avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1005 soluții astăzi
Forum Activitate Diana Gratianu

Activitate Diana Gratianu

Răspuns la discuția Termen declarare castigator
Cititi textul legii : "În cazuri temeinic motivate, autoritatea contractantă poate prelungi o singură dată perioada de evaluare";
Care este "perioada de evaluare"?
Scrie la alineatul anterior: "20 de zile de la data deschiderii ofertelor...".
Textul legii este foarte clar.
De altfel acest articol nu a existat in forma initiala a OUG34/2006.
A fost introdus ulterior tocmai pentru ca au fost cazuri cand autoritatile contractante, daca nu castiga cine trebuie procedura de atribuire, pur si simplu nu desemnau un castigator si nici nu anulau procedura.
Acest articol a fost introdus tocmai pentru a acoperi acest neajuns, adica de a obliga autoritatile contractante sa desemneze intr-un termen rezonabil de timp un castigator sau sa anuleze procedura.
Succes.





Răspuns la discuția Termen declarare castigator
Nu exista niciun termen in care autoritatea contractanta trebuie sa anunte castigatorul.
In schimb exista art. 200 din OUG 34/2006 care spune" (1) În termen de 20 de zile de la data deschiderii ofertelor, autoritatea contractantă are obligaţia de a stabili oferta câştigătoare, pe baza criteriului de atribuire precizat în anunţul de participare şi în documentaţia de atribuire, în condiţiile în care ofertantul respectiv îndeplineşte criteriile de selecţie şi calificare impuse. (2) În cazuri temeinic motivate, autoritatea contractantă poate prelungi o singură dată perioada de evaluare. (3) Motivele temeinice se prezintă într-o notă justificativă, aprobată de conducătorul autorităţii contractante care este parte a dosarului achiziţiei publice."; adica AC trebuie sa stabileasca castigatorul in 20 de zile, sau sa prelungesca cu maxim inca 20 de zile termenul in cazuri temeinic justificate.
Pe urma exista art. Art. 205 din OUG 34/2006 care spune "(1) Contractele care intră în sfera de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţă pot fi încheiate numai după împlinirea termenelor de aşteptare de: a) 11 zile de la data transmiterii comunicării privind rezultatul aplicării procedurii, în cazul în care valoarea estimată, conform prevederilor art. 23 şi ale cap. II secţiunea a 2-a, a contractului respectiv este egală sau mai mare decât pragurile valorice prevăzute la art. 55 alin. (2); b) 6 zile de la data transmiterii comunicării privind rezultatul aplicării procedurii, în cazul în care valoarea estimată, conform prevederilor art. 23 şi ale cap. II secţiunea a 2-a, a contractului respectiv este mai mică decât pragurile valorice prevăzute la art. 55 alin. (2). (2) Contractele/acordurile-cadru care intră în sfera de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţe, încheiate înainte de împlinirea termenelor prevăzute la alin. (1), sunt lovite de nulitate. (3) Respectarea termenelor prevăzute la alin. (1) este facultativă în următoarele cazuri: a) atunci când prezenta ordonanţă de urgenţă nu prevede obligativitatea publicării unui anunţ sau a unei invitaţii de participare; b) atunci când contractul/acordul-cadru respectiv urmează să fie încheiat cu un operator economic care a fost singurul ofertant la respectiva procedură de atribuire şi nu există alţi operatori economici implicaţi în procedura de atribuire; c) atunci când este atribuit un contract subsecvent unui acord-cadru sau ca urmare a utilizării unui sistem dinamic de achiziţie."
In concluzie, AC este obligata sa decida rezultatul procedurii (castigatorul sau anularea) in maxim 20 + 20 zile, fara sa fie obligata sa si anunte acea decizie, dar daca vor ca acel contract sa nu fie lovit de nulitate, trebuie sa anunte toti ofertanti participanti, sa astepte 6 sau 11 zile (in functie de valoarea contractului) si pe urma sa semneze contractul.
Succes.
Răspuns la discuția achiziþie directã prin seap
Da, si in cazul achizitiilor directe trebuie tinut cont de acel procent de 40%.
Succes.
Răspuns la discuția garantia si acordul cadru
Garantiile de buna executie sunt legate de contracte, nu de acorduri cadru.
Acordul cadru poate nici nu produce efecte daca contractele subsecvente respectivului acord cadru nu sunt incheiate.
In consecinta dupa primul contract se ridica garantia, iar daca urmeaza un al doilea contract se constituie garantie pentru el, si asa mai departe.
Succes.
Răspuns la discuția atribuirea directa
La achizitia directa nu sunt obligatorii publicare anunturilor de atribuire.
Singurele obligatii legale vis-a-vis de achizitia directa sunt cele rezultate din art.19 din OUG 34/2006.
Răspuns la discuția cerere oferta
Da.
Răspuns la discuția Alegere procedura achizitie
Procedurile de atribuire in sensul OUG34/2006 se pot face si pentru 10 Euro.
Daca ati ales sa faceti procedura, chiar si pentru o valoare estimata de sub 15.000 euro, continuati cu procedura asa cum este descrisa in OUG34
Nu puteti sa spuneti ca nu respectati prevederile legislatiei privind modalitatea de desfasurare a procedurii pentru simplu fapt ca ati fi putut face achizitie directa (unde nu aveti aprope nicio obligatie).
In concluzie anulati procedura.
Succes.
OUG34/2006
Art. 43- (1) Garanţia de participare se constituie de către ofertant în scopul de a proteja autoritatea contractantă faţă de riscul unui eventual comportament necorespunzător al acestuia pe întreaga perioadă derulată până la încheierea contractului. (2) Autoritatea contractantă are obligaţia de a solicita ofertanţilor constituirea garanţiei de participare, în vederea participării la procedura de atribuire a contractului. Documentaţia de atribuire trebuie să conţină următoarele informaţii:
a) cuantumul garanţiei de participare, menţionat şi în anunţul/invitaţia de participare, în sumă fixă de până la 2% din valoarea estimată a contractului, dar nu mai puţin decât sumele prevăzute la art. 278.1 alin. (1);
b) perioada de valabilitate a garanţiei de participare va fi cel puţin egală cu perioada minimă de valabilitate a ofertei, la stabilirea acesteia fiind avute în vedere dispoziţiile art. 276 alin. (1), astfel cum a fost solicitată prin documentaţia de atribuire.
Art. 278.1- (1) În măsura în care Consiliul respinge contestaţia, autoritatea contractantă va reţine contestatorului din garanţia de participare în raport cu valoarea estimată a contractului următoarele sume:
a) între 63.000 lei şi 420.000 lei inclusiv - 1% din această valoare;
b) între 420.001 lei şi 4.200.000 lei inclusiv - 4.200 lei + 0,1% din ceea ce depăşeşte 420.001 lei;
c) între 4.200.001 lei şi 42.000.000 lei inclusiv - 7.980 lei + 0,01% din ceea ce depăşeşte 4.200.001 lei;
d) între 42.000.001 lei şi 420.000.000 lei inclusiv - 11.760 lei + 0,001% din ceea ce depăşeşte 42.000.001 lei;
e) între 420.000.001 lei şi 4.200.000.000 lei inclusiv - 15.540 lei + 0,0001% din ceea ce depăşeşte 420.000.001 lei;
f) peste 4.200.000.001 lei - 19.320 lei + 0,00001% din ceea ce depăşeşte 4.200.000.001 lei.
In concluzie autoritatea contractanta ar trebui sa stabilesca nivelul garantiei de participare in asa fel incat sa nu apara situatia in care ar trebui sa penalizeze un ofertant ai carei contestatie a fost respinsa cu mai mult decat suma care a fost stabilita ca garantie.
Daca nu au facut-o, teapa lor.
Succes.
In cazul achizitiei directe nu este obligatorie incheierea unui contract. Obligatiile in cazul achizitiei directe sunt cele prevazute la art 19 din OUG 34/2006.
Faptul ca in legislatia achiziilor publice nu exista o obligatie in a incheia un contract in cazul achizitie directe (spre deosebire de obligatia de a incheia contracte in cazul procedurilor de atribuire) nu insemna ca este si interzis.
In concluzie puteti incheia contracte si pentru a valoare de exemplu de 14.500 de Euro, contract care va incheiat in urma unei "achizitii directe"
Cum ati spus si dvs, cand cumparati un cartus de imprimanta este de ajuns factura, dar in cazul unui contract de valoare mai mare, este recomandat spre binele dvs sa incheiati si un contract.
Succes.
Buna ziua,
Cand invitati ofertantul castigator pentru semnarea contractului puteti specifica ca neprezentarea acestuia la adresa,data si ora mentionata in invitatie o veti considera ca pe un refuz al acestuita de a semna contractul. In acest caz daca nu se prezinta sunteti acoperita, sau macar il fortati sa va transmita un raspuns in scris.
Cat despre semnarea contractului in perioada de valabilitate a ofertei, nu inseamna ca daca ati solicitat o valabilitate a ofertei de 90 de zile de exemplu, dvs. veti astepta cu ochii in soare ca poate ofertantul oricand sa vina.
Dvs aveti obligatia de a semna contractul in perioada de valabilitate a ofertei, adica daca ati solicitat o valabilitate a ofertei de 20 de zile, nu puteti sa solicitati semnarea contractului peste 30 de zile pentru ca oferta nu mai este valabila.
Aveti grija sa asteptati perioada minima de asteptare pentru semnarea contractului pentru ca altfel este nul. (6 sau 11 zile in functie de valoarea lui).
Referitor la documentul constatator pentru neindeplinirea obligatiilor contractuale (art 36 (1) din HG 925/2006) acesta se emite in cazul in care ofertantul nu si-a indeplinit obligatiile asumate prin contract. In cazul dvs. nu exista niciun contract asa ca nu puteti emite acest document.
Sanctiunea pentru ofertantul neserios este reprezentata de retinarea garantiei de participare (bineinteles daca ati solicitat asa ceva)
Incepand din iulie 2010 pentru toate procedurile de atribuire sunteti obligata sa solicitati garantie de participare. (inainte nu era obligatorie constituirea garantiei de participare).