fara sa motiveze temei legal, invocand ca nu este cartea de munca la el si ca se acorda deja de angajatorul ce detine cartea de munca, implicit functia de baza a angajatului. Datoria angajatului nu este decat sa declare fiecarui angajator locul unde exercita functia pe care o considera de baza. In concluzie am dreptul sa primesc sporul de vechime si la al doilea contract de munca? Mentionez ca amandoua sunt la stat, deci bugetare ! Multumesc !
Sotul meu este incadrat pe cumul de functii, cu functia de baza in invatamant si cu cealalta functie la alt angajator, in cazul de fata Protoieria. Dar in acest caz am gasit in Codul muncii: Art. 35. - (1) Orice salariat are dreptul de a cumula mai multe functii, in baza unor contracte individuale de munca, beneficiind de salariul corespunzator pentru fiecare dintre acestea.sau Art. 155. - Salariul cuprinde salariul de baza, indemnizatiile, sporurile, precum si alte adaosuri.. Dupa mine rezulta ca are dreptul la sporul de vechime.
Referitor la ce se spunea mai sus, asa este in principiu, adica un post de preot beneficiaza de un procent din salariu sprijin acordat de la bugetul de stat, dar in cazul lui nu i s-a aprobat acest drept legal pentru ca au zis ca daca mai are un serviciu in invatamant nu se poate si sa se salarizeze integral din fonduri proprii.
Sotul meu este profesor titular cu cartea de munca in invatamant, unde primeste un spor de 15% cf transelor de vechime in munca. Mai este si preot de 2 luni si de acolo a primit la inceput spor de 15 % vechime in munca, fiind incadrat debutant, iar acum nu i-au mai dat sporul de 15 % zicand ca prima data au gresit, pentru ca nu se poate lua spor de vechime din doua locuri. Mentionez ca al doilea contract este cu finantare din fonduri proprii fara a primi bani de la stat. Intrebarea este conform carui articol si din ce lege nu se acorda de doua ori spor de vechime. Eu am mai gasit aici pe avocatnet, intr-un alt post ca se da sporul de vechime din doua parti pt ca sunt doua contracte de munca diferite si intregi.
Socrul meu ar fi trebuit sa iasa la pensie la limita de varsta, prin reducerea varstei de pensionare conform grupelor de munca la 4 noiembrie la implinirea varstei de 60 de ani. I-a fost respinsa cererea atunci pe un motiv pueril si i-au zis ca asa au dispozitie sa infraneze cu orice chip orice iesire la pensie (asta din surse neoficiale pe care le avem la CP) si sa dea in judecata. Acum la 3 ianuarie a depus alta cerere de iesire la pensie pt ca cf. noii legi 263 este posibil acest lucru, anticipat. Dar va avea o penalizare mare de aproape 50 % ceea ce nu este nici o afacere.
Intrebarea este urmatoarea: poate sa-i dea in judecata, chiar daca ar accepta aceasta pensie partiala si in momentul cand castiga sa revina la pensia pe care o merita si cu data respectiva?
Inteleg ca nu este ilegal sa primesc sprijinul financiar acordat de stat conform Legii 330/2009 si Legii 118/2010 fiecarei persoane clericale.
Sa fiu mai bine inteles, orice cleric are un salariu ( X ) stabilit in functie de anumite criterii. La acest salariu statul participa cu un sprijin de X% de la caz la caz. La mine zic ca nu se poate pentru ca deja am o norma de la stat (titular in invatamant).
O sa incep sa fac demersurile necesare, scris inregistrat la ei ca sa mi se raspunda tot scris care ar fi motivele pe care le invoca de a nu-mi da sprijinul financiar.
Sotul meu este profesor cu norma intreaga in invatamant, titular, cartea de munca la scoala. De curand a fost preotit inlocuind pe tatal sau care a iesit la pensie. Acesta era bugetar cu cartea de munca la Episcopie, adica primea din partea statului asa cum se da la tot personalul clerical un sprijin la salariu ( 40 - 85 % din salariu in functie de anumiti factori), restul finantandu-se din fonduri proprii. Acum sotului meu i s-a spus ca nu poate beneficia de acest sprijin salarial din partea statului penrtu ca are cartea de munca in alta parte, urmand sa incheie un contract de munca cu finantare din fonduri proprii.
Intrebarea ar fi: nu poate avea de la stat decat o singura norma? Nu poti lucra in doua institutii ale statului diferite primind drepturile aferente? Din cate stiu de la scoala poti avea in aceeasi institutie 1 1/2 norma (cumul), de ce in doua diferite nu se poate? Adica sa-i dea 50% de la stat ce ar reprezenta 1/2 norma si restul din fonduri proprii. As vrea un raspuns bazat pe niste temeiuri legale.
Un alt exemplu ar fi ca daca ai cartea de munca la Episcopie (deci finantare partiala de la stat) poti avea ore in invatamant ca suplinitor.
Va multumesc !
Fratilor, eu capitulez. Nu mai inteleg nimic. E o totala aberatie ce se intampla.
Rationamentul lui "suteual" este cat se poate de logic in ceea ce priveste veniturile repetitive vs. venituri ocazionale, mai ales ca are ca baza solida citatele din OUG. Orice om cu carte ar gandi la fel citind OUG-ul. Insa, se pare ca d-nele de la ghiseele Casei de Pensii se pare ca ori nu au citit legea, ori sint incompetente.
Am intrebat astazi la Casa de Pensii Teleorman daca mai trebuie sa depun declaratiile astea nenorocite in conditiile in care am venituri ocazionale si ce credeti ca imi spun: "Bineinteles ca da. Veniti si depuneti declaratiile cu venit zero". Pai daca eu nu am obligatia de a plati contributiile, de ce sa mai depun declaratiile?!!!!!
Incredibil!! :foottap: Spuneti si Dvs. daca mai intelegeti ceva.
Stupefiant!!! :angry:
Legea spune clar ca cei cu venituri ocazionale nu trebuie sa plateasca contributii si iata ce comunicat dau Casa Nationala de Pensii si ANOFM:
"Referitor la încasarea contribuţiilor reprezentând “Contribuţia de asigurări sociale de la persoane care realizează venituri de natură profesională cu caracter ocazional”, Ministerul Finanţelor Publice a aprobat completarea indicatorilor privind finanţele publice prin introducerea subcapitolului 21.03.09 la capitolul “Contribuţiile asiguraţilor”.
Casele teritoriale de pensii vor comunica indicativul contului în care se va face colectarea contribuţiilor."
Iar pe site-ul ANOFM gasim urmatorul comunicat: "IBAN pt plata contributiei de asigurari de somaj pentru care realizeaza venituri de natura profesionala cu caracter ocazional."
Poate se refera numai la cei care nu sunt si angajati cu CMI, nu-i asa?