avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 871 soluții astăzi
Forum Activitate Sorin09

Activitate Sorin09



ynocentta a scris:

Dv invocati art 224 cod penal dar omiteti aspectul esential ca tatal dv la data de 15 iulie 2020,nu detinea document juridic legal care sa ii confere dreptul de a beneficia si de a utiliza de respectivul spatiu care apartinea exclusiv asociatiei de proprietari


De acord cu dumneavoastra. Insa, pe langa nedreptatea din punct de vedere moral, în cazul refuzului de a elibera locuinţa, evacuarea chiriaşului se face în baza unei hotărâri judecătoreşti (art. 1831 alin. 1 Noul Cod Civil).
Antoanela Geaman a scris:

Nu inteleg intrebarea...sa continue demersurile.


Multumesc pentru raspuns,

Intrebarebarile mele sunt urmatoarele:
- Avand in vedere ca in 2019, luna martie Adunarea Generala a Asociației de Proprietari a hotarat in unanimitate prelungirea TUTUROR contractelor de inchiriere pentru camerele de serviciu aflate la etajul 11 al blocului (aproximativ 40 de chiriasi), am dreptul sa cer in instanta obligarea Asociatiei de proprietari sa respecte hotararea de prelungire a contractelor de inchiriere? Art. 1828 alin. 1 Noul Cod Civil spune ca "la încheierea unui nou contract de închiriere a locuinţei, chiriaşul are, la condiţii egale, drept de preferinţă. El nu are însă acest drept atunci când nu şi-a executat obligaţiile născute în baza închirierii anterioare."
- am dreptul sa cer in instanta auditarea asociatiei de locatari pentru a demonstra reaua credinta a acestora la inregistrarea citirilor pentru contoarele de apa?
- am dreptul, ca in cazul in care actionez asociatia in instanta si castig, sa cer obligarea vinovatilor la plata unor daune?

Nu ne-am adresat inca unui avocat, dar imi doresc o parere avizata in acest sens.

Cu stima,
Sorin
Am rugamintea daca ma poate sfatui cineva ce ar trebui facut in cazul spetei de mai jos:

In 2019, luna martie Adunarea Generala a Asociației de Proprietari a hotarat in unanimitate prelungirea TUTUROR contractelor de inchiriere pentru camerele de serviciu aflate la etajul 11 al blocului (aproximativ 40 de chiriasi).

In luna noiembrie 2019, tatal meu a depus la administratia blocului o hartie in care solicita punearea in aplicare a Hotararii Adunarii Generale de prelungire a contractului de inchiriere.

Intrucat nu a primit nici un raspuns in acest sens, in februarie 2020, a facut o noua solicitare scrisa pentru prelungirea contractului de inchiriere. Insa, cand a mers la administratie sa inregistreze cererea pentru prelungirea contractului, Administratorul a refuzat sa o primeasca si sa ii dea numar de intrare.
Mai mult de atat, s-a ridicat de la birou , l-a impins, trantindu-l pe jos. Tatal meu a fost tarat prin incapere si lovit cu picioare in stomac de catre acesta, dupa care a stins lumina, a inchis cu lacatul grilajul de la usa, a incuiat si usa de la intrare lasandu-l singur in intuneric. Pentru a iesi din camera, tatal meu a sunat la 112 chemand politia in ajutor. Cei doi politisti ajunsi la fata locului au spus ca nu au ce sa faca.
Adresele ce nu au fost primite de catre Administrator, au fost trimise prim posta romana, cu confirmare de primire.
Administratia i-a trimis o scrisoare in care ii cere sa elibereze camera pentru a introduce pe altcineva in ea pentru care deja se facuse contract de inchiriere. In scrisoarea administratiei se specifica urmatoarele” “camera este ocupata de prea mult timp si ar trebui ca tatal meu sa primeasca si pe altcineva in camera respectiva (camera are 3 metri patrati).”

Tot in luna noiembrie 2019 Presedintele Asociatiei de locatari a refuzat sa primeasca citirile pentru contoarele de apa, trecand cu de la sine putere in luna noiembrie 2019, 10 metri cubi de apa calda in plus. Cand tatal meu le-a adus la cunostinta ca el nu a declarat aceasta valoare, acestia au refuzat sa o modifice, motivatia (verbala) celor 10 metri cubi este “pentru ca asa vreau eu si ai prea putina apa consumata”.

In 15 iulie 2020 Presedintele Asociatiei de Locatari, impreuna cu oameni necunoscuti au fortat usa de la camera aflata la etajul 11, spargand incuietorile si au scos lucrurile tatalui meu aflate in camera respectiva, aruncandu-le in dezordine pe palierul de la etajul 10 si cel de la etajul 11. Evacuarea fortata s-a facut fara nici un fel de act legal si fara ca tatal meu sa asiste la golirea camerei. Astfel, din lucrurile aflate in camera respectiva, au fost sustrase bunuri fara stirea tatalui meu.
Intrucat evacuarea unui chirias din spatiul ocupat se poate face doar de buna voie sau prin intermediul organelor de executare silita si in baza unei hotarari judecatoresti, tatal meu s-a adresat Primariei Bucuresi si Politiei, fiind deschis in acest sens un dosar de cercetare, in timp ce respunsul Primariei a fost sa se adreseze justitiei.
De asemenea, conform art 224 din codul penal, “Pătrunderea fără drept, în orice mod, într-o locuinţă, încăpere, dependinţă sau loc împrejmuit ţinând de acestea, fără consimţământul persoanei care le foloseşte, ori refuzul de a le părăsi la cererea acesteia se pedepseşte cu închisoare de la 3 luni la 2 ani sau cu amendă.”
Art 253 cod penal: “Distrugerea, degradarea sau aducerea în stare de neîntrebuinţare a unui bun aparţinând altuia ori împiedicarea luării măsurilor de conservare sau de salvare a unui astfel de bun, precum şi înlăturarea măsurilor luate se pedepsesc cu închisoare de la 3 luni la 2 ani sau cu amendă.”


Intrucat tatal meu nu vrea sa renunte la plangerile facute, au urmat mai multe sicane facute de catre indivizi necunoscuti, printre care: de doua ori, obiectele scoase din camera si lasate pe palierul etajului 10 au fost puse stiva, una peste alta in fata usii de la intrare a apartamentului, astfel ca atunci cand tatal meu a incercat sa iasa din casa, acestea au cazut peste el ranindu-l o data la picioare si o data la cap (cele doua incidente au avut loc la distanta de o luna intre ele). Din cele doua incidente, tatal meu a ajuns la spital pentru ingrijiri medicale, obtinand certificat medical constatator de la IML. Certificatul IML a fost depus la Politie.
Buna ziua,

Va rog daca ma puteti ajuta sau indruma in urmatoarea septa:

doresc sa deschid un salon cosmetic pe roti. Totul se va desfasura intr-o rulota ce va fi parcata in diferite locuri prestabilite din Bucuresti.

Nu stiu exact unde sa intreb legat de aprobarile necesare de la primarie pentru a putea fi parcata in diverse locuri ce sunt considerate spatii publice.. Este necesar ca respectiva rulota sa fie inmatriculata in Bucuresti?

Daca rulota ar fi parcata in spatii private (cladiri de birouri, spatii private unde au loc expozitii si evenimente), as avea nevie de aprobari primariei?

Multumesc
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Cu toate ca nu aceasta este problema de fond, nu consider ca mi s-a acordat o garantie "prea mare". O pereche de casti pe care platesti peste 100 de euro nu trebuie sa se strice o data la 2 3 luni. In mod special cand vorbim despre casti care sunt expre pentru a fi folosite cu telefonul. Ori, majoritatea oamenilor tin telefonul mobil in buzunar nu atarnat de gat.

Garantia produsului a fost specificata de la inceput ca fiind de 2 ani cu toate ca este o garantie in baza bonului si ca in majoritatea review-urilor, utilizatorii atrageau atentia cum ca firul pare cam "subred". Nu exista garantie in pachetul castilor, deci pot considera ca nu am fost informat corespunzator.
Buna ziua,

Va rog ma ajutati cu sfaturi asupra optiunilor pe care le am in urmatoarea speta: am achizitionat o pereche de casti cu handsfree destul de costisitoare de la Pioneer prin Media Galaxy. Acestea au ajuns la garantie pana acum de 5 6 ori, de fiecare data cu aceeasi problema. Se intrerupe firul de la jack. De fiecare data au fost reparate sau schimbate. Acum, am primit pe fisa de returnare urmatorul raspuns: Castile prezinta cablul inrerupt (langa mufa jack). Acest defect nu face obiectul garantiei conform certificatului ce insoteste acest produs.

Cum se face ca acestea au fost reparate pana acum (o data chiar au venit cu mufa schimbata in mod amatoresc).

Multumesc
Buna ziua,

Vin la dumneavoastra cu o rugaminte. Intentionez sa import din Grecia produse alimentare (ulei de masline si masline), pentru a fi comercializate in magazinul propriu.

Ma puteti ajuta cu sfaturi legate de ce acte sunt necesare pentru import? Informatiile gasite pana acum sunt din 2008 si nu stiu ce legislatie este aplicabila in prezent pentru aceasta activitate.

- factura comerciala externa - de la exportator
- factura de transport (daca acesta e platit separat) - de la exportator
- document de transport si asigurare marfa
- actele firmei exportatoare - de la exportator
- actele firmei importatoare
- licenta de import, daca e cazul - de la Ministerul de Externe
- certificat de origine a marfii - de la biroul vamal sau camerele de comert ale tarii exportatoare
- certificat de conformitate, de calitate - de la producator
- certificat de garantie - de la producator
- contract extern
- packing list - de la exportator
- alte avize, daca e cazul (certificate fito-sanitare, certificate sanitar-veterinare, certificate de abilitare etc.)
- declaratia vamala de import

Va multumesc anticipat.
Buna ziua,

Am urmatoarea situatie: Am avut un accident cu masina in urma caruia masina a fost estimata ca dauna totala.
Eu vreau sa pastrez masina pentru piese, dar nu doresc sa mai platesc impozit la ea avand in vedere ca nu se mai poate circula cu ea.

Imi puteti spune va rog cum trebuie procedat? Din ce am vazut pe site-ul administratiei locale, inteleg ca atata timp cat masina este in proprietatea ta platesti impozit la ea chiar daca nu poate fi folosita.

Va multumesc
Buna ziua,

RDS dupa inca 2 sesizari mi-a raspuns printr-un telefon ca respectivele facturi au fost stornate (sustin ca sunt firma privata si ca nu au nici o obligatie sa raspunda in scris).
Am fost invitat la un sediu RDS sa reziliez contractul respectiv din Dr Taberei si sa achit factura restanta pe luna Ianuarie.

Problema este ca internetul a fost oprit in adresa actuala din Pantelimon pe 21 Ianuarie, si facturile erau platite la zi. Rezolutia lor a venit telefonic pe 20 februarie. Deci eu nu am avut internet si nu am inca la adresa din pantelimon din 21 ianuarie.
Am cerut sa mi se storneze facturile din ianuarie si februarie si sa platesc doar ce a functionat (asa mi se pare corect). Din punctul meu de vedere motivul blocarii (facturile din ghencea nu exista si nici nu a existat - dovada ca acestea au fost stornate). Reprezentantii lor insista ca nu vor storna facturile. Era obligatia mea conform pct 3.6 din contract sa achit facturile chiar daca serviciul este suspendat de catre ei.
De asemenea, conform pct 3.9 nu pot reclama o factura decat la 30 de zile de la emiterea ei. Fact pe februarie scadenta pe 28/02 s-a emis in 20 ianuarie. Deci practic, ei ma obliga sa achit un serviciu pe care nu mi l-au furnizat din motive ce tineau de ei.

Este legal? Eu doresc sa mi se storneze facturile si pentru tot acest deranj si lipsa totala de bun simt de care au dat dovada doresc sa reziliez respectivul contract (cu toate ca ar trebui sa platesc ~200 RON taxa de instalare si ceva penalitati pentru lunile promotionale).
Cum ma sfatuiti sa procedez? Ii pot reclama la ANPC? Sa achit facturile pe ianuarie februarie si martie (trebuie anuntati cu 30 de zile inainte de reziliere) si sa continui demersurile catre ei si ANPC cu relatiile contractuale inchise?
As avea cum sa recuperez banii daca as primi rezolutie favorabila? Tot ce au facut ei pana acum mi se pare o tactica ieftina de intimidare.

Ce lege reglementeaza raspunsurile pe care trebuie sa le ofere companiile private clientilor? Nu inteleg de ce nu vor sa raspunda in scris in pofida faptului ca am cerut acest lucru in mod repetat.



Va multumesc


Buna ziua,

Am o situatie pe care o consider abuz din partea operatorului RCS RDS. Voi incerca sa prezint faptele cronologic pentru a va putea face o idee cat mai clara asupra evenimentelor:

In 06/2006 am semnat un contract de furnizare internet la o adresa din Sectorul 6 cu o firma de cartier “SC Internet SRL”. Acest contract se intindea pe 1 an de zile, cu prelungirea automata pe perioade successive egale cu perioada initiala daca nu a fost denuntat.

Contractul s-a desfasurat in conformitate cu prevederile sale fara a se inregistra diferende intre parti.

In luna noiembrie 2011, firma SC Internet SRL si-a schimbat denumirea si administratorul, noua entitate avand acelasi sediu social. Denumirea a devenit SC WWW SRL Eu incepand cu luna iunie 2011, nu mai locuiam la adresa respective (adresa parintilor), drept urmare, pe contractual cu SC WWW SRL nu exista semnatura mea, numarul de telefon si adresa de e-mail declarate in contract sunt altei persoane.

Intre tatal meu si firma SC WWW SRL s-a incheiat un acord verbal in 2012 conform careia, firma isi tinea echipamentele in boxa noastra, iar internetul pentru adresa din Sectorul 6 era furnizat gratuit.

In iunie 2013, eu am semnat un contract cu RCS RDS pentru furnizarea de internet la o alta adresa din sectorul 2, serviciile fiind montate si functionand in parametri optimi pana saptamana trecuta.

In luna octombrie 2013 SC WWW SRL a fost preluata de catre operatorul RCS RDS, tatal meu fiind sunat de mai multe ori de reprezentantii SC WWW SRL pentru a semna un nou contract cu RCS RDS si pentru a se face instalarea echipamentului RDS in apartament (internetul SC WWW SRL a mai functionat doar pana in luna noiebrie pe echipamentele montate in boxa noastra, cand tatal meu le-a transmis telephonic ca nu doreste sa semneze cu RCS RDS).

In 15 Ianuarie 2014, am fost informat de catre tatal meu, ca pe numele meu au inceput sa fie emise facturi de internet RCS RDS. Drept urmare m-am prezentat la un centru RDS si am depus o sesizare in care am specificat ca in locatia respective nu exista echipamente RDS instalate, si serviciul pentru care sunt facturat nu este furnizat. In sesizare am cerut stornarea facturilor si scoaterea mea din evidentele RCS RDS pt respectiva adresa.

Pe 20 ianuarie 2014, RDS mi-a oprit internetul la adresa din sectorul 2 (unde sunt cu facturile la zi) pe motiv de neplata a facturilor restante.

Ieri am fost sunat de o reprezentanta RDS care mi-a comunicat pe un ton zeflemitor ca din puctul de vedere al RDS, eu sunt client activ, internetul nefunctionand in locatia respectiv deoarece administratia nu a mai permis firmei respective prezenta in bloc. Domnisoara mi-a mai transmis, ca eu sunt obligat conform contractului semnat cu SC WWW SRL sa obtin semnatura asociatiei de locatari.

Drept urmare, facturile nu vor fi stornate, urmand sa curga in continuare pentru ambele adrese.

Va rog sa ma sfatuiti ce am de facut pentru a renunta la serviciile asazisului operator RCS RDS.

Nu mi se pare normal sa platesc facturi pentru un serviciu de care nu beneficiez.
Nu mi se pare normal sa devin clint SC WWW SRL fara semnatura mea pe contract.
Nu mi se pare normal sa devin clint RDS fara o notificare scrisa din partea RDS in care sa existe confirmare scrisa din partea mea.
Nu mi se pare normal ca internetul pentru un contract activ sa fie suspendat. Doresc sa denunt unilateral contractual semnat in iunie 2013 cu RDS intrucat serviciul nu mai este furnizat din motive independente de mine.

Va multumesc anticipat