Buna ziua,
Am un SRL cu activitate suspendata din anul 2010, dupa plata catorva impozite forfetare :(
Intre timp nu am mai depus bilanturile anuale si nici nu am mai reinnoit comodatul pentru sediul social. ORC m-a notificat ca va solicita dizolvarea firmei pe motiv ca nu pot face dovada unui sediu. Am primit si instiintarea cu privire la hotararea judecatoreasca irevocabila de dizolvare, care poate fi contestata in 30 zile. Firma nu are niciun fel de datorii, sunt un singur asociat si intre timp am depus si situatiile financiare la zi (la Adm F).
Ma intereseaza cum as putea sa lichidez - radiez firma fara sa fiu nevoita sa platesc un lichidator.
Daca dizolvarea a fost dispusa de instanta la cererea ORC e obligatoriu sa apelez la un lichidator atestat? il va numi ORC din oficiu? sau pot depune o hotarare de lichidare ca unic asociat, impreuna cu situatii financiare si celelalte documente cerute, pentru ca nu am ce imparti cu nimeni?
Am mai vazut o situatie intr-o modificare a LSC prin care daca in termen de 3 luni de la dizolvarea societatii nu a fost numit un lichidator, ORC poate dispune din oficiu radierea SC.
Sa nu ma intelegeti gresit sunt de acord sa platesc taxe de lichidare-radiere dar nu sa ajung eu in faliment in locul SC, pentru ca de la introducerea impozitului forfetar SC a fost numai in pierdere. Multumesc
Buna ziua, sunt nelamurita in legatura cu vechimea in specialitate necesara pentru functia publica de consilier superior.
Vechimea mea totala este de aprox. 14 ani din care am lucrat astfel:
- 8 luni muzeograf
- 5 ani, 2 luni si 21 zile - ecolog
- 5 ani - asistent manager si RU
- 1 an si 3 luni - director general in propria firma de consultanta (sisteme de management calitate-mediu) - norma partiala de 2 ore (din considerente financiare - aprox 65% din salariul de baza pe care mi l-am stabilit se ducea in impozite pe salarii CAS, etc)
- 1 an biolog la Agentia pentru protectia mediului
De la RU mi s-a spus ca sunt necesari 9 ani de vechime in specialitate, trecuti in carnetul de munca. Ce-i drept daca ma uit pe situatia vechimei nu stiu daca indeplinesc conditia, perioada de asistent manager nu poate fi luata in consideratie, iar cea de director general nu stiu daca poate fi considerata mai ales ca e si norma partiala.
Am intrebat daca e ok sa vin cu adeverinta din perioada cat am lucrat asistent manager ca am implementat sistemul de management integrat calitate-mediu si am indeplinit si functia de responsabil de mediu si mi s-a zis ca nu este recunoscuta o adeverinta.
Vechime in specialitate sunt considerate doar functiile de muzeograf, biolog, ecolog, responsabil de mediu, consilier.
Dvs ce parere aveti?
De cata vechime in specilitate mai am nevoie pentru functia de consilier superior?
Multumesc
In ce conditii poate fi vandut un autoturism inmatriculat pe o societate care intre timp a fost radiata de la RC?
Soacra mea ar dori sa concesioneze pe numele ei un loc la cimitir in care sunt ingropate mama si fiica ei. Locul in prezent este concesionat pe numele tatalui soacrei, decedat de 3 ani. De la administratia cimitirelor i s-a spus ca trebuie sa deschida succesiune, dar a doua sotie a tatalui traieste si are si 3 fii in viata. Nu stim daca a doua sotie a tatalui soacrei mele a facut succesiunea deja. Daca succesiunea a fost deja efectuata inseamna ca toate bunurile mosului au fost deja impartite intre membrii mai noii familii? Oricum soacra mea nu a emis vreodata vreo pretentie, isi doreste doar locul de la cimitir unde este ingropata fiica ei.
Recent socrul meu a decedat iar sotul meu este unicul fiu. Socrii mei au fost divortati iar soacra mea traieste, la divort nu au facut partaj pentru apartament. Din cate stiu in acest caz soacra mea detine 1/2 din apartament iar sotul meu ar putea sa mosteneasca partea socrului (in cazul in care deschide succesiune).
Ce se poate intampla daca succesiunea nu este deschisa in termenul de 6 luni de la deces? isi pierde drepturile? totul ar putea reveni mamei lui? sau exista riscul sa apara si alti mostenitori (frati, surori)? Este mai bine sa se deschida succesiune pentru ambii parinti dupa decesul soacrei? Pana la deschiderea succesiunii in termen de 6 luni sau in N ani ce se intampla cu regimul de proprietate al apartementului? pe rolul cui va aparea? cine are obligatia sa achite impozitul?
Multumesc.
Multumesc pentru raspuns. O ultima intrebare: daca pentru anul trecut am excedent platit la impozit si TVA, adica sume platite in plus (vreo 1200 lei) sume confirmate de Adm financiara printr-o adresa trimisa la societate, se pot compensa aceste sume in contul noului impozit forfetar, adica sa nu platesc dar nici sa nu-mi cer inapoi sumele platite in plus? Multumesc
Se poate suspenda la ORC, activitatea unei firme care mai are de plata la un contract de leasing incheiat anterior?
Am o firma din 2006 care nu mai are incasari de la sfarsitul lui 2007. Sincer as fi inchis-o dar am ramas agatata cu un leasing care se va finaliza abia in 2010. Daca in prezent pe firma am doar cheltuiala cu leasingul fara sa mai am nici o incasare, sunt obligata sa platesc impozitul forfetar? Daca da, suspendarea activitatii este o solutie in cazul meu?